בעקבות הירי: צה"ל תוקף יעדים של הג'יהאד בעזה - סרוגים

בעקבות הירי: צה"ל תוקף יעדים של הג'יהאד בעזה

בעקבות מטח הרקטות הכבד שנורה לעבר ישראל, כוחות צה"ל תקפו יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי ופגעו במספר מחבלים מארגון הטרור. הלימודים מחר לא יתקיימו בעוטף עזה ובאשקלון

בעקבות הירי: צה"ל תוקף יעדים של הג'יהאד בעזה
  (צילום: עאבד ראהים חאטיב\פלאש 90)

כוחות צה"ל תקפו הלילה (ראשון) יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, זאת כתגובה לירי הרקטות הנרחב שנרשם הערב לעבר יישובי עוטף עזה והדרום. במקביל נשמעה אזעקת צבע אדום נוספת בשדרות ובקיבוץ סעד.

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל תקף מספר פעילי טרור של ארגון הטרור גא״פ בצפון רצועת עזה בעת שעסקו בהכנות לשיגור רקטות. זוהתה פגיעה".

במקביל, פיקוד העורף הודיע על הנחיות מיוחדות ליישובי הדרום: אשקלון, נתיבות, ושדרות, וכן המועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. לפי ההנחיות, במהלך 24 השעות הקרובות אסור לקיים אירועים מחוץ למבנה, וגם אירועים בתוך מבנים יוגבלו עד ל-300 איש. ניתן לצאת לעבודה בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן תקני לפי זמן ההתגוננות.

עוד נקבע כי הלימודים מחר לא יתקיימו בכל עוטף עזה וכן בשדרות, נתיבות, ואשקלון.

כאמור, החל משעות הצהריים ועד הערב נשמעו אזעקות רבות ביישובי העוטף, ביניהם שדרות, אשקלון, כיסופים, ונחל עוז. מעיריית שדרות נמסר כי רסיסי מיירט נפלו בכביש באחת השכונות וגרמו נזק קל לבית מגורים. עם זאת, לא דווח על נפגעים בגוף.

עוד באותו נושא

הג'יהאד נטל אחריות: הירי בתגובה לחיסול המחבל


3

בצה"ל אמרו מוקדם יותר כי לאחר תחקור הנתונים זוהו לפחות 30 שיגורים לעבר שטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו 13 שיגורים, והשאר נפלו בשטחים פתוחים. בעיריית אשקלון הורו על פתיחת המקלטים והודיעו כי הלימודים מחר בוטלו – וזמן קצר לאחר מכן נשמעה אזעקה נוספת באשקלון ובשדרות, כאשר על פי הדיווחים מספר פיצוצים נשמעו באזור.

כזכור, ההסלמה הנוכחית החלה בשעות הבוקר כאשר חוליה של מחבלים ערבים ניסה לחדור מעזה לישראל. בתגובה חיילינו פתחו בירי וחיסלו את אחד המחבלים בחוליה. לאחר מספר שעות הגיע דחפור של צה"ל בכדי לקחת את גופת המחבל שהייתה מוטלת בשטח. מחבלים שהגיעו גם הם בכדי לקחת את הגופה לעזה התעמתו עם חיילינו.

מספר שעות לאחר מכן הבטיחו הדוברים של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי כי ישראל תשלם מחיר על חיסול המחבל – ובג'יהאד לקחו אחריות על מטח הרקטות שנורה הערב, כאשר דובר הארגון אישר כי הירי בוצע בתגובה לחיסול המחבל שהניח הבוקר מטען חבלה בגבול עזה. ״זכותה של ההתנגדות הפלסטינית להגיב על פשעי הכיבוש הישראלי" נאמר בהודעת ארגון הטרור. "האירוע הבוקר וההתעללות בגופת הפלסטיני באמצעות דחפור חייבו תגובה וירי הרקטות הערב הוא תגובה על הפשע שביצע האויב הציוני״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הפסקת רקטות
ליאל | 23-02-2020 22:50
די שיפסק אנחנו מחוייבים לרגיעה
9 מפעלים ליצור נייר טואלט נפגעו
אחמד אבו טואלט | 24-02-2020 8:49
לכן החליטו מפקדי החאמאס כי בשבועות הקרובים ייאסר על תושבים בעזה - ברדיוס - של 2 ק''מ לעשות את צרכיהם, בגלל חוסר נייר
2
חופשש
יעל | 23-02-2020 22:52
ישש יש לי מחר חופש אני גרה בעוטףףףף למרות שתכלס זה מצב מזעזע
3
הכנרת
שלי | 23-02-2020 23:38
מה רבו מעשיך השם יתברך את כולם בכוחמה בראת
4
מהבתים
תפסיקו לפנות אנשים | 03-03-2020 14:01
די חלאס