בלעדי: נחשף תוכן המסמכים שלקח יהודה גליק - סרוגים

בלעדי: נחשף תוכן המסמכים שלקח יהודה גליק

לידי סרוגים הגיעו המסמכים אשר משטרת ישראל טוענת כי חבר הכנסת יהודה גליק גנב אותם תוך כדי חקירתו. עורך דינו: "נדרוש להעמיד לדין את האחראיים"

בלעדי: נחשף תוכן המסמכים שלקח יהודה גליק
  הדס פורוש/ פלאש 90

אתר סרוגים נחשף לתוכן המסמכים אותם משטרת ישראל טוענת כי חבר הכנסת לשעבר, יהודה גליק, לקח מתחנת המשטרה לאחר חקירתו אתמול בבוקר. אנו מפרסמים כאן את תוכן המסמכים, שלטענת עורכי דינו של גליק הוא לא גנב אותם אלא קיבלם על ידי המשטרה, והם אינם כוללים חומרי חקירה אלא דוחות פעולה של השוטרים שביצעו את המעצר בלבד.

למרות זאת, ולמרות ששוחרר ממעצר בשעה 4 לפנות בוקר, גליק התייצב בשעה 8 בבוקר בתחנת הקישלה להשיב את המסמכים המדוברים, שעל חלקם נחתם כי הוא קיבל אותם, אך הוא עוכב ונחקר כשעתיים וחצי, בפעם השלישית בתוך יממה.

עוד באותו נושא

יהודה גליק עוכב לחקירה שלישית בתוך יממה

מהמסמכים עולה כי בניגוד להודעת המשטרה שתקפה את גליק, הוא נכנס להר הבית בליווי צמוד של השוטרים ולא "נכנס לשטח ההר ללא תיאום עם השוטרים", כדברי המשטרה.

עוד עולה, כי במהלך המעצר, גליק, המוגדר כנכה מאז פיגוע הטרור בו נפצע קשה, אמר לשוטרים שהוא לא מצליח לקום מהרצפה, לטענתו בשל הכאבים העזים מאז הפיגוע.

אחד השוטרים מעיד על הליכתו האיטית של גליק בהר: "ברחבת אקצא, יהודה עצר ועשה מספר תמונות ושוחח עם תיירים. ניגשתי אליו וביקשתי ממנו להמשיך, אך הוא המשיך בהליכה איטית לכל אורך המסלול".

שוטר נוסף מעיד: "לאחר שחלפנו את רחבת מסגד אל אקצא, בהגעה שלנו לסברה ושתילה, התחיל ללכת בקצב איטי מאוד. ביקשתי ממנו יותר מפעם, "אני מבקש ממך להתקדם ולהזדרז בבקשה", אך ללא מענה להוראות שלי הוא המשיך בקצב האיטי שלו".

ממסמך השימוע בו המשטרה טענה כי קיים חשש שבכוונתו של גליק לבצע הסתה שתגרור הפרות סדר, עולה תגובתו המיידית של גליק בחקירה: "אני המום שאזרח שומר חוק מואשם באשמה שאין לה שחר ויסוד. לא עסקתי בהסתה מעולם, אני מתרחק מהסתה כמו מאש".

גליק הוסיף: "אני חושש שאולי טעיתם בכתובת או שמדובר במזימה מכוונת שכנראה קשורה לעובדה שזה היה מכוון האשמה הזו, ועובדה שאתמול מפקד המרחב זימן אותי לפגישה היום בשעה 10, וכפי שהודעתי אתמול בלילה לשר לבטחון פנים חשתי שיש רדיפה כלפי. אני מביא לידיעתך שאני מתפרנס כמורה דרך והתמחותי הינה בהר הבית והוראה כזאת תפגע בפרנסתי ללא סיבה".

בהמלצתו של סגן מפקד הר הבית להרחיק את גליק מהר הבית, ישנה התעלמות מוחלטת מכך שגליק הינו נכה ומאמירתו לשוטרים כי הוא אינו יכול לעמוד, אלא נטען כי גליק "משך את הגוף שלו בכוח לרצפה והפיל את עצמו".

יש לציין כי בין המסמכים יש כאלה הנושאים את חתימתו של גליק, בהם הוא מאשר כי קיבל לידיו מסמכים. עובדה זאת מאששת את טענתו של גליק כי לא לקח, לפחות לא במודע, שום מסמך שלא הייתה לו רשות לקחת אותו. בנוסף, מדובר במסמכים הסרוקים במחשב, כך שלגליק לכאורה אין שום אינטרס לעבור על החוק ולגנוב אותם.

יהודה גליק מסר לסרוגים: "אמשיך להוביל את המאבק שאין צודק ממנו להגשמת החזון הבא לידי ביטוי בעסקת המאה של הנשיא דונאלד טראמפ Temple Mount For All, הר הבית לכולם. הצטרפו אלי בהאשטאג הבא: #TempleMount4all".

מעורך דין אביעד ויסולי המייצג את יהודה גליק נמסר: "המשטרה הודיעה ביום 18.2.20 לח"כ לשעבר יהודה גליק כי מפקד המחוז יקיים שימוע בכוונה להרחיק אותו מהר הבית למשך 6 חודשים מאחר ו"קיים חשש ממשי כי בכוונת הנ"ל לבצע הסתה אשר תגרור הפס"ד בהר הבית" – כך בלשון המשטרה".

"על פי החוק, שימוע מחייב מסירת כל המסמכים הנוגעים לאותו שימוע לאדם הנפגע מהשימוע. בהתאם לכך המשטרה מסרה לב"כ של גליק, עו"ד אייל שלי, את המסמכים הנוגעים לשימוע – כולם מסמכי מחשב בלתי מסווגים. על חלק מהמסכים נכתב מפורשות כי הם מיועדים למסירה לידי ח"כ גליק".

ויסולי הוסיף: "המעצר של יהודה בחצות הלילה, החיפוש בביתו ולקיחתו לחקירה ב-2 בלילה הינן הפרות בוטות של החוק, התעללות בחף מפשע, אלימות משטרתית ודריסת זכויות אדם סיטונית. אנו ניפנה בדרישה לפיטורי האחראים על המחדלים המזעזעים של משטרת ישראל בכל הנוגע לח"כ יהודה גליק והעמדתם לדין".

מנכ"ל הקרן למורשת הר הבית, עו"ד אייל שלי, מסר לסרוגים: "אסור להתבלבל, העניין הוא הריבונות בהר הבית. כידוע שכל השולט בהר שולט על ארץ ישראל והריבונות בארץ-ישראל מתחילה בהר הבית. הקרן למורשת הר הבית והמקדש קוראת לממשלת ישראל לפתוח את שערי הר הבית ליהודים בכל יום ובכל שעה ולאפשר שוויון זכויות בהר".

בתגובה לאירועים האחרונים שהחלו אתמול בבוקר, בקרן למורשת הר הבית מוסרים כי לא יעברו בשתיקה על הפגיעה בגליק שייסד את הקרן, וקוראים לקיום עליה המונית מחר בבוקר בשעה שמונה וחצי, תוך שהציבור מתבקש "ללכת לאט, על פי החוק".

כזכור, אתמול בשעות הבוקר נעצר בהר הבית חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, ונאזק בידיו. לטענת פעילים שליוו את גליק, הוא עלה אל הר הבית יחד עם שני חברי קונגרס אמריקנים ונעצר כיוון "שהלך לאט מדי".

גליק עלה אל ההר עם חברי הקונגרס ג'ים ג׳ורדון ומייק ג'ונסון שבאו במשלחת מיוחדת המנוהלת על ידי רותי ליברמן ושרה פאליי. חבר קונגרס ג׳ים גורדון עלה להר הבית גם לפני ארבע שנים. לאחר מכן, בעת מעצרו של גליק, נפגשו השניים עם שר המשפטים אמיר אוחנה שכתב "לא ידעתי את נפשי מבושה".

לסרוגים נודע כי לאחר שגליק רצה להתקרב אל אזור אורוות שלמה, השוטרים הודיעו לו כי חברי הקונגרס יכולים להתקרב, אך הוא מנוע בשל יהדותו. גליק התקרב אל אורוות שלמה בכל זאת, ובגלל ש'הלך לאט' נעצר על ידי שוטרי יס"מ שעצרו אותו באלימות ואזקו את ידיו, כאשר סגן מפקד הר הבית מלווה אותם.

לאחר המעצר האלים, יצאה תגובת משטרה שתקפה את גליק וטענה כי הוא מעורר פרובוקציות בהר הבית מדי שבוע: "במהלך החודשים האחרונים אותו מבקר הגיע מספר פעמים מדי שבוע על מנת לבקר בהר הבית, בהם כמעט כל ביקור היה מלווה בפרובוקציה שהובילה לא פעם להימנעותם של מבקרים נוספים להצטרף לקבוצתו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 18 דיונים מיין לפי
1
לסגור את המשטרה
גנץ | 19-02-2020 14:43
רק כחול לבן
גליק נענש על בגידתו בליכוד ובביבי
גליק נענש על בגידתו | 19-02-2020 17:11
גליק נענש על בגידתו בליכוד ובביבי. ואולי מן השמים מרמזים לו, לא להסתובב בהר הבית
2
דיקטטורה
בן-ציון | 19-02-2020 15:12
המדינה מנוהלת עי אנשי שמאל השונאים את זהותם. הליברליות המדומה שלהם מגיעה רק לאלה שהורסים את ערכי העם ויסודותיו האמוניים והמוסריים של התורה.
לצערי את הימין אפשר להאשים באותה מידה
תהילה | 19-02-2020 21:57
בשנאת זרים. ומי אמר שלשנוא זרים זה פחות חמור מלשנוא את עצמך?
3
איך זה תמיד קורה
איש יהודי | 19-02-2020 15:16
דווקא לאולטרה ממלכתיים האלה שתמיד הגנו על מערכת המשפט ומוסדות אכיפת החוק כשהייתה להם יכולת השפעה בבית המחוקקים?!?
היום במערב קוראים לזה קרמה.
עמיחי | 19-02-2020 17:05
פעם גם במזרח. קשה לדעת אם לשמוח או לבכות פה.
4
משטרע
ניסים | 19-02-2020 15:28
משטרת פלסטין בושה השר ארדן תתחיל לעשות סדר אל תהיי בובה תפסיק להיות סמרטות שוטרים עלובים לזרוק אותם מהמשטרה
5
תמיד מקסים לראות איך המשטרה נלחמת בפשע
עמיחי | 19-02-2020 15:40
כל הכבוד! עוד ניידות באמצע כביש בירידה!!
6
משטרה פושעת. האם יהודה גליק הוא האוייב??
שרה גרינברג | 19-02-2020 16:02
משטרה עקומה. האם יהודה גליק הוא אוייב?
7
לא סובל את גליק אבל גם לאיכס כמוהו
עמיחי | 19-02-2020 17:03
לא מגיע כזה טיפול. מדינת משטרה
8
כשחרדי אומר כי היום חורף...
כהן | 19-02-2020 17:11
אני קודם כל מביט בלוח השנה
9
גליק שיכור מעצמו , חסר יושר עצמי וכבוד לאמת ש
בן הארץ! | 19-02-2020 19:03
עם ישראל חיי בכאוס , ובהפסדים גדולים מאד בכל תחומי חיינו , הפסדים שרק גודלים מיום ליום !!! כשאחנו מולכים שולל , בידי הנהגה של אינטרסנטים , חסרי מצפון , הן משמאל והן מימין , למלחמות חינם שנותנות כוח בידם !! כשעמנו הוא כלי בידם ,שמנוצל בציניות רבה , למימוש תאוותיהם !!! וכך זה כבר למעלה מ-120 שנים , שעמנו חווה וחיי בסבל לא יתואר ולא מוצדק , ממלחמת דמים מיותרת , ויומיומית , שבה אנחנו מאבדים את ילדינו , לחינם !!! מלחמה שלא היתה אמורה כלל לקרות , ושלא הולכת להסתיים , בגלל טיפשותם ותאוותיהם ! כשאנחנו זוכים מהם רק להעמדות פנים של אוהבי ישראל רק כשמתקרבות הבחירות !! כי עד אז הם עסוקים בניצול ארצנו לטובתם הפרטית ובמנעמי השילטון הרבים מאד , שאחנו בתמימותנו הרבה מעניקים להם ללא כל הצדקה !
10
ועוד הוא מה שנקרא ליברלי
דוד | 19-02-2020 19:18
אם הוא היה חרד״ל היו מורחים אותו על הרצפה
11
מסמכים שהועברו למרגל רוסי
אזרח | 19-02-2020 20:26
מתי המשטרה תפרוץ באמצע הלילה לבית של מנכל הממד החמישי, בני גנץ, לברר מה עלה בגורל המסמכים הסודיים של משטרת ישראל, שהוברו למרגל רוסי ??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
12
הם שוטרים,
אוסי | 19-02-2020 21:16
למה הם לא בעטו בו, זה מה שאני הייתי עושה למי שהולך לאט... שילמד, תשאלו את ספתא שלי כמה בעיטות היא קבלה ממני
13
אהוב החמאס
נתן | 19-02-2020 21:20
גליק הוא התקווה של החמאס להדליק את כל המרחב המוסלמי בעולם...אשריך גליק.[מדוע תגובה לגיטימית מעין זו לא עוברת אצל צנזורי האתר??]
14
לא צריך חוש מפותח מידי כדי להבין שהוא עושה
תהילה | 19-02-2020 21:51
מחאה. הכתבים מנסים להיצמד לעובדות כדי להאיר אותו באור חיובי, אבל ברור לגמרי שיהודה גליק עצמו לא נצמד לעובדות של איך צריך להתנהג בהר הבית. לכן אני מבינה את תגובת השטרים. ואין לי ביקורת, לפעמים צריך לעשות מחאה דרך הרגליים. רק להיזהר לא לעבור את הגבול!!
15
גליק מחרחר ריב
שלמה | 19-02-2020 23:23
כל העולים להר הבית מחרחרים ריב, עושים מעשה מסוכן וחסר אחריות והמשטרה צריכה להשקיע אנרגיה בכל המשחק המטומטם שלהם.
נכון
אור | 20-02-2020 20:23
נכון
אמת
ירושלים | 20-02-2020 13:48
אמת
16
הם גויים כושים אין להם קשר יהודות
יצחק | 20-02-2020 11:01
החלק שיצביע ימינה ללא יוצא מן הכלל ישים את הפתק ימינה בעיקום וסלידה נוראה, סלידה בעיקר מהמעשה של החילול השם הגדול של תוכנית השקר שיזמת ודחפת, תוכנית ומעשה שגרמו לרב בעל הרבה זכויות לשקר ולהפר הסכם וכל זה בגלל שאתה, השר נפתלי בנט, סירבת בכל תוקף להכניס את עוצמה יהודית בקהל. אתה, שמצאת בליבך מקום לקרוא ליאיר לפיד אחי, אדם שכל מהותו כמו אביו הינם מלחמה בתורת ישראל וקודשיו, מצאת מקום בליבך לקרוא אחי. לדרוזים ששירתו איתך בצבא. אבל לאיתמר בן גביר, ברוך מרזל, בנצי גופשטיין ומיכאל בן ארי- שכל אחד מהם בבחינת צדיק על המסירות נפש שלהם ופועלם למען עם ישראל להם- אתה אומר עד כאן. הם מבחינתך פסולים ולא יבואו בקהל.
17
יש"ו
ירושלים | 20-02-2020 13:47
רשע וגנב קטן קטן
18
גנב בחסות הדת והשקר שזה למען הר הבית
אור | 20-02-2020 20:20
איך מרשה לעצמו הגנב להושיט יד לניירת שעל שולחן החוקר ? לא משנה מה הנייר שעל שולחן החוקר אפילו אם זבל ! בחסות הדת והכסף שהוא אוסף מרחבי העולם בשקר שלו , שזה למען הר הבית , יש להכניסו למאסר ממושך כי הוא מסוכן לציבור ויכול שתהיה אלימות בגלל התנהגותו שהכרנו גם מהכנסת !