יהודה גליק עוכב לחקירה שלישית בתוך יממה - סרוגים

יהודה גליק עוכב לחקירה שלישית בתוך יממה

יהודה גליק עוכב לחקירה בפעם השלישית תוך יממה אחת, וזאת לאחר שהגיע לתחנת המשטרה להחזיר מסמכים שלטענת עורך דינו נמסרו לו על ידי המשטרה עצמה: "המשטרה טיפסה על עץ"

יהודה גליק עוכב לחקירה שלישית בתוך יממה
  צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90

לאחר ששוחרר לפנות בוקר, במשטרה דרשו כי חבר הכנסת לשעבר, יהודה גליק, יתייצב הבוקר (שלישי) בשעה שמונה בתחנת המשטרה בקישלה שבעיר העתיקה להחזרת המסמכים שנלקחו על ידו, וכאשר התייצב עוכב לחקירה בפעם השלישית בתוך יממה אחת.

לסרוגים נודע כי המסמכים אותם חושדים במשטרה שגליק, גנב מתחנת המשטרה אתמול ובשלם בוצע חיפוש בביתו סמוך לחצות הלילה שלאחריו הוא עוכב עד שעות הבוקר, אלה מסמכי השימוע שנערך לו לאחר מעצרו אתמול בבוקר על הר הבית.

יהודה גליק עם עורך דינו, מנכ"ל הקרן למורשת הר הבית, אייל שלי (באדיבות המצולם)

לאחר מעצרו האלים של גליק על הר הבית אתמול ולאחר חקירה ארוכה בה נחקר כי 'הלך לאט מדי' בהר הבית, נערך לגליק שימוע בתחנת המשטרה שבסופו הורחק מהר הבית למשך שבוע כאשר בסופו של השבוע צפוי מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, להחליט על הרחקתו מההר למשך שישה חודשים נוספים.

עוד באותו נושא

‏צפו: יהודה גליק נעצר לאחר חיפוש לילי בביתו


4

 

 

בסיום השימוע, מסמכי השימוע עליהם חתם גליק נסרקו למחשב, הודפסו, והונחו לפניו על השולחן. כשהשתחרר, לקח גליק את העותק ללא חשד כי הוא עושה מעשה אסור כלשהו מכיוון שאלה הם מסמכי השימוע שלו שאינם מסמכי המקור, והם הודפסו והונחו לפניו לאחר סריקתם למחשב.

עוד נודע לסרוגים, כי במשטרה חושדים שגליק לקח (בטעות או בזדון) מסמכים נוספים הקשורים לתיק החקירה, כגון דו"חות פעולה, ועל כן הוא נחשד בשיבוש הליכי חקירה, מה שהביא אתמול לחיפוש ולמעצר באישון ליל. נזכיר, גליק נחשד כי הלך לאט מדי בהר הבית.

עורך דינו של גליק, מנכ"ל הקרן למורשת הר הבית, אייל שלי, מסר לסרוגים: "מה הוא לקח? הם היו איתו בחדר. מה שיש לו הם הביאו לו. גם אם המשטרה סוברת שנלקח משהו נוסף בטעות, יתכבדו להתקשר ולבקש שיחזיר. ההתנהלות הזאת מראה שהמשטרה טיפסה על עץ גבוה מדי כשעצרה אמש את גליק בעוון הנורא של הליכה איטית על הר הבית, אז היא עכשיו מנסה להסית את השיח לסעיפי חוק שאין בינם ובין המציאות שום קשר".

בתגובה לאירועים האחרונים שהחלו אתמול בבוקר, בקרן למורשת הר הבית מוסרים כי לא יעברו בשתיקה על הפגיעה בגליק שייסד את הקרן, וקוראים לקיום עליה המונית מחר בבוקר בשעה שמונה וחצי, תוך שהציבור מתבקש "ללכת לאט, על פי החוק".

כזכור, אתמול בשעות הבוקר נעצר בהר הבית חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, ונאזק בידיו. לטענת פעילים שליוו את גליק, הוא עלה אל הר הבית יחד עם שני חברי קונגרס אמריקנים ונעצר כיוון "שהלך לאט מדי".

גליק עלה אל ההר עם חברי הקונגרס ג'ים ג׳ורדון ומייק ג'ונסון שבאו במשלחת מיוחדת המנוהלת על ידי רותי ליברמן ושרה פאליי. חבר קונגרס ג׳ים גורדון עלה להר הבית גם לפני ארבע שנים. לאחר מכן, בעת מעצרו של גליק, נפגשו השניים עם שר המשפטים אמיר אוחנה שכתב "לא ידעתי את נפשי מבושה".

לסרוגים נודע כי לאחר שגליק רצה להתקרב אל אזור אורוות שלמה, השוטרים הודיעו לו כי חברי הקונגרס יכולים להתקרב, אך הוא מנוע בשל יהדותו. גליק התקרב אל אורוות שלמה בכל זאת, ובגלל ש'הלך לאט' נעצר על ידי שוטרי יס"מ שעצרו אותו באלימות ואזקו את ידיו, כאשר סגן מפקד הר הבית מלווה אותם.

לאחר המעצר האלים, יצאה תגובת משטרה שתקפה את גליק וטענה כי הוא מעורר פרובוקציות בהר הבית מדי שבוע: "במהלך החודשים האחרונים אותו מבקר הגיע מספר פעמים מדי שבוע על מנת לבקר בהר הבית, בהם כמעט כל ביקור היה מלווה בפרובוקציה שהובילה לא פעם להימנעותם של מבקרים נוספים להצטרף לקבוצתו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
משטרת קלגסים. למה אין אף שוטר אשכנזי?
למה השוטרים מזרחיים? | 19-02-2020 10:21
טפו על המשטרה
2
רוסיה זה כאן
אסתר המלכה | 19-02-2020 10:53
וכל זה בזמן שלטונה של ממשלת ימין??? פייק ימין פייק ממשלה פייק דמוקרטיה!!!