איך יהודי מאמין, צריך להסתכל על התפרצות נגיף הקורונה

איך יהודי מאמין, צריך להסתכל על התפרצות נגיף הקורונה

באופן טבעי כאשר מתרחשים מאורעות מפחידים - מחלות, מגפות, רעידות אדמה, מפולת כלכלית, אסונות טבע - הם מעוררים את כל הדמיונות, הפחדים והמסיטיקה. וזהו הנזק הכי גדול!

author-image
איך יהודי, צריך להסתכל על התפרצות נגיף הקורונה
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הסתכלות אמונית על התפרצות נגיף הקורונה

הרב חגי לונדין, מארגון קהלים, התייחס בשיעורו השבועי במכון מאיר, לדרך בה צריך להסתכל על התפרצות נגיף הקורונה בסין, וההשפעות שלו עלינו.

עוד באותו נושא

לאחר שבועיים בבידוד: החל הפינוי מתוך ספינת הקורונה

ראשית יש לנו היום כלל – אין כיום נבואה, ולכן הדרך שבה אנחנו פועלים כיום אומרים חז"ל: 'חכם עדיף מנביא' – כלומר באמצעות שכל ותבונה.

באופן טבעי כאשר מתרחשים מאורעות מפחידים – מחלות, מגפות, רעידות אדמה, מפולת כלכלית, אסונות טבע – הם מעוררים את כל הדמיונות, הפחדים והמסיטיקה.

וזהו הנזק הכי גדול! ראשית צריך להסיר את כל הפחדים הללו מהלב.

זה לא סוף העולם

אנחנו פועלים בצורה של הגיון ותבונה מתוך אמונה בקב"ה.זה לא סוף העולם! אף פעם לא יהיה סוף העולם! כל הביטויים על 'גוג ומגוג', 'משיח' וחילוף העולמות שמדובר עליהם בחז"ל ובפסוקים- אין הכוונה חלילה שהעולם הולך לכיוון של השמדה ורוע, אלא בדיוק הפוך. העולם הולך וצומח וישנן כל העת התמודדויות שמאתגרות אותנו יותר ויותר.

האנושות תתמודד עם נגיף הקורנה בדיוק כפי שהיא התמודדה עם נגיפים אחרים ובעיות שהיו בעבר: בימי הביניים הייתה מגפת הדבר השחור; בתחילת המאה ה-20 הייתה מגיפת השפעת הספרדית שהרגה מליונים – והאנושות התמודדה, ולאחר מכן הלכה ושגשגה. אנחנו חיים כיום בתקופה המאושרת ביותר בתולדות האנושות ועם ישראל, והילדים והנכדים שלנו יחיו בתקופה עוד יותר מאושרת.

יש כיום כלים מדעיים וסדר חברתי שבעזרת ה' ילכו ויפתרו גם את הבעיה הזאת.

הנגיף הזה ילך ויתמוסס בצורה כזאת או אחרת – ואנחנו מתפללים שבכמה שפחות נזק. אדם כעת אמור להתפלל, ולפעול בכלים האפשריים מתוך אמונה, הגיון ושליטה עצמית. לרובנו אין יותר מידי מה לעשות ברמה האישית אלא להתמקד במה שמוטל עלינו, ולא להפחיד את עצמנו ואת האחרים.

יהיה טוב! למה יהיה טוב? כי אנחנו יודעים שיש אלוקים! והמילים שיש לטפח היום הן אלו: אומץ, בהירות, רציונליות, אמונה, וקור רוח. ה' יעשה הטוב בעיניו. זאת האמונה הגדולה שצריך לטפח היום בנפש.

==

הרב חגי לונדין הוא מרצה בארגון קהלים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אמנם יש כלים מדעיים
לא מדוייק | 22-02-2020 20:16
אבל זה בזכות המדענים. לשם אין שום קשר לעניין. זאת הסיבה ששום תרופה או חיסון עדיין לא הגיעו ממאה שערים. למעשה כל הבטלנים שמשחיתים את זמנם בישיבות רק מרחיקים את המדע מלהתקדם ולמצוא תרופה למחלות. על הקבה אסור לבנות כפי שכבר נוכחנו בשואה.
2
טעות
רבן גמליאל | 23-02-2020 15:32
אשרי העם שככה לו אשרי העם שהשם אלוהיו אוי לעם שאלו הם רבניו ..
3
חכם עדיף על נביא
חיים | 26-04-2020 11:03
חכם עדיף על נביא .יש במדינה חכמים ? חכמים הם בעיניהם .לא בעיני בורא עולם חוכמת המסכן בזויה ודבריו אינם נשמעים זה החכם היחיד שיש במדינה .
4
לכל האומר 'כוחי...
אלכס | 05-10-2020 20:15
לכל האומר 'כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה', ומזלזלים בתורה הקדושה שוכחים שאין חוכמה ואין עצה ואין תבונה לנגד ה', ובידיו להביא מחלה ובידיו התרופה, ואין תורה אלא בידי תלמידי חכמים המביאים שלום בעולם ועל ידם העולם מתברך. אוי לכם מיום התוכחה, שהמזלזל בכבוד תלמידי חכמים אין לו חלק לעולם הבא. ומה שנאמר כאן על השואה - שיבדוק בהסטוריה, אם הקבה לא שלח שליחים לזעוק בפני אותם יהודים בגרמניה על פורענות העתידה לבוא ואף אחד לא שמע, מלבד מועטים ששמעו וניצלו.