מנדלבליט יאמר לבג"ץ: נתניהו יכול להרכיב ממשלה - סרוגים

מנדלבליט יאמר לבג"ץ: נתניהו יכול להרכיב ממשלה

היועץ המשפטי לממשלה צפוי לומר לבג"ץ כי ראש הממשלה יכול להרכיב ממשלה בשלב הזה - למרות האישומים שהוגשו נגדו. המלצתו צפויה להימסר לאחר הבחירות כשעתירה נוספת תוגש לבג"ץ בנושא

author-image
מנדלבליט יאמר לבג"ץ: נתניהו יכול להרכיב ממשלה
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

לאחר שנמנע עד כה מלתת חוות דעת ברורה בנושא, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי לומר לבג"ץ כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה בשלב הזה – זאת למרות האישומים נגדו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. כך דיווח הערב (שלישי) פרשן חדשות 12 עמית סגל.

על פי הדיווח, אחרי הבחירות סביר להניח שתוגש עתירה נוספת לבג"ץ בדרישה למנוע מנתניהו את קבלת המנדט מהנשיא להרכבת הממשלה – ובמסגרתה מנדלבליט ימסור את המלצתו. העתירה הנוספת צפויה לאחר שהעתירה הקודמת שהוגשה לבג"ץ נדחתה על ידי השופטים בטענה כי עוד מוקדם מדי לדון בנושא.

עוד באותו נושא

נקבע מועד הדיון הראשון במשפט ראש הממשלה


22

כזכור, בינואר האחרון בג"צ החליט  כי לא ידון כרגע בעתירה למניעת הטלת המנדט להרכבת הממשלה על ראש הממשלה המכהן בשל היותו מצוי תחת שלושה כתבי אישום, אך לא שלל התערבות עתידית בעניין. בפסק הדין נכתב כי "עתירה זו, אף שהיא מעלה שאלה עקרונית ונכבדה, הינה תיאורטית ומוקדמת מן הטעמים שיפורטו להלן, ועל כן דינה להימחק".

עם זאת, הוסיפו השופטים כי ניתן לדון בעניין: "הסוגיה המועלית בעתירה שלפנינו היא סוגיה עקרונית וחשובה. היא נוגעת לעקרון שלטון החוק, לטוהר המידות של נבחרי הציבור ולאמון הציבור במוסדות השלטון. משכך היא נוגעת לליבת ערכי היסוד שעליהם מושתתת שיטת המשפט שלנו ועל כן אין ממש בטענת המשיב והמשיבה כי מדובר בסוגיה שאינה שפיטה".

בליכוד הגיבו לפסק הדין ואמרו כי "בית המשפט העליון נהג נכון כשמחק את העתירה, אנו עומדים על עמדתנו שבדמוקרטיה רק העם מחליט מי ינהיג את העם – ולא אף אחד אחר". יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב גם כן ואמר כי הוא: "מכבד ומקבל את החלטתו הנכונה של בג"צ. את נתניהו נעמיד למשפט הציבור בקלפי – וננצח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
מכתב ל120 חכ"ים
היום | 18-02-2020 21:34
שלחו היום 120 האנשים הכי מוכשרים בתחום הכלכלה במדינת ישראל. שבזכותם ובזכות שכמותם מדינת ישראל התקדמה כלכלית - שלחו מכתב לנשיא עם העתק לחכים ואמרו שלא ייתכן שאדם שמואשם בפשעים יקבל מינוי לעמוד בראשת הממשלה כפי שלא היה מקבל מינוי לעמוד בראש חברה עיסקית וזאת כל עוד לא זוכה בבית משפט. אלו מושכלות יסוד. זה ברור כשמש . מתי איבדנו את המצפן ואת המצפון שלנו?
2
מנדלבליט דואג מהקלטות עם אשכנזי -מוריד פרופיל
חיים | 18-02-2020 22:22
מה קרה ליועמש שפתאום הוא מחליט שביבי יכול להרכיב ממשלה אחר הבחירות? הוא מפחד מגילוי כל ההקלטות שלו עם אזכנזי אז משתדל לחיות כעת באיפוק ?
3
גוש ימין משמע מפלגה אחת גדולה מאוד.
ליאורזוס | 18-02-2020 22:31
פתק למחל זה בעצם פתק לסמוטריץ. גוש אחד , כשנתניהו מנהל את המשא ומתן הקואליציוני בשם כל הגוש זה בעצם מפלגה אחת. הצבעת מחל- הצבעת סמוטריץ. לא תודה.
4
עגל הזהב
המאיר | 18-02-2020 22:43
כמה שאתם מתים על עגל הזהב נתניהו. מאז שהדת מתערבת במדינה, המדינה מתדרדרת מכל הבחינות ובעיקר ערכית מוסרית. אין לכם אלוהים.
5
מה באמת
שרה | 18-02-2020 22:44
הוא לא קובע רק בקלפי הוא היה מת לקבוע אם ביבי יכול להיות ראש ממשלה או לא החוק אומר כל זמן שהוא לא אורשע הוא יכול להיות ראש ממשלה בתמיכה של הציבור. מזל שיש דמוקרטיה. תנו לבית משפט לומר את דברו. כל החמוצים לא יעזור לכם אתם לא שופטים . עם כל זה שיש לביבי כתבי אישום .רק ביבי. ועדיין רוב הציבור תומך בראש הממשלה . מה לא אמרתם מה לא עשיתם מה לא כתבתם אתם לא מצלחים להשפיע על הציבור. כי אתם כישלון. העם לא טיפש זה עבר מהעולם אנחנו לא בשנת 50 60 70 כומו עבדו על ההורים שלנו. זה נגמר .רק ליכוד חזק אים ביבי ובלי ביבי.הליכוד יהיה עוד הרבה שנים בשליטון חמוצים תמשיכו להיות חמוצים. רק ביבי .
6
הנושא יידון בפני הרכב של 9 שופטים
שח-מט | 18-02-2020 22:53
שופטי העליון יודעים שהיועמש מונה לתפקידו בניגוד עניינים ואינם סומכים על חוות הדעת שלו. את דעתם עליו גילו כאשר פסלו את מינוי מנכל משרד משפטים שאושר על ידו. עמית סגל יודע היטב כי שופטי בגצ יאסרו על הנשיא למסור את המנדט להקמת ממשלה לחבר כנסת היושב על ספסל הנאשמים בעבירות של מירמה, הפרת אמונים וקבלת שוחד.
7
גנץ לך לעימות מול ביבי
שושנה טייב | 18-02-2020 22:53
גנץ לך לעימות מול ביבי רוצים לשמוע אותך מדבר בלי ססמאות
8
היועמש נותן שוחד
דוד | 18-02-2020 23:15
מדוע פתאום היום דולף לתקשורת החלטת מנדלבליט??? האם זה בגלל שהתחילו לתבוע את פרסום הקלטות? ממש כל השיקולים של היועץ מקצועיים וטהורים. לא יעזור שום דבר, נפרסם את כל הקלטות!! אגב, ממא נפשך חוות דעת שביבי אינו יכול להרכיב ממשלה גם אם יש לו 61 איננה בת קיימא כיון ש61 חכים יכולים להשלים את החוק ולהתיר במפורש הרכבת ממשלה למי שיש נגדו כתבי אישום
9
מנדלבליט
יודיק | 18-02-2020 23:21
מנדלבליט ימשיך את סאגאת המשפט. יהיה משפט ויתקדם ביושר.ביבי יכול להמשיך רק בגלל שיש קצת בתים על קרקע פרטיתעדין ובתי אבן מוכנים להרי,סה. מענין למה הוa מארגן אתהחאה,בינתיי ה יועץ מאפשר לו לעסוק במעשס טוב ,לגנוב ולהתםד במה שנשאר
10
בגץ יעיף אותו מהמדרגות
חעות | 19-02-2020 0:39
חבר כנסת נאשם לא יכול להרכיב ממשלה. זה שהוא במקרה ראש ממשלה לא משנה את החוק. אבל בלי קשר לבגץ אן לצנדלבליט - למה אתם לא מעיפים אותו?
11
הרכבת ממשלה
יוסי | 19-02-2020 7:17
זהו מנדבליט החל לחשוש ותפס פיק רגליים תהיה אמיץ ותעמוד על החלטתך לא לאפשר לא להקים ממשלה
12
נאשם בפלילים
בוזגלו לא טיפש | 19-02-2020 7:41
נאשם בפלילים תיקים 3x יכול להרכיב ממשלה ??? סדום ועמורה !!! כמה תיקים צריך שלא יוכל להרכיב ממשלה ?
13
נתניהו חף מפשע
רמי | 19-02-2020 8:30
כל זמן שלא שפטו אדם בבית המשפט אז הוא חף מפשע. אז תפסיקו לומר כל הזמן הנאשם נתניהו.
כדאי שתדע את המונחים:
חרדה למדינה | 19-02-2020 10:43
1) מי שהוגש נגדו כתב אישום פלילי מדינת ישראל נגד האזרח X הוא בהגדרתו המשפטית נאשם בפלילים. 2) בהגדרה המשפטית הוא עדיין חף מפשע (עד להרשעתו). בהגדרה החברתית-ציבורית הוא מושחת ומשחית, כי הוגש נגדו כתב אישום עי מדינת ישראל.
14
לאתר סרוגים, כדאי לדייק ולא לשקר.
חרדה למדינה | 19-02-2020 10:36
1) העתירה לבגץ הייתה כנגד מועמדות החכ הנאשם נתניהו להרכבת הממשלה הבאה (לאחר 2.3.20), כאשר תפקיד זה מוטל על חכ. תפקידו של הנאשם הנל כראש ממשלה (מעבר, שלא קיבלה את אמון הכנסת), לא !!!! רלוונטי כלל להגדרת מעמדו כחכ, להטלת התפקיד ולעתירה. 2) מכיוון שבגץ רק דחה את הדיון בעתירה ולא פסל אותה עקרונית, סביר שחוד היועמש תהיה שהחכ-הנאשם-הנשפט נתניהו לא !!! יכול להיות מועמד להרכבת ממשלה ובגץ יפסוק כך גם. 3) גם הנשיא ריבלין אמר שיתייעץ משפטית, לפני הטלת המנדט להרכבת ממשלה, לאחר הבחירות במרץ 20. ולכן, סביר שגם הנשיא יחליט שמבחינה ערכית ומשפטית אסור לתת לחכ-הנאשם-הנשפט נתניהו לנסות להרכיב ממשלה.
15
מנדלבליט
רוני | 19-02-2020 15:37
מה נגמר איתך עדיין מזגזג ,ועדת חקירה לגביי תיפקודו של מנדלבליט עד מדינה למנדלבליט ידי ושתק יודע המון מסתיר ומפחד.