יו"ר משהב לסרוגים: "בעלות בניית הדירות אין מה להוזיל" - סרוגים

יו"ר משהב לסרוגים: "בעלות בניית הדירות אין מה להוזיל"

יו"ר משהב אבי סולימאן התראיין באולפן סרוגים בכנס מנהלי הציונות הדתית ה-9 באילת, כשהתייחס לבעיות במחירי הדיור וקרא לממשלה לפעול בנושא: "כולם רוצים להוזיל מחירים, אבל בעלות הבנייה אין מה להוזיל"

יו"ר משהב לסרוגים: "בעלות בניית הדירות אין מה להוזיל"
  (צילום: סרוגים)

יו"ר משהב אבי סולימאן התראיין היום (שלישי) באולפן סרוגים בכנס מנהלי הציונות הדתית ה-9 באילת, והתייחס למחירי הנדל"ן כיום אל מול הקושי של התושבים לקנות דירה בישראל.

"צריך להבין שעלות הדירה היא מורכבת מ-3 חלקים: עלות הקרקע, התשתיות, והבנייה עצמה. אם רוצים להוזיל דירה, המדינה צריכה להוזיל את מחירי הקרקע, או לקחת על עצמה את עלות התשתיות: כבישים, ביוב, מוסדות חינוך – דברים בסיסיים שמשיתים על הקבלן. זה עלות גבוהה שבסופו של דבר נופל על הצרכן" אמר. "אני קורא לממשלה – כולם רוצים להוזיל מחירים, אבל בעלות הבנייה אין מה להוזיל. זה מה שקרה בסין, והיום אין שוק בסין, הכל קורונה. יכול להיות שיביאו ממקומות אחרים, אבל זה יהיה יותר יקר, ורק יעלה יותר".

במענה לשאלה היכן כחלון טעה בתכניתו להוזיל את מחירי הדירות, סולימאן אמר כי "הוכח שמחיר למשתכן מצליח בחלקו, אבל בסופו של דבר יש במדינה הזו הרבה משפרי דיור, שנחנקו לגמרי כי המדינה לא עוזרת להם והמחירים שם יותר גבוהים. המדינה השקיעה 2-3 מיליארד ש"ח במחיר למשתכן, והזניחה את משפרי הדיור. מי שקנה דירה בזמנו של 3 חדרים – המשפחה גודלת והם צריכים יותר מקום, ולכן המחירים יקרים כי המדינה לא משקיעה בהם. אי אפשר להשקיע רק במחיר למשתכן, אלא גם במשפרי הדיור".

"גם במחיר למשתכן עוד לא הוכח שזה מצליח, כי אנחנו לא יודעים מה טיב הבנייה שמה. הרי בונים לך בית ומביאים לך את המפתח. אי אפשר לעשות שום שינוי תוך כדי הבנייה. רק אחרי שנכנסים ומריצים את המערכות מגלים נזילות, בעיות בחשמל, וכו' – ויתחיל לעשות בלגן. משהב עוד לא נכנסו למחיר למשתכן, כי אנחנו חוששים מזה שזה לא יצליח, ואנחנו רוצים לתת שירות לקונה עד הסוף".

כנס מנהלי הציונות הדתית נערך בהפקת אשחר & more בשיתוף גרופ. אתר סרוגים הקים במקום אולפן אליו הגיעו במהלך הימים הקרובים כל ראשי הנהגת הציונות הדתית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יש קושי לקנות דירה ואם כבר הצלחתם לקנות ממשהב
יוחנן | 24-02-2020 1:00
צפו לקשיים נוספים, כמו איחור של שנה וחצי במסירת הדירה תוך חוסר שקיפות מוחלט והולכת שולל לכאורה של רוכשים ששילמו ממיטב כספם כפי שקורה עכשיו בפרוייקט של משהב בנתניה
2
משהב מתנהלת כמו מחנה בני עקיבא
מאוכזב משהב | 24-02-2020 7:27
איחורים ניכרים במסירת הדירות. בלגאן בניירת והתנהלות לקויה