הראיון האחרון של הרב הבר לסרוגים: "רוב התורמים- מהציונות הדתית"

הראיון האחרון של הרב הבר לסרוגים: "רוב התורמים- מהציונות הדתית"

בראיון מיוחד שהעניק לסרוגים מכנס המנהלים התשיעי לפני כחודשיים, סיפר הרב הבר זצ"ל על המקרה שהביא אותו להקים את ארגון החסד, וחשף: רוב התורמים- מהציונות הדתית. צפו

author-image
"רוב תורמי הכליה הם מהציונות הדתית"
  צילום: סרוגים

הרב ישעיהו הבר זצ"ל, שנפטר אמש (חמישי) לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, העניק לפני כחודשיים ראיון מיוחד לסרוגים בכנס המנהלים ה-9 שנערך באילת.

בראיון סיפר הרב הרב על המקרה שהביא אותו להקים את ארגון 'מתנת חיים' שהציל את חייהם של מאות אנשים וחשף כי רוב התורמים מגיעים מהציונות הדתית.

הלווייתו של הרב ישעיהו הבר, יו"ר ארגון "מתנת חיים" שהלך לעולמו לאחר מאבק בנגיף הקורונה התקיימה הלילה (חמישי) בנוכחות מצומצמת מבית הלוויות שמגר להר המנוחות בירושלים. מועצת בתי העלמין בבירה ביקשה מהציבור הרחב לא להגיע להלוויה.

הרב נתנאל הבר, בנו של הרב הבר הספיד אותו מתוך האמבולנס דרך הטלפון: "עוד לפני ההוראות של משרד הבריאות אבא לא יצא מהבית בגלל הקורונה. אבא היה צדיק יסוד עולם, מחל לאנשים שעשו לו עוול".

הרב הראשי לישרא, הרב דוד לאו ספד: "אל שיירת מלאכי הרחמים שמסתובבים עכשיו בשמיים הצטרף הלילה מלאך נוסף".

הרב הבר נפטר בבית החולים הדסה עין כרם בגיל 55, עודד ויזם תרומות כליה על בסיס אלטרואיסטי והצליח להביא בעשור האחרון ל-800 השתלות והצלה של מאות בני אדם.

הרב הבר שוחרר בערב חג פסח ונשאר לבידוד ביתי אך מצבו הידרדר והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בשבועיים האחרונים במצב קשה. הוא התקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן. עם התדרדרות וקושי נוסף בנשימה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי. רק הבוקר דוח על שיפור קל במצבו, אך בהמשך נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

הרב הציל מאות אנשים שתרמו בזכותו כלייה ובוצעו 800 השתלות תחת הארגון, לאחר שנאלץ להקים אותו בעקבות השתלת כליה שנדרש לעבור בעצמו ועבר את מסכמת הממתינים בתור תוך כדי כך טיפולי דיאליזה.

בהודעה שהוציא לאחר היוודע מותו, אמר ראש הממשלה נתניהו כי הוא "מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, המייסד והמנהל של עמותת 'מתנת חיים' שמסייעת לחולים הזקוקים להשתלת כליה".

על הרב הבר שעבר בעצמו השתלת כליה  הוסיף כי "הוא הטמיע בקרב הציבור הרחב את המודעות לחשיבות התרומה. בד בבד הוא פעל לחבר בין התורמים לנתרמים, וליווה את התהליך לכל אורכו. בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים.

הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך הערב לעולמו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו. יהי זכרו ברוך", דברי ראש הממשלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ובכלל. בכלא אין אף 1 סרוג מאז קום המדינה
עידו 2 | 24-04-2020 10:48
אין כל ספק, כי מי שיקבל את פני משיח צדקנו. הראשונים יהיו הת''ח הסרוגים כם הזקנים.
אולי כן אולי לא
עמיחי | 24-04-2020 12:56
אין לי מושג. אבל מה שברור שתחרויות בין הציבורים סתם כדי להשוויץ לא תורם לביאת המשיח.
שטויות
מוישי | 24-04-2020 12:03
שטויות
2
נכון ולא נכון
ציוני דתי מהבקעה | 24-04-2020 11:46
לא זאת אמורה להיות כותרת כשהרב הבר נפטר....
3
מרגש. אין על הציבור הזה
שיר | 24-04-2020 15:32
חולה עליכם
4
גם אני תרמתי
ישראלי | 24-04-2020 15:33
אני סרוג גאה, ואני ושלושה חברים טובים שלי [גם סרוגים] תרמנו. ברוך ד' שזכינו!!
5
צדיק, נקרע הלב, נסתרות דרכי השם
מישהו | 25-04-2020 12:00
.