ח"כ מאיר פרוש באולפן סרוגים: "שאף אחד לא יגיד שאנחנו פחות ימניים"

ח"כ מאיר פרוש באולפן סרוגים: "שאף אחד לא יגיד שאנחנו פחות ימניים"

המאבק אחר הקול החרד"לי בציונות הדתית, הביא לאולפן סרוגים את סגן השר מאיר פרוש: "בכל מה שקשור לדת אנחנו מציגים קו מסויים, אבל בימינה הדת לא מופיע אפילו בטייטל של המפלגה"

מאיר פרוש: "שאף אחד לא יגיד שאנחנו פחות ימניים"
  (צילום ועריכה: אריאל ליבא)

המאבק אחר הקול החרד"לי הביא לאולפן סרוגים את סגן שר החינוך מאיר פרוש מיהדות התורה: "כמו שיש ויכוח בין ימין לשמאל ואנחנו נמצאים בגוש הימין, כך בכל מה שקשור לדת אנחנו מציגים קו מסויים שבשעתו היה המפד"ל שהיום כמעט ואיבד את המושג של דתי".

אתם מבקשים לנצל את הוואקום שיש בציונות הדתית, שחרד"לים יצביעו ליהדות התורה- אבל בעצם פוגעים בשלמות הבלוק.

"אנחנו לא מבקשים לפגוע באף אחד, מבקשים לחזק את רשימת יהדות התורה – זה טבעי בבחירות. אם מישהו ירגיש שהוא יכול לקבל קולות מיהדות התורה – הוא לא יעשה את זה?! כמו שיש ויכוח בין ימין לשמאל ואנחנו נמצאים בגוש הימין, כך בכל מה שקשור לדת אנחנו מציגים קו מסויים שבשעתו היה המפד"ל שהיום כמעט ואיבד את המושג של דתי".

ימינה מדברים בשפה לא מתאימה לרשימה דתית

פרוש פונה למגזר החרד"לי ותוקף את היעדר הדת בימינה: "אני יכול לומר לאלו שנמצאים בציונות הדתית, יכול להיות שהתחלש הנושא, שמה מנסים לדבר בשפה שאולי היא לא בדיוק מתאימה לרשימה שהיא צריכה להיות דתית. יש שבר, הרבה מהמשרתים בצבא וטוענים שנושא הנשים פוגע בהם- אבל שמה הנושא הזה מעל הכל, או בתחום הרבנות הראשית ורחבת הכותל ויש עוד דברים שאני כיהודי חרדי מתבייש לדבר עליהם, שאולי בימינה זה לא הדבר שמכוונים אליו. פעם קראו לזה מפלגה דתית-לאומית, היום הנושא של דת לא מופיעה אפילו בטייטל של המפלגה. אנחנו כיהודים חרדים אומרים ששם לקחו יותר מדי הצידה את הנושא של הדת, למקום הליברלי".

איך המצביע הדתי יכול להאמין ליהדות התורה שהדעות שלה חלוקות סביב חלוקת ארץ ישראל?

"העובדות הם אלו שיוכיחו, בעבר היינו יותר בממשלות ימין מאשר ממשלות לא ימין, שאף אחד לא יגיד שאנחנו פחות ימניים ממנו. אנחנו נמצאים שנה במשחק והכי פחות מהמפלגות אחרות שצייץ למקום אחר הייתה יהדות התורה, אנחנו 11 חודשים חלק מהגוש ולא שונים מאף אחד אחר שאומר שהוא יותר ציוני מציוני".

לא לוותר על אף שטח מארץ ישראל מכוח התורה

"לא נוותר על אף שטח מארץ ישראל מכוח התורה, ממש לא משנה אם אלו שטחי A או B או C, אבל אסור לנו לוותר על שום שטח מארץ ישראל לערבים, למה לתת להם את זה?! אנחנו כל הזמן אומרים שאנחנו נגד חלוקה, אין עניין לשאול אם.."

כשאתה אומר שיהדות התורה היא ימנית, זה כולל גם את גפני?

"אנחנו לפני חצי שנה חתמנו על מסמך לרב דוד חי הכהן על דעת ראשי מועצת גדולי התורה, והיו שם דברים ברורים נגד עקירה של יישובים ומסירת חלקים מארץ ישראל. אנחנו ימין אמיתי, אריק שרון היה אליל של הימין ואנחנו יודעים מה הוא עשה, זה פייק ימין, מה שלא קשור לתורה – זה ימין לשעה, מאז וועדת פיל אנחנו נגד חלוקה".

על הקשר עם הרב רפי פרץ כשר החינוך והמתקפות נגדו: "אני לא מרגיש הוא זכאי במרכאות שיתקיפו אותו, הוא נכנס בתקופה קשה. כולם מבינים שאנחנו בתקופת בחירות אז חלילה חושבים שיחליפו אותו והוא לא יהיה, זה רק פקידים. הוא עושה עבודה טובה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
שאף אחד לא יגיד? הנה אני אומר
טרונצ׳ו | 12-02-2020 18:26
תזכיר לי, איפה הייתם כאשר כל הציבור הימני נלחם על גוש קטיף? איפה הייתם בימים של כפר מימון?
כשבנט רקם את ברית אחים עם לפיד
משה | 16-02-2020 3:08
איפה פורוש היה כשבנט רקם את ברית אחים עם לפיד?
הרב פרוש מזכיר את אביו הדגול זצ''ל
יהודי אמיתי | 14-02-2020 8:56
הרב מנחם פורוש היה אחד השליחים הגדולים של החרדים. מרן הרב מבריסק זצ''ל החשיב את הרב פורוש לבן שלו. וב''ה שהבן הרב מאיר שליט''א ממשיך דרכו. יהי ה' עמו
איפה שבנט היה
חיים | 12-02-2020 19:37
בבית
2
מייד אחרי הראיון
משה | 12-02-2020 18:28
הוא רץ לטבול במקווה
תרגיל אגודאי: ג' או שס.ויידאגו רק לקהילותיהם.
חושף פרצופם. | 15-02-2020 19:13
מסופק אם קיבלו אישור מגדולי התורה שלהם לשקר עמ להשיג קולות?! לפחד מדרעי אינה מאחת התריג. אלעד כמשל. שבוע טוב. לקראת פרשת משפטים , סוף שובבים בשנה שאינה מעוברת.
3
יה עזיבםבם מרנוש אובדיה יוספוש אמר בית גויים
סתם אמאייטים | 12-02-2020 18:50
מאראן אובדיה יוסף בחלום יושב בשירותים צואק דרעי גנב דראי רשע יימח שמו ושם זכרו חלום אמיתיייייי לאפיץ גם לדנאל זר פרדס קץ, איצחק יוסך כסף וחיים רבי יארבי ולשאר חולמי מאראן סידרתיים
4
אוי מאואן מאוואן אובדיה איך זיינו אותך בביה"ח
תן קצת בצל יא מאניאק | 12-02-2020 19:01
אוי מאוואן אובדיה יוסף ספאוודים קבוד קבוד קבוד
5
מתלבט בין ג' לימינה,הדיבורים הליברלים מזעזעים
אביאל | 12-02-2020 19:29
לא יכול לשמוע את כהנא הקשקשן ובנט, רשימה שמלאה ברפורמים. מאידך, חוש מהחרדים וגפני שחלילה ילכו עם השמאל, התלבטות אמיתית (ואין מצב שנצביע לבן גביר, כי זה קול ישירות לשמאל). צריך הסברים והבטחות מפורשות מימינה בנושאי דת ומדינה, חופש הצבעה זה אומר שאני גם מצביע לליברלים שיתמכו בכל מה שלא תורני ולא יהודי.
ימינה לא מפלגה דתית
ימינה | 12-02-2020 22:27
כשמה כן היא. ימינה. יש שם שניים שלוש שאולי איכפת להם מנושאים הקשורים ליהדות המדינה ולכל השאר זה לא מזיז. הם יותר בקטע מסורתי עם צוויון יהודי. ובזה אין הבדל בינם לבין הליכוד. אז אם ימינה, זה בראש מעיינך הם רלוונטים, אבל אם תורה בראש מעיינך, פחות.
עוצמה לא תעבור והקולות יתחלקו גם לשמאל
בנימין | 12-02-2020 21:19
יתחלקו בין כל המפלגות כולל לשמאל, וכל קול שהוא לא לימין הולך ממילא ליתרון לשמאל. אז זה ועוד איך קולות לשמאל.
קול לעוצמה זה לא קול לשמאל
חיים | 12-02-2020 19:39
אם עוצמה לא תעבור הקולות מתחלקים חצי חצי בין הליכוד לכחול לבן כמו פתק לבן
6
מראיינת שאינה יודעת לשאול
סטלן | 12-02-2020 19:33
כבוד הרב פרוש: 1. כמה ספרי הרב קוק יש בביתך, או בבית האדמור שלך, או בישיבות השחורות שלך??? 2. מתיי אמרת תפילה לשלום המדינה, או לפחות, שלום חיילי צהל? 3. איזה דגל ישראל יש בביתך, או בבית האדמור שלך, או בישיבות השחורות שלך??? 4. האם אנו בראשית צמיחת גאולתנו, או כבר עמוק בתוכה? ואידך זילי וגמורי
כמה ספרי הרב קוק יש בבית של שקד?
חח | 13-02-2020 14:09
מתי שקד ביקרה לאחרונה בבית כנסת? למה לא רואים את הכיפה של בנט מאף כיוון? למה הדוברת של בנט לסבית? למה בנט מסר את הכותל לרפורמים? למה בנט רצה להכניס רפורמים לגוף שבוחר את הרב הראשי לישראל?
7
לא תקום עוד ממשלת ערב רב
מאיר - עברי אנכי | 12-02-2020 20:00
לא תקום עוד ממשלת ערב רב!!!
8
הרבי
נועם | 25-06-2021 15:17
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף