פרקליט המדינה החדש: "נחזק את אמון הציבור" - סרוגים

פרקליט המדינה החדש: "נחזק את אמון הציבור"

ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, שמונה על ידי שר המשפטים לאחר מאבק ארוך מול היועמ"ש, מגיב למינויו במייל לפרקליטים בשירות המדינה: "טובת הפרקליטות, חיזוקה, ומעמדה הציבורי והעצמאי היו תמיד נר לרגליי"

פרקליט המדינה החדש: "נחזק את אמון הציבור"
  דוברות משרד המשפטים

ממלא מקום פרקליט המדינה החדש, דן אלדד, מגיב היום (חמישי) למינויו לראשונה, ושולח מייל לפרקליטים בשירות המדינה. הדברים האים על רקע מכתבו של היועץ המשפטי לממשלה מאמש, בו הוא תקף את שר המשפטים ואת אלדד עצמו.

אלדד כתב כי :"אני רואה בתפקיד זה שליחות ציבורית אמיתית, במיוחד בתקופה רגישה ומאתגרת זו. קיבלתי על עצמי את התפקיד מתוך אחריות, דאגה ואמונה במערכת אכיפת החוק היקרה לכולנו מאוד. הגיעה העת לפעול ברגישות, מקצועיות וממלכתיות והכל למען חיזוק שלטון החוק ואמון הציבור במערכת, כפי שמתחייב מכולנו בתקופה רגישה זו.  אני מתחייב לפעול כך, כפי שפעלתי בכל תפקידיי ושנותיי כמשרת ציבור, שטובת הפרקליטות, חיזוקה, ומעמדה הציבורי והעצמאי היו תמיד נר לרגליי".

עוד באותו נושא

היועמ"ש משך את התנגדותו למינוי מ"מ פרקליט המדינה


10

בנוסף, צירף אלדד דברים שכתב לו המשורר וחתן פרס ישראל ארז ביטון: "אין זה דבר מובן מאליו שאדם כמוך, איש מקצוע עתיר הצטיינות וזכויות בתחומי המשפט, והעוסק מזה שנים במאבק הסיזיפי בשחיתות, מוצא זמן להתייחס לשירה. בנוסף לתחושת השליחות הלאומית והחברתית , מפעמת בך לעומק אהבת השירה, התרבות והיצירה ויכולת מיוחדת  לשאוב השראה מתחומי הרוח והיצירה".

אמש משך היועמ"ש את התנגדותו למינוי אלדד במ"מ פרקליט המדינה, אך לא חסך את שבט לשונו מאלדד ומשר המשפטים, אותו האשים כי עשה לו 'דווקא': "שר המשפטים החליט, מטעמיו, למנות דווקא מועמד שהסברתי לו בפירוט כי אינו מתאים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, ואשר אף על פי כן הסכים לקבל על עצמו את המינוי. אני סבור כי עו"ד אלדד שגה בכך שהסכים בנסיבות הקיימות לקבל על עצמו את התפקיד. צר לי כי בחר לפעול כפי שפעל".

למרות דברים אלו, מנדלבליט הודיע כי: "כפי שהבהרתי בעבר, מצב בו מינויו של ממלא מקום פרקליט המדינה הופך לזירת עימות – איננו רצוי. יש בו כדי לפגוע בעבודת הפרקליטות ובאמון הציבור, ומכך יש להישמר. לעת הזו, נדרש מכולנו לשלב כוחות כאיש אחד ולהתמקד באתגרים הרבים העומדים בפני מערכות החוק והמשפט במדינת ישראל, למען אזרחי המדינה והאינטרס הציבורי".

מנדלבליט סיים את מכתבו בהודעה כי נכון לעכשיו הוא מסיר את התנגדותו למינוי: "מתוך תחושת אחריות לאינטרסים חשובים אלו, ומתוקף תפקידי כמי שעומד בראש מערכת אכיפת החוק, החלטתי – לא בלי היסוס – כי במצב הדברים הנוכחי, האינטרס הציבורי במניעת פגיעה נוספת בעבודת פרקליטות המדינה, מחייב כי למרות כל האמור, לא אעמוד על התנגדותי למינוי עו"ד אלדד לתפקיד, לעת הזו. בכוונתי להמשיך ולפעול כדי להבטיח מאבק נחוש למען שלטון החוק, תוך שמירה על מעמדה המקצועי, העצמאי והבלתי תלוי של פרקליטות המדינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מנדלבליט תסיר את החיסיון מפרשת הרפז
רן | 06-02-2020 16:40
מנדלבליט תסיר את הצו איסור פירסום מפרשת הרפז ואז נבין שאתה לא שפוט של ניצן שרוצה רק את למברגר לתפקיד.
2
פרקליט
ל | 06-02-2020 18:13
נקווה שהפרקליט יחזק את אמון כל הציבור ולא חלק מסויים ממנו.
3
אלדד איש רע ונקמן
יום עצוב | 06-02-2020 22:56
פעם אמר מישהו עליו שלא כדאי לסובב את הגב כי הוא יתקע סכין, עכשיו עשה זאת גם למנדלבליט
4
בנט-חצוף
לעליה | 01-03-2020 21:52
בנט אתה לא יודע לדבר -כך להתנגד עם רינה מצליח