היועמ"ש משך את התנגדותו למינוי מ"מ פרקליט המדינה - סרוגים

היועמ"ש משך את התנגדותו למינוי מ"מ פרקליט המדינה

היועמ"ש הודיע כי נכון לעכשיו הוא מושך את התנגדותו למינוי דן אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה, ותקף: "שר המשפטים החליט למנות דווקא שאינו מתאים לתפקיד"

author-image
היועמ"ש משך את התנגדותו למינוי מ"מ פרקליט המדינה
  Hadas Parush/Flash90

לאחר ששר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע לפני כי הוא ממנה את עו"ד דן אלדד לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה בניגוד לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, מנדלבליט הודיע הערב כי הוא מושך את התנגדותו למינוי.

במכתב ששלח היועץ לחברי הנהלת פרקליטות המדינה נכתב: "בנסיבות הידועות לכולנו, בעת הזו, מינויו של ממלא מקום פרקליט המדינה, אשר אמון על ניהולה של הפרקליטות, על ידי דרג פוליטי, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, לא רק שאינו תואם את הנורמות המשפטיות המתחייבות, אלא אף מעלה חששות כבדים ביחס להשלכות על אמון הציבור בעצמאות עבודתה של מערכת התביעה".

עוד באותו נושא

למה שר המשפטים עושה 'דווקא' ליועמ"ש?


30

מנדלבליט טוען שניסה להגיע לסיכום משותף עם שר המשפטים: "בשבועות האחרונים, קיימתי שיח מעמיק עם שר המשפטים מתוך רצון להגיע למועמד מוסכם שימונה לתפקיד רגיש זה. במסגרת זו, הצגתי לשר את חוות דעתי התומכת בהתאמתם לתפקיד של שבעה מועמדים שונים מקרב בכירי פרקליטות המדינה. יצוין כי עד היום, משום מה, לא הוצג נימוק ממשי כלשהו – לא בפניי ולא בפני הציבור – בדבר העדר התאמתם של מועמדים אלו לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה.

היועמ"ש האשים את שר המשפטים כי הוא עשה לו 'דווקא': "שר המשפטים החליט, מטעמיו, למנות דווקא מועמד שהסברתי לו בפירוט כי אינו מתאים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, ואשר אף על פי כן הסכים לקבל על עצמו את המינוי. אני סבור כי עו"ד אלדד שגה בכך שהסכים בנסיבות הקיימות לקבל על עצמו את התפקיד. צר לי כי בחר לפעול כפי שפעל".

מ"מ פרקליט המדינה החדש, עו"ד דן אלדד. צילום: דוברות משרד המשפטים

למרות דברים אלו, מנדלבליט הודיע כי: "כפי שהבהרתי בעבר, מצב בו מינויו של ממלא מקום פרקליט המדינה הופך לזירת עימות – איננו רצוי. יש בו כדי לפגוע בעבודת הפרקליטות ובאמון הציבור, ומכך יש להישמר. לעת הזו, נדרש מכולנו לשלב כוחות כאיש אחד ולהתמקד באתגרים הרבים העומדים בפני מערכות החוק והמשפט במדינת ישראל, למען אזרחי המדינה והאינטרס הציבורי".

מנדלבליט סיים את מכתבו בהודעה כי נכון לעכשיו הוא מסיר את התנגדותו למינוי: "מתוך תחושת אחריות לאינטרסים חשובים אלו, ומתוקף תפקידי כמי שעומד בראש מערכת אכיפת החוק, החלטתי – לא בלי היסוס – כי במצב הדברים הנוכחי, האינטרס הציבורי במניעת פגיעה נוספת בעבודת פרקליטות המדינה, מחייב כי למרות כל האמור, לא אעמוד על התנגדותי למינוי עו"ד אלדד לתפקיד, לעת הזו. בכוונתי להמשיך ולפעול כדי להבטיח מאבק נחוש למען שלטון החוק, תוך שמירה על מעמדה המקצועי, העצמאי והבלתי תלוי של פרקליטות המדינה".

בתנועה לאיכות השלטון הגיבו למינוי: "אנחנו מברכים את עו"ד דן אלדד על מינויו לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה ומאחלת לו בהצלחה בתפקידו החדש. אלדד, בתפקידו כמנהל המחלקה הכלכלית, נלחם באומץ רב בשחיתות הכלכלית ללא מורא וללא פחד. אנו סמוכים ובטוחים כי גם בתפקידו החדש, הוא יאבק למיגור השחיתות השלטונית ולמען שלטון נקי וישר דרך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מינוי מ"מ פרקליט המדינה.
משה כהן | 05-02-2020 19:24
מנדלבליט יודע שהכל עומד להתגלות , נראה לי שהוא מתחיל להתחרט על שיתוף פעולה לכאורה עם כחול שחור.
מה עומד להתגלות ?
התמים | 06-02-2020 12:48
את יודע משהו שאנו לא יודעים ? מה יתגלה ? קשקשנים כאלה....רואים קונספירציה בכל פינה....זורקים חשדות מצוצים מהאצבע, דמיונות ללא ביסוס, העיקר להשתלח ולעורר מדנים. די עם השטויות. היועץ הוא יועץ, פרקליט המדינה הוא פרקליט המדינה, כולם עושים את עבודתם וחסל. אין קונספירציות ואין מה שיתגלה.
כהמן שהתחיל ליפול והלך והתדרדר כך המנ-דבליט
המנ-דלבליט שטן | 05-02-2020 22:29
תודה אוחנה היקר
2
שופטים בל ידעום אויבינו פללים
ראובן | 05-02-2020 19:48
אפס. לא רלבנטי עד שיתגלו מעלליו .
3
אוחנה שר בלי אמון הכנסת בממשלת מעבר בריבוע
חיים וייס | 05-02-2020 19:53
מתנהג כאילו הוא בא לממש את רצון הציבור, אבל הציבור לא בחר בו ולא בחר בממשלה בה הוא מכהן כבר פעמיים ברציפות. כלומר הוא גרוע מהפקידים, שר שלא נבחר, בלי תמיכה שלהכנסת ומכאן בלי תמיכה של הבוחרים מתנהג כאילו תקוע לו מקל בתחת.
ממשלת מעבר לנוחיותך
אלון | 06-02-2020 14:36
לפתע זה ממשלת מעבר ,בנושאים כמו הסרת חסינות ,זה לא ממשלת מעבר ,אמיר אוחנה כופף את מנדלבליט ,כל הכבוד לאמיר אוחנה לימד את המדובלל שיעור ,וזו רק ההתחלה ,יועץ מקואלציית רק לא ביבי,
תחת סמולני
ראובן | 05-02-2020 21:21
לידעת התחת שלך.אין מושג ממשלת מעבר בחוק.ממשלת ימין לכל דבר.
4
מנדלפליץ
לי | 05-02-2020 19:57
מנדלפליץ, שקרן גדול ואיש קטן, עושה דיברם של החונטה המשפטית, תמיד הם יסובבו במילים גבוהות את הטענות השקריות שלהם, עאלק דואג לשלטון החוק, לך תחפש מי יאמין למושחטים מהחונטה המשפטית ה0מולנית, יא אפס!
5
פיצול אישיות
אלון | 05-02-2020 20:05
הרושם שמתקבל הוא כי מנדלבליט סובל מפיצול אישיות ,כי לרגע נראה שמנדלבליט א כתב מכתב למדלבליט ב ,שוב הטפה בשער ,אדוני היועץ כל עוד לא תשחרר את קלטות אשכנזי אזי אתה בגדר חשוד ניצחי,בראבו אמיר אוחנה
6
מנדלבליט דואג לאמון הציבור במערכת המשפט
משה | 05-02-2020 20:16
אחת הבדיחות הטובות ששמעתי היום