חיים כ"ץ מתפוצץ על היועמ"ש: "אני אדם ישר, מעולם לא שיקרתי"

חיים כ"ץ מתפוצץ על היועמ"ש: "אני אדם ישר, מעולם לא שיקרתי"

שעות ארוכות מתנהל כבר הדיון השני בבקשת החסינות של ח"כ חיים כץ, שלא הצליח לעצור בעצמו והתפרץ כלפי היועץ המשפטי לממשלה: "בנית פה סיפור דמיוני, סיפורי אלף לילה ולילה". כץ יצא מהדיון בוועדה

author-image
כץ מתפוצץ על היועמ"ש: "אני אדם ישר, לא שיקרתי"
  (צילום: עדינה ולמן/ דוברות הכנסת)

שעות ארוכות מתנהל היום (שלישי) הדיון השני בבקשת החסינות של ח"כ חיים כץ, שלא הצליח לעצור בעצמו והתפרץ כלפי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "בנית פה סיפור דמיוני, סיפורי אלף לילה ולילה".

בחילופי הדברים הגיב מנדלבליט לפרקליטתו של כץ, עו"ד נוית נגב בנוגע לדיון על הראיות שבכתב האישום: "ח"כ כץ היה מגיע למר בן ארי ובעקבות הכוונתו, סייע לו להרוויח סכומים גבוהים של כסף. בן ארי כה קרוב לח"כ כץ שהוא מוכן לעבור עבורו עבירת מידע פנים. אם טוענים שנעברה עבירה חמורה והייתה גלישה ספונטנית, זה הנושא הראשון של חסינות. מנדלבליט פירט מספר השקעות בשוק ההון של כץ ובן ארי", טען היועץ.

חכץ התפרץ לדבריו: "אתה אומר פה דברים שלא היו ולא נבראו ככזה ראה וקדש. בנית סיפור דמיוני, אלף לילה ולילה. אני שומע דברים שלא היו|. כץ הוסיף וסנט במנדלבליט, "לא עשית שיעורי בית, לא חקרת, כי לא עניין אתכם. פגעת בבריאות שלי.יו"ר הוועדה ביקש מח"כ כץ לא להתפרץ וזה השיב, "אתה רוצה שאני אשתוק. אני בן אדם, בן אדם ישר לא שיקרתי בחיים שלי ומילה שלי, היא מילה ופה עושים אותי שקרן."

בהמשך המשיך היועמ"ש בטיעוניו כי "צריך להעמיד דברים על דיוקם. הפעולה לפי כתב האישום אינה רק חקיקת החוק, אלא מגוון פעולות ומצגים כוזבים שכללו הסתרה מכוונת. מדובר במרמה והפרת אמונים ברף הגבוה ביותר. איני מקל ראש בפעילות הגלומה בחקיקת חוק, ואני לא מתכוון להתערב בעבודה הסדירה של חברי הכנסת.

החוק עשוי לסייע גם לציבור בלתי מסוים אבל תחילתו והולדתו היא במערכת אינטרסים של חברים מאוד מאוד טובים שהחלה כמערכת יחסים כלכלית ושוכנעתי שהפכה למערכת מעורבת חברית ואינטרסנטית כלכלית.

אנחנו עוסקים במערכת יחסים חברית שיש בה אינטרסים כלכליים. ביחס לכך קובע חוק העונשין שאין מקום לשקול את גודל הקבוצה ובפרט השאלה אם הפעולה הייתה לטובת הכלל. אנחנו לא עוסקים בשוחד אך בניגוד עניינים חריף כזה עבירת השוחד היא מדרגה אחת מעל. וניגוד העניינים שכאן לא היה רחוק מעבירת השוחד".

מנדבליט הקריא מחו"ד של היועמ"ש של הכנסת עו"ד איל ינון בדבר כללי אתיקה הנוגעים לגילוי נאות לחברי הכנסת ביחס לחוק ההמלצות ומתווה הגז. דבריו עוררו מהומה בדיון. ח"כ איילת שקד הגיבה לדברי מנדלבליט:"אני לא מקבלת את חוות הדעת הזו, לא נפעל לפיה, ולא נבצע גילוי נאות על כל הצבעה במליאה"

ח"כ מיקי זוהר: "דעתם של היועצים המשפטיים חשובים מאוד, אבל לא כזה ראה וקדש" בהמשך, ח"כ כץ הגיב לדבריו של היועמ"ש ואמר, "אני מבקש להתייחס לכתב האישום. הוא (מנדלבליט) אומר דברים שלא היו ולא נבראו"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
המן-דלבליט הזה גרוע מנחש ריר נוזל מפיו נגד כץ
''המן-דלבליט'' | 04-02-2020 16:31
אל תאמר ''מנדלבליט'' אמור ''המן-דלבליט''
2
בין כץ צודק או לא - שיוכיח חפות בבית המשפט
קרן | 04-02-2020 16:53
שילך כמו גבר למשפט, ןאם אין כלום אז לא יהיה כלום. זה לא מתפקיד הכנסת לחלק חסינויות כשרוצים לבדוק משהו וכשיש חשדות.
3
מנדלבלוף הוא שקרן מדופלם.
7_7_7. | 04-02-2020 17:21
מנדלבלוף הוא שקרן מדופלם ומספיק להיזכר במה שאמר עליו קודמו בתפקידו זה יהודה ויינשטיין שאמרותיו בחקירותיו במסגרת פרשת הרפז את אשכנזי היו אמרות חוטאות לאמת שזה בעברית פשוטה שקר וכזב.
מתי תכניסו לראש
התמים | 04-02-2020 21:20
שהיועץ המשפטי, כמו כל עורך דין, לא מעיד בתיק שבטיפולו ולא צריך להיות אמין או שקרן. הוא צריך לשקף את חומר הראיות, שגלוי לכל הצדדים בתיק. דומה שבעניין כץ רוב העובדות ברורות. המחלוקת היא על פרשנותן - ובזה צריך להכריע בית המשפט בפניו ייחשף החומר באופן שיטתי.
4
רק להגיד "לא שיקרתי בחיים שלי" זה שקר לכל אדם
תומר | 04-02-2020 17:51
.
הצגה לתקשורת
התמים | 04-02-2020 21:23
כל הנאשמים טוענים תחילה לחפותם ולאמינותם. מה יגיד ? שהוא שקרן ? כל הרמאים הם אמני הדיבור והרמייה . שחקנים טובים שעושים הצגה לתקשורת. כך עשה דרעי בזמנו, כך עושה נתניהו וכך עושה כץ.
5
לא רק שקרן, גם גנב וגם בולשביק!
הבייתה | 04-02-2020 19:46
לך הבייתה
6
תנועות הגוף של כץ אומרות שקר
משקר | 04-02-2020 20:32
צריך לדחות את החסינות. נשמע לא ראוי.
ברור שמשקר
התמים | 04-02-2020 21:25
מה ציפינו - שיגיד אני רמאי ??? ברור לחלוטין שהסתיר את קשריו עם מנהל ההשקעות שלו וברור שדאג לחקיקה שהיטיבה איתו. שקרן כמו כל עברייני המירמה חלקלקי הלשון.