ביקורת סרטים: הג'נטלמנים • אקשן מתוחכם - סרוגים

ביקורת סרטים: הג'נטלמנים • אקשן מתוחכם

סרטו החדש של גאי ריצ'י - "הג'נטלמנים", הוא לא עוד סרט אקשן של פיצוצים בכל סצנה, אלא תחכום עדין ושנון שמוציא מכל רגע את המיטב. מבקר הסרטים שלנו, יונתן דובוב יצא לראות את הסרט וחזר עם תובנות

ביקורת סרטים: הג'נטלמנים • אקשן מתוחכם
  (צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)

ביקורת סרטים: הג'נטלמנים

לפני הכל, הג'נטלמנים משלב בצורה מאוד אלגנטית בין בדיחות פשע מבריקות, כאלו שלוקח לך כמה שניות לקלוט אותן, לבין דרמה מחוכמת עם טוויסטים בעלילה, כאלה שלוקח לך כמה שאיפות בשביל להסדיר את הנשימה.

ההתחלה מקרטעת, עם פתיח מוזר של יותר מדי קרדיטים, כולל עוזר המלבישה. מיד אחריהם מתחילה העלילה מהאמצע, מה שגורם לצופה לחשוב שהוא נכנס באמצע הסרט וכמובן לא להבין כלום.

עם כל הכבוד לז'אנר הזה, אני מהצופים המוזרים האלה שמעדיפים להיבנות עם העלילה תוך כדי התקדמות הסרט, ולא להרגיש אידיוט ב-5 דקות הראשונות של הצפייה. אבל זה גם התחכום של הבמאי גאי ריצ'י, שמשליך אותך פנימה לתוך העלילה בלי שתבין בכלל איפה נחתת מלכתחילה.

 

הג'נטלמנים

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

הסרט סובב על חוקר פרטי (יו גרנט), שסוחט שכיר חרב בריטי (צ'רלי האנם) שעובד למען סוחר סמים אמריקאי (מתיו מקונוהיי). אבל הוא סוחט אותו פחות עם איומי אקדח אלא עם תסריט שהכול כתוב בו מראש- והוא מקריא אותו לאורך כל הסרט, כאילו אנחנו והבמאי יושבים ביחד בכיסא.



הסיטואציה הייחודית הזו מוציאה את הצופה מהעמדה הפוזיטיבית שלו, ועוד רגע ונדמה שכל האולם יקרא ביחד את האקשן והקאט.

היכולת להקריא את התסריט ובו בעת בעצם לשחק אותו גורמת לסרט קולח וזורם. הכר שעליו יושבת העלילה הוא כמובן מאבקי השליטה על שוק הסמים, ובה משתתפים מיטב הדמויות שאתם יכולים ולא יכולים להעלות על הדעת- ממאפיונר סיני שחולם להגיע לטופ אבל מסיים בפריזר ועד למאמן איגרוף לנוער בסיכון שהוא וחבריו מצילים את העניינים דווקא כשנדמה שהכול סגור.

(צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)

חכו לסצנות האחרונות, בהם הקצב כה מהיר והעלילה תופסת כיוון אחר מכל מה שחשבתם עליו. להוציא כמה דיאלוגים שגם ילד בכיתה ג' יוכל להשלים, כל השאר פשוט מפתיע, מה שלא משאיר שנייה למצמץ.

הדמויות מצד אחד פשוטות להפליא, אבל מחביאות מאחוריהם מורכבות שריצ'י מנפץ אחת אחרי השנייה. הוא נזהר שלא לדרוס את הפוליטקלי קורקט לגמרי- בכל זאת, אלו ג'נטלמנים- אבל מצד שני לא מהסס לצחוק על כל מה שמסביב, ולהראות עד כמה הוא מגוחך.

(צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)

גאי ריצ'י עושה קאמבק דווקא לתקופות המוקדמות והיותר מוצלחות שלו, ודווקא זה מה שמביא את הסרט לרמה שלו- שלא מנסה להיות עדכני ומותאם לקצב של סרטי הפעולה הנוכחיים, ובעידן של 120 תווים וסטורי, הוא מעביר איכות אינטליגנטית בלי ליפול יותר מדי לקלישאות. טוב, אולי חוץ מהקטע שבו כל בריטי שמגיח לתפקיד כלשהו בסרט הוא טוב, וכל מי שלא- רע.

לבעלי כיפה רגישה: אין כאן סצנות מיניות מפורשות מדי, אבל עם רמיזות עדינות פה ושם. לבעלי הקיבה הרגישה, שסובלים מאלימות ומאיברים כרותים- הגעתם למקום הלא נכון. בכל זאת, אנחנו מדברים פה על משהו שבין קומדיה לדרמה, אבל בגרסת האקשן, מה שמחייב דם, והרבה.

(צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)

מדובר בפאזל גאוני של תתי דמויות, עם משחק מעולה וקאסט שחקנים מובחר- ובמאי אחד שמנצח על כל זה. בניגוד לסרטי אקשן אחרים, זה לא סרט של פיצוצים בכל סצנה- אלא תחכום עדין ושנון שמוציא מכל רגע את המיטב.

זה לא משהו שתזכרו עוד שנה שנתיים, ויעביר לכם שעתיים בכיף ובעונג, למרות שעל פניו נראה שלא ייכנס לקאנון עולם הקולנוע. בשורה התחתונה- זה סרט יפהפה לאנשים חושבים, אבל לא מהסוג שמהרהר יותר מדי.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רק מהטריילר כבר השתעממתי...
דוד | 01-02-2020 23:15
עצרתי באמצע