בישראל טוענים: "אין עסקה לשחרור נעמה יששכר" - סרוגים

בישראל טוענים: "אין עסקה לשחרור נעמה יששכר"

לקראת שחרורה המסתמן של נעמה יששכר, גורמים בישראל טוענים כי לא היה עסקה לשחרורה - אלא המהלך נעשה כמחווה של פוטין לראש הממשלה נתניהו. לדבריהם, "המחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה נועדו להדק את הקשרים"

author-image
בישראל טוענים: "אין עסקה לשחרור נעמה יששכר"
  (צילומים: קובי גדעון\לע"ם)

לקראת שחרורה המסתמן של נעמה יששכר מהכלא הרוסי, גורמים ישראלים בכירים טענו היום (רביעי) כי לא הייתה עסקה עם רוסיה לשחרורה של הצעירה הישראלית. לטענתם, המהלך נעשה כמחווה של הנשיא ולדימיר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"השחרור נעשה כמחווה של הנשיא פוטין לנתניהו, והמחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה נועדו להדק את הקשרים נוכח נושאים נוספים בין שתי המדינות" טענו. "המדינה פעלה בעניינה לא רק בגלל הערבות ההדדית שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר- פעלה לרעת נעמה".

עוד באותו נושא

רוסיה על עסקת המאה: "נעשה הכל להשיג שלום"

כאמור, ראש הממשלה נתניהו יגיע מחר למוסקבה וייפגש עם הנשיא פוטין כדי לעדכן אותו על פרטי "עסקת המאה" – אך במקביל פוטין צפוי להעניק חנינה לנעמה יששכר, שתחזור לארץ במטוסו של נתניהו.

בשבוע שעבר הנשיא פוטין נפגש עם אמה של נעמה, יפה יששכר, במהלך ביקורו המדיני בישראל. למרות הציפייה שיודיע על חנינה, פוטין עדיין לא אישר את ההחלטה באופן רשמי. "זה ברור שנעמה יוצאת ממשפחה מאוד טובה. ידועה לי העמדה של כבוד ראש הממשלה – להחליט בצורה המתאימה כל זה נלקח בחשבון בזמן קבלת החלטה" אמר פוטין בתום הפגישה. "היום תבקר נעמה את מי שאחראית על שמירת זכויות האדם ברוסיה. אמה מאוד מרגשת ותומכת בבת שלה. אמרתי לה ואני אגיד את זה עוד הפעם – הכל יהיה בסדר".

למרות זאת, בתום הפגישה אמרה האם כי היא אופטימית: "הוא מקסים, לא ציפיתי לפגוש נשיא מעצמה כזו גדולה ולפגוש אדם כמוני, הוא היה מדהים דיברנו ממש קרוב והוא הבטיח שהוא יחזיר לי את הילדה הביתה ואני נאחזת במשפט שהוא אמר. הוא לא נתן תאריך אבל יש פרוצדורות. אני חוזרת למוסקבה מחר ועורך הדין בדרך לנעמה. אני מודה לראש הממשלה ולרעייתו ולכל מי שפעל. יצאתי מחויכת, הוא אמר לי אני מחזיר לך את הילדה הביתה". נתניהו אמר לאמה של נעמה יששכר על החנינה לבתה כי "זה יקרה תוך זמן קצר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח | 29-01-2020 17:58
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחביביבלוף