תכנית המאה: אלה התנאים להקמת מדינה פלסטינית - סרוגים

תכנית המאה: אלה התנאים להקמת מדינה פלסטינית

פרשן חדשות 12, עמית סגל, מפרסם את ארבעת התנאים שיוצבו בפני הפלסטינים אם ברצונם לקבל מדינה פלסטינית במסגרת תכנית המאה שיציג נשיא ארה"ב טראמפ בשבוע הקרוב: "היינו כחולמים"

author-image
תכנית המאה: אלה התנאים להקמת מדינה פלסטינית
  (צילום: פלאש90)

תכנית המאה.

פרשן חדשות 12, עמית סגל, מפרסם את ארבעת התנאים שיוצבו בפני הפלסטינים אם ברצונם לקבל מדינה פלסטינית במסגרת תכנית המאה שיציג נשיא ארה"ב טראמפ בשבוע הקרוב.

לדברי סגל: "הפלסטינים יקבלו מדינה פלסטינית בתנאי: יכירו בישראל כמדינה יהודית, יפרזו את עזה, יפרקו את חמאס מנשקו, יכירו בירושלים כבירת ישראל".

סגל מציין כי "בפעם הראשונה מציע ממשל אמריקני תכנית שמשמעותה הוספת שטחים לישראל ולא גריעת שטחים ממנה. היינו כחולמים".

עוד באותו נושא

"לא נאפשר לנתניהו להפוך את ירושלים לעוטף יו"ש"


17

ארה"ב הזמינה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ למפגש בוושינגטון בשבוע הבא, שבו יעודכנו בנוגע לפרסום תכנית המאה המתגבשת של הממשל האמריקני – כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 12. בלשכת ראש הממשלה ובלשכתו של גנץ סירבו להגיב לדיווח.

על פי ההערכות, הנשיא דונלד טראמפ מעוניין לפרסם את התכנית עוד לפני הבחירות בישראל. הבית הלבן צפוי לפרסם בימים הקרובים הודעה נוספת על העניין.

עוד באותו נושא

דיווח: אלו תנאי "עסקת המאה" של ארה"ב

לפי ההערכה בירושלים, התוכנית צפויה להיות המתווה הידידותי ביותר כלפי ישראל בהיסטוריה של המשא ומתן עם הפלסטינים. גורמים אף מאמינים כי התכנית תכלול הכרה בריבונות ישראל בבקעת הירדן או בחלקים אחרים ביהודה ושומרון.

כזכור,  עד כה ארה"ב העדיפה שלא להציג את התכנית עד שתוקם ממשלה בישראל, אך כעת נראה כי האמריקנים שינו את מדיניותם על רקע הבחירות השלישיות שיערכו במרץ. טראמפ עצמו יתמודד בבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב – וייתכן שסבלנותו פקעה והוא נחוש להציג את התכנית בזמן שהוא עדיין בבית הלבן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אחלה עסקה לקחת בשתי ידיים
רון | 23-01-2020 20:06
נתניהו זה הזדמנות
2
נתניהו קיבל מתנה
קובי | 23-01-2020 20:06
מזל משמיים
3
פירוז עזה
ס.תחמן | 23-01-2020 20:11
פיירוז הזמרת. לא פירוז. יצטרכו עוד וועידה כמו זו שנערכה היום כדי לשכנע אולי מישהו בדרג של הנהלת החמאס. סיכום. לא פירוז. לא פיירוז. חמאסטן נטו עם עוד חגורה שחורה שתחנוק אותה. כל עוד תרבות הרצח והמדבר של הערבו פלסטינו קיימת לא יהיה הסדר. ניפגש בעוד 70 שנה.
4
אחרי דבר כזה
אפי | 23-01-2020 20:28
מי שלא רואה את יד ה'...רחמים עליו..עיוור שבעיוורים.. אין עוד מלבדו!!
5
כל נוסחה .כל מתווה. כל צ'ופר אסון לעם היהודי.
יעקוב | 24-01-2020 6:17
תחילה בלי נשק. אחכ צריך נשק לשוטרים אחכ צריך נשק לשמירת סדר. אחכ יגיע נשק וטילים מאיראן וייצור עצמי. אחכ טפטופים על תא ונתבג ואידך זיל גמור התאבדות אין מילה אחרת