אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

ללמוד דרך משחק? חדר בריחה לסטודנטים

בחוג לחינוך מיוחד של מכללת הרצוג, פיתחו חדר בריחה שמטרתו הייתה לחשוף את הסטודנטים לידע בתחום זה באופן הדורש חשיבה מחוץ לקופסא ויצירתיות

ללמוד דרך משחק? חדר בריחה לסטודנטים
  צילום: מכללת הרצוג

רבים משייכים את המשחק לבילוי, לפנאי וללמידה בגיל הרך, חוששים שאינו מתאים ללימוד תכנים מורכבים ועלול לעכב את הספק הלמידה בגילאים הבוגרים, שבהם יש ציפייה ללמידה פורמלית ממוקדת הישגים.

על כן פוחתת הלמידה באמצעות משחק בבית הספר היסודי, מתמעטת בחטיבת הביניים ונזנחת כמעט לחלוטין בחטיבות העליונות ובהשכלה הגבוהה.

מחקרים רבים הוכיחו שמשחק הוא חלק מתהליך הלמידה בכל גיל. בחוג לחינוך מיוחד, המרצות בקורס "התפתחות שפה" רושי פרידמן, סיגל טיקוצינסקי וד"ר שירה רוזנברג, ראש החוג לחינוך מיוחד, פיתחו חדר בריחה שמטרתו היתה לחשוף את הסטודנטים לידע בתחום זה באופן הדורש חשיבה מחוץ לקופסא ויצירתיות.

הסטודנטים היו מלאי מוטיבציה לפצח את הקודים לכל חידה אך לא על חשבון השקעת מאמץ להבין את שלבי השפה השונים.

תגובות הסטודנטים היו מצויינות, מי שהגיע ללא מצב רוח באותו יום לימודים המשיך לקורסים הבאים עם חיוך על הפנים.

ד"ר שירה רוזנברג, ראש החוג לחינוך מיוחד שמובילה את הנושא במכללה הסבירה מדוע התחום כ"כ משמעותי: "ההנאה מן המשחק מזרימה אדרנלין ודופמין למוח. חומרים אלה מייצרים רקע ביולוגי מתגמל שמדרבן ומגביר הנעה וסיפוק בכל גיל. המשחק יוצר הזדמנויות ללמידה רלוונטית ואותנטית, מתוך תחושה של חירות המאפשרת ללומד ליזום, לאלתר, למלא תפקידים שונים, ליצור פתרונות לבעיות ולהביא לידי ביטוי את ייחודיותו וכישוריו".

צילום: מכללת הרצוג

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו