לפני הטקס: נשיא אוקראינה הגיע לכותל המערבי • צפו - סרוגים

לפני הטקס: נשיא אוקראינה הגיע לכותל המערבי • צפו

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי וויתר על מקומו בפורום השואה העולמי - ובמקום הגיע לביקור בכותל המערבי. במהלך ביקורו הנשיא היהודי אמר פרקי תהילים והטמין פתק בנבכי הכותל

author-image
לפני הטקס: נשיא אוקראינה הגיע לכותל המערבי • צפו
  צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

רגע לפני הטקס המרכזי של פורום השואה הבינלאומי ביד ושם, נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי הגיע היום (חמישי) לכותל המערבי, שם התקבל על ידי רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ׳ ומנכ״ל הקרן למורשת הכותל, מר מרדכי (סולי) אליאב.

במהלך ביקורו זלנסקי שמע הסבר על החשיפות החדשות שהתגלו לאחרונה ברחבת הכותל המערבי. רב הכותל המערבי, יחד עם הרב משה הסמן מקייב והרב שלום ארוש, אמרו פרקי תהילים עם הנשיא היהודי, ובסוף הביקור הוא טמן פתק בנבכי הכותל.

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

מוקדם יותר זלנסקי הודיע כי הוא וחברי משלחתו יוותרו על מקומותיהם בטקס "פורום השואה הבינלאומי", שייערך היום ביד ושם לציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ-בירקנאו. המשלחת האוקראינית תתן את מקומותיהם לניצולי שואה שביקשו להגיע לטקס, אך לא יכלו להשיג כרטיסים.

עוד באותו נושא

נשיא אוקראינה: "ויתרתי על מקומי בטקס לניצולי שואה"

"הבנו שניצולי שואה רבים לא יוכלו להשתתף בפורום השואה הבינלאומי. המשלחת שלנו העניקה להם את מושביה, כפי שעשו גם רבים משרי ישראל" כתב זלנסקי בטוויטר. "האנשים הללו ראויים לכבוד רב, יותר מכל אחד אחר". עוד אישר כי המשלחת האוקראינית עדיין תשתף בכל אירועי הפורום ותקיים את פגישותיה כמתוכנן.

בדבריו זלנסקי ציין כי הוא שמע שכמה שרים ישראלים – ביניהם זאב אלקין, אופיר אקוינס, אמיר אוחנה ויפעת שאשא-ביטון – ויתרו על מקומותיהם, מה שהוביל אותו להצטרף למהלך. עם זאת, מיד ושם נמסר כי "הוסבר לנשיא כי ניצולים שפנו בימים האחרונים נענו וכי אין אפשרות לטרטר ניצול בתנאים הנוכחיים. על כן החלטתו תמוהה, וחבל שנוקט בצעד מעין זה באירוע שכתורתו 'זוכרים את השואה ונלחמים באנטישמיות'".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו