אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

מתנדב זק"א בן 50 נהרג בתאונה ליד פדואל

אסון כבד בארגון זק״א: מתנדב הארגון כבן 50 אב לשמונה נהרג בתאונה קטלנית סמוך לפדואל. "בדמעות ובכאב טיפלנו בגופת חברינו המנוח ובאיסוף הממצאים בזירה הקשה"

מתנדב זק"א בן 50 נהרג בתאונה ליד פדואל
  (צילום: דוברות זק"א)

אסון כבד בארגון זק״א: מתנדב זק"א כבן 50 אב לשמונה נהרג בתאונה קטלנית סמוך לפדואל.

התאונה התרחשה בסמוך לשעה 10:30 בכביש חוצה שומרון, כאמור בסמוך לישוב פדואל. הנהג נהרג במקום.

עוד באותו נושא

ההרוגה בתאונה בקרית ארבע: דיאנה גואז ז"ל

גיל ביסמוט מפקד מחוז שי, ״מדובר בנהג רכב מסחרי כבן 50 אשר ככה״נ איבד שליטה והתנגש במעקה הבטיחות, כשהגעתי למקום ראיתי את הרכב כשחלקו הקדמי מרוסק לגמרי, הנהג שהיה לכוד בתוך הרכב חולץ ע״י לוחמי האש ללא הכרה עם פגיעות קשות, פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותו במקום.״

צילום: דוברות זק"א

רועי סלומון מתנדב זק״א שטיפל בזירה, ״כשהגעתי לזירה וראיתי את הרכב ובתוכו אפוד זק״א הלב שלי החסיר פעימה פשוט נעתקה נשמתי, המכשיר קשר החדש שרק אתמול המנוח קיבל במטה זק״א בירושלים לא הפסיק לצפצף ברקע ואז התחלתי להבין את גודל האסון.

אין מילים לתאר את הקושי בלטפל במתנדב זק״א שנהרג בצורה כה טראגית כשעד היום נפגשנו וטיפלנו ביחד בזירות קשות, המנוח תמיד היווה דוגמה למתנדבים אחרים תמיד נתן את הכוח והחיזוק בזירות הקשות. בדמעות ובכאב טיפלנו בגופת חברינו המנוח ובאיסוף הממצאים בזירה הקשה אמרנו קדיש ביחד ובכאב ליווינו אותו בדרכו האחרונה למנוחת עולמים.״

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
קצת עצות והדרכה על צניעות האשה בזמנינו
ת נ צ ב ה | 23-01-2020 14:12
הנה קצת עצות והדרכה על צניעות האשה בזמנינו לאור המקרה הקשה שאֵ֥ין אִ֖ישׁ שָׂ֣ם עַל־לֵ֑ב: לענ של חני סוליש זל ושטרנה שרה קלפמן זל, אלו הן שתי בנות הדודות שנמצאו ללא רוח חיים, ליד ישיבה בגבעת שאול, רחל. כהיום אסון רודף אסון, ואֵ֥ין אִ֖ישׁ שָׂ֣ם עַל־לֵ֑ב, וְאַנְשֵׁי־חֶ֤סֶד נֶאֱסָפִים֙, בְּאֵ֣ין מֵבִ֔ין כִּֽי־מִפְּנֵ֥י הָרָעָ֖ה נֶאֱסַ֥פו, האם כהיום אתם רואים שהכל חזק ומתוק? אכן אסון רודף אסון, מוות מיותר שזועק זעקה אילמת. אם זו תרבות הדחיפות, אם זה אסון הטביעות, ואם זו שפיכות הדמים המיותרת והמרושעת ברשתות החברתיות. ואם מישהו כאן לא יתעורר, ולא יקח על עצמו את האחריות הציבורית הדרושה, על מנת לשפר החינוך של צניעות בנות ישראל, בגיל צעיר, ע”פ דעת תורתינו הקדושה, היינו עפ השולחן ערוך, זה יכול ליגמר חלילה בעוד שורה של אסונות מיותרים שצפויים לנו ח”ו. כידוע שברגע שאשה סוטות הן מדרכי הצניעות, ולא מקדשות את גופן לבעליהן בלבד, מרחיקות הן את הגאולה מכל עם ישראל, ומרבות פריצות וניאוף בעם ישראל. וברגע שמתנהגות הן כיאה לבת מלך, ושומרות את יופיין רק לבעליהן. הם מרבות הן קדושה בעם ישראל, משרות ברכה בתוך ביתם, ומקרבות את הגאולה. ולא כאן המקום לפרט את כל הנקודות שטעונות שיפור משמעותי אצלינו בצניעות. אבל האדישות שפושה בציבור, לצד אנחות של “אוי ויי”, והנה, ממשיכים הלאה, כאילו כלום לא קרה כלום, ואז גם לא משפרים הצניעות, זה אסון גדול שצריך תיקון גדול. היופי שלך, זה הצניעות שבך! שכל אישה שהולכת בצניעות, היא כמו יהלום בתוך ערימה של חול!ולא כאן המקום לפרט את כל הנקודות שטעונות שיפור משמעותי אצלינו בצניעות. אבל האדישות שפושה בציבור, לצד אנחות של “אוי ויי”, והנה, ממשיכים הלאה, כאילו כלום לא קרה כלום, ואז גם לא משפרים הצניעות, זה אסון גדול שצריך תיקון גדול. היופי שלך, זה הצניעות שבך! שכל אישה שהולכת בצניעות, היא כמו יהלום בתוך ערימה של חול! אליכם בנות ישראל הכשירות, גאולת ישראל תלויה בכם כי בזכות נשים צנועות נגאלו ישראל ממצריים ובזכות האמונה הפשוטה והצניעות שלכן תיגאלו, הצניעות היא ללא ספק אחד מיסודות היהדות. את הציוו יש בתורה (ויקרא יט, א) קְדֹשִׁים תִּהְיוּ מפרש רשי: הוו פרושים מהעריות ומן העבירה, שכל מקום שאתה מוצא גדר ערווה אתה מוצא קדושה. אבל אותן בנות ישראל ההולכות עקב בצד גודל, נטויות גרון, מדיפות ריחות של בשמים לכל עבר, עם מלבושים של זנות וזימה, כדי למשוך עין בחורי ישראל, אוי לכם אהה עליכם כי בבוא האויב תתבזו ותושפלו עד עפר, עוד תהפכו לשפחות כי בנות זימה אתן, ואָסַפְתִּי אֶת כָּל הַגּוֹיִם אֶל יְרוּשָׁלַ‍ִם לַמִּלְחָמָה וְנִלְכְּדָה הָעִיר וְנָשַׁסּוּ הַבָּתִּים וְהַנָּשִׁים תשגלנה [תִּשָּׁכַבְנָה] כבר אי אפשר ללכת ברחוב, אין מקום איפה לשים את העיניים. אתן - שהתלבשתם כדי למשוך תשומת לב ועיין – מבחורי ואברכי ישראל, תאנסו בכוח ותהפכו לשפחות מין, כבנות היזידים בעיראק הנאנסות, ואין מי שישמע צעקתכן ואין מי שיגן בעדכן. הבהרה! אני לא מדבר על בנות שלא שומרות תורה ומצוות, מדבר אני אליכן בנות החרידות מכל החוגים!!! בנות גאולה בירושלים, ובנות רבי עקיבא מבני ברק, בארא פארק, לייקווד, מאנסי, קרון הייטס, A.L. ENGLAND וכו' וכו' וכו' בכל מקום בעולם שהם....... אתן -בנות חרדיות מבתים חרדים המדקדקים קלה כבחמורה, וחלק מהבעלים שלכן אף יושבים ולומד בכולל, אתן – ההולכות ברחוב כזונות חצופות, במלבושים נוראים המעוררים את קליפת בעל פעור, אתן – ההולכות בחגורות המבליטות את מקום זימתכן, ובחולצות שלא מביישות את מיטב הגויות והזונות בפריז, אתן – ההולכות בפאות נוכריות פרועות שיער כבחורות רווקות, כדי למשוך הבחורים ואברכים לניאוף רחל, אתן – יבוא יומכן בקרוב ותושפלו עד עפר ממש, כבודכם ייאנס אין מי שיגן בעדכן ובעד בניכם ובנותיכם חו, כי פגעתן בכבודי, אמר ד'. הפוסקים המתירים, לא העלו על דעתם את הפאות של היום, עם גוונים ותלתלים, עם גלישה והפרזה. את רוב הפאות של היום, אף פוסק בעולם לא התיר ולא יתיר. גם אתם בעליכם לא תנוקו ותמותו במלחמה הנוראה, שום מצווה ולימוד תורה לא יועיל להצילכם ולהגן בעדכם, כי בזמן שאתם יושבים ולומדים נשותיכם יוצאות בהסכמותיכם ומחטיאות את בחורי ונערי ישראל בעבירות הכי חמורות רל. אוי לכן כי גרמתם קטרוגו גדול ונורא בשמיים, כי בנות ישמעאל היינו בנות השפחה, כן לבושות בצניעות כפי שצויתי אתכן בתורת ישראל, ואתם בני ישראל בני האהובה בנות אימותינו שרה רבקה רחל ולאה לבושות לפי תורת הזנות והניאוף. נשים רבות לבושות לא צנוע, טוענות שאין זה בשביל הרואים, אלא שכך הן מרגישות טוב בינן לבין עצמן. אבל עליהן לעשות חשבון נפש באמת, האם גם כשהן קמות בבוקר הן מיד מתלבשות כך, או רק כשהן יוצאות החוצה. ואז היא חוטאת ומחטיאה את הרבים. זו גם עבירה בין אדם לד' וגם בין אדם לחבירו. כיצד תבקש סליחה מכל האנשים שהחטיאה?! אולי מאות אלפים! אדרבה חכמים אמרו שאשה צריכה להיות יפה בבית עבור בעלה, ומכוסה כאשר יוצאת החוצה. אשרי האשה הצנועה, ד' יברך אותה. גם אתם: מדריכים/ות רבנים אדמורים ראבד דיינים פוסקים (על הלכות צניעות) מוצים ומנהיגי וגדולי הדור וכו' תיתנו את הדין בגדול על שתיקתכם, אעפ שאתם יודעים שיש חיוב חמור להיות צנועה, ולא תנוקו כי קל קנא לא ינקה, ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך חו. חוסר צניעות מביא פיגועים ואסונות חו. ומה הוא בגד צנוע? א. שמכסה הכל ממש. ב. שאינו צמוד בכלל. ג. שאינו קצר. ד. שאינו מושך עין בצורתו או בצבעו. ומה גורם לאשה אפילו שהיא בעלת יראת שמים, כולל לפעמים אפי' רבניות, ללבוש בגדים לא צנועים? מה גורם לאשה יראת שמים, ללבוש בגדים לא צנועים? ולהתייפות בפני הרואים? כמה סיבות, כמו שכתוב בספר גדר העולם של החפץ חיים זל על צניעות: עצלות להתלבש כדין, ופיתוי היצר שמסית אותה ליפות עצמה. הגיע הזמן לסלק את מלאך המוות הרוחני והגשמי ממחננו! פריצות המלבושים שורפת את קדושת הנשמה. יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם אמן וכן יהי רצון.
למגיב בתגובה מס' 1
שמשון | 27-01-2020 19:25
שהוציא לעז וקיטרג על הנשים החרדיות הצדקניות: הנשים החרדיות, ברובן, מכסות כל מה שצריך לכסות, דהיינו את את הרגל עד הברך ואת היד עד המרפק, כולל הברך והמרפק, ובבגדים שאינם צמודים כל כך. המושג צניעות בימינו השתבש לגמרי. שמים דגש על צניעות הבגדים, וגם הופכים את הצניעות לכיעור. שימת הדגש על צניעות בבגדים היא טעות, כי אשה המכוסה כמו שצריך ומסתובבת ברחובות כל הזמן, או שהיא עובדת במקום ציבורי ובאה במגע תמידי עם גברים, אין לה שום קשר לצניעות, למרות שבגדיה רחבים או שהמראה הכללי שלה הוא מכוער. צניעות איננה כיעור, ואשה יכולה להיות גם יפה וגם צנועה. יתירה מכך, יש חיוב על אשה נשואה להיראות יפה תמיד, כדי שתמצא חן בעיני בעלה (וזה אמור גם כאשר היא יוצאת לרחוב). בגמ' במסכת תענית (דף כג) מסופר על אחד מגדולי האמוראים שאשתו יצאה לקראתו מקושטת, החכמים התפלאו ושאלו אותו הכיצד, וענה להם שכך צריך לנהוג, כדי שיסתכל דוקא עליה. אדם היוצא עם אשתו לרחוב, כשהיא מכוערת יחסית לאחרות ההולכות ברחוב, סופו שיסתכל על אחרות ויבגוד באשתו. כך כתב גם היעבץ בהגהותיו למסכת יבמות (דף סג), והמליץ שלא ישא כעורה... כדי שלא יתן עיניו באשת חבירו. כך גם הגאון רבי אליעזר פאפו זצל בספר פלא יועץ (בערך יופי) כתב שראוי לכל אדם להשתדל לקחת לבניו נשים יפות, כדי שלא יתנו עיניהם באחרת. וכן מטעם זה ילביש את אשתו ויקנה לה תכשיטין ביותר ממה שיש לו, כדי שתמצא חן בעיניו ולא יתן עיניו באחרת. ואחד מגדולי הראשונים בתקופת הרשבא, רבי אהרן הכהן מלוניל, בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) כתב שאסור לתלמיד חכם להניח לאשתו שתתנוול אפילו בימי אבלה, כדי שלא תתגנה בעיניו, שמא יכופנו יצרו להתאוות לאשה אחרת. אין שום קשר בין אשה הלבושה בטוב טעם, לבין בנות ישראל בזמן חורבן הבית שהיו מכניסים בנעליים שלהם בקבוקון של בושם, ומתיזות את הבושם על הבחורים כדי לגרות אותם. לפי ההלכה מותר לאשה להתבשם, להתאפר, רק לא בצורה מוגזמת. הפסוק ואָסַפְתִּי אֶת כָּל הַגּוֹיִם אֶל יְרוּשָׁלַ‍ִם לַמִּלְחָמָה וְנִלְכְּדָה הָעִיר וְנָשַׁסּוּ הַבָּתִּים וְהַנָּשִׁים תִּשָּׁכַבְנָה מדבר על חורבן הבית (שאז כל זה קרה באמת) ולא על העתיד לבוא, זה לא יקרה יותר לעולם, והגאולה תגיע ברחמים גמורים בסד. היום רואים התעוררות של תשובה כמעט בכל מקום, ואין שום סיבה לנבואות זעם שכותבים אנשים ממורמרים. נוצר היום מצב שאנשים הנשואים לנשים מכוערות, שלא טוב להם בבית, נותנים דרור לעיניהם להסתכל על כל אחת שעוברת ברחוב, הם רואים נשים יפות וזה משגע ומטמטם אותם, והפתרון שלהם הוא - להלביש את כולם בשקים שחורים וכך לא תהיה בעיה של שמירת העיניים (התפרסמו תמונות של נשים שזורקות את הזבל, ואין שום הבדל בין המראה שלהם לבין המראה של שקית הזבל, כך נראות קומץ הנשים החרדיות שהשתגעו והשתבשה עליהן דעתן, אלה שנקראות נשות השאלים). באמת לא מובן לשיטתם מדוע התורה הזהירה ולא תתורו, ומדוע ספרי הקודש מלאים במעלת וחובת שמירת העיניים, הרי החובה היא על הנשים להיראות כמו אוהלים שחורים מהלכים, וכך אין שום בעיה לגברים... כותב הפוסט משתמש בשפה מלוכלכת מאוד (איני רוצה לחזור על המילים המזעזעות), ולועג ומבזה לגדולי ישראל, וזה לבד מוכיח על טומאת נפשו. המשפט את הפאות של היום, אף פוסק בעולם לא יתיר הוא דמגוגיה צרופה; והוא יכול לשכנע רק את מי שלא למד את ספרי הפוסקים שעוסקים בנדון של לבישת פאה נכרית. כי מי שלומד, יודע שגם הפוסקים שכתבו בנושא הזה לפני 500 שנה, דיברו על פאה משיער טבעי, שנראית לחלוטין כמו שיער טבעי, ומאוד קשה להבדיל בינה לבין שיער טבעי. וכמובן שיש נשים שנולדו עם שיער שהוא גוונים ותלתלים, ומעולם לא שמענו על איסור הלכתי שאוסר על נשים בלונדיניות או מתולתלות לצאת לרחובה של עיר. ובאשר לטענה שנשים מתלבשות בחוץ יותר טוב מאשר מתלבשות בבית, כך הוא טבע האשה, שמתביישת יותר מהעוברים ושבים ורוצה להיראות במיטבה בעיני חברותיה, וגם בגמרא מוזכר החשש שמא תשלוף ותראה לחברתה ברשות הרבים (בשבת). ובבית קשה להתלבש במיטב המחלצות כאשר מבשלים ומטפלים בילדים. כתב שר התורה הגאון רבי שלום משאש, רבה של ירושלים: מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול עי מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות חו, וכמה חששו חזל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה (שות שמש ומגן חלק ב' אבן העזר סימן טו). מגוחך ממש לצטט את דברי החפץ חיים בספרו גדר עולם על צניעות, ולהתעלם משיטתו בספרו משנה ברורה שהחלק התחתון של הרגל יכול להיות גלוי לחלוטין, והעיקר שהברך יהיה מכוסה (בימינו מחמירים גם ללבוש גרביים חצי שקופות). שיטתו זו התקבלה על מרבית הפוסקים בימינו, למרות שמחמירים להוסיף גרביים בגלל מנהג רוב הנשים החרדיות. לסיכום, ההחמרה המופרזת בצניעות נובעת ממחלות נפש, משיבוש, מסטיות חולניות, וגורמת לבעיות רוחניות קשות מאוד, כפי שהתבטאו רבני בדץ העדה החרדית במכתבם על 'כת השאלים': אנו מזהירים את נשות ובנות ישראל שאסור להגרר אחריהן ומנהיגיהם, וצריכים להתרחק ממנהיגיהם ומדרכיהם כי סופן אבדון וכליה, וכינו אותן קבוצת נשים שעקרו דעת תורה מישראל.
2
אנחנו בס"ד נזכה לגאולה שלמה
אנחנו בס"ד נזכה | 25-01-2020 21:47
אנחנו בסד נזכה לגאולה שלמה בעת שנהיה איש אחד בלב אחד- באחדות גמורה וַיְהִי כָּל נֶפֶשׁ יֹצְאֵי יֶרֶךְ יַעֲקֹב שִׁבְעִים נָפֶשׁ ויוֹסֵף הָיָה בְמִצְרָיִם: (שמות א' ה') ויהי כל נפש יוצאי ירך יעקב שבעים נפש ויוסף היה במצרים. הקשה האור החיים הק', וזל, מה הודעה זו כדבר חדש ויוסף היה במצרים, הלא כבר ידוע לנו מקודם. הכלי יקר כתב וזל, קרא לע' נפשות נפש לשון יחיד לרמוז שהיו כאיש אחד כי היה שלום ביניהם בלי פירוד בלב ולא היה בהם לשון הרע ודלטורין, והנה אנחנו רואים שאחר כך לא החזיקו בזה כמו שפירש רשי בפסוק אכן נודע הדבר (ב' יד) וזל, ומדרשו: נודע לי הדבר שהייתי תמה עליו מה חטאו ישראל מכל ע' אומות להיות נרדים בעבודת פרך, אבל אני רואה שהם ראויים לכך, עכל, הרי לנו שמה שסבלו עבודת פרך היה מפני הפירוד ולשון הרע ודלטורין (מלשינים). ועל זה יש לומר שכל זמן שיוסף הצדיק היה חי, היה הוא המאחד את כולם כי זה מדתו של יוסף כידוע, וכך יש לפרש את הסמיכות שבפסוק (ה') וַיְהִי כָּל נֶפֶשׁ יֹצְאֵי יֶרֶךְ יַעֲקֹב שִׁבְעִים נָפֶשׁ ויוֹסֵף הָיָה בְמִצְרָיִם שהפסוק מודיע לנו שהסיבה שהיו נחשבים נפש אחת זה היה מפני שיוסף היה במצרים כי האחדות שכולם הרגישו נפש אחת היתה בהשפעתו, אבל אחכ וימת יוסף וגו' ובְנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֗ל פָּר֧וּ וַֽיִּשְׁרְצ֛וּ וַיִּרְבּ֥וּ וַיַּֽעַצְמ֖וּ בִּמְאֹ֣ד מְאֹ֑ד וגו' כלומר שתיכף אחרי וימת יוסף נחשבו כבר כְּרַבִּ֥ים כי התבטלה האחדות ביניהם ולכן ויקם מלך חדש וגו' שנתחדשו גזירותיו והתחיל להתקיים גזירת ועבדום וענו אותם. על כל פנים היוצא מהאמור הוא שאם היו בני ישראל ממשיכים כך בשלום ובאחדות זה עם זה לא היו צריכים לעבור את כל העינוי שעברו במצרים. בזה הפסוק מלמדינו מוסר השכל: שאפילו בזמן שעדיין לא נגמר זמן הגלות אם היינו מבטלים את הלשון הרע ושנאת חנם והיינו כולנו באחדות כאיש אחד (כמו שהיו הדור הראשון במצרים) היינו מבטלים את העינוי שאנו סובלים בגלותינו. וזה הוא פלא גדול איך אין אנו שמים לב לכל זה שׁמַה שחסר בינינו זה האחדות, ומכל שכן במה שמוסיפים עוד מחלוקות חדשים תמיד הרי בזה אנו הולכים נגד עצמינו לגרום רעה נגד פנינו ומאבדים את עצמנו בזה לדעת חו, ואין הדעת סובלת להבין הדבר הזה איך יכולה להיות לנו קשיות עורף גדולה ונוראה כזו אחרי שאנו רואים את ריבוי הצרות הנוראות והסבל הגדול שעוברים עלינו ומתרבים יום יום ואין לך יום שאין קללתו מרובה וכו' ובכל זאת אנו קשוחים מלהכנע ולשכוח מכל השנאת חנם והמחלוקת, אלא עוד מרבים מחלוקות ושנאת חינם חדשים לבקרים כל יום ויום, ואין שום הגיון שבעולם להסביר ענין זה, אחרי שהלא בודאי אנו מאמינים בדברי חזל ובדברי הספהק שמודיעים לנו בשל מה הרעה הגדולה הזאת אצלינו ובכז אנו מתעקשים להמשיך בדרך הרעה. ומצד שני אנו ממשיכים להתפלל ולצעוק אל ד' שיפדינו מכל צרותינו בעת שאנו מורדים בדבר ד' במה שמודיע למה מכה אותנו, ואין לך טפשות ועקמימות גדול מזה. לראות במוחש איך שתמיד כאשר מגיע זמן עת פקידה שהוא מסוגל להגאולה השלימה נעשה לפני זה התעוררות גדולה בעולם בריבוי מחלוקת ושנאת חנם מעל הטבע וההגיון ומתחילים לחלוק זה עם זה ומגיעים לשפלות כזאת שאיש את רעהו חיים בלעו, וכמו שראינו לפני השואה שכך היה המצב כידוע ליודעים, וכידוע שהיה נאמר לפני זה שבסוף שנות תר ובתחלת תש הוא עת פקידה להגאל. ואנו רואים במוחש בשנים האחרונות שזה מוסיף והולך לצערינו הרב, שמתפרץ כל זמן קצר עוד ועוד מחלוקות גדולות עם לשון הרע ושנאת אחים ושנאת חנם וזה דוקא אצל הקהילות שנחשבים מסלתה ומשמנה של כלל ישראל, וגם אצל הנחשבים בני תורה ובני ישיבות, וזה מתפרץ כמו מכת הצפרדע במצרים שמדבר אחד של שטות נעשית מלחמה ומחלוקת עולמית, וזאת היא בכיה לדורות שמוסיפים בזה חרון אף נורא נוראות כמו שאנו רואים עין בעין את הצרות שפוקדין את כל הכלל יום ויום ביתר קושי, (וכמו כן מתעורר בעולם מכח זה חילול השם באופן נורא שאין הפה יכול לדבר שלא היה כזאת מעולם ועד עולם). ועל ידי זה גם כן מתעוררים ונעשים בינינו מלשינים בכל פינה עד שנדמה להם כבר כהיתר די, והם מוסיפים שמן וחומר שריפה להאש שבוערת נגדינו, ואיך אין איש שם על לב להבין איזו רעה אנו גורמים לעצמינו בזה ואיזו סכנה חופפת עלינו היום מרבוי זאבים ואריות המקיפים אותנו מכל צד וצד? ואיך נעשינו לוקים בסנוורים שלא לראות מה שאנו גורמים לעצמינו? זה הוא מכיון שהיצר הרע והסטא יודעים שסופם קרוב לבא והם יודעים היטב במה תלויה גאולתינו ואיבוד שלהם על כן הרי הם מתאמצים בכל שארית כחם לסמא את עינינו ולהקשות ולהקשיח לבנו שלא לראות ולא להרגיש איך אנו מפילים את עצמנו לתוך האש הגדולה והנוראה שד' ישמרינו ממה שעלול להיות ברגע שתתמלא הסאה חו. וגם יש להבין שמכיון שאם אנחנו נתגבר על הנסיון ונבטל את השנאת חנם והמחלוקת נרוויח בזה לַחְשׁוֹךְ את כל העינוים ועבודות הפרך מעלינו, על כן הרי זה מוכרח להיות בנסיון גדול שצריך מסירת נפש להתגבר כנגדה ודוקא בזכות המסירת נפש נוכל לבטל את כל זה, ועל כן החכם עיניו בראשו ויעשה את מה שביכלתו. ואפילו אם אי אפשר לו לפעול לכל הכלל לפחות יעשה אצל עצמו - ובתוך ביתו שלום ואחדות ושלוה ואהבה ואחוה וריעות וכן בינו לבין סביביו ובזה יפעול על כל פנים לעצמו להנצל. ועוד נחוץ לדעת שבכדי שיוכל האדם להמחיש בפועל ענין האחדות עם כל אחד ואחד (ואפילו רק כלפי בני ביתו), צריך ללמוד איך לקיים הוי דן את כל האדם לכף זכות, ואחרי זה צריך להרגיל עצמו זמן ממושך לחיות עם השקפה זו עד שיהיה נעשה אצלו טבע לחיות בדרך זו בפועל. ומאוד חשוב לדעת שעיקר מעלת וחשיבות מצות האחדות היא כאשר האדם יש לו באמת טענה צודקת נגד השני והוא כובש טבעו להטריח את עצמו למצוא דרך לדונו לכף זכות, ועי זה גם בשמים ידונו אותו לכף זכות להגן עליו אפילו מעונש שהיה מגיע לו משורת הדין, וכמבואר בחזל שהמעביר על מדותיו מעבירין לו על כל פשעיו. ולפעמים כאשר באמת אי אפשר בשום פנים לדון את השני לכף זכות ולחיות בשלום אתו על פי דרך הטבע, ועם כל זה הרי הוא כובש טבעו, ומוותר מפני מצות האחדות, זו היא האחדות המשובחת ביותר ובכוחה אפילו לבטל גזירות וצרות למעלה מדרך הטבע. יהר מלפני אבינו שבשמים שנזכה לחיות באחדות גמורה עם כל עם ישראל ואז נזכה לקבל פני משיח צדקינו בקרוב ממש. *** *** ***
3
הדרישה של בני התורה היא חד משמעית
הדרישה של בני התורה | 26-01-2020 16:29
הדרישה של בני התורה היא חד משמעית, דיחוי בלי למסור את הבחורים החלשים לשמד. כלומר דיחוי לכל בני הישיבות ללא תנאים של מכסות ויעדי גיוס להחטיא את בחורי ישראל בטומאת הצבא עם זנות וסמים וכו' ובלי לנסות לחלן את הציבור החרדי בדעות הציוניות הכוזבות והשקריות***