שהחיינו: ישראל מייצאת גז לראשונה בהיסטוריה - סרוגים

שהחיינו: ישראל מייצאת גז לראשונה בהיסטוריה

שהחיינו. ישראל החלה היום לראשונה בתולדותיה לייצא גז. עד לפני כמה שנים ישראל הייתה מייבאת את הגז לצריכה תעשייתית ממצרים, ומהיום, יזרום הגז בכיוון ההפוך

שהחיינו: ישראל מייצאת גז לראשונה בהיסטוריה
  (צילום: דוברות משרד האנרגיה)

שהחיינו. ישראל החלה היום לראשונה בתולדותיה לייצא גז. עד לפני כמה שנים ישראל הייתה מייבאת את הגז לצריכה תעשייתית ממצרים, ומהיום, יזרום הגז בכיוון ההפוך כשבועיים לאחר התחלת הזרמת הגז לישראל עצמה.

עוד באותו נושא

עידן חדש באנרגיה: החלה הזרמת הגז הטבעי מלוויתן

הגז שמוזרם למצרים הוא ממאגר לוויתן, בעומק הים, מול חופי חיפה, והוא מוזרם בצינורות תת ימיים לאסדה שמול עמק חפר משם בצינורות ארוכים למצרים.

בהודעה משותפת של שרי האנרגיה של ישראל ומצרים בנוגע לייצוא הגז הטבעי הבוקר נאמר, כי הם מודיעים על התחלת הזרמתו של גז טבעי מישראל למצרים.

"המדובר בהתפתחות חשובה, שתשרת את האינטרסים הכלכליים של שני הצדדים. מהלך זה יאפשר לישראל גם לייצא חלק מהגז הטבעי שלה לאירופה באמצעות מתקני הנזלת הגז (LNG) במצרים, ויקדם את מעמדה של מצרים כשוק גז אזורי (regional gas hub)."

שרי האנרגיה, טארק אל מולא ודר' יובל שטייניץ, יציגו את ההתקדמות שהושגה במהלך כינוס של פורום הגז המזרח-תיכוני שיתקיים היום בקהיר.במהלך הכינוס צפויים שרי האנרגיה של ישראל, מצרים, איטליה, יוון, קפריסין, ירדן והרש"פ לאשר את הפיכתו של הפורום לארגון אזורי.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
הכל בזכות ביבי
אור | 15-01-2020 9:11
עם הראיה הכלכלית
ביבי שילם למצרים 2 מליארד דולר שלנו
רון | 18-01-2020 18:07
לפי פסק בוררות מחייב מצרים הייתה צריכה לפצות את חברת החשמל על ביטול חד צדדי של הסכם הגז בסכום של 2.5 מליארד דולר ( 2,500,000,000 ) חברת החשמל ויתרה על 2 מליארדים מהכסף (ששייך לכל אזרחי ישראל ) וראו איזה פלא המצרים חתמו אחרי שבועיים על הסכם רכישת הגז. שורה תחתונה - תשובה הולך להרוויח ים כסף. מדינת ישראל הפסידה 2 מליארד דולר. הביבי הזה גאון כלכלי !!!