הליכוד הגיש צו למנוע את פרסום חוות הדעת של ינון - סרוגים

הליכוד הגיש צו למנוע את פרסום חוות הדעת של ינון

הליכוד הגיש לבית המשפט בקשה למתן צו ארעי שימנע את פרסום חוות דעתו של איל ינון, היועץ המשפטי לכנסת, עד לבירור העתירה שהגיש הליכוד בעניין זה

הליכוד הגיש צו למנוע את פרסום חוות הדעת של ינון
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

בליכוד הגישו בקשה לבית משפט העליון כי יתן צו ביניים נגד פרסום חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, לגבי כינוס ועדת הכנסת שתדון בחסינותו של ראש הממשלה.

"בית המשפט הנכבד מתבקש בזאת ליתן צו ארעי, המורה להימנע מלפרסם את חוות דעתו בנושאים האמורים בהודעת היועץ המשפטי לכנסת מהיום ובכלל זה בכל נושא הנוגע במישרין או בעקיפין להקמת וועדת הכנסת על מנת שזו תדון בבקשת חסינות שהוגשה על ידי ראש הממשלה נתניהו".

עוד באותו נושא

הליכוד עתר לבג"צ נגד יועמ״ש הכנסת


10

בנימוקים מפרטים בליכוד כי הם הגישו בג"צ בנושא: "מדוע לא יורה בית המשפט הנכבד למשיב 1 (יועמ"ש הכנסת, אייל ינון) להימנע מלדון או לחוות דעתו בכל הנוגע להקמת וועדת הכנסת על מנת שזו תדון בבקשת חסינות שהוגשה לה על ידי המשיב 6 (נתניהו), לאור ניגוד עניינים חמור בו הוא מצוי".

בנוסף שואלים בליכוד למה חוות הדעת הקודמת של ינון לא תוכרז כמבוטלת: "מדוע לא יורה בית המשפט הנכבד למשיב 1 להודיע, כי חוות הדעת אותה פרסם בעניין הקמת וועדת הכנסת בטלה ומבוטלת, זאת הן לאור ניגוד העניינים של והן לאור טיעונים לגופה של חוות הדעת".

עוד מוסיפים בליכוד: "מאוחר יותר היום, הגיש המשיב 1 הודעה מטעמו לבית משפט נכבד זה ובה הבהיר כי בכוונתו להוציא חוות דעת בעניינים הנוגעים, בין השאר, למבוקש בעתירה, וזאת עד השעה 16:00", ומוסיפים כי "קיימת מסורת של התנהגות באיפוק ובריסון, כאשר עניין מועבר להכרעת בית משפט נכבד זה,במיוחד כאשר העתירה מופנית כלפי היועץ המשפטי לממשלה. במקרים מעין אלה, אין צורך במתן צו ארעי והיועץ גוזר על עצמו איפוק ללא צורך בצו. המבקשים סברו לתומם שהמשיב 1 יכבד את בית המשפט, ימתין להכרעתו, ינהג בהתאם לנהוג וימתין עם הוצאת חוות הדעת עד להחלטת בית המשפט הנכבד בעתירה".

בליכוד דורשים כי ההחלטה של יועמ"ש הכנסת תושהה: "כזכור, המבקשים ביקשו מבית המשפט הנכבד לקיים דיון דחוף ביותר בעתירה ובית המשפט הנכבד עצמו קצב כבר זמן קצר ביותר לתגובת המשיבים. נראה כי על המשיב 1 לנהוג באיפוק ולהמתין ימים ספורים עד להחלטת בית המשפט הנכבד בעתירה, אולם לאור הודעת באת כוחו של המשיב 1, הם נאלצים להגיש בקשה זו".

בליכוד מסיימים כי: "מן הראוי לא "לקבוע עובדות" בשטח ולהמתין עם מתן חוות הדעת כאמור ברישא של בקשה זו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בג"צ והשופטים כבר לא "חונטה שמאלנית"
חיימקה | 12-01-2020 15:43
פתאום הבינו שיש צד טוב בדיקטטורה של אהרון ברק. הכל שפיט ומותר לליכוד ומנהיגו ! זה רק מוכיח שכל הקמפיין של הליכוד (במיוחד פרשות נתניהו) הוא שקרים והסתה בלבד.
בכל יהודי יש ניצוץ אלוקי
אביגדור | 12-01-2020 16:12
הניצוץ הזה יכול להשפיע בכל רגע. אולי, בעזרת השם יתברך, תעמוד לשופטי בגץ, זכות אבותם, ויזכו לעשות תשובה. לא אלמן ישראל, ואין יאוש בעולם.
אתה מבזבז את הדיבורים שלך
ככ | 12-01-2020 15:47
אי אפשר ללמד עיזים מתמטיקה
2
מאמצי ההחייאה של הגופה הפוליטית נמשכים.
סרוג | 12-01-2020 16:08
הגופה בנתיים מתלוצצת עם רופאיה ועם עדת הסרוגים השוטים.
3
הליכוד
אז הגיש.... | 14-01-2020 8:45
בשביל מה צריך בית משפט עליון ? בו נכנס וועדה ונחליט שלא צריך בית משפט .... ביבי יחליט ויהיה לנו טוב ..... ולא נצטרך לעתור לאף אחד , ויהיה לנו מלך , כנראה קצת רמאי , קצת מפר הבטחות , ואולי גם לוקח שוחד .... אבל מה זה חשוב .... יאללה נמאסתם .