הרב הראשי לישראל חייב להתעשת - סרוגים

הרב הראשי לישראל חייב להתעשת

עולי ברית המועצות וצאצאיהם, ברובם הגדול, נאבקים על מנת להיות ישראלים ויהודים. הם עושים כל שביכולתם על מנת להתגייר ולחיות כאן בישראל כיהודים שלמים – והרבנות דוחה אותם ורואה בהם בנים חורגים

הרב הראשי לישראל חייב להתעשת
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90; תמונה קטנה: יח"צ)

זה התחיל כפי שזה מתחיל תמיד: עיתונאי מפרסם הקלטה או תמלול של דברים שאמר בכיר ברבנות, והדברים מחוללים סערה ציבורית גדולה. במקרה זה, היה זה הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף. הדברים אכן חוללו את הסערה המתבקשת וכל המערכת הפוליטית הזדרזה לגנות וכך גם ארגונים רבים העוסקים בנושאי דת ומדינה.

גם אנחנו ב'חופות' נזעקנו וגינינו את הדברים, לא רק משום תוכנם הקשה, אלא ובעיקר מתוך היכרות קרובה עם אותו ציבור עליו מדבר הרב. כמי שעוסקים בחתונות כדת משה וישראל בישראל, אנחנו מודעים היטב לקשיים הרבים שניצבים בפני אלו שעלו לארץ ואינם יהודים על פי ההלכה. אנחנו שומעים על רצונם להתגייר ועל הקושי האדיר שהם נתקלים בו מול הרבנות, המערימה עליהם מכשולים. אנחנו שומעים עליהם כשהם מתגיירים גיור אורתודוקסי, אך לא מוכר על ידי הרבנות בבתי דין הלכתיים פרטיים. אנחנו פוגשים בהם מקרוב כשהם מגיעים אלינו להתחתן, לאחר שביקשו להינשא כדת משה וישראל ברבנות – אך הרבנות סירבה להשיא אותם.

לאותם "גויים שונאי דת", כפי שהגדיר אותם הרב יוסף בהתבטאותו הראשונה, יש פנים, יש חיים ויש היסטוריה משפחתית. חוטא הרב לאמת כשהוא מתאר ומצייר אותם ככאלו שאין להם שום קשר שהוא ליהדות. זה פשוט לא נכון. חלקם אמנם חסרי קשר ליהדות, אך חלקם הגדול מצוי בסטטוס הלכתי המכונה "זרע ישראל", מי שאביו יהודי אך אמו לא, והמסורת היהודית חשובה להם. גם הרב יודע, כי המצווה היא לקרב את אותם אנשים ולגייר אותם, בוודאי לא להחריג ולהרחיק אותם.

צאצאיהם של אותם עולים מברית המועצות לשעבר כבר נולדו בארץ. הם משרתים בצה"ל ומוסרים את נפשם על הגנת מדינת ישראל ואזרחיה. הם ומשפחותיהם קשרו את גורלם בזה של עם ישראל לתמיד.הם חיים כאן בינינו כיהודים ומעוניינים להיות כאלו.

עולי ברית המועצות וצאצאיהם, ברובם הגדול, נאבקים על מנת להיות ישראלים ויהודים. הם עושים כל שביכולתם על מנת להתגייר ולחיות כאן בישראל כיהודים שלמים – והרבנות דוחה אותם ורואה בהם בנים חורגים.

בבסיס דבריו של הרב עומדת ההתנגדות לחוק השבות במתכונתו הנוכחית. חשוב להבין, המחלוקת על חוק השבות ומה שנובע ממנו – הענקת אזרחות מתוקף החוק גם לאלו אשר אביהם או סבם בלבד היה יהודי – היא מחלוקת לגיטימית. אך מרגע שהתקבלה החלטת מדינת ישראל להכיר באותם אנשים ולהעניק להם אזרחות – הם אזרחים שווי זכויות בישראל. הרבנות צריכה ואמורה לשרת גם אותם וכך היא צריכה להתייחס אליהם.

עולי חבר העמים וצאצאיהם אינם אויבי מדינת ישראל ומתנגדי היהדות. ההיפך הגמור. הגיע הזמן שהרבנות הראשית לישראל וראשיה יעשו חישוב מסלול מחדש ויפעלו באמת ובתמים על מנת לקרב אותם. זהו בראש ובראשונה האינטרס שלהם. שהרי אם לא כן, התוצאה הישירה של אותה הרחקה והתנכרות תהיה התרחקות וסלידה של אותם עולים, שימשיכו לחיות את חייהם כאן ללא גיור כהלכה, ואי לכך התגברות מאסיבית של נישואי התערובת בישראל. נאמר כבר בעבר על ידי רבים וטובים, כי מי שמקשה בגיור, ומי שמרחיק את העולים – מקל בהתבוללות.

על הרבנות להתעשת עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי, והדרך עוברת תחילה אצל הרב הראשי לישראל.

=======

הרב אהרן ליבוביץ' הוא ראש מיזם 'חופות'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
כשאנשים רוצים לחיות במקום מסויים הם מכבדים את הכללים של המקום.... כשמישהו מגיע למקום ואחרי שהוא מתביית הוא תופס תחת ומתחיל להתקיף זה כבר לא אדם תמים שרק רוצה שיקבלו אותו במקום שהגיע אליו
המפוכח | 10-01-2020 14:22
אם יהודים היו מגיעים לרוסיה והיו מתחילים להתקיף את נוהגי המקום פוטין היה נותן להם בעיטה החוצה... במקרה הטוב... אז בואו נלמד מפוטין... מי שבא אלינו שיישר קו איתנו... אך מי שביד אחת מבקש שנקבל אותו וביד שניה מתקיף אותנו צריך לקבל ׳חינוך׳ סטייל פוטין... ישראל לא פרייארית!!!
תשובה למפוכח שראייתו צרה כעולמו של מגזר חרדי.
יוסי | 11-01-2020 21:01
המפוכח, העליה החרדית לא מיישרת קו עם המדינה. אברכים צעירים ובריאים לא משרתים בסדיר ובמילואים , לא עובדים ולא משלמים מיסים. באו לפה ומנסים לשנות את אופי המדינה הציונית. להזכירך רובנו עלינו לכאן מארצות אחרות וזה כולל את רוב החרדים. כולנו עולים או צאצאי עולים, וכולנו צריכים ליישר קו עם המדינה. לא רק הרוסים צריכים, ולהזכירך רוסים חילוניים עלו לכאן כבר משנת 1882 לפני למעלה מ 130 שנה וסייעו רבות להקמת הציונות בארצנו. אצל טראמפ תקציב הדת הוא 0 . אם לא מוצא חן בעיני החרדים משהו, שיתאמצו להשיג גרין קארד אמריקני ושיעברו לברוקלין. תודה רבה.
צודק רק בלשון יותר עדינה זה בדיוק מה שחושבים
מסכים עם המגיב | 11-01-2020 20:48
ואם לכותב הכתבה יש פרנסה מהם זה לא מעניין אותנו . הם הכיף שלך לנגח את החרדים שאתה יהדות מקרבת יהני הרבנות פועלת לפי ההלכה . יוצרים משבר מעלים גוי ובוכים שאין לו פיתרון. מציאות שראית המון עם אנטישמיות אולי לא כל הגויים אבל חלק מהם . מאיכן לך שהמרסס צלב קרס בצומת חולון לא הגיע למכון שלך . אבל מה אכפת לך תעשה עליו פרנסה .בית דין פרטי אם כל אחד יפתח בית דין פרטי נוכל לגייר כל מי שרק יחשוב . אולי כדאי לפתוח אחד ליד משרד הפנים מציע גם לפתוח חנות פוטו תוכלו להרויח יותר או בבנדל
2
אדול ליבוביץ׳ טינך יודע מה אתה שח
ליים | 11-01-2020 19:58
אם הייתה מכיר את הציבור הרוסי סביר מאוד להניח שהייתה כותב את כל השטויות שכתבתה
3
כל הכבוד לרב יצחק יוסף.
רמת-גני. | 11-01-2020 20:06
סופסופ יש מי שדואג שליברמן יילך דווקא עם גנץ&לפיד.
4
אני הגבתי קודם כמסכים עם המגיב נסחפתי ומתנצל
מסכים | 11-01-2020 21:22
עכשיו קראתי יותר את דברי כותב הכתבה הבנתי ששלחתי תגובה אוטומטית ולא טובה פשוט היה לי שכן רוסי שהיה צוחק עלי כל יום ומתנהג אלי בצורה מאוד מבזה בגלל היותי דתי וזה גרם לי להגיב בצורה טיפשית. אני נגד בתי דין פרטיים אך יש צורה איך להגיב ובטח כשאין לי שום מוסג קלוש על הכותב
5
כותרת חצופה, את התוכן לא רוצה לקרוא.
יוסי | 12-01-2020 1:07
אתם לא מוסמכים להביע דעה על אדם שגדול ממכם עשרת מונים. של נעלך מעל רגלך, כל מילה שהרב אמר נכונה. בסוף סופכם לסבול מאותם עוכרי ישראל שליברמן וחבריו מעלים ערב רב נוסח 2020
6
הרב
שלמה זמיר | 12-01-2020 17:49
הרב יצחק כל הכבוד ! כל השאר מתיפיפים ! ואת הכתבה אני אפילו לא אקרא !
7
שב בשקט "רביי".
רם | 12-01-2020 18:34
נמאס מרבנים כמוך.
8
מ"ה
אזרייה | 12-01-2020 20:49
צר חבל כואב ועצוב, שבמקום להציג רעיונות לאחדות - אתר סרוגים בוחר לשמש כלי שרת של מפלצת סס סא - מציף אותנו במחלוקות שווא פנימייות
9
כל מי שרוצה להיות יהודי, יכול להיות יהודי
הצעה | 13-01-2020 6:23
ואם הציבור הכללי רוצה לסייע לעולים להשתלב, אפשר שכל הציבור יקבל על עצמו שמירת שבת, כשרות וטהרת המשפחה, ואז יהיה יותר קל לעולים החדשים הלא יהודים להתגייר ולהרגיש ישראלים. ואם רוצים למנוע בעיות עתידיות חמורות עוד יותר - צריך לשנות את החוק השבת כבר.
תגובה
חיים | 13-01-2020 11:32
צריך לשנות את הרבנים