בישראל ישנם כיום כ-12 אלף סטודנטים בינלאומיים (על פי המל"ג), המגיעים ארצה למטרת לימודים או מחקר, עבור תואר ראשון, שני ותארים מתקדמים. חלקם יהודים הנמצאים בשלבי עלייה, וחלקם ישובו לארצם בתום תקופת הלימודים. אותם סטודנטים ניצבים בפני קשיים רבים הנובעים מפערים תרבותיים וחברתיים, וכן מקשיי שפה והסתגלות למקום חדש. 

האיחוד האירופי פועל בתקופה האחרונה לקדם את נושא והתחיל במיזם ייחודי שמטרתו לסייע לסטודנטים ממדינות שונות להתאקלם בסביבה אקדמית זרה, ולהעניק להם כלים ומענה לצרכים המתעוררים אצלם ברמה הלימודית והחברתית. המרכז האקדמי לב נבחר על ידי האיחוד לקדם את הנושא בארץ, בין היתר, בשל היותו מוסד שקולט סטודנטים בינלאומיים, שבו כ-10 אחוזים מכלל הסטודנטים מגיעים מחו"ל. 

במסגרת הפרויקט יוקמו במוסד הירושלמי שמציין 50 שנה להיווסדו, מספר כיתות וירטואליות, שיאפשרו לסטודנטים הבינלאומיים מהארץ ומאירופה ללמוד יחד בשיעורים משותפים אשר יועברו בשידור חי. דבר זה אמור לסייע בבניית תשתית חברתית ליצירת שותפות חוצת מדינות ברמה האקדמית, המחקרית ובעתיד גם ברמה העסקית. 

מנהלת שותפויות אסטרטגיות במרכז האקדמי לב, אורלי גוטמן: "חלק נכבד מהסטודנטים בישראל הם בינלאומיים ומגיעים מ-23 מדינות והמרכז האקדמי לב הוא בין המוסדות המובילים בקליטתם בארץ. לפיכך, המרכז האקדמי לב נבחר על ידי האיחוד האירופי לפיתוח מודל של כיתה וירטואלית שתשמש את הסטודנטים הבינלאומיים בכל המוסדות האקדמיים הנמצאים בישראל ובאירופה".

מנחם בוראק, סמנכ"ל וראש אגף תקשוב במרכז האקדמי לב: "במסגרת הפרויקט המרכז האקדמי לב נבחר לנהל פרויקט הקמת כיתות וירטואלית עבור סטודנטים בינלאומיים. יצירת גיבוש וקשרים בינאישיים בין הסטודנטים, כאשר מדובר בכיתה וירטואלית, וישנם פערי תרבות והפרשי שעות שהם אתגר מורכב. כיתה וירטואלית לא אמורה להיות סוג של ערוץ יוטיוב שבו כל הסטודנטים צופים במרצה ומדי פעם מגיבים. הדרך ליצור את החיבור הנדרש יעשה באמצעות משימות משותפות שיבצעו הסטודנטים וכך תתפתח ההיכרות".