ח"כ ארבל: "פעילות מחוצפת וחורגת מסמכות" - סרוגים

ח"כ ארבל: "פעילות מחוצפת וחורגת מסמכות"

חבר הכנסת משה ארבל פנה אל ראש היחידה הממשלתית למאבק בגזענות בעקבות פנייתו לרב יצחק יוסף: "פנייתך בצירוף יחסי ציבור דווקא לגדול הדור ראויה היא להוקעה, זעזוע ושאט נפש"

author-image
ח"כ ארבל: "פעילות מחוצפת וחורגת מסמכות"
  יונתן זינדל/ פלאש 90

ח"כ משה ארבל ממפלגת ש"ס פנה הערב (רביעי) אל ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, במכתב בו ארבל מאשים אותו כי פנה אל הרב הראשי לישראל הספרדי, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, בהיעדר עילה ובחוסר סמכות.

עוד באותו נושא

היחידה למאבק בגזענות פנתה לרב יצחק יוסף


3

ארבל כותב לראש היחידה: "הנני מזועזע ונדהם על פעולתך המחוצפת המהווה אף באופן מובהק חריגה מסמכות. ראשית, מרן הראש"ל הינו גדול הדור עיני כל ישראל נשואות אליו, להורות לעם את הדרך ילכו בה ואת המעשה אשר יעשון הוא ממשיך דרכו בפסיקת ההלכה של אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ופנייתך בצירוף יחסי הציבור דווקא לגדול הדור ראויה היא להוקעה, זעזוע ושאט נפש".

עוד כתב כי: "הרב הראשי לישראל הינו נושא משרה שיפוטית ומכהן כדיין בבית הדין הרבני הגדול והינו ראש העדה הדתית, ומשכך חל עליו חוק נציב תלונות הציבור על שופטים. כיצד כבודו שהינך פקיד, מכובד ככל שיהיה, האמור להכיר את עקרונות המשפט המנהלי, הרהיב עוז לחרוג מכללים אלו וליטול לידיך סמכות שלא ניתנה לך בחוק?".

ארבל סיים את מכתבו בדרישה: "אני מצפה כי תמשוך עוד היום את מכתבך האמור, ותשוב לטפל ביתר שאת בשלושת הפניות הנ"ל שהצגתי בפניך כנגד מי שמכנה את הדתיים (ולא רק החרדים) "זוללים, שותים ואונסים את הקטינים בחסות של אלוהים", הלא הוא מר קפלון סגן ראש עיריית חיפה, כנגדו הינך מוסמך לפעול וראוי היה שפנייתי זו החמורה שבעתיים ושקרוב לחודש מונחת כבר על שלחנך תטופל היא במלא החומרה".

עוד באותו נושא

הרב דוד סתיו תובע דיבה את הרב יצחק יוסף


31

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
האחרון לציון, בור ודוחה שלא ראוי להיות גבאי.
סרוג | 08-01-2020 21:33
אוכל חינם מכספי משלמי המיסים.
2
ממתי השופטים מעל החוק?
רון | 09-01-2020 10:56
אני מבין ששס מעולם לא העבירה ביקורת על שופטים ולכן דורשת שהרב יוסף יהנה מאותה חסינות כי הוא דיין... אבל בעצם שס מטנפת בשגרה על הרשות השופטת ככה שאפשר לבקר בנימוס את כבוד הדיין הרב יוסף ולומר בעוונה גדולה שדבריו מפלגים והיה עדיף שלא יאמרו ועכשיו שאמר כדאי שיתנצל ויעשה תשובה