הרב דוד סתיו תובע דיבה את הרב יצחק יוסף - סרוגים

הרב דוד סתיו תובע דיבה את הרב יצחק יוסף

רבה של שהם הרב דוד סתיו הגיש התראה לפני תביעת דיבה נגד הראשון לציון הרב יצחק יוסף: "דבריך פוגעים ומבזים את הרב סתיו, משל מדובר באדם ללא יראת שמיים אשר אינו מקפיד על הלכות גרות"

author-image
הרב דוד סתיו תובע דיבה את הרב יצחק יוסף
  (צילום: פלאש90)

יממה לאחר חשיפת התבטאותו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף נגד העולים הגויים מרוסיה, שיגר היום רב העיר שהם הרב דוד סתיו, מכתב התראה לפני הגשת תביעת דיבה.

במכתב ההתראה, עליו חתום עו"ד אסף בנמלך, פונה בשם מרשו הרב דוד סתיו לרב יצחק יוסף בדרישה להתנצלות על כך שבדברים שנחשפו אמר הרב יוסף כי הרב סתיו ורב נוסף (ככל הנראה הכוונה לרב חיים אמסלם) גיירו 400 ילדים "בסרט נע".

עוד באותו נושא

הרב יוסף: "סילוף בוטה על ידי גורמים פוליטיים"


13

במכתב פונה בנמלך לרב יוסף: "לפני ימים אחדים נשאת דברים בכנס רבני שהתקיים בירושלים, ועסקת בדבריך בסוגיית גיורם של ילדים ומבוגרים שמוצאם יהודי הגם שהם אינם יהודים על פי ההלכה."

במהלך דבריך, התייחסת ל"רב אחד" שלטענתך עוסק בגיורים במדינות שונות (על פי פרסומים שונים התכוונת בדבריך לרב חיים אמסלם) שלקח אתו "איזה אחד, רב עיר של שוהם" לברזיל שם גיירו השניים "בסרט נע" 400 בני אדם, בעיקר ילדים. ביקרת קשות את אותו מבצע גיור, בו כביכול, היה מעורב מרשי, ואף הוספת וציינת כי יש אימהות של אותם ילדים אשר אינן מעוניינות בגיור והולכות לכנסיה.

דבריך על מרשי – אינם אמת וחסרי כל קשר למציאות. מרשי לא נטל חלק בגיור המוני בברזיל או בכל מדינה אחרת, לבדו או בצוותא חדא עם אדם אחר. דבריך זכו מאז אמירתם לתהודה רבה ולציפיות מרובות ברשת האינטרנט. אלו הם דברי לשון הרע, דברים חמורים, שטוב להם לולא נאמרו

הנך מתבקש בזאת, לחזור בך בצורה נחרצת מדבריך כלפי מרשי

יצויין כי אמש פרסם הרב יצחק יוסף סרטון התנצלות בפני העולים מרוסיה, על כך שלא התכוון אליהם, אלא רק לגויים שעלו איתם. אך לא התייחס כלל לסוגיית הגיורים של הרב סתיו והרב אמסלם. בעקבות כך דורש גם הרב סתיו התנצלות.

דבריך פוגעים ומבזים את הרב סתיו, משל מדובר באדם ללא יראת שמיים אשר אינו מקפיד על הלכות גרות, ואשר אינו בוחל במבצעים סיטונאיים ל"גיור" מאות בני אדם בסרט נע. הדברים חמורים במיוחד לנוכח מעמדך כרב הראשי, אליו נשואות עיני תלמידיך ושומעי לקחך, וחלקים מקרב שלומי אמוני ישראל הרואים בך, מעצם מעמדך, סמכות תורנית מוסרית וערכית, אשר מי שבזוי בעיניה בזוי גם בעיניהם.

מה רב המרחק בין ביקורת הנובעת מהבדלי השקפה בינך לבין מרשי, באשר לאמות המידה, והמדיניות ההלכתית שיש לנהוג בה על מנת לקרב את זרע ישראל תחת כנפי השכינה, לבין השתלחות ואמירת דברים שאינם אמת והצגתו של מרשי כמי שפועל בניגוד להלכה ובאופן לא מבוקר, לא מרוסן ומשולח רסן בגיורם בין לילה של מאות.

הנך מתבקש בזאת, לחזור בך בצורה נחרצת מדבריך כלפי מרשי, ולהתנצל בפניו בנוסח אשר יתואם עמו ואשר יכלול את ההבהרות הבאות: כי לדברים שנאמרו על ידיך אין אחיזה במציאות; כי מדובר בטעות עליך הנך מצר ומתנצל על הפגיעה הרבה שנגרמה למרשי על לא עוול בכפו, וכי הבדלי השקפה אינם מצדיקים את ביזויו של מרשי.

באם לא תיצור קשר עם מרשי או עם הח"מ לשם תיאום נוסח ההתנצלות, יהא עלי לייעץ למרשי באשר לדרכי הפעולה בהן ינקוט, ולהווי ידוע כי מרשי אינו מתעתד להבליג על הדברים הללו.

המכתב מסתיים במילים: "אין מדובר בכבודו של מרשי אלא בכבוד התורה, ובכבוד ציבור רחב המזדהה עם מרשי ועם הערכים בהם הוא מאמין."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
31 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
תביעה בערכאות, מוסיפה כח לכנופיית שלטון החוק
תחשוב רחב יותר | 08-01-2020 9:06
בואו בית המשפט ותחליטו מי צודק בין הרבנים כי בית המשפט הוא מעל כולם.
את המח
תפסיקו לבלבל | 08-01-2020 17:55
אתם פשוט התחרפנתם מזרוחניקס מטופשים אתם שונאים חרדים נקודה.
כל הכבוד לרב סתיו. צריך להעמיד האמת על דיוקה
אנח | 08-01-2020 12:53
ודי לבלופים דמיונות ופנטזיות שרבנים מנפיצים. והתמימים קונים תלוקשען'.
בתי הדין כפופים לרב יוסף
מקליק | 08-01-2020 10:22
ולרב שלום כהן מותר לתבוע בבית המשפט?
ר' סתיו שונא את הראשל''צ מזמן מזמן
סתיו שפירו | 08-01-2020 10:15
מי שם את ר' סתיו להגיש תביעה? ובכלל, הרי הראשל''צ שליט''א צודק ב101 אחוז.
נכון, אבל ייתכן למצוא בית דין אוביקטיבי?
שוקי26 | 08-01-2020 9:31
אני בספק
נכון, ביבי למשל לא היה חולם לתבוע את סרנה בבי
רון | 08-01-2020 9:18
או שמלך המשיח שלכם שקרן וצבוע
2
טיפש. זה ערב רב
דוד | 08-01-2020 9:13
חורף, שמעתי שאביי תבע את רבא...
גם אם רב ראשי מוציא דיבה אסור לכנותו 'טיפש'
פדרו קברל | 08-01-2020 9:34
לא כי רבא היה מוציא את דיבתו של אביי רעה תוך כדי כינויו בביטויים מכוערים ובשפה שאינה מכבדת מהראוי שהראשון למיון יתנצל בפני הגרד סתיו כמה שיותר מקודם ולכל טוקבקיסט כאן הייתי מציע להזהר בגחלתם של תח
3
טוב מאוד
יוסי | 08-01-2020 9:19
הרב סתיו איננו כוס התה שלי, מבחינה הלכתית אני כנראה קרוב יותר לרב יוסף אבל .... מעולה שתבע אותו, צריך לדעת שאי אפשר ללכלך חופשי יש גבול הדברים היו חילול ה' והסבו הרבה נזק שילמד לשמור על פיו
4
את שיקוץ המתועב יש להרחיק ממשרת הרב הראשי
סרוג | 08-01-2020 9:22
פשוט בזיון שהאיש הזה נושא משרה ממלכתית. והכל באשמת בנט שלא הצליח למנוע בחירת החרא די.
זה לא פוסט...
| 08-01-2020 10:01
זה לא פוסט של שנאה או אהבה. אלא של עובדה בסיסית וקיומית. רבים המיתממים מול דברי הרב הראשי, אך צודק לחלוטין. בראשון לינואר, רק ילדה אחת הגיעה לכיתה. כל השאר- נובי גוד. הגויים האלה הובאו מכמה טעמים: 1. שיהיו יותר חילונים מדתיים. אבל הם לא יהודים! אי אפשר לצרף אותם למניין! 2. שיהיו יותר אשכנזים מספרדים. אבל הם לא יהודים! אי אפשר לצרף אותם למניין! 3. שיהיו יותר לבנים משחורים. אבל הם לא יהודים! אי אפשר לצרף אותם למניין. 4. שיהיו יותר יהודים מערבים. אבל הם לא יהודים! אי אפשר לצרף אותם למניין! 5. שיהיו יותר אנשים הגונים במדינה. אבל הם לא יהודים! הם רימו וגזלו את העם והמדינה ואי אפשר לצרפם למניין! 6. שיהיו יותר אוהבי יהודים ויהדות במדינה. אבל הם לא יהודים! לפעמים אף אנטישמים ואי אפשר לצרפם למניין! ולבסוף, שהמדינה תאבד את צביונה היהודי, את סמליה, את המנונה ואף את שמה. מדינת כל אזרחיה? מחריביה הם חלק מהמנגנון! אנרכיה בחסות ובכסות הדמוקרטיה. בכיה לדורות. עצוב.
5
יש לדייק
מורה | 08-01-2020 9:25
הוא שלח לו התראה באמצעות עורך דינו, אבל עדיין לא תבע אותו.
6
תביעת דיבה בצדק
שפירא חגית | 08-01-2020 9:46
ידוע מה שאמר קוהלת לאון בן פלת .היהדות היא איוולת .יש מי שנבחר בהתערבות האבא ויש מי שנבחר בזכות עצמו
7
זה לא פוסט...
| 08-01-2020 9:59
זה לא פוסט של שנאה או אהבה. אלא של עובדה בסיסית וקיומית. רבים המיתממים מול דברי הרב הראשי, אך צודק לחלוטין. בראשון לינואר, רק ילדה אחת הגיעה לכיתה. כל השאר- נובי גוד. הגויים האלה הובאו מכמה טעמים: 1. שיהיו יותר חילונים מדתיים. אבל הם לא יהודים! אי אפשר לצרף אותם למניין! 2. שיהיו יותר אשכנזים מספרדים. אבל הם לא יהודים! אי אפשר לצרף אותם למניין! 3. שיהיו יותר לבנים משחורים. אבל הם לא יהודים! אי אפשר לצרף אותם למניין. 4. שיהיו יותר יהודים מערבים. אבל הם לא יהודים! אי אפשר לצרף אותם למניין! 5. שיהיו יותר אנשים הגונים במדינה. אבל הם לא יהודים! הם רימו וגזלו את העם והמדינה ואי אפשר לצרפם למניין! 6. שיהיו יותר אוהבי יהודים ויהדות במדינה. אבל הם לא יהודים! לפעמים אף אנטישמים ואי אפשר לצרפם למניין! ולבסוף, שהמדינה תאבד את צביונה היהודי, את סמליה, את המנונה ואף את שמה. מדינת כל אזרחיה? מחריביה הם חלק מהמנגנון! אנרכיה בחסות ובכסות הדמוקרטיה. בכיה לדורות. עצוב.
8
קשה לסתו לשמוע את האמת
אשר | 08-01-2020 10:11
כבדנו וחשדהו
9
ככה זה שממנים רב ראשי רק בזכות האבא
זו התוצאה | 08-01-2020 10:14
תהיה גאון בתורה אבל אם אביך לא מקושר אז אתה מקסימום תלמד בישיבה
חצוף!
א | 12-01-2020 23:38
הראשלצ מגדולי הפוסקים בדור, מחבר ספרים רבים וחשובים. אני מוחה על ביזוי תח!!!
10
למשפחת יוסף מילארדים מעסקי הכשרות
עושקים | 08-01-2020 10:16
תבדקו איזה הון יש למשפחת יוסף מעסקי הכשרות. כופים על עסקים את הכשרות שלהם. הרי בגלל זה הרב היה צריך להתפטר מרבנות חולון על מנת לא לעמד לדין ונדמה לי שבסוף לא התפטר
11
הוא פירסם הבהרה שדבריו סולפו ולא התנצלות
מערכת שקרנית | 08-01-2020 10:17
לגבי העולים, סרוגים סתם משקרים. הרב יוסף צודק ולא התנצל בכלום, רק הבהיר מה שכל טיפש מבין (חוץ מסרוגים והשמאל) שהתכוון לגוים ולא ליהודים. לגבי הרב סתיו אף אחד לא יודע את הפרטים, וגם לא סרוגים. אם הרב סתיו מבין שנאמרו כלפיו דברים לא נכונים, זכותו ואולי גם חובתו לבקש התנצלות, וללא זה לתבוע בדין תורה. אם הוא ילך לערכאות של גוים (מה שאני מתקשה להאמין שיעשה), הרי שמדובר לפי השוע ברשע וכופר וחילל את השם ומרים יד בתורת משה, וזה רק יוכיח שמדובר ברשע גמור. אבל אני לא מאמין שהרב סתיו יגרום לכזה חילול ה'. אני מעריך אותו שביקש התנצלות ולא מיד תבע, ואם יצטרך לתבוע הוא בודאי יעשה זאת בדין תורה. אאכ דברים שנאמרו כלפיו אכן נכונים ולכן צריך ערכאות גוים כדי לשפוט בענייני גיור גויים.
12
הרב סתיו
יהודה | 08-01-2020 10:37
''לא מדובר בכבודו של מרשי אלא בכבוד התורה'' פה כבר לא התאפקתי חחחחחחחחחחח. מי שכבוד התורה חשוב לו הולך בראש כל חוצות ותובע את הרב הראשי של מדינת ישראל,הלכך נתקן ונאמר ''לא מדובר בכבוד התורה אלא בכבודו האבוד של מרשי''. חזק ואמץ הרב יצחק יוסף אל תירא ואל תחת
13
הרב סתיו אתה מחלל שם שמים ברבים מבזה את ישיבת
ע.ל. | 08-01-2020 11:01
מרכז הרב והרב זצל גם הרב אברהם שפירא זצל כבר התנער ממך - שום דבר לא עוצר אותך מהקנאה שלא נבחרת לרב ראשי די תפסיק לבזות אותנו בני הציונות הדתית , רד כבר מהמפה העם לא רוצה אותך גם נגד הרב יעקב אריאל יצאת ובלי בושה ביזת אותו.
14
חומץ בן יין
שרית | 08-01-2020 11:38
הרב הראשי מבייש את התורה, את ההלכה ובעיקר את זכר אביו. איך בתוך בית של רב גדול ואדם דגול - גדל כזה פרי ביאושים ? כמה סימלי שביום צום על תחילת תהליך חורבן בית המקדש הראשון, שנחרב בשל שנאת חינם - הרב מפיץ שנאה מיותרת. זה מה שחשוב לו? להפיץ שנאה? להשמיץ ולהכפיש רבנים? הלבנת פנים עדיפה בעיניו מקירוב לבבות? כמה עצוב היה עדיף שלא ידבר ואז לא היינו יודעים לאיזה תהומות הוא יכול להידרדר.
את יודעת שממש לא יהרוג אותך לתת לרב
אוראור | 08-01-2020 15:45
יותר כבוד - נכון? הוא הראשון לציון ובנו של מרן זצל - אז נראה לי שממש לא יהרוג אותך לתת לו כבוד - הוא רב ענק ולא חבר שלך - חצופה אחת!
15
הרב סתם
שמעון לוי | 08-01-2020 12:13
ידועים הם דבריו של מרן הרב עובדיה יוסף גדול הדור וגדול הפוסקים זצוקל זיע״א מה שאמר על סתיו אז סתיו רק טוחן מים וגם פסקיו של סתיו מוכיחים מה הרמה שלו
16
יצחק יוסף רשע מרושע
שמעון | 08-01-2020 13:26
הוא ידוע ומפורסם בביזויי תלמידי חכמים שלא מגיע לקרסוליהם כמו הרב בן ציון אבא שאול. הרב משה לוי. הרב מרדכי אליהו. הרב יעקב חיים סופר. הרב משאש. ועוד ועוד
אתה רשע
אלכס | 16-03-2020 19:03
.
17
עם כל הכבוד לרב סתיו - לא ברור
אוראור | 08-01-2020 15:44
ממה הוא כל כך נעלב - ובטח לא ברור איך הוא לא מבין למה הראשון לציון אמר את זה עליו - ולמה במקום לפנות לתקשורת הוא פשוט לא שלח אליו מכתב - בטח אתם שואלים מה הקטע הזה עם החרוזים - אבל הנקודה היא שעם כל הכבוד - לדעת הרב הוא קצת מגזים - והמבין יבין.
18
אם סתיו היה אורטודקסי היה תובע בדין תורה
יהודי | 09-01-2020 14:47
אדם התובע בערכאות הוא רשע ע''פ הלכה וודאי שאינו רב. וכל הבא לידון בפניהם, הרי זה רשע, וכאילו חרף וגדף והרים יד בתורת מרע”ה. [שולחן ערוך חושן משפט הלכות דיינים סימן כו]
19
איזה חוצפן
רחוב האבות | 16-04-2020 15:23
שהסתיו הזה ילך לעזה הוא והזבל של אמסלם המוסלמי
20
חכמים היזהרו בדברכם...
אלירן ש | 15-09-2020 17:12
חכמים היזהרו בדברכם