הרב דוד סתיו תובע דיבה את הרב יצחק יוסף
רבה של שהם הרב דוד סתיו הגיש התראה לפני תביעת דיבה נגד הראשון לציון הרב יצחק יוסף: "דבריך פוגעים ומבזים את הרב סתיו, משל מדובר באדם ללא יראת שמיים אשר אינו מקפיד על הלכות גרות"
יממה לאחר חשיפת התבטאותו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף נגד העולים הגויים מרוסיה, שיגר היום רב העיר שהם הרב דוד סתיו, מכתב התראה לפני הגשת תביעת דיבה.
במכתב ההתראה, עליו חתום עו"ד אסף בנמלך, פונה בשם מרשו הרב דוד סתיו לרב יצחק יוסף בדרישה להתנצלות על כך שבדברים שנחשפו אמר הרב יוסף כי הרב סתיו ורב נוסף (ככל הנראה הכוונה לרב חיים אמסלם) גיירו 400 ילדים "בסרט נע".
במכתב פונה בנמלך לרב יוסף: "לפני ימים אחדים נשאת דברים בכנס רבני שהתקיים בירושלים, ועסקת בדבריך בסוגיית גיורם של ילדים ומבוגרים שמוצאם יהודי הגם שהם אינם יהודים על פי ההלכה."
במהלך דבריך, התייחסת ל"רב אחד" שלטענתך עוסק בגיורים במדינות שונות (על פי פרסומים שונים התכוונת בדבריך לרב חיים אמסלם) שלקח אתו "איזה אחד, רב עיר של שוהם" לברזיל שם גיירו השניים "בסרט נע" 400 בני אדם, בעיקר ילדים. ביקרת קשות את אותו מבצע גיור, בו כביכול, היה מעורב מרשי, ואף הוספת וציינת כי יש אימהות של אותם ילדים אשר אינן מעוניינות בגיור והולכות לכנסיה.
דבריך על מרשי – אינם אמת וחסרי כל קשר למציאות. מרשי לא נטל חלק בגיור המוני בברזיל או בכל מדינה אחרת, לבדו או בצוותא חדא עם אדם אחר. דבריך זכו מאז אמירתם לתהודה רבה ולציפיות מרובות ברשת האינטרנט. אלו הם דברי לשון הרע, דברים חמורים, שטוב להם לולא נאמרו
הנך מתבקש בזאת, לחזור בך בצורה נחרצת מדבריך כלפי מרשי
יצויין כי אמש פרסם הרב יצחק יוסף סרטון התנצלות בפני העולים מרוסיה, על כך שלא התכוון אליהם, אלא רק לגויים שעלו איתם. אך לא התייחס כלל לסוגיית הגיורים של הרב סתיו והרב אמסלם. בעקבות כך דורש גם הרב סתיו התנצלות.
דבריך פוגעים ומבזים את הרב סתיו, משל מדובר באדם ללא יראת שמיים אשר אינו מקפיד על הלכות גרות, ואשר אינו בוחל במבצעים סיטונאיים ל"גיור" מאות בני אדם בסרט נע. הדברים חמורים במיוחד לנוכח מעמדך כרב הראשי, אליו נשואות עיני תלמידיך ושומעי לקחך, וחלקים מקרב שלומי אמוני ישראל הרואים בך, מעצם מעמדך, סמכות תורנית מוסרית וערכית, אשר מי שבזוי בעיניה בזוי גם בעיניהם.
מה רב המרחק בין ביקורת הנובעת מהבדלי השקפה בינך לבין מרשי, באשר לאמות המידה, והמדיניות ההלכתית שיש לנהוג בה על מנת לקרב את זרע ישראל תחת כנפי השכינה, לבין השתלחות ואמירת דברים שאינם אמת והצגתו של מרשי כמי שפועל בניגוד להלכה ובאופן לא מבוקר, לא מרוסן ומשולח רסן בגיורם בין לילה של מאות.
הנך מתבקש בזאת, לחזור בך בצורה נחרצת מדבריך כלפי מרשי, ולהתנצל בפניו בנוסח אשר יתואם עמו ואשר יכלול את ההבהרות הבאות: כי לדברים שנאמרו על ידיך אין אחיזה במציאות; כי מדובר בטעות עליך הנך מצר ומתנצל על הפגיעה הרבה שנגרמה למרשי על לא עוול בכפו, וכי הבדלי השקפה אינם מצדיקים את ביזויו של מרשי.
באם לא תיצור קשר עם מרשי או עם הח"מ לשם תיאום נוסח ההתנצלות, יהא עלי לייעץ למרשי באשר לדרכי הפעולה בהן ינקוט, ולהווי ידוע כי מרשי אינו מתעתד להבליג על הדברים הללו.
המכתב מסתיים במילים: "אין מדובר בכבודו של מרשי אלא בכבוד התורה, ובכבוד ציבור רחב המזדהה עם מרשי ועם הערכים בהם הוא מאמין."
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו