אמור לי למי נראה לך הגיוני לחבור ואומר לך מי אתה - סרוגים

אמור לי למי נראה לך הגיוני לחבור ואומר לך מי אתה

אחרי שבמערכת הבחירות הקודמת כפה עלינו סמוטריץ', באדיבות לחץ בלתי פוסק של אמצעי התקשורת, לוותר על המפלגה הדתית לאומית ולהגיש אותה על מגש של כסף לגברת תל אביבית חילוניה, אנו מתבשרים שוב שגם הפעם לשם הוא מכוון

author-image
אמור לי למי נראה לך הגיוני לחבור ואומר לך מי אתה
  צילום: פלאש 90

זכה בצלאל סמוטריץ' למה שלא רבים זכו לו – נראה שמאחוריו עומדים, מגויסים כחיילים, כמעט כל ערוצי ואתרי התקשורת המגזריים. מה הם מרוויחים מכל הסיפור, איני יודע; מה הציבור מפסיד מכך, ובכן לא מעט.

למעלה משבועיים הרב רפי סובל מרדיפה תקשורתית אובססיבית. הוא מואשם ב'פוליטיקה קטנה', 'חוסן אמון ציבורי', 'איבוד המנדט שניתן לו', ונקרא להסיק מסקנות ולחזור למכינה ממנה הוא בא. לעומתו ניצב הנסיך על הסוס הלבן, או אולי המשיח על החמור, בצלאל סמוטריץ', אשר בינתיים שומר על תדמית המבוגר האחראי שרק רוצה את טובת הכלל.

עוד באותו נושא

הפרשן הצעיר: הציונות הדתית חייבת להתעשת


14

מי גדול, כשיר, מתאים וראוי ממי, הרב רפי או בצלאל? איני יודע וספק אם מישהו מאתנו יודע. ובכלל השאלה מי עומד בראש, מתאימה יותר למפלגות אחרות. על המהות לעומת זאת, יש הרבה מה לדון.

אחרי שבמערכת הבחירות הקודמת כפה עלינו סמוטריץ', באדיבות לחץ בלתי פוסק של אמצעי התקשורת, לוותר על המפלגה הדתית לאומית ולהגיש אותה על מגש של כסף לגברת תל אביבית חילוניה, אנו מתבשרים שוב שגם הפעם לשם הוא מכוון. ימינה.

אמור לי למי נראה לך הגיוני לחבור לצורך התמודדות בבחירות, ואומר לך מי אתה.

סמוטריץ' הוא איש ארץ ישראל השלמה. איש האתמול. בזמן שאף אחד לא עסוק במשא ומתן על נחלת אבותינו, הוא ממשיך לפמפם לנו שארץ ישראל בסכנה ונאבק את מאבקי העבר. את כל המציאות הוא רואה דרך המשקפת הצרה של 'חוק ההסדרה, כן או לא', מתעלם כמעט לחלוטין מכך שהאירוע המרכזי מתרחש כבר מזמן בזירה לגמרי אחרת.

תאמרו – הרחקת לכת, הגזמת, האם לא שמת לב לזקן המעטר את פניו, ציציותיו המתבדרות ונאומיו מלאי הגאווה היהודית… שמתי לב ושמחתי בכל אחד מהם עד מאוד. ומכל מקום, אין דרך אחרת להסביר כיצד בימים בהם מתנהל מאבק קיומי על יהדותה של המדינה, בוחר לו שר התחבורה להעלות על דעתו חבירה למפלגת 'הימין החדש'.

בנט, שקד, מתן כהנא וחבריהם, באמת היו יכולים להיות שותפים נפלאים, אילו היינו היום בתקופת המאבק על פינוי ימית, או סמוכים לכינון הסכמי אוסלו והוויתורים על חלקי הארץ. בתחומים הללו, לפחות כך נראה, הם פרטנרים לא רעים בכלל. אלא שלא ימית ולא אוסלו עומדים כאן על הפרק והטלטלה שעוברת מדינת ישראל בשנים האחרונות, מחייבת חברים מסוג אחר לגמרי.

אותו שלטון של יועצים משפטיים, שופטי בג"צ, אנשי תקשורת ועוד, המאיים בימים אלו על בחירתם הדמוקרטית של אזרחי ישראל בעשור האחרון, הוא גם אותו שלטון אשר לקח לעצמו את הזכות לעצב מחדש את זהותה של מדינת ישראל, לשנות את צביונה ולתת לה פנים חדשות. אותו שלטון רואה את עצמו כמושיעם של אזרחי ישראל המסכנים אשר טרם התוודעו ל'אור' ול'אושר' הטמונים בערכי המערב הליברליים והפוסט מודרניים, ועל כן דואג להם דאגת אב לבנו הקטן והטיפש, ובוחר בשבילם מה נכון לחשוב וכיצד ראוי לחיות.

רדיפת ראש הממשלה היא כסף קטן ביחס למה שבאמת קורה מתחת לפני השטח. במשרד החינוך מחנכים היום את כל ילדי ישראל, החל מגיל שלוש, לחשוב שלהיות הומו זה נורמלי, להתבולל זה אחלה ולהחליף מין זו אופציה לא רעה בכלל. הצבא מתנהל על פי אג'נדת מיגדר פמיניסטית אולטרה ליברלית, וכבר כמה שנים שהוא מתגאה בתפיסה הסוברת ששוויון הזדמנויות לנשים חשוב יותר מהצלחה בשדה הקרב. את הרבנות יש מי שרוצה להעלים מן העולם, ובדרך הזו לפתוח פתח לגיור סיטונאי של מאות אלפי גויים ממש. ועל הכותל מונחת חרב חלוקה מאיימת מצידן של התנועות הרפורמיות.

כל 'החגיגה' הזו איננה יד הגורל, או מקרה שקרה שכך הזדמן. את החגיגה הזו יוזמות, דוחפות ומובילות קרנות בינלאומיות, עם חלקן הציבור הישראלי כבר עשה היכרות ראשונית, אשר שמו להן למטרה את חיסול המדינה היהודית ואת כינונה של המדינה החדשה – מדינת כל אזרחיה.

זו הזירה. כאן המאבק. על זה היום נלחמים.

גם עשר קבים של כריזמה ויכולות וורבליות יוצאות דופן לא יוכלו לחפות על חשיבה לא נכונה וחוסר היכרות עם האיומים האמיתיים בפניהם ניצבת היום מדינת ישראל. רק חוסר היכרות הנובע מרשלנות, יכול להוביל אדם מוכשר כשר התחבורה, לשקול לבחור בימים טרופים אלו בני ברית שמתוך שוגג או מזיד, בנושאים הללו, קצת לא נעים לומר, אבל נמצאים בצד של הרעים.

לצערנו, לפחות כפי הנראה עד כה, גם הרב רפי עדיין לא מבטא אופוזיציה רעיונית לכיוון בו בוחר סמוטריץ' ללכת, כך שלעת עתה נותרנו חסרים מי שירים את הדגל ויקרא – מי לה' אלי.

היעדרם של תלמידי חכמים גדולים אשר יכו על קודקודם של שליחי הציבור שלנו ויפקחו את עיניהם, יחד עם היעדרם של ערוצי תקשורת ואנשי תקשורת מקרב 'המגזר' שיעזו לתהות על מהות החיבורים החדשים, גם הוא לא מוסיף לנו או מבשר טובות.

 

דוד וכטל הוא תושב עלי העוסק בחינוך

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
42 תגובות - 28 דיונים מיין לפי
1
כל מילה בסלע
אריאל | 05-01-2020 18:46
כתבה מעולה
למה הימין החדש רוצה לצרף את ברקוביץ שהוא שמאל
יעקב | 06-01-2020 2:16
ממש מוזר. אולי זה יעזור שהקלדנית לא תזייף והוא יעבור, אם במפלגה שלו יהיה איש שמאל.
2
הרי זה ברור, סמוטריץ מאוהב בה.
ציפי | 05-01-2020 19:05
הם אפילו דומים קצת חיצונית
אתה לא מתבייש!!!!!!!!!!!!!??????????????!!!!!
לאמשנה | 07-01-2020 16:08
????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????
סמוטריץ נהג בטבעיות גם כלפי תמר זנדברג.
יהודיה | 05-01-2020 21:07
סמוטריץ נהג בטבעיות גם כלפי תמר זנדברג. לאט לך, אתה בנוי אחרת. הוא טבעי יותר ממך ללא שטיקים שאתה מייחס לו.
3
הכל אמת. ישר כח.
תגובה | 05-01-2020 19:05
דברים נכונים ומדויקים.
ערוץ 7 פשוט מזהם את הציבור הדתי לאומי
זלמן רוזנטל | 05-01-2020 22:00
הערוץ הזה מחלק בצורה ברורה בין כל מי שמוכן לראות במשפחת מלמד את הדגם שלו בחיים ואז הוא מפאר מרומם משבח ומהלל אותו ולעומת כל מי שמואס בהם ובדרכם הנלוזה אותו ערוץ 7 משפיל עוקץ מפורר מטיף שינאה וקינאה עליו ועל כל הקשורים לו
4
טוב זה באמת שטויות
חנה | 05-01-2020 19:11
במיץ עגבניות. מי הם כל אותם כותבים ומי שלח אותם? סמוטריץ לא יודע שהמאבק הוא במערכת המשפט? הבן אדם מסתובב כל הקדנציה (יחד עם יריב לוין) עם תכנית לשינוי מערכת המשפט... סמוטריץ הוא מפדל ישנה? איזה בדיחה. העסקנות והראיה הקטנה של פרץ נראית לי מתאימה יותר למפדל הישנה. לא יודעת למה הכותב חושב שפרץ יצליח באיזה מהמאבקים הגדולים. שום דבר בהתנהלותו לא מצביע על יכולת כזו. גם בתור רבשצ. וגם באופן שהוא התנהל עד עכשיו. חוץ מאשר ליצר לעצמו מתנגדים ולגרום בושות למגזר הוא לא עשה דבר חיובי.
5
לא הכל שחור
משה | 05-01-2020 19:18
המאמר קצת קיצוני.
6
הטעות האסטרטגית
יעקב | 05-01-2020 19:36
מלבד התוכן הראוי בדברך, הרי בכיוון שסמוטריץ מוביל כבר היינו בבחירות האחרונות - והכזיבו. הציבור הלייטי חבר לכחול לבן והחרדלים ל ג'. צריך לחדד את משימתנו האידאולוגית לשמירת אופיה היהודי של מדינתנו- זה המנדט המיוחד של הציונות הדתית ובזה תפארתנו.
7
המטרה להביא נכסים לערוץ שבע ולבעלי ערוץ שבעע
ישי | 05-01-2020 20:01
לא צריך לחפש יותר רחוק. ולזכור הסכמי גבעת האולפנה 120 מיליון שקל תמורת פינוי מגבעת האולפנה ברצון
8
כתבת מדויק ואמיתי
משה | 05-01-2020 20:01
לסמוטריץ יש כתבי חצר, רבני תקציב, חברת יח''צ ועוד כל מיני. בחשבון פוליטי פשוט. מי שאחראי להרס גוש הימין הוא מר סמוטריץ. במועד א' הוא דחף את בנט ללכת על המהלך של ההתפלגות לימין החדש. סמוטריץ הפעיל את ערוץ 7 נגד משה פייגלין שדווקא הצליח להביא קולות מכחול לבן וליברמן. במועד ב' בנט היה שחוק ושקד הייתה חזקה, סמוטריץ חבר לשקד ויחד הם דחפו בכל הכח לרעיון המטופש של מפלגת ימינה, במקום שבנט יחבור לזהות. סמוטריץ בנה על זה שפייגלין ירוץ עד הסוף ויתרסק וימינה תקבל את כל השלל, בפועל מה שקרה משה פייגלין ראה שאין לו סיכוי לעבור ולכן פרש, כל הקולות שלו הלכו לליברמן וכחול לבן ולא לימינה. בהמשך זיהה סמוטריץ שעוצמה מתחזקת ועוברת בכל הסקרים ולכן השקיע את כל מרצו בהרס של עוצמה יהודית. הקמת ימינה הרסה את כל גוש הימין ובזבזה לגוש הימין מעל 10 מנדטים. סיכום נזקיו של הפוליטיקאי המהולל של משפחת מלמד ומאפיית ערוץ 7: 1.הרס את זהות. 2.הרס לעוצמה יהודית. 3.הסתכסך בצורה מכוערת עם מפלגת נעם. 4.הרס את כל גוש הימין. 5. גרם לאיבוד הזהות ומריבות אינסופיות בתוך הציונות הדתית. 6.הביא את הרמה המוסרית פוליטית של הציונות הדתית לרמת ביוב. הדמגוגים הגדולים, הם הנוכלים הגדולים ביותר. הרב רפי הוא לא דמגוג גדול, אבל הוא איש ישר.
סמוטריץ בעל יכולות הרס לא נורמליות
משה | 05-01-2020 21:07
כידוע מפלגה שהיא על סף אחוז החסימה ניתן להרוס בקלות. אם נניח כחול לבן ירצו להרוס את מפלגת העבודה/מרץ, הם יכולים לעשות זאת בקלות רבה. לסמוטריץ יש את ערוץ 7 שבאמצעותו הוא הורס למי שיש לו אינטרס להרוס לו. כרגע יש לו אינטרס להרוס לרב רפי ולכן הוא משמיץ אותו שם מבוקר עד ערב בכתבות פייק ניוז, או בעברית שקרים.
כל כך הרבה כוחות אתה מייחס לו?
וואוו | 05-01-2020 20:44
באמת מרשים. כולם סביבו, פרץ, בנט, שקד, בן גביר וכו כולם רק עושים מה שסמוטריץ אומר. אין להם שום אחריות על כלום... באמת יכולות מדהימות לסמוטריץ הזה, מתקרב לנתניהו...
9
דברים חשובים ונכונים
אבי | 05-01-2020 20:36
יישר כח
10
הגאווה של סמוטריץ החריבה את הציונות הדתית
גלעד | 05-01-2020 20:44
השינאת חינם של משפחת מלמד ונציגם בצלאל סמוטריץ לכל מי שלא מוכן לכפוף את דעתו לדעתם החריבה את הציונות הדתית לחלוטין . כנראה שעכשיו הם יעופו מהזירה הציבורית ואת מקום יתפוס דור צעיר איכותי בעל מידות ואמין הרבה יותר מהם
הלוואי
דוד | 05-01-2020 21:03
לצערי רוב הסיכויים שהם דווקא השתלטו בכוח על כל הציונות הדתית.
11
מה נשתנה הרב מצפת משאר הרבנים?
א. | 05-01-2020 21:00
בכל שבוע נולדים לרבנים בישראל מאות נכדים כ''י. מדוע הולדת נכדתו של הר' שמואל אליהו נעשתה לאייטם חדשותי?! האם סרוגים התחילו להתמכר לכסף של ''רבני קהילות'' / לכסף של הרב מצפת?!
12
אתרי המגזר נהיו פבראדה כל אחד לתוצאה שמעדיף
ב.ש | 05-01-2020 21:01
אתר הבית של הבית היהודי
לפחות האתר לא כותב שקרים
לוי | 05-01-2020 21:29
בערוץ 7 80אחוז מהכתבות הם פייק ניוז.
13
מסכים עם כל מילה - לסגור את ערוץ 7!
כהן | 05-01-2020 21:30
ערוץ 7 מתנהג כמו אחרון ערוצי התקשורת השמאלנית עם כתבות אג'נדה הזויות, ולא מפרסמות תגובות חריפות נגדם.. למדו מהארץ
14
ממ
צצ | 05-01-2020 22:06
הכותב כותב מהרהורי לבו, אך זו תפיסה לא נכונה של המציאות, יש באופן כללי מאבק תרבותי עולמי, לא ברור עד כמה המאבק צריך להיות בזירה הפוליטית, וגם אם כן לא בצורה של מלחמה ותוקפנות כמו אנשי נועם. ניכר (וידוע) שהכותב משתייך לאנשי מפלגת נועם שסבורים לעיתים שרק אצלם מצויה האמת, ותוך כך עלולים לעיתים לגרום נזק גדול.
15
איך תזהו כתבות שקריות של ערוץ 7
שאול | 05-01-2020 22:11
גורמים מהבית היהודי רבנים בכירים תלמידי אור עציון מוחים.. כתבות ללא זיהוי ושמות..
16
כתבת יפה
יוסי | 05-01-2020 22:28
פעם הבאה תתקשה תטרח לכתוב מילה או שתיים על האופי הבעייתי של בן גביר ומצביעיו האלימים שגם אם רעיונית אפשר להסכים איתם על דבר או שניים האישיות הבעייתית שלהם ממש לא! הם תינוקיים ובלתי נסבלים, לא אמינים- שקרנים-ספינולוגים ולא עושים חשק לאף אחד להתקרב אליהם. נראה אותך. בצלאל מתמודד עם אנשים בלתי נסבלים אישיות עכ הוא נאלץ לחבור לאנשים שברמה האנושית הרבה יותר טובים גם אם בעלי תפיסות בעייתיות בנושאי דת ומדינה.
מאיפה אתה מכיר את כל מצביעי עוצמה
חחח | 05-01-2020 23:19
חבדניקים, חוזרים בתשובה סתם דתיים לאומיים. כולם בלתי נסבלים?! טענה קצת שטחית הייתי אומר!
17
וואו תודה על המאמר המדהים
יהודי | 05-01-2020 23:43
הגיע הזמן להניף את דגל ה-ת-ו-ר-ה
18
הר המורניק בפעולה
יאיר | 06-01-2020 0:20
ראיית הרע המובילה בכתבה וחוסר קריאת המפה הפוליטית מובילות להבנה של ר המוריקים כואב שנועם לא שווים כלום במפה הפוליטחת אז הם מנסים להכניס את שאר הפוליטיקאים להגדרה די חילונית... הרי אם סמוטריץ דוס - מי צריך את נועם? אם הרב פרץ חרדלי - מה נועם מועילים לעולם? אז יאלללה, בואו נדרוך עליהם! הכיפות שלהם זה סתם להראות החוצה.. השנים שלמדו בישיבות חרדליות - סתם השתעממו שם וכל מה שהם מובילים בדת ומדינה - רשעות ופריצות.. נו.. יש אנשים שמקדמים את העולם יש כאלו שמתלוננים ויש כאלו שהורסים. תחליט לבד איפה להכניס את עצמך כותב יקר.
מסמך בקשות
תגובה ל-18 | 06-01-2020 9:17
בוא נכין מסמך בקשות שהיינו מצפים ממפלגה דתית לאומית שתענה עליהן: א. שמירה על קדושת עם ישראל: שינוי חוק השבות כדי לעצור את הזרם הבלתי פוסק הזה של מאות אלפי גויים גמורים שמגיעים הנה עם תעודות מזויפות או אפילו בלי תעודות מזויפות. (הידעת שהסוכנות היהודית מחלקת כיפות וסידורים לגויים גמורים באפריקה כדי שהם יעמידו פני פלאשמורה וכדי להביא אותם אחר כך פה להפגין ולחסום כבישים??) ב. שמירה על קדושת תורת ישראל: והפסקת הבזיון בראשי חודשים ברחבת הכותל, שם קבוצה רפורמית שמצהירה בריש גלי שהיא בכלל לא מאמינה בקדושת הכותל! מגיעה כדי להפגין וכדי לפגוע במתפללות המאמינות. וכל זה כל חודש מחדש ומדינת ישראל שותקת ובנט נותן להן פרס רחבה ענקית מאובטחת ומוארת על חשבוננו - שעומדת שוממה ולא מספיק טובה בשבילן. ג. שמירה על קדושת השבת: מה תעשו כדי לשמור על קדושת השבת? איך תמנעו תחבורה ציבורית בשבת על חשבון משלמי הארנונה, גם הדתיים, בגוש דן? איך תמנעו פתיחת מרכולים בשבת? ד. שמירה על קדושת ארץ ישראל: איך תמנעו ירי בתוך הנגמש ואיבוד קולות בקרב מחנה הימין ואיך תפעלו לאיחוד כל הגורמים ששומרים על ארץ ישראל לגוש אחד והפניית כל האנרגיות החוצה נגד מפלגת כחול לבן הרפורמית והמסוכנת שאחד מראשיה (לפיד) גרם להתנתקות והראשן השני (גנץ) תמך באוסלו על כל משמעויותיו ורל קורבנותיו. בקיצור, אדם שמתיימר לייצג את הציונות הדתית, אמור לעמוד בחוזה הזה על כל סעיפיו.
התמודדות עלובה
מושיקו | 06-01-2020 7:56
כל פעם שאין מה להגיד, אומרים זה הר המור. כדאי להתמודד עם הטענות על זה שסמוטריץ' הוא זה שמקדם את הרפורמי (הוא קרא ככה לבנט) ואת החילונית
19
מאמר חשוב
גיא | 06-01-2020 1:04
תודה הארת את עייני וחידדת לי המון דברים.
20
איזה דיוק
אביחי | 06-01-2020 7:57
סוף סוף מישהו שלא מחסידות בנט, סמוטריץ' ושקד
21
מאמר מדוייק
יצחק סופר | 06-01-2020 9:18
הסכמתי עם כל מילה
22
צודק חלקית מאוד
יהודי | 06-01-2020 9:51
נכון שבנושאים רבים בנט, ובמידה פחותה גם שקד, מהווים סכנה גדולה לזהותה היהודית של המדינה, ויהיה רע מאוד אם סמוטריץ יחבור אליהם. אבל ממש לא נכון שחוק ההסדרה והמאבק על ארץ ישראל הוא נחלת האתמול, ולראיה - הקרנות משקיעות גם בכך הון תועפות. ועוד יותר מזה ממש לא נכון שכל הסיבה שמוטריץ' מחפש את החיבור הזה היא שהוא רואה הכל דרך המשקפיים של חוק ההסדרה. הוא אחד הלוחמים הגדולים והאפקטיביים ביותר בכנסת נגד שלטון המשפטנים והיועצים ומבקר המדינה ושות'. אלא שהוא סבור שעדיף לחבור למי שמסכימים איתו ברוב העניינים - כולל ענייני מערכת המשפט והשינויים הנחוצים בה - גם אם בענייני דת ומדינה יש פער גדול, ובלבד שהם בעלי יכולת ביצוע וזוכים לאהדה ציבורית. מאשר למי שאולי חולק איתו השקפת עולם אידאולוגית אבל בסופו של דבר לא יזיז כלום במאבק נגד ממשלת העומק (הרב רפי גם לשיטתך הוא לא בדיוק חוד החנית במאבק הזה).
23
תמשיכו לקרוא לכל מי שלא חושב כמוכם רפורמי
שמחתי לעזור | 06-01-2020 10:01
נראה לאן תגיעו.. יחד עם סמוטריץ' ויחד עם עוצמה עברתם את אחוז החסימה בסך הכול ב-18 אלף קולות. אם אתם חושבים שכל המפדלניקים שאתם כל כך אוהבים לקרוא להם רפורמים יצביעו שוב מכוח האנרציה ב, למרות שאחרי שנה כבר ברור לחלוטין שאין פה שום דבר חוץ משיתוף השם, אתם לטעמי ממש ממש טועים בקריאת המפה. אפילו אמא שדלי שהיא בת 75 והצביעה מפדל איזה שמונה מאות פעם, אפילו היא כבר הבינה שאין יותר מפדל. לא יודע אם היא תצביע בנט או ליכוד, אבל טב היא כבר לא תשים. גם אם איכשהו תיכנסו לכנסת, אתם עדיין מייצגים בקושי שליש מהציונות הדתית (שמונה כ-480000 מצביעים, ואתם ביום ממש טוב תשיגו 160000).
24
קרב אבוד
שמחתי לעזור | 06-01-2020 10:04
הרי ברור אפילו לכם, שבלי סמוטריץ', הסיכוי המאוד מאוד גבולי שלכם שלכם להיכנס לכנסת מתאייד. אז למה אתם כל היום מלכלכים עליו? אתם חייבים להיות צודקים יותר מכולם ולהישאר בחוץ?
הפוך
גדי | 06-01-2020 10:50
סמוטריץ מסוכסך עם חצי עולם ואישתו. אפילו נהגי המוניות ברחו לכחול לבן בגללו. אם הבית היהודי יקחו אותו הם לא יעברו את אחוז החסימה. מצביעי נעם לא סובלים אותו . מצביעי עוצמה מתעבים אותו . הרב רפי פגוע ממנו. לכן, למען האחריות הציבורית שיודיע שהוא פורש מהחיים הפוליטים.
25
אין שום דרך ליפות את
איש יהודי | 06-01-2020 10:13
הסירוב הגורף של הבית היהודי לבחירות מקדימות
26
מתקפת טוקבקיסטים סהרורית
אני | 06-01-2020 10:23
התחילו עם הרב טל, עכשיו נגד סמוטריץ וערוץ 7, מה היעד הבא? נגד ישי ריבו?
טוקבקיסטים משקפים דעת קהל
חיים | 06-01-2020 10:53
ערוץ 7 מנסה ליצור דעת קהל שלילית כלפי כל מי שלא בא לו טוב בעין.
27
דוד וכטל הוא תושב עלי העוסק בחינוך
אמיר אוחנה | 07-01-2020 11:38
והוא איש חשוך שעדיף שלא יתקרב לילדים
ל27
מכיר... | 07-01-2020 12:43
א. תתעדכן. ב. הוא דווקא איש איש חינוך מעולה!
28
צריך 2 מפלגות
נחום | 08-01-2020 15:06
אחת תורנית חרדלית ואחת לייטית אין ברירה, זה שני ציבורים שצורת קבלת ההחלטות שלהם שונה לגמרי, למרות שלשניהם יש כיפה סרוגה