המתיחות בין רוסיה ופולין תפגע בטקס יום השואה? - סרוגים

המתיחות בין רוסיה ופולין תפגע בטקס יום השואה?

דובר נשיא פולין הודיע כי הוא יגיע לטקס לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ רק אם יתאפשר לו לנאום לפני או אחרי נשיא רוסיה. זאת על רקע דבריו של פוטין כי פולין שיתפה פעולה עם הנאצים

המתיחות בין רוסיה ופולין תפגע בטקס יום השואה?
  Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90

נשיא פולין, אנדז'יי דודא, הוזמן על ידי מדינת ישראל לטקס ציון 75 שנים לשחרורו של מחנה ההשמדה אושוויץ, אך דוברו הודיע כי נשיא פולין יגיע רק אם יקבל התחייבות מישראל כי נאומו יהיה צמוד לנאום של נשיא רוסיה, ולדמיר פוטין, לפניו או אחריו.

בשבועות האחרונים קיימת מתיחות בין רוסיה ופולין, זאת לאחר שנשיא רוסיה, ולדמיר פוטין, האשים את פולין כי שיתפה פעולה עם הנאצים במלחמת העולם השניה. בשיחות סגורות עם קצינים בצבא הרוסי, אמר פוטין: "הם למעשה שיתפו פעולה עם היטלר. זה ברור ממסמכים, ממסמכים ארכיוניים".

עוד באותו נושא

פוטין: פולין שיתפה פעולה עם היטלר


9

דובר נשיא פולין מסר כי: "התנאי שלנו להיות נוכח בטקס כזה הוא שלנשיא הרפובליקה של פולין המייצג את כבודה של המדינה הפולנית, תהיה את האפשרות לשאת נאום".

"אם תהיה לו האפשרות לנאום לפני או אחרי נאומו של הנשיא פוטין, כמובן שהוא יהיה נוכח, אבל מצב בו נשיא הרפובליקה של פולין ישב ויקשיב לדבריו השקריים של הנשיא פוטין, מבלי שתהיה לא אפשרות להשיב, הוא לא טוב מבחינתנו".

הטקס המדובר מאורגן על ידי יד ושם ועתיד להתקיים בירושלים בתאריכים 22-23 בינואר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו