המבחן של אדלשטיין: לו"ז פוליטי אחרי בקשת החסינות - סרוגים

המבחן של אדלשטיין: לו"ז פוליטי אחרי בקשת החסינות

כחול לבן מבקשים להשאיר את בקשת החסינות על סדר היום ולדחוף להקמת וועדת הכנסת, יו"ר הכנסת מונע זאת. בין אם תתקבל הבקשה ובין אם תישלל, אלו השלבים שצפויים לנו:

המבחן של אדלשטיין: לו"ז פוליטי אחרי בקשת החסינות
  (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

ברגע שהגיש הערב (רביעי) ראש הממשלה נתניהו את הבקשה לחסינותו, נעצר השעון והמשפט בכתבי האישום נגדו נעצר עד להחלטה בנושא. בין אם קבלתה ובין אם שלילתה של החסינות, הבקשה צפוייה לקחת עוד חודשים ארוכים. בעוד כחול לבן מבקשים להשאיר את הנושא על סדר היום ולדחוף להקמת וועדת הכנסת, יו"ר הכנסת מונע זאת. אלו השלבים שצפויים לנו:

בזמן ממשלת מעבר, הכנסת פועלת על ידי וועדה המסדרת בראשה עומד כיום ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן. בשביל להקים את ועדת הכנסת שבה דנים בבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו והשר לשעבר חיים כץ נדרש אישור של יו"ר הכנסת שלא מאשר בשלב זה את כינוס הוועדה או שנסו להשיג רוב של חברי כנסת.

בשביל כך, ייפגש ביום ראשון בשעה 13:00 ניסנקורן יעם אדלשטיין, ויחד עם יועמ"ש הכנסת אייל ינון, כדי לדון עמם על הקמת ועדת הכנסת ודיון בבקשת החסינות. ינון כבר נתן את חוות דעתו בעניין לפיה, הכנסת רשאית לעשות זאת. "גם אם בעת הזו לא קמה חובה משפטית על הכנסת להקים את ועדת הכנסת, אם הח"כים יסברו שנוכח חשיבות הדיון בבקשת החסינות יש מקום לחרוג מההתנהלות המקובלת בכנסת ויתגבש רוב  להקמת ועדת כנסת קבועה כבר בשלב זה, אינני סבור שקיימת מניעה משפטית לעשות כן", כתב ינון את גישתו לחברי הכנסת.

לאחר מכן, במידה וייאשר אדלשטיין את הבקשה להקמת וועדת הכנסת, יתקיים דיון בוועדה המסדרת בכדי להשיג רוב ולאשר את הקמתה. במידה ואדלשטיין יסרב, ינסה ניסנקורם להשיג רוב מעל 61 חתימות של חברי הכנסת אותם יגיש ליו"ר וליועמ"ש בכדי להורות על הקמת הוועדה.

ניסנקורן עצמו רצה שהדיון יתקיים כבר היום, אך בלשכת היו"ר טענו כי הבקשה הוגשה באיחור ואלדשטיין שוהה בכלל בחו"ל והוא מבקש לדון על כך קודם עם היועמ"ש במטרה לחדד את הנהלים או בכלל למשוך זמן. כאמור, הדבר היחיד שעוצר את הקמת ועדת הכנסת שאמורה לדון בחסינות ראש הממשלה נתניהו בשלב הזה, זהו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. הוא במקרה גם היחיד מבכירי הליכוד שלא הביע תמיכה בראש הממשלה נתניהו או ביריבו גדעון סער, במהלך הפריימריז לליכוד.

עוד באותו נושא

ליברמן: ישראל ביתנו לא תיתן חסינות לנתניהו


35

במערכת הפוליטית לא רואים סיכוי לכך שועדת הכנסת תאשר חסינות לנתניהו, בהיעדר רוב מספר לאחר שהמפלגות: כחול לבן, העבודה, המחנה הדמוקרטי, הרשימה הערבית המשותפת ואף ישראל ביתנו לא יתנו לכך יד בהצבעה ואילו בימין החדש טרם מסרו את דעתם בנושא, ואמרו שיקבלו החלטה לכשזאת תגיעה לוועדה. בבית היהודי, האיחוד הלאומי, ש"ס ויהדות התורה שומרים על שתיקה.

בתוך כך כחול לבן מעוניינים בהקמתן של כלל הוועדות בכנסת, ישראל ביתנו תתמוך במהלך, כולל ועדת הכנסת, שהיא זו שיכולה לאשר לנתניהו חסינות ואף הזהירו כי אם אדלשטיין ימנע את הקמת הוועדה הם ינסו להחליפו, בעוד הצביעו בעדו בהשבעה לכנסת ה-22, חרף רצון כחול לבן להמירו בנציג משלהם.

נתניהו חיים גולדברג

נתניהו הערב, (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

גם אם תקום ועדת כנסת בחודשים הקרובים, היא צפוייה לדון שעות וימים ארוכים בנושא כשלפני בקשת נתניהו, על פרק נמצאת החסינות שהגיש כץ והיא ראשונה על שולחן הדיונים. לאחר מכן, יחלו פרקליטיו של ראש הממשלה לפרוס את הסיבות שבגינן נצרך לתת למרשם חסינות ועוד דיונים מדיונים שונים. עד אז, החסינות כאן כדי להישאר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בנימין נתניהו חף מכל פשע. שי ניצן גנב פנסיה ש
ליאת פרידמן | 01-01-2020 23:27
בנימין נתניהו חף מכל פשע. שי ניצן גנב פנסיה שמנה ביותר, אותו תחקרו... גנץ. נכשלת. בגלל שהיית עסוק בהחרמת נתניהו .
שום 'מבחן'-המלחמה היא בין בני האור לבני החשך
בנימין ימיני בנימינה | 02-01-2020 11:42
בני האור=ימין. בני החושך=השמאל
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר. | 02-01-2020 9:49
מטמאים מטמאים ומשחיתים את העם שאמור להיות אור לגויים בשפלות בטומאה ובסחי של שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים.
בנימין נתניהו
בן | 01-01-2020 23:57
מטומטמט. את מבינה על פושע.בורח לחסינות בכדי לא לעמוד לדין. לא היה כלום ולא יהיה כלום אה? דבילי לכי לחיות במדינה עם דיקטטור
2
נתניהו למעשיהו נתניהו למעשיהו
נתניהו למעשיהו | 02-01-2020 9:00
נתניהו למעשיהו נתניהו למעשיהו נתניהו למעשיהו . ובא לציון גואל .....נאום ה' .....אמר ה' .
נתניהו אנחנו אוהבים! מחל! מחל! מחל!
בני | 02-01-2020 9:32
מחל!
3
כרם נבות
אליהו | 02-01-2020 9:51
יזכר נא ראש ממשלתנו היקר , בסיפורו של כרם נבות , אחאב ואיזבל מלכי ישראל לא יכלו להסתפק בבוסתנים הגנים והפרדסים שלהם , וחמדו את כרם נבות , כמהם ביבי שיש לו עיתון משלו ישראל היום וערוץ טלויזיה ערוץ 20 ואם לא די בכך אז גם שליטה חלקית בשאר ערוצי הטלויזיה והתאגיד , היה חייב גם לשלוט בידיעות אחרונות ובאתר וואלה והתוצאה לפננו ..... ישית לבו נתניהו ורעיתו שרה ויזכרו , לפי ספר מלכים , הכלבים ילקו את דם אחאב , ואכלו את בשר איזבל .....
4
בושה למי שעדיין תומך בנתניהו!
ידידיה | 02-01-2020 11:03
הבן אדם מודה באשמה שלו. אם מצביעי הליכוד רוצים ארדואן, שיעברו לטורקיה
טורקיה
מימי | 03-01-2020 1:28
ואתה תעבור לעזה
5
למה העברית בכתבה כל כך עילגת?
למה | 03-01-2020 0:50
ממש כמו ללעוס חצץ