מערכת 'מצב הרוח' מתנצלת בפני הרב שלמה אבינר.

בשבוע שעבר בטורו 'עמיעד מצוברח' השתלח איש התקשורת עמיעד טאוב, הממוקם במקום ה-22 ברשימת הבית היהודי, ברב אבינר בעקבות שתי כתבות שהתפרסמו בעקבות דברים שכתב הרב בעלוני השבת השונים ועסקו בהלכות צניעות, ובברכה על לידת ילד בעל תסמונת דאון.

בין השאר כינה טאוב את הרב אבינר במילים: "רב שמפעיל יותר יחצ"נים ועיתונאים מאשר תלמידים", "'פסק ההלכה' של הרב אבינר, מעיד על דעות חשוכות ועל חוסר רגישות לחיי האדם ולמעשה הבריאה"., "לא אציין כאן את האסוציאציה שעולה בליבי כלפי מי שמוטרד מלבושן של תינוקות בנות שלוש…" ועוד.

במשך השבוע מעיד טאוב בטורו השבוע כי קיבל "שלל תגובות, חלקן תומכות, חלקן מנאצות וחלקן ‫כואבות וכנות." גם ב'סרוגים' פורסם מאמר דעה המוחה על הדברים. טאוב עצמו הבהיר כבר באמצע השבוע כי התקשר לרב אבינר והתנצל בפניו, וכך הוא כותב בטורו:

ברור לי כי טעיתי ‫בסגנון הכתיבה המזלזל שיצא תחת מקלדתי, ועל כך אני ‫מיצר ומתנצל מכל הלב. גם אם הדברים קוממו אותי, ‫היתה צריכה להימצא מבחינתי דרך נקיה יותר להעביר ‫את הביקורת, ובכך חטאתי. דברים אלה הבהרתי גם לרב ‫אבינר, בשיחה אישית עימו, ונעניתי כי קיבל את התנצלותי ‫על הסגנון."

‫גם יו"ר 'מצב הרוח' חבר הכנסת לשעבר, שאול יהלום, פרסם באופן חריג טור דעה, בו הוא מסתייג מדבריו של טאוב ומתנצל בפני הרב אבינר.

"בשם מערכת 'מצב הרוח', אני מתנצל בפני הרב שלמה אבינר, ‫על סגנון דבריו של עמיעד טאוב" כותב יהלום, "אנו מסתייגים מסגנון כזה ואסור שיבוא כמותו לעיתוננו."

"‫אפשר להבין מדברי עמיעד, שהוא אינו מבדיל בביקורתו, בין ‫אם מדובר ברב ובין אם מדובר באדם מן השורה. עם כל הכבוד ‫לעמיעד, אנו כן מבדילים. הציווי 'ככל אשר יורוך' מתייחס לגדולי

‫התורה, שהם בדרך כלל גם מורי הוראה, ולא לכל אחד. לכן, ‫בבואנו לבקר רבנים וגדולי תורה, עלינו להיזהר זהירות כפולה ‫ומכופלת גם בתוכן, וגם, ובעיקר, בסגנון. קל וחומר בבואנו ‫לכתוב על הרב אבינר, שהוא מגאוני דורנו, שכל מסכת חייו ‫יכולה לשמש מושא להערצה לכל יהודי בכלל ולבן תורה בפרט. ‫יפה עשה עמיעד שהתקשר לרב אבינר והתנצל."

עם ההתנצלות הבהירו שני הכותבים כי הם אינם מסכימים עם דעתו של הרב אבינר וציטטו כל אחד, דברים של הרב בני לאו ושל הרב רפי פוירשטיין החולקים על דברי הרב אבינר.