מתנגדים להסכם: חברי המועצות דורשים פריימריז - סרוגים

מתנגדים להסכם: חברי המועצות דורשים פריימריז

המתנגדים להסכם בין הבית היהודי ועוצמה יהודית שלחו לרב רפי פרץ מכתב בו דרשו מספר תנאים: לאחד את המפלגה עם האיחוד הלאומי, להביא את ההסכם לאישור המרכז, ולערוך פריימריז לראשות המפלגה

author-image
מתנגדים להסכם: חברי המועצות דורשים פריימריז
  (צילום: יהודה חיים\פלאש 90)

לאחר כינוס ההתנגדות אמש (מוצ"ש) של הבית היהודי להסכם שנחתם בין יו"ר המפלגה הרב רפי פרץ ומפלגת עוצמה יהודית, הבוקר (ראשון) נשלח מטעם המתנגדים, בהם 20 סגני ערים וחברי מועצות, מכתב לרב רפי פרץ בו הוצבו תנאים למימוש ההסכם.

במכתב הפעילים הציגו 3 תנאים: ראשית, המתנגדים דרשו לקיים מו"מ עם האיחוד הלאומי לאיחוד המפלגות, בטענה כי מדובר ב"אחות שלנו, זה לא נכון בלעדיהם". עוד קראו להביא את ההסכם לאישור מרכז הבית היהודי בזמן, ולא אחר כך בתואנה שאין ברירה, וכן קראו לערוך פריימריז לראשות המפלגה.

עוד באותו נושא

מה הסיכויים של הרב רפי להעביר את האיחוד במרכז?


29

המתנגדים גם קראו לחבר את מרכז המפלגות של האיחוד לאומי והבית היהודי לגוף בוחר אחד ולערוך בחירות לרשימה, כשבמסגרת הפריימריז הוצגה בקשה שולית להציב שני אולטימטומים: הראשון, שרק חברי מרכז יכולים להתמודד. והשני, כשמי שמתמודד ליו"ר לא יוכל להתמודד לרשימה. מצד שני, אחרים רוצים שהבחירות יהיו פתוחות להתמודדות לכולם, כך שכל מי שישלם 10 אלף שקל יוכל להתמודד. אחד מסגני הערים הבהיר בשיחה לסרוגים כי "אם המפלגה לא תתייחס לבקשה שלנו ותשלול על הסף נשקול ריצתנו במפלגה בבחירות הקרובות".

במכתב נאמר: "אנו דורשים קיום בחירות פנימיות במרכז הבית היהודי ו/או עם האיחוד הלאומי וכן על פתיחת השורות לכל מי שמוכן להתחייב לדרכה של מפלגת הבית היהודי ולהעלות את ההסכם עם עוצמה יהודית להצבעה במרכז המפלגה.

במידה ולא יכונס המרכז באופן מיידי קרי בחירות לכל הרשימה לכנסת עד ה- 30.12.19 על בסיס ההצעה דלעיל נשקול את המשך דרכנו בבית היהודי".

בין החותמים על המכתב: חגית משה – סגנית ראשי עיריית ירושלים; איציק דעי – סגן ראש עיריית פתח תקווה; הרב גדי מזוז – סגן ראש עיריית באר שבע; עמיעד טאוב – משנה לראש העיר מודיעין ויו"ר מועצת ראשי הסניפים; יוסי הרוש – סגן ומ"מ ראש עיריית לוד; אביהוא בן משה – חבר מועצת העיר רמת גן; דוידי בן ציון- סגן ראש המועצה האזורית שומרון ועוד.

כזכור, אמש דווח כי האגף הליברלי בבית היהודי מתנגד להסכם עם עוצמה יהודית ותוקף את יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ. בעקבות כך, הם אוספים חתימות למחאה ודורשים את ביטול ההסכם ובמידה ולא – מאיימים בכינוס מרכז, שם יחליטו על בחירות דמוקרטיות. בעצומה הם טוענים כי מהלך בוצע על הגב של ח"כ מוטי יוגב שלא ידע ועודכן רק בהליך דקות ספורות לפני כן ותוקפים את פרץ: "לא מפלגה של איש אחד, שומר על הכיסא שלו".

עוד באותו נושא

פעילי שטח נגד הרב רפי: לבטל את ההסכם עם עוצמה


23

"אנו סגני ראשי ערים, חברי מועצות ברשויות המקומיות, ראשי סניפים, חברי סניפים, פעילים וחברי מרכז בבית היהודי נדהמנו לגלות כי חתמת על הסכם של חיבור מהותי עם עוצמה (במובחן מבלוק טכני) ללא ידיעת החברים ושותפך לסיעה ח"כ יוגב ובטרם קיימת דיון במרכז על חיבורים נכונים וטבעיים", כתבו הפעילים בעצומה. עוד האשימו את פרץ כי "אתה ממשיך לנהל תרגילים פוליטיים ללא אנשי המפלגה כמו גם נוקט בכל דרך על מנת שלא להתמודד בבחירות דמוקרטיות ומונע את התמודדותם של מנהיגים נוספים בציונות הדתית, וזאת רק בכדי לחסום אותם ולשמור על כסאך".

הפעלים מבקשים מפרץ "להודיע לאלתר על ביטול ההסכם, להביא את הצעותיך למרכז המפלגה לדיון אמיתי ולקיים בחירות דמוקרטיות", ובשורת האשמות טוענים נגדו: "אף אחד לא יגנוב לנו את המפלגה בטריקים פוליטיים. אין שום סיבה שתגרור מפלגה מפוארת לתהום הפוליטית ותמנע את היכולת לאחד את כל גווני הציונות הדתית רק בגלל חששך מהתמודדות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
הם בסוף יתרסקו ויקבלו 0 מנדטים
דנה | 22-12-2019 10:37
משוגעים שם בבית היהודי
2
החיבור עם עוצמה נכון אבל
אבי | 22-12-2019 10:55
לא זאת הדרך לבצע אותו. הרב פרץ פוחד על המקום שלו ולכן הוא עשה את החיבור בחופזה והביא לבן גביר את מה שהוא התעקש בכל תוקף לא לתת לו. הפתרון צריך להיות פריימריז גם ליור המפלגה וגם להרכב המפלגה הציונית הדתית המאוחדת ביחד עם כולם (הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית וכל מי שירצה להצטרף)
3
אין עליך גל אתה מלך
יעל | 22-12-2019 10:57
צודק
4
הבית היהודי רקוב מבפנים
יאיר ר | 22-12-2019 11:06
הדלגיטימציה שעושים לעוצמה יהודית פסול מיסודו, כל אלו שמתנגדים להסכם מושפעים מהשמאל והתקשורת, השתגענו?? אחמד טיבי כן ועוצמה יהודית לא? אפילו ביבי שהוא פחות ימני היה בעד האיחוד ואנחנו? מה זה השנאת אחים הזאת? כל האלו שרוצים לפרק את האיחוד עם עוצמה יגרמו לפירוק הבית היהודי והציונות הדתית בכלל, אני קורא לבצלאל סמוטריץ מספיק עם הספינים והכבוד נתנו לך מקומות מכובדים 2 ו5 אם הציונות הדתית תתפרק אתה תהיה האשם המרכזי לכך והימין לא יסלח לך.
5
זה הכל ספינים ובחישות חתרניות של סמוטריץ'
נעם קנדל | 22-12-2019 11:07
סמוטריץ חטף פצצה לפנים שהרב רפי פרץ הראה לו שהוא מסתדר מצויין בלעדיו. סמוטריץ עוד לא מעכל את העקיפה המנהיגותית של הרב רפי. סמוטריץ מתנהג כמו הקוזאק הנגזל ומנסה בכל כוחו בעזרת ערוץ 7 ופקידי משפחת מלמד לחרחר ולהסית את כולם נגד הרב רפי. סמוטריץ שוב מתגלה כאדם קטן רודף כבוד ושררה ותו לא
6
דרישת המתנגדים לחיבור לעוצמה יהודית
מרדכי | 22-12-2019 11:12
חבורה של שחצנים, שאינם מבינים שבלי עוצמה יהודית הם ייעלמו יחד עם האיחוד הלאומי מהמפה. החיבור לאיחוד הלאומי נחוץ אך ללא עוצמה הם מיותרים ,חבל על הזמן והמאמץ
7
לבדוק מי הרבנים שמנחיםוהיועצים של הרב רפי פרץ
דוד | 22-12-2019 12:50
מישהו מושך שם בחוטים?
מהלך מבריק
המושך הוא הקב"ה | 22-12-2019 14:41
עקף את סמוטריץ מימין.
8
אלה אנשים שמצביעים בנט ושקד
ספין של סמוטריץ | 22-12-2019 14:39
וסמוטריץ מפעיל אותם בקומבינות,המפלגה של הרב פרץ ובן גביר תעבור את אחוז החסימה,אם סמוטריץ הנרקומן כבוד יצטרף,המפלגה לא תעבור,כי אנשים מקיאים למשמע השם סמוטריץ.
9
איפה השכל
סטודנט | 22-12-2019 14:49
הקהל שלהם שלא מעוניין בעוצמה ברובו המכריע מצביע לבנט, הם חייבים את המצביעים של עוצמה
10
ע
ימין | 22-12-2019 16:23
מרדכי צודק עוצמה מביאים מלא קולות