הזעם על יציאה לבחירות שלישיות הגיע מאוחר מדי - סרוגים

הזעם על יציאה לבחירות שלישיות הגיע מאוחר מדי

מעט מדי ומאוחר מדי, נבחרי הציבור חוו את הזעם על היציאה לבחירות שלישיות, את המחוג איש לא יוכל כבר להחזיר לאחור והם כבר עמוק בקמפיין שנועד להמשך הדרך. אנחנו אלו שצריכים להסיק מסקנות

author-image
הזעם על יציאה לבחירות שלישיות הגיע מאוחר מדי
  הכנסת ה-22 מתפזרת (צילום: אולבייה פיטוסי/ פלאש 90)

הכותרות האדומות והזועמות לאחר פיזור הכנסת הגיעו מעט ומאוחר מדי. גם הפוסטים החריפים על נבחרי הציבור שלא מתביישים לגרור למערכת בחירות נוספת (ועוד לשמור על תוספת המשכורת ותקציב הבחירות- אבל זה סיפור בפני עצמו)- איחרו להגיע כמו רכבות בתקופה שביתת ועד העובדים .

כל הזעם, כותרות הבושה והשוואות למדינות מדשדשות עם שלטון שאינו יציב, הגיעו לאחר שריקת הסיום כשהשחקנים לחצו ידיים וירדו מהמגרש.

עוד באותו נושא

שלום ולא להתראות, הכנסת ה- 22 | סיכום פוליטי


6

למרות שהכתובת הייתה על הקיר בצבע בוהק וזרחני, הדהרה הזו לתוך מערבולת של בחירות בפעם השלישית, כן לא בפעם השנייה, בפעם השלישית- הטירוף הזה היה מואר בניאון מרוח מכל פינה, אבל אתם/ אנחנו גילינו אדישות.

במקרה הטוב אנשים חשבו לעצמם שזה לא הגיוני ובסוף זה איכשהו יסתדר, ובמקרה הרע, כל צד חשב שוב רק איך להבא, כפי שניסו להלהיט אותו משני הצדדים- הוא יצליח יותר. איך הגוש שלו יביא 61, או שהצד השני יתפרק. בלוק הימין יתפורר או שכחול לבן תתפצל- כל צד והפנטזיות שלו.

הסיקור התקשרותי נתן את אופציית הבחירות השלישיות כמשהו ריאלי וכמעט אולטימטיבי. הפובליציסטים התגייסו כל אחד לטובת הצד שרצה להכריע עוד פעם ויותר חזק את הצד השני, או שנכנסו למשחקי האשמה שהמפלגות יצרו, כל אחת על רעותה. כאילו שמנהיגות תכליתה להאשים את האחר. בריחה שכזו מאחריות לא הייתה פה כבר שנים.

כשהרמתי קול פעמיים, נגד הטירוף הזה הייתי כמעט קול קורא במדבר, חלקם אפילו ביקרו את דברי שהעזתי לומר בצורה מאוד שקולה, שלראשונה בחיי אני שוקל לא להצביע– כי אני לא פיון, או ז'יטון במשחק השחמט או הפוקר של נבחרינו. אבל הציבור ואנשי הרוח, הוגי הדעות, עסקנים כולם היו חלק משתיקת הכבשים כאילו אמרו לפוליטיקאים יש לכם את המנדט לפעול כטוב בעיניכם גם במחיר של פגיעה אנושה במשילות ובדמוקרטיה ובחוזה בין נבחרי הציבור לעם.

אני לא בא להגיד אמרתי לכם, כי החשש הוא שהבדיחה הזו הרי יכולה להימשך. לפחות על פי הסקרים, אנחנו בדרך למצוא את עצמנו שוב באותה תקיעות הפוליטית ושיתוק השלטוני. ואם אנחנו לא נבהיר לפוליטיקאים שלא עוד. שאת זכותנו ואת חובתנו הדמוקרטית אנחנו מסיימים בהצבעה בקלפי, אך בתור נציגי העם הם צריכים להקים ממשלה יציבה ולדאוג לאזרחים- הם הרי שוב ייקחו כאופציה את הסחרור הזה, כשזה יהיה המפלט הפוליטי הטוב יותר מצידם.

כשלא היו מחאות (מלבד בשוליים), כשלא הבהירו כל הצדדים שדבר כזה לא יעלה על הדעת, זו הייתה אופציה שתמיד הונחה השולחן- וכשהצדדים הסתגרו כל אחד עם הקלפים שלו, האופציה על השולחן מומשה. אם נגיע חלילה וחס שוב ליציאה לבחירות בפעם הרביעית, מי יודע איזו מחאה תצא בעם ואיזו צורה תהיה לה לאחר מיאוס שלטוני (המוטציות ההיסטוריות לא משהו בלשון המעטה- ואני גם לא חושב שההיסטוריה חוזרת בצורה ישירה). אבל בשביל שלא נמצא את עצמנו שוב באותו ריטואל, כדאי שהפעם אנחנו נהיה שם לוודא שאופציה כזו לא תבוא בכלל בחשבון.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
בן גביר חייב להיכנס לכנסת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
נשמה | 15-12-2019 9:54
עד שזה לא יקרה, הקבה לא ייתן להפסיק את מערכות הבחירות!
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר. | 15-12-2019 10:31
מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים ומשחיתים את העם שאמור להיות אור לגויים בשפלות ובסחי של שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים.
2
בחירות
איצקו | 15-12-2019 10:18
הפוליטיקאים שלנו לא שווים את הבחירות אני וכול משפחתי לא הולכים לבחור ועוד הרבה חברים שלנו
גם כשלא בוחרים-זה בעצם לבחור כי זה
מני | 16-12-2019 4:39
משפיע ישירות על נתוני ההצבעה. להצביע זה זכות שכדאי לממש אותה, למרות שזה מרגיז שוב ושוב בחירות
3
בחירות
תרז | 15-12-2019 10:27
לא ברור לי מי זועם העליה הרוסית????השמאל???? לפיד וליברמן???? מי בדיוק סער???? יואב קיש????? התקשורת אנחנו העם ממש לא זועם אנחנו רוצים צדק צדק אמיתי. אנחנו כן זועמים על ההסתה החולנית שלכם אשר מדברים בשמי ומצטטים אנשים שקרובים לצלחת המכפישה שלכם. נקווה שהפעם תקבלו את מה שמגיע לכם עיתונאים מנהלי הערוצים שהכספים סינוורו אותם, אתם חולי נפש קחו את לפיד וליברמן ראשי המאפיה ותצאו לחופשה ארוכה ללא דרך חזרה.
למגיבה תרז. מי זועם ????
התמים | 15-12-2019 11:13
מי זועם ? הזקנה במסדרון בית החולים -זועמת. הנהג שתקוע בפקק - זועם. המפקד שלא מקבל תחמושת וימי אימונים - זועם. הרמטכל שלא יכול לגבש תוכנית הצטיידות ואימונים - זועם. הזוג הצעיר שלא יכול לקנות דירה - זועם. השוטר שאין לו מפכל - זועם. זועם גם התלמיד שלא מקבל מורה ואמצעי הוראה שמגיעים לו.זועם כל מי שהמדינה יקרה לו. זועם כל מי שמשלם מס הכנסה ורואה שהכסף הולך על בחירות ולא לשיפור החיים במדינה. זועמים כל האזרחים שרואים שהמדינה תקועה בגלל עבריין אחד שיושב על כס ראש הממשלה. את חושבת שהעם זה רק שטופי המוח הביביסטים ? את חושבת שצריך לחזור ולקיים בחירות עד שביבי ייבחר ויקבל חסינות ? עד מתי ???? כן, העם זועם. העם כולל עוד כמה אנשים חוץ מהביביסטים העיוורים, שדבר לא מעניין אותם חוץ מביבי - גם במחיר ההרס של כל המערכות הציבוריות במדינה. כן, יש מי שסובל וזועם.
4
בן גביר חייב להצטרף לימין או לבית היהודי
אלי אשקלון | 15-12-2019 11:14
בן גביר חייב להבין שאילולי לא זרק יותר מ80 אלף קולות לימין והיה מצטנע ומתאחד עם הימין ולא רץ עמוק לבד היתה היום ממשלת ימין. הן גביר חייב לדעת שהוא צריך להיות חכם ולא צודק.הוא חייב להצטנע ולרטות את טובת גוש הימין לנגד עיניו ולא את הגטוה שלו ושל חבריו (אמי מזכיר שיומים לפני הבחירות האחרונות הוא כבר תפר חליפה של שר המשפטים.הזוי והוזה.אז אנה בן גביר הנכבד רד למציאות ,תתאחד ואל תיתעקש
5
ראו הוזהרתם
יוסי | 15-12-2019 14:49
מצביעי ימין לייט וחילונים ראו הוזהרתם יש חשש כבד שקול שלכם לליברמן בסוף יתחבר לכחול לבן וגיבוי נציגי רשימה המשותפת . תצביעו או כחול לבן או ליכוד ..עדיף המקור .שנאה לציבור מסויים גורם לנו לפעמים לטעות במפלגת נישה
6
לא
נועם | 15-12-2019 20:56
לא להעסיק יהודים