תיעוד: הרב לאו מוזמן כבוד בחתונת האדמו"ר מגור - סרוגים

תיעוד: הרב לאו מוזמן כבוד בחתונת האדמו"ר מגור

בחתונת נכדו של האדמו"ר מגור בירושלים השתתף הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו שעמד בחופה לצד בכירי החסידות ואף כובד בהקראת הכתובה, אל מול אלפי החסידים. צפו בגלריה מהחתונה

חדשות סרוגים

הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו הגיע הערב (שני) להשתתף כמוזמן הכבוד בחתונת נכדו של האדמו"ר מגור, רבי יעקב אריה אלתר ברחובה של עיר. הרב לאו כובד בקריאת הכתובה אל מול אלפי החסידים.

בתמונות נראה הרב לאו עומד לצד בכירי החסידות כשהוא רוב הזמן שוהה מאחורה, אך כשהתקרב בסמיכות לאדמו"ר תועד כשהוא מחוייך ומרוגש מהאירוע.

לרב לאו קשר ישיר עם האדמו"ר במשך הרבה מאד שנים עוד מילדות, כאשר אביו של הרב לאו ודוד האדמור הנוכחי היו בקשרים טובים. אנקדוטה ניתן לציין כי בברית של הרב לאו השתתף אחד מאנשי החסידות, לימים כיהן גם כאדמו"ר מגור.

החתן, שמחה בונם רוטשטיין, הוא בן בת האדמו"ר, כשהחתונה התקיימה בקור העז ותחת גשם לפרקים ברחובות ירמיהו בירושלים, מול מוסדות החסידות. בעקבות כך, הרחובות הקרובים נסגרו לשעות ארוכות ונפתחו בהדרגה בשעות הערב.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרת ישראל נערכים ברחובות הראשיים והסמוכים למתחם האירוע, על מנת לוודא הזרמתה של התנועה תוך שמירה על הסדר הציבורי וצמצום פגיעה בשגרת החיים של תושבי העיר, ככל הניתן".

צפו בתיעוד מהאירוע:

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
כת מסוכנת בהנהגת פושעיח
זהירות | 09-12-2019 22:06
בושה שהרב הראשי מכבד אותם במקום להוקיע את הכת על חילול שם שמיים.
כמה שטיות
דודי | 10-12-2019 19:51
בארבע מילים
2
ממה צנוע. שילמדו קצת תורה כל ה"חסידים" האלה.
רם | 10-12-2019 13:18
אם הרב לאו היה יודע מי הם באמת הגורים האלה והסאטמרים האלה הוא היה מתרחק מהם. חבל שיש כזאת תמימות אצל הציבור הזה.
3
זוועת השמד בשיאה............................
מכחישי | 13-12-2019 12:04
מכחישי השואה היכן אתם? זוועת השמד בשיאה: הנה חייל ממשפחה חסידית בעלזאית לא מתבייש ומצהיר לתקשורת: אני חרדי - ישראלי ומקווה ל'אחדות' ואהבה בין חרדים לחילוניים. עַפְרָא לְפוּמֵיהּ!!!!!! בתיעוד שהתפרסם בחול המועד סוכות בתקשורת הפסולה, מוצג חייל ממשפחה חסידית בעלזאית, עטור בזקן ובפיאות מסולסלות משוחות בג'ל ועוטה על גופו את המדים הצואים של צבא השמד והזימה, כשהוא מצהיר על עצמו שהוא חרדי ישראלי וקורא לאחדות בין חרדים לחילונים, ולאהוב כל יהודי, לא משנה מה הם דעותיו כי כולנו אחים, כך עפל, עפרא לפומיה. [עַפְרָא לְפוּמֵיהּ] על פי אתר הבואש שצילם את החייל, הוא התגייס לצבא לפני מספר שנים בהסכמת רבו, וכדאי בזיון וקצף... ממש חילול השם בגדול!!! בדבריו ניתן לשמוע חלק מטשטוש הדיעות הכפרני שעובר על חיילי צבא השמד, כשהוא מספר כיצד למד בשירותו בצבא על האחדות בין חרדים לחילונים, בין היתר אמר כך: קוראים לי אברומי לינשה, (שרי) אני בן 24, בן למשפחה עם 12 ילדים מחסידות בעלז, ואני חרדי ישראלי... עצוב לי לראות את השנאה הבלתי מוסברת בין חלקי העם עצוב לי ממש שרק בשעת צרה כולם מתאחדים סביב אותה מטריה, כשאני נזכר בתקופה של מלחמת צוק איתן איך שכולם התאחדו ולא ענין אף אחד מה אתה, חרדי, חילוני, דתי לאומי, {נואפים, חילונים,} כולם בסוף היו תחת אותה מטריה וכולם היו מאוחדים, זה רק מוכיח שברגעי האמת אנחנו יודעים וזוכרים מי אנחנו באמת, אני חושב שאנחנו צריכים לכבד ולאהוב כל יהודי ולא משנה מה הם דעותיו (עפרא לפומיה!!) אני מקווה שדרך זה שנכבד אחד את השני נביא לאחדות אמיתית בין כל חלקי העם, יש לי לא מעט חברים טובים שהם לא חרדים, אנחנו פשוט למדנו להסתדר אחד עם השני ולאהוב אחד את השני ללא שום קשר מה הדעה ומה המחשבה, כולנו אחים, כשאתה בצבא אתה לומד להכיר את זה מקרוב. [אני מקווה שדרך זה שנכבד אחד את השני נביא לאחדות אמיתית. [עַפְרָא לְפוּמֵיהּ] כזכור בתקופה האחרונה העיד גם אחד שמגדיר עצמו כחסיד קרלין, על קבוצה שלימה של אברכים חסידי קרלין שהתגייסו לצבא רחל, המעיד הינו יוסי רוזנבוים חבר ועדת הבחירות מטעם הליכוד, שאמר בישיבת ועדת הבחירות כך: אני נראה חרדי קלאסי ולמי שלא יודע אני מייצג פה את הליכוד, לא את יהדות התורה ולא את שס. אני חרדי ליברלי, [עַפְרָא לְפוּמֵיהּ] אני אומר לכם, כל החרדים כמוני, [עַפְרָא לְפוּמֵיהּ] אני מדבר מקירות לבי, אני מסתובב בתוך עמי, יש לי פה תמונה, אני חסיד קרלין, לחסידות קרלין בטבריה, יש לנו כיתה שלימה בצבא עם מדים, שמתגייסים, יש לי תמונה אני אשלח לכם אותה, חסידים כמוני עם פאות ולבושים בשחור לבן, לא שונים מאף חרדי קלאסי. קרלין היא החסידות הרביעית בגודלה בישראל והיא מונה כ-2500 משפחות והם גרים במאה שערים, בביתר עילית ובמודיעין עילית רק בריכוזים חרדים. עכד. וזה רק מהמקרים שהתפרסמו, כשברור לכל אחד שכנגד כל מקרה שמתפרסם ישנם עוד רבים שאינם מתפרסמים, אבל כל העדויות והתיעודים הברורים לא יפריעו למכחישי השואה הרוחנית להמשיך לומר ש'אין גזירת גיוס', ו'אין מה לדאוג' כי 'שבעים שנה לא היה כל כך טוב'... אותם מכחישי השואה הרוחנית, הם אלו שבידם האחת מחוקקים ומובילים את גזירות השמד בגיוס ובאקדמיה, בטענה הכפרנית שמוכרחים להשיג תקציבים לישיבות ופרנסה למשפחות, ובידם השניה מכחישים את השואה הרוחנית, כדי לבלבל את הציבור החרדי, ולהשתיק את קולות ההתנגדות העשויים להפריע למסע השמד, ובשטח, הם שולחים בחורים לצבא השמד, כך התבטא בשנים האחרונות חכ אייכלר כשאמר שה'פרענקים' ממלאים את היעדים, כך התבטא חכ מלכיאלי בשנה האחרונה כשאמר שגדולי ישראל ידאגו למילוי המכסות והיעדים, וכך התבטא הרב יגאל רוזן מדגל, כשאמר כי היעדים יתמלאו בקלות עי בחורים שמתקשים בלימוד וכדומה, ובשטח מתברר שהם בעצמם שולחים בחורים ואברכים לצבא השמד. [עַפְרָא לְפוּמֵיהּ] [עַפְרָא לְפוּמֵיהּ] [עַפְרָא לְפוּמֵיהּ]... [עַפְרָא לְפוּמֵיהּ] [עַפְרָא לְפוּמֵיהּ] [ועַפְרָא לְפוּמֵיהּ]...
4
כתב מרן החת"ס זי"ע: "זה שהגלות האחרון גרוע
זי"ע: | 15-12-2019 0:55
כתב מרן החתס זיע: זה שהגלות האחרון גרוע משאר הגלויות, בצרות גדולות, ואין לך יום שאין קללתו מרובה מחבירו, מפני שבשאר הגלויות, לא היה פריצות אצל הנשים כמו היום, לא כן עתה בעוונותינו הרבים, ששכיח הפריצות אצל הנשים רחל, אשר הוא גרוע מכל העבירות שבתורה! את זה אמר החתס בזמנו, כשהלבוש הכי פרוץ אצל הנשים, היה יותר צנוע מהצניעות של היום… מה היה אומר החתס אם היה חי בדורנו? ??? ?? ? כשבנוסף על הפריצות בלבוש, התווספה הצרה הנוראה, של האינטרנט, והפלאפונים, ותמונות פריצות בגודל של בנייני ענק, ובכל פינה שתפנה, צועקת הפריצות וחוסר הצניעות רחל. כדי שנבין עד כמה נתרחקנו מדרכי הצניעות באמת, נביא מעשה שהיה בימי הגאון הצדיק, רבה של ירושלים, רבי שמואל סלאנט זצל, שפרצה מגיפה שפגעה בעיקר בנשים, ונשים צעירות רבות מתו רל, ועוד רבות שכבו במצב אנוש, על סף המוות רל, וכמובן שהצעקה היתה גדולה, והתכנסו חכמי ישראל לדרוש ולחפש, על מה באה לה צרה גדולה כזו, והציעו כל מיני עצות איך לפעול ולעורר רחמים לבטל את הגזירה. רבי שמואל סלאנט זצל דחה את כל ההצעות, ואמר שלא יועיל כלום, בלי תשובה של ממש עם שינוי המעשה, ואמר שרק כאשר נבער את הרעה מקרבנו ונשפר מעשנו, יש תועלת בתפלות ובצומות, ובלא זה לא יועיל כלום. התכנסו צדיקים ומקובלים, ועשו צום שלושת ימים, ובסופם עשו שאלת חלום, והודיעו להם מן השמים, שהשכינה הסתלקה מישראל, בגלל שבנות ישראל התחילו ללכת עם איזו חגורה שמבליטה את צורת הגוף, שבאותם ימים החל מאן דהוא למכור לנשות הקהילה את החגורה הזאת. תיכף ומיד יצאה הוראה מבית דינו של רבי שמואל סלאנט, להסיר את החגורות, ובנות ישראל הכשרות שלא ידעו עד כמה הדבר מהווה מכשול, כולם מיד הסירו את החגורות, והמגיפה נעצרה בבת אחת, ויהי לפלא! נשער בדעתנו: מדובר על נשים לפני כמה דורות, שהלכו בצניעות מוחלטת, ורק הוסיפו איזו חגורה, וכבר נסתלקה השכינה מישראל??? ואנחנו נמצאים בדור, שאנחנו אומרים: הלואי היו הולכות עם החגורה ההיא… אוי לנו שאנחנו צריכים להתפלל שבנות ישראל ילבשו מה שהיה נחשב פעם לחוסר צניעות. זו סבת ושורש כל הצרות! מה שנעשה: צומות, תפלות, צדקות, לימוד תורה, חסדים, הכנסת אורחים, ועוד ועוד – לא נוגעים בנקודה! העיקר חסר מן הספר! כי העיקר זה קדושה וצניעות! וכי כך כתוב בזוהר הקדוש, שעיקר הנסיון של האדם בעולם הזה, הוא בעניין הקדושה והצניעות: עיקרא דיצרא בישא על עריין. כל איש ואשה צריכים להכניס ללבם היטב, שעיקר הנסיון שבשבילו ירדו לעולם, הוא הצניעות והקדושה. אדם יגיע אחרי מאה ועשרים שנה לשמים, יגידו לו: לא עשית את השליחות שלך. לא עמדת בניסון העיקרי. האדם יתפלא: איך יתכן? למדתי תורה, התפללתי במניין, יאמרו לו: הכל טוב ויפה ותקבל שכר על הכל, אבל את השליחות העיקרית שלך, שזה שמירת העיניים לא עשית… מצטערים מאוד… וכל גבר צריך לזכור: באת לעולם הזה כדי לעמוד בנסיון של הניאוף! ועיקר הניאוף הוא בעיניים, ולכן עיקר הנסיון שלך הוא בשמירת העיניים. אי אפשר להתחמק מהמציאות ולהתכחש לה. וכן לכל אשה, יגידו לה בשמים: למה לא עשית את השליחות שלך? היא תגיד: מה פירוש? עשיתי חסדים, גמרתי ספר תהלים שלוש פעמים ביום, נסעתי לרשבי כל ערב ראש חודש… יאמרו לה: באמת כל הכבוד. זה היה יפה מאוד, אילו היית עושה את השליחות העיקרית שלך, ובנוסף לכך היית מרבה בתהלים וחסידות, אבל לצערנו הרב, לא עשית את העיקר – שזו הצניעות! זו עיקר המעלה הגדולה של כל אשה כשרה! וכן אמר הגאון מוילנא זיעא, שכמו שעיקר המעלה של האנשים היא בלימוד התורה, כן עיקר מעלת הנשים, היא בצניעות, ובזה נמדדת צדקותן. וכל מה שהאיש משיג בלימוד התורה, היא משיגה בצניעותה. ומה שאמר שעיקר מעלת האנשים היא בלימוד התורה, מפני שרק על ידי לימוד התורה ניתן להתגבר על היצר הרע, כמו שנאמר: בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין – ביטול היצר הרע ומרירותו, היא על ידי ימוד התורה. מכאן יתבונן כל אדם על עצמו ויראה: אם התורה שלומד, לא מביאה אותו לעמוד בנסיון העיקרי, שהוא, שמירת העיניים, זה מראה שהוא לא לומד תורה מספיק נכון בשביל מדרגתו. כי לימוד התורה צריך להביא את האדם, לידי ענווה ושיפלות, שרק אז יכול לצאת מהניאוף, אבל כשלומד באופן, שאדרבה, מכניס בו יותר גאווה, אז מתגבר עליו הניאוף עוד יותר. מה תאמר? שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה? זה באופן שיודע שעל כל פנים צריך לקיים מה שלומד, ואחת מהמצוות של התורה הקדושה, היא ההתבודדות, כמבואר ברמבם, שעיקר התפלה מדאורייתא, היא ההתבודדות. מי שלומד תורה נכון, ברור לו שהוא צריך לעשות התבודדות, ולו רק מפני שזו אחת ממצוות התורה, וכל שכן, שזו המצווה, שעל ידה יבוא לקיום כל התורה כולה, מאחר ורק על ידי ריבוי תפלה, להנצל מן היצר הרע ולקיים את התורה, רק כך יכול לבוא לקיום התורה. גם הצדיק הדור וכו' הקדוש החפץ-חיים זיעא, היה עושה בכל יום שעתיים התבודדות וחשבון הנפש, ופעם לעת זקנותו, כשהיה כבן תשעים שנה, שמעו אותו מתבודד וחשבון הנפש ומבקש על שמירת העיניים! כי זה עיקר הנסיון של האדם, ומי שלא יתבודד ויתפלל כל יום באריכות על שמירת העיניים, הוא לא ינצל מפגם העיניים והניאוף. כל יום אדם צריך כל אדם להתחנן שיעבור עליו נקי! שילך עם עיניים עצומות ולא יכשל בניאוף. עיקר העבודה היא על ידי התפלה וחשבון הנפש. כי כתוב בגמרא, שבכל יום יצרו של אדם מתגבר עליו, ואלמלא הקדוש-ברוך-הוא עוזרו, אינו יכול לו! ומי שלא עושה חשבון הנפש, זה מראה שהוא מבין יותר טוב מהגמרא הקדושה, שפוסקת, שבלי עזרתו של ד', אי אפשר לעמוד בנסיון, שפירושו המעשי, הוא, לבקש כל יום מד' שיעזור לו לעמוד בעיקר הנסיון, שהוא שמירת העיניים, כי במקום ששם עיקר הנסיון, שם היצר הרע מתגבר ביותר כידוע. ולכן עיקר התפלה והתחנונים, צריך להיות על עיקר הנסיון. כל גבר שאין לו עבודה על שמירת העיניים, הוא יכול לעבור על כל התורה כולה, מאות פעמים ביום. ואם הוא לא מתרחק מאינטרנט ופלאפונים לא כשרים, ונשים, ובנות, ותמונות, וסרטים וכו' הוא יכול להיות עם הזקן והפיאות, וגם עם סיום מסכת בכל יום וכו', לעבור על התורה כולה, אלפים פעמים בשעה אחת! עם החידושים של היצר הרע, שיש היום, אברך יכול לעבור על עבירות, בכמות ובאיכות, שבעבר הרשע הגדול ביותר לא היה עובר, ד' ישמור, וד' יציל אותנו. הבעיה היא, שכיוון שעבר ושנה, נעשית לו כהיתר. אדם בכלל לא מבין איפה הוא מונח, ואין לו בכלל רצון לצאת מהעוון הנורא שבידו, שנכשל יום יום בעוונות נוראים, שעובר על עשרת הדברות ועל יסודות התורה בשאט נפש, וחושב שבגלל שהוא לומד תורה הוא צדיק… גדול תלמוד תורה – שמביא לידי מעשה! שמביא לידי מעשה דייקא…לידי מעשה, פירושו שהאדם לומד בתורה מה אסור ומה מותר, ומקיים מה שלומד. ולקיים מה שלומד זה אפשרי אך ורק על ידי התבודדות, לכן כל הצדיקים עשו הרבה התבודדות, והרבו בתפלה, והאריכו בתפלה. הרי ישנן שלוש מדרגות ביראת ד' ית' שמו: 1 .יראת עונש, פירושה שהאדם עושה את מה שהבורא מצווה עליו, רק בגלל שמפחד מהעונש, ואם הבורא היה אומר לו: אני רוצה שתעשה כך וכך, ויש לי צער אם לא תעשה כן, אבל לא אעניש אותך אם לא תעשה כן – אז הוא היה עושה נגד רצון ד'. זו מדרגה נמוכה מאוד. 2 .יראת החטא, פירושה שהאדם מבין את תוצאותיו המרות של החטא, הוא יודע שטוב לו לעשות רצון ד', ומזיק לו לעבור על רצונו. זה יותר גבוה מיראת העונש, כי הוא לא מפחד רק מהעונש, אלא יודע מה טוב ומה רע, אבל גם זה עדיין נחשב שעושה מתוך תועלת אישית, ולא לכבוד ה' בלבד, ואילו היה יודע שבאיזה אופן לא יזיק לו החטא, היה עובר על רצון ד' חו. 3 .יראת הרוממות, פירושה, שעושה את רצון ד' לכבוד ד', בלי שום מחשבה על תועלת עצמו, ואדרבה, גם אם יודע בודאות, שינזק על ידי עשיית רצון ד', הוא עושה במסירות נפש. כי הוא יודע: זה רצון ד'. אני אוהב את ד' ואעשה מה שד' רוצה! נמצא, שאדם שיש לו רק יראת העונש, כבר צריך לפחד לפתוח את העיניים, שהרי על כל פתיחת עיניים הוא יענש בעונשים מרים. אבל אם יש לו קצת יראת חטא, הוא לא מחכה לעונש, כי הוא יודע, שעצם פתיחת העיניים, היא כבר עונש, כי ד' מסתלק ממנו, והיש עונש יותר מזה שד' מסתלק ממנו חו? ד' אמר לנו: קדושים תהיו כי קדוש אני. אי אפשר להתחבר עם ד', בלי קדושה וצניעות, ונמצא, שכל העולם הזה והעולם הבא של האדם, הכל תלוי בקדושה וצניעות, כי גם העולם הזה, וכמובן, העולם הבא, הכל תלוי בקרבת ד'. העולם הזה: שמחה, פרנסה, שלום בית, ילדים צדיקים וכו' – תלוי בקרבת ד', בסיעתא דשמיא וכו'. והעולם הבא: אמונה, תורה, תפלה, חסידות, השגה וכו' – לא צריך לבאר, שכל כולו רק קרבת ד' לי טוב. כל שכן, מי ששואף ליראת הרוממות, שהוא יודע, שאם ד' רוצה שהוא ישמור את העיניים ויתרחק מניאוף, והאשה תלך בצניעות, שהוא עושה הכל בשביל להיות כרצון ד', ולא עושה שום חשבון, שזה קשה לו, או לא מקובל בחברה וכד', ד' ישמור מחשבונות כאלה. לכן, כל איש ואשה, שצער השכינה וצערם של ישראל וכל העולם כולו, נוגע להם, יבינו היטב, שהכל תלוי בקדושה ובצניעות שלהם, ויתחזקו לקדש את עצמם, וכן להשפיע על סביבתם, להתקדש. ויהי רצון, שנזכה לפעול אצל עצמנו ואצל כלל ישראל, שינוי מהותי בעניין הקדושה והצניעות, ואז בודאי כבר אפשר לצפות לפעמי משיח בשמחה עצומה!
5
לא מבין את גור, הלא רציתם לסלק את שאול אלתר
לא מבין את גור | 28-12-2019 21:43
לא מבין את גור, הלא רציתם לסלק את ר' שאול אלתר. הוא היה ראש ישיבה ולא רציתם שימשיך, לקחתם לו את הבחורים קבעתם כי אסור ללמוד עיון על מנת שלא יהיה לו יותר מה למכור, אז תהיו שמחים שהלך ויעשה לנפשו, אתם הובלתם למצב הזה אז מה אתם רוצים? איזה ראש יש לכם בגור, אם הוא כל כך חשוב לכם שיהיה אצלכם יכולתם לשמור לו את הפינה שלו את הישיבה שלו ולא היה פורש