מנכ"ל קרן תקווה: הפרט עושה חסד - לא המדינה - סרוגים

מנכ"ל קרן תקווה: הפרט עושה חסד – לא המדינה

מנכ"ל קרן תקווה, עמיעד כהן, התארח באולפן סרוגים בכנס מקור ראשון לשיח על השינוי בציונות הדתית לקראת שמרנות: "ברגע שהמדינה נכנסת ולוקחת אחריות - אנשים אחרים לא לוקחים אחריות"

author-image

מנכ"ל קרן תקווה, עמיעד כהן, בראיון באולפן סרוגים בכנס מקור ראשון, על השיח השמרני והליברלי בציונות הדתית בשנים האחרונות: "הפרט הוא זה שעושה חסד, כאשר המדינה עושה – הפרטים לא עושים".

כהן התייחס לפעילות של קרן התקווה: "הבאנו עולם שלם של רעיונות שלצערי הרב המדינה לא קמה עליו, היה חסד צד שלם וזכיתי להיות מתהליך שקורה כבר 20 שנה וחסר מאוד בשיח".

לדבריו, המושג 'ימין שבעבר פורש בישראל רק בהקשר ביטחוני, התרחב בשנים האחרונות ומקושר ליחס של הפרט לכלל ומהו תפקיד המדינה: "אם הציבור הדתי לאומי חשוב שהמדינה אחראית עם החיים שלו – יש לכך השלכות, כמו במערכת המשפט. יש הרבה בציבור הדתי-לאומי שנוח להם לכפות את תפיסת עולמנו על החילונים, אבל המציאות מוכיחה שזה לא עובד".

לדבריו, האלטרנטיבה למושג 'זכויות' הוא שיח האחריות: "לאדם יש אחריות על חייו, על משפחתו ועל הקהילה שלו. ברגע שהמדינה נכנסת ולוקחת אחריות – אנשים אחרים לא לוקחים אחריות. הטענה שלנו היא שהפרט עושה חסד ולמדינה יש מגבלה – כאשר אתה תראה שלשכן שלך יש ילד נכה והמדינה עוזרת לו – אתה תיקח צעד אחורה".

עוד הוסיף מנכ"ל קרן תקווה: "אתה רוצה לבנות חברה חזקה? תיצור קשרים אישיים של מחוייבות בין אנשים – בשפה הדתית זה נקרא 'ברית' – ברית שהיא בלתי ניתנת לערעור. תסתכל על השכן איך אתה יכול לעזור, ולא איך המדינה יכולה לעזור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
קרן תקווה צריכה להרשם כסוכן זר
רון | 09-12-2019 8:33
עשירים אמריקאים ממנים עשרות ארגונים בארץ עם אג'נדה משותפת כשזרועות התמנון שלה לופתות את המדינה בעניבת חנק. בארהב לא היו מרשים דבר כזה