דיון בבית המשפט בירושלים בפעילות אנרכיסטים ביו"ש - סרוגים

דיון בבית המשפט בירושלים בפעילות אנרכיסטים ביו"ש

ביהמ"ש השלום בירושלים ידון בקובלנה שהגיש ארגון 'עד כאן', כנגד 3 פעילי 'אנרכיסטים נגד גדרות'. פרקליטתם: "הדברים מגיעים ללא ראיות וללא התייחסות לאירוע קונקרטי, כדי להצטייר ככאלה שנלחמים בשמאל"

author-image
דיון בבית המשפט בירושלים בפעילות אנרכיסטים ביו"ש
  הפגנה בבליעין (Photo by STR/Flash90)

בית משפט השלום בירושלים ידון היום (שלישי) בקובלנה הפלילית שהגישו בארגון הימין 'עד כאן', כנגד שלושה פעילי שמאל המשתתפים כ- 15 שנים בהפגנות ארגון השמאל הקיצוני 'אנרכיסטים נגד גדרות'.

לפי הקובלנה, במטרה להסיר את גדר ההפרדה, נערכות הפגנות מדי יום שישי בנקודות הסמוכות לגדר ליד היישוב נווה צוף והכפרים בלעין, נעלין, נבי צלאח וקדום. לטענת 'עד כאן', בהפגנות אלה מופעלת אלימות כנגד חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב, לרבות ידויי אבנים אל כוחות הביטחון במטרה לפגוע בהם.

עוד באותו נושא

תיעוד נוסף שהשמאל היה מעדיף להסתיר; צפו


10

באותן הפגנות, נכתב בהמשך הקובלנה, משתתפים בנוסף לפעילי 'אנרכיסטים נגד גדרות' גם תושבים פלסטינים מקומיים ותיירים מחו"ל. תפקידם של אותם תיירים ופעילי השמאל הינה לחזק את התושבים המקומיים, להתריע על תנועת כוחות הצבא, להקשות על תפקוד כוחות הביטחון בשטח ואף להפריע למעצר מתפרעים. הפגנות אלו מסתיימות בדרך כלל בזריקת חפצים ואבנים על כוחות הביטחון, ואלו מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות.

בקובלנה נכתב כי שלושת פעילי השמאל נאשמים בתקיפת חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב שלא כדין, 'בצוותא חדא' יחד עם מתפרעים אחרים.

עו"ד גבי לסקי המייצגת את הנאשמים מסרה לסרוגים: "לא רק שאין לארגון 'עד כאן' את הסמכות להגיש את הקובלנה הפלילית, מדובר בארגון פוליטי ימני קיצוני שעושה שימוש לרעה באמצעים משפטיים בכדי להשתיק את המתנגדים לדרכם. זה ממש כמו שהפורום החילוני יגיש קובלנה נגד חרדים שחוסמים כבישים כהתנגדות לפתיחת חנויות בשבת בשכונה שלהם".

לסקי הוסיפה: "מבחינה משפטית, בארגון 'עד כאן' הגישו קובלנה פלילית, השקולה לכתב אישום, ללא ראיות וללא התייחסות לשום אירוע או מעשה קונקרטי, וכל זאת על מנת להמשיך לקבל תקציבים ולהצטייר כאלה שנלחמים בשמאל. אני משערת שבקרוב בית המשפט או היועץ המשפטי לממשלה יגלגלו את 'עד כאן' מכל המדרגות ויורו על מחיקת הקובלנה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו