"אגייס תמיכה מהציונות הדתית לא פחות מנתניהו" - סרוגים

"אגייס תמיכה מהציונות הדתית לא פחות מנתניהו"

ח"כ גדעון סער באולפן סרוגים מזהיר: "אם יהיו בחירות, יש סכנה שהשמאל יעלה", הקשר לציונות הדתית: "היכולת שלי לגייס שם תמיכה לא פחותה מנתניהו" ומתייחס גם לירידות על אשתו ובתו

"אגייס תמיכה מהציונות הדתית לא פחות מנתניהו"
  (ווידאו: אריאל ליבא, תמונה ראשית: חיים גולדברג)

ח"כ גדעון סער התייחס הערב (רביעי) בראיון לאולפן סרוגים למאבק המתנהל על ראשות הליכוד, זאת לאחר קריאתו משבוע שעבר לערוך פריימריז לראשות הליכוד לפני פיזור הכנסת והליכה לבחירות שלישיות.

"אני יכול לומר שאני אציג את מועמדותי כאשר יקבעו פריימריז להנהגת ליכוד, וחברי המפלגה יקבעו מי יוביל אותנו" אמר סער. כשנשאל על תזמון הודעתו על הנכונות להתמודד, סער אמר כי "הטיימינג נקבע מהנסיבות הברורות: אנחנו פעמיים לא הצלחנו להרכיב ממשלה, המועמד שלנו – בנימין נתניהו, שכולנו תמכנו בו – לא הצליח להקים את הממשלה. עכשיו צריך להסתכל קדימה, האם לא צריך למנוע בחירות שלישיות, כי אנחנו הולכים כמו עוורים לעוד בחירות שימשיכו את שנאת החינם בעם ישראל לפחות עוד חצי שנה, ויעלו עוד מיליארדים על חשבון הקשישים והנכים- ובסופו של דבר מה צפוי לנו? האם צפוי מצב יותר טוב?"

"לפי כל מחקרי דעת הקהל, אין סיכוי שאנחנו נגיע בראשות בנימין נתניהו לאותם 61 מנדטים – ולכן גם אין סיכוי שבכסנת ה-23 נוכל להרכיב ממשלה" הבהיר. "לכן כל מי שלא מבין שזה לא רק פגיעה עמוקה במדינה ואזרחיה אלא גם סכנה מוחשית לאובדן השלטון והעברתו לידי השמאל – זה מה שהולך לקרות פה תוך כמה חודשים אם לא תהיה התעשתות".

האם הבלוק יתייצב גם מסביבך? האם מפלגות השמאל יהיו רלוונטיות בראשותך?

"לצערנו יש מפלגות שבאות ואומרות שהן מוכנות לשבת עם הליכוד אבל לא מוכנות לשבת תחת נתניהו. אלה העובדות. יש מפלגות אחרות שיש מתחים אישיים בין ראשי המפלגות למועמד שלנו, אבל התוצאה המצטברת והחסימה מכל הצדדים היא ששנה שלמה אנחנו לא מקימים ממשלה. עכשיו נדרש ההפך. האם בהערכה סבירה אפשר לחשוב שאם נלך באותה הנהגה נצליח להקים ממשלה? אני אומר שאין סיכוי, ולכן כל איש ציבור צריך לעשות חשבון נפש: מה הוא עשה כדי למנוע בחירות, למנוע את מה שרה"מ עצמו הגדיר כ'טירוף מערכות'? וגם – מה הם עשו כדי להגן על הערכים והדרך שאנחנו מאמינים?"

"אלו הנסיבות שהביאו אותי להודיע את מה שהודעתי. לא  כתב האישום" הבהיר. "אם ראש הממשלה היה מגייס 61 למרות הקושי לנהל מדינה במקביל לכתב אישום, בוודאי שאני הייתי תומך. אם העם בחר ויש רוב בכנסת והחוק מאפשר, אז עם כל הקושי אפשר להמשיך קדימה. אבל כרגע אין רוב בכנסת, ואם עוד שבועיים אין פתרון, אנחנו עוד פעם נלך לבחירות".

עוד התייחס להודעה של יולי אדלשטיין על חידוש המשא ומתן לממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן, ואמר כי "אני בעד מיצוי כל אפשרות, אפילו קלושה, על מנת להרכיב ממשלת אחדות, כי האלטרנטיבה – הליכה לבחירות שלישיות, היא הרבה יותר גרועה. אבל אם שואלים אותי מה ההערכה הפוליטית שלי, אני לא נותן לזה סיכוי רב".

"יש התייצבות מרשימה אחריי"

כשנשאל על היעדר התמיכה הפומבית בו בעקבות קריאתו לפריימריז, סער טען כי חברי הליכוד לא חוששים להביע תמיכה בו. "רק ביממה האחרונה 5 ראשי רשויות התייצבו מאחורי, ואני לא ראש ממשלה ולא שר אלא רק חבר כנסת. כלומר, יש התייצבות מרשימה מאד אחרי, אחת אחרי השנייה. אני מציע לעקוב אחרי המגמה, ואני גם אודיע כי המגמה הזו תימשך – גם בקרב חברי סיעת הליכוד. נכון לעכשיו עוד לא הוכרזו פריימריז לצערי, ואני חושב שאנחנו מפסידים את ההזדמנות להציל את שלטון הימין. כל יום שעובר הסיכוי להגיע להיחלצות מהבחירות המוקדמות עקב תוצאות הפריימריז יורד כי לא קובעים את הפריימריז".

לדבריו, עדיין יש סיכוי לערוך פריימריז לפני פיזור הכנסת. "חיים כץ וראש הממשלה דיברו על פריימריז תוך 6 שבועות, אבל לא הכריעו אם זה יהיה בתוך 21 הימים הראשונים או 21 הימים שאחריהם. אני תמכתי בחלופה הראשונה כדי למנוע הליכה לבחירות שלישיות, שזה טירוף מבחינת האינטרסים של המדינה. אני לא יודע איך אנשים לא נבעתים מהמחשבה שמדינת ישראל, עם כל האתגרים שלה, תהיה עסוקה עכשיו עוד פעם בתוך הקרנבל הזה".

"ב-3 באוקטובר ראש הממשלה עצמו הוציא הודעה שהוא שוקל פריימריז בזק. אם יש עיתוי לפריימריז בזק – זה עכשיו. אז אמרתי שאני מגבה את ראש הממשלה, אבל עכשיו לא הוקמה ממשלה, ומה האופק? מה צפוי לנו אחרי מערכת בחירות שלישית? האם אנחנו לא חוששים מתוצאות שיסכנו את כל הדברים שאנחנו מאמינים בהם?" שאל. "לכן מצפוני שלם ב-100 אחוז שאני עושה את הדבר הנכון, ואעשה כל מאמץ".

"היכולת שלי לגייס תמיכה מהציונות הדתית אינה פחותה משל נתניהו"

בהמשך דבריו סער התייחס לקשריו עם הציונות הדתית, בייחוד אל מול החיבור של נתניהו לראשי הרשויות ביו"ש ולדתיים. "הקשר שלי לציונות הדתית הוא עמוק מאד, הוא נוגע לאותם ערכים – גם הנאמנות והאהבה לארץ ישראל ועם ישראל, והמורשת של תורת ישראל" אמר. "אני יהודי מסורתי ומאמין שהציונות הדתית היא היום חלוץ של עם ישראל בהרבה מאד תחומים".

לדבריו, "בתפקידים שהייתי, כולל תפקיד שר החינוך, גם מפעלות הציונות הדתית וגם מערכת החינוך הממלכתית יודעים שהייתי השר האוהד ביותר שהיה לציונות הדתית מתוך תפיסה שהזרם הזה משלב גם את הצד הרוחני והתורני, אבל גם את ההשתלבות המלאה בחיי המדינה וכל מערכותיה. זו בעיני מערכת מופלאה וזרם מופלא של עם ישראל, ואני חייב לומר שבקרב חברינו – לא רק ביו"ש אלא כל חברי הכיפות הסרוגות שהם חלק אדיר מחברי הליכוד – יש לי תמיכה מאד גדולה".

אני יהודי מסורתי", סער באולפן (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

מה לגבי הרב חיים דרוקמן, הרב אלי סדן, והרב צבי טאו שרוב השנים התייצבו לצד רה"מ והביעו בו תמיכה. הם שבויים שלו? 

"גם אני כל השנים נתייצבתי לצד ראש הממשלה, הוא היה מועמד הליכוד. אני יוצא מנקודת הנחה שהיכולת שלי לגייס תמיכה בעולם הרבני והתורני, גם של הציונות הדתית וגם של החרדים, לא תהיה פחותה מבחינת היכולות שלי. הרבנים מכירים אותי, ולכן אני מרגיש שאני הולך על קרקע יציבה".

כשנשאל האם מפלגות המגזר ונציגיה – הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ', ונפתלי בנט – צריכים לדאוג, סער אמר כי "יש לי קשר מצויין וידידותי עם כולם. שירתתי יחד עם בנט בממשלה כשהוא היה שר כלכלה ואני הייתי שר הפנים, ויש בינינו קשר שנמשך עד היום. גם עם השר רפי פרץ כבר הספקתי להיפגש והייתה לנו שיחה מאד עמוקה. אני רואה בהם שותפים ללא ספק".

"אני רואה בכל המערכת של הציונות הדתית ובמפלגות הדתיות כולן את אותו גוש פוליטי שמנחם בגין הקים אחרי בחירות 77, והוא בעצם חלק מהגוש שמוביל אותו הליכוד בהנהגת המדינה" הבהיר. "גם גיביתי את ההחלטה של רה"מ להקים את גוש ה-55 ולשמור על לכידותו. אם לא היינו הולכים בדרך הזאת, הצד השני היה הולך אחרי חלקים מהם".

כואב יותר שבני המשפחה סופגים

בסיכום דבריו סער התייחס לתחושתו מול הירידות שנשמעו על אשתו וביתו. "לצערי, בחיים הציבוריים אתה מתרגל לדברים לא פשוטים, כי אתה רגיל אבל בני המשפחה שלך, שלא בחרו בחיים ציבוריים, צריכים להתרגל ולספוג – וזה כואב לך יותר. אבל גאולה אשתי מאד חזקה, יודעת בדיוק לאן אני נכנסתי ולמה נכנסתי, והיא נותנת לי גיבוי. הייתי רוצה לחיות במערכת פוליטית שבה מתווכחים על הדרך, הערכים, ונושאי מדיניות, ולא בדרך שבו מערבים את בני המשפחה. אני מעולם לא נהגתי כך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
46 תגובות - 40 דיונים מיין לפי
1
אתה חיי בסרט..
נתנאל | 27-11-2019 18:19
אתה חיי בסרט שתנצח בפריימריז? חחחח מצחיק בכל מקרה אני וכל משפחתי לא נצביע לך בפרימריז וגם אם מתישהו בעתיד תיהיה יור לא נצביע לך.. אני מצטער שהצבעתי לך לרשימה וכמוני גם כל משפחתי
הציונות הדתית תקיא אותך ותבעט בך. עוף מכאן!!
עידו 2 | 28-11-2019 10:49
כמו שאשתך הראשונה בעטה אותך. בטח על מה שעוללת
בציונות הדתית לבגוד באשה מביא קולות
סער צודק | 27-11-2019 21:27
ביבי נאף ובגד בשלושת נשותיו והדבר רק העלה את קרנו במיגזר. אין שום סיבה שסער, נואף גדול יותר מביבי, לא יזכה לתמיכה!!
אתה סער המנוול ראש החב''ן
סער מושחת | 27-11-2019 19:28
אתה גדעון הגרוש. גרוע מהשמאל כי אתה ראש החב''ן. חב''ן = ראשי תיבות: ''חתרן בלתי נלאה'' פרס החתרן יכל לל מוד הרבה פרקי חתרנות ממך גדעון איש גועלי.
2
יש סכנה יותר גדולה מהשמאל!
זהירות | 27-11-2019 18:23
אתה ואשתך!
3
מה עם הבנות השתויות ממועדון הגילדה?
שלום | 27-11-2019 18:27
איש מפוקפק ולא מוסרי שבעל תוך ניצול יחסי מרות את בנות המישרד.
4
הליכוד
אריק עבדו | 27-11-2019 18:40
גדעון סער הוכחת שאתה פוליטקאי קטן אתה לא ראוי נחכה לי מעבר לםינה ונעניש אותך
5
לא יעזור לך מתפקד הגיוני שואל את עצמו זה יפה?
רמי גומיץ | 27-11-2019 18:41
דווקה יום אחרי האישום לא נראה טוב
6
אם הוא יקבל 40 אחוז הוא יגיד זה הישג גם דוד לוי קיבל
חיים | 27-11-2019 18:48
כל אחד מרגיש שהוא נלחם מול מערכת לכן גם אם הוא יקבל 40 אחוז זאת תהיה טעות כי גם מול ברקת שהיה סביב 7 אחוז אחרי ריצה כזאת עם כץ ובקרת מתאחדים מגיעים 35 צרף לזה לחץ של נתניהו והקרב פתוח מה שלא היה לפני הוא יבין זאת יותר מאוחר
7
תזהר לא לחטוף טיל ואו לפנים מצביקה הטיל!
הצעה | 27-11-2019 18:48
קודם תוציא רשיון נהיגה, אחר כך תתמודד. עד איזה גיל גאולה תסיע אותך?
אתה בושה ליהדות מזלזל בתלמידי חכמים
קצת כבוד | 27-11-2019 19:29
תשים רסן על פיך חתיכת אדם מסכן שרק מחפש תירוץ לזלזל בתלמידי חכמים
8
אני עם נתניהו באש ובמים במיוחד על אישום כזה
שלומית | 27-11-2019 18:49
סיקור אוהד שמצחיק אותי עד עכשיו
9
זאת תהיה שעת מבחן לחוסר נאמנות
סיני | 27-11-2019 18:50
האם הוא משתלם
10
חי בסרט
דנה | 27-11-2019 18:59
נתניהו 10 רמות מעליו
11
המתפקדים לא פראיירים זה התמודדות גסה
חנוך | 27-11-2019 19:11
נחיה ונראה
12
לא ניתן יד למי ביתו מתבוללת זה מראה על הדתיות
יהודי | 27-11-2019 19:26
מי שלא מוחה בביתו על התבוללותה וזה שהיא שוכבת עם ערבי (עם הדומה לחמור כמאמר גמרא כתובות) זה מראה על כל היחס שלו לדת שלא מעניין אותו בכלל. אעלק מסורתי
13
בחיים לא אתן לך את הקול שלי חיב"ס
מוריה | 27-11-2019 19:32
אתה חי בסרט ביבי קיבל מה' כח שלא הרבה קורצו ממנו ובטוח לא אתה שאפילו אין לך כח להגיד לביתך לא להתבהם(משכב בהמה) עם ערבי
14
סער לא מזלזל החכמים מספיק אבל עשה לדעתי טעות
חנוך | 27-11-2019 19:40
בסך הכל רני אוהב אותו
15
גדעון סער שמאלני בתחפושת. בחרנו בביבי ולא בו.
אזרחים | 27-11-2019 19:41
גדעון סער איש לא אמין ודמגוג. לא בחרנו בך. יותר ממיליון איש בחרו בליכוד בראשות ביבי ולא מעוניינים בגדעון סער. גדעון סער העלוב והסכינאי רוצה לגזול את הקולות שלנו ואנו לא מסכימים. המגלומן הזה לא ידיח את נתניהו הנבחר. אם כבר אחרי נתניהו ניר ברקת או ישראל כץ או אדלשטיין.
16
גדעון סער חסר כריזמה. כולו דמגוגיה וחתרנות
חחחח | 27-11-2019 19:48
איש קטן שמנצל בצורה צינית את ניסיונות ההפיכה השלטונית של השמאל. במקום להתאחד סביב מנהיג הליכוד שהעם בחר הוא מנסה להחליש את המפלגה מבפנים. אם לא היה איש שטני כמוהו הליכוד היה עומד חזק מול בני גנץ ואף אחד לא היה מעלה בדעתו לפלג את המפלגה ולהיכנע לתכתיב של כחול-לבן בסיוע הפרקליטות עם כתב האישום ההזוי שכתבו בעיתוי פוליטי. אם עלוב כמוהו לא היה מחליש את המפלגה גנץ היה נכנע ומקים ממשלת אחדות. לפחות היה סיכוי לכך.
17
מי מייעץ לך
יואב | 27-11-2019 19:57
אתה לא תהיה ראש הממשלה ולכן כל הקשקוש הזה הוא בדיחה אני כחבר מרכז לא אתן לך או קולי להדחת האיש האהוב והיקר מכל ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניה אשר כל עם אחר היה מתברך בו ובאישיותו אדם שנולד לעולם פעם בעשרה דורות. חבל שאינך מבין את רחשי העם וכדאי מאד שתעיף לאלתר את יועצי אחיתופל המלווים אותך בעת הזאת.
18
אין מצב!! הבת שלך יוצאת עם ערבי....
מר סער | 27-11-2019 20:01
ואתה תצטרך להסביר את זה. אנחנו לא פראיירים
19
סער
ירושלמי | 27-11-2019 20:21
אתה יכול לגייס קולות מהכפר של החתן שלך בוגד עלוב נפש פח השפה
20
חוץ מדיבורים על אחדות מה הוא יעשה?
דנה | 27-11-2019 20:36
הוא רוצה להיות רהמ או נשיא?
21
אבא של המתבוללת, יקבל אפילו קול אחד במגזר הד
מוני | 27-11-2019 20:42
אתה חי בסרט, קודם טפל בבת המתבוללת שלך.
22
ראש ממשלה
אבינועם | 27-11-2019 20:56
לא ניראה לי סביר שראש ממשלה יכול לכהן כשביתו נשואה לערבי אחד שאמור ליצג את ישראל בתור יהודי שורשי זה ממש לא מתאים ויהייה מוכשר ככול שיהייה זה פוט בושה למדינה
23
רות סוף.
ס.תחמן | 27-11-2019 20:59
כל שירות ציבורי חייב להתחלף. זה הזמן בליכןד. בלי שינוי הליכוד יורד ל 12 המנדטים של 2006 אלה עןבדות. לא סיפורים. נתנחהן הפסיד לאולמרט ב2006 והליכוד עף לאופוזיציה. אנחנן בדרך לשם
24
סער עדיף על נתניהו
אני | 27-11-2019 21:04
כי הוא מגיע עם תמימות ואמביציה ונחישות ורצון לשרת!
25
בהפגנה נשמעה המלצה
מחשבה | 27-11-2019 21:17
בהפגנה נשמעה המלצה להתמיד בהפגנות עד שרבים יצביעו גוש ימין ונגיע ל-61 בלי ליברמן.
26
מה סער לא מבין, מתפקדי הליכוד לא רוצים אותו, למה הוא מבזה את עצמו שחרר
דנה | 27-11-2019 23:12
סער לא רצוי ע"י בוחרי הליכוד אז רוצה לכפות
אדם | 28-11-2019 1:38
זה התרגיל המצחין של גדעון סער. יודע שרבים לא יצביעו לליכוד אם הוא יהיה מועמד הליכוד לכן הוא רוצה להדיח את ביבי עכשו ולהשתמש במיליון הקולות שהליכוד קיבל בזכות ביבי. תרגיל מצחין של סער השפל
27
משתפ שמאלן
אבי | 28-11-2019 0:38
יעשה עם הקולות שלנו את מה שעשה לנו שרון בהתנתקות. ס כ נ ה !!!
28
בחיים לא נבחר בסער, מי אתה בכלל?
האטאיסט מהליכוד | 28-11-2019 1:16
קם לו אחרון העם וזורק אבנים על ראש העם. אפילו בכחול לבן אין מקום עבור אפס כמוך, יש שם מספיק אפסים.
29
התוכנית של סער: הפלת ביבי ואיתרוג מהמשטרה
מזהירים | 28-11-2019 1:34
התוכנית של סער הניצפת: סיוע לשמאל להפיל את ביבי הנבחר ובתמורה קבלת איתרוג מהפרקליטות כנגד פתיחת תיק על ניצול מרות ומעלליו עם נשים בהיותו שר ובהיותו נשוי לאשתו הראשונה שהעיפה אותו. תוכניתו להדיח את ביבי ואז לא יפתחו לו תיק במשטרה ובפרקליטות. כמובן בתמורה אחר כך אם יבחר יוכל לגמול לשמאל בויתורים ביוש וכו
וואללה
התמים | 28-11-2019 6:52
איזו חדות : סער...שמאל....משטרה....פרקליטות....לא יאומן איך המוח השטוף שלכם פועל. קונספירציה בכל פינה. כל מי שחושב אחרת - הוא שמאלן שמקבל איתרוג מהמשטרה ומימון מאיזו קרן עלומה. אתם לא שמים לב לכך שאתם קצת מגוחכים ? קצת מטורללים ? קצת לא מחוברים לעובדות ?
30
סער
גו עמר | 28-11-2019 4:47
לך תגייס את החברה שלך ושל אישתך מהקרן החדשה
31
ביבי ? לא מצליח להקים ממשלה
שמעון | 28-11-2019 6:23
ביבי נאחז בקרנות המזבח בכיין . וגורם למדינה הפסדי ענק ..אנשים יבינו זאת כאשר לא יהיה פה שקל לאיש כאשר כל המשקיעים יעלמו מפה . מדינה גמורה
32
הרס את עכו
שמעון לנקרי | 28-11-2019 9:51
עכשיו רוצה להרוס את הליכוד ראש עירייתמעכו ספר למה ניסו להרוג אותך בפתח כפר ערבי אוליי פיספסתי
33
לנקרי
שמעון | 28-11-2019 10:02
ספר. למה ירו בך??? אל תתחמק סער ספר מדוע אשתו של כץ אמרה מה שאמרה!!!!
34
גם ליכודניקים לא יצביעו לך
אלון שריג | 28-11-2019 14:40
איש רע תוקע סכין בגב. אין לך תכונות של מנהיג לך הביתה לשמאלנית שלך
35
אתה עף על עצמך תמסור ד"ש למוחמד
חמדי | 28-11-2019 18:50
תקשיב לסוחרים הליכוד ובמקרה חבר מרכז אתה על דבריך ופועלך בסתר חביבי צדק אתה לא תהיה בליכוד במידה ואתה תהיה הגילוח מחליט הליכוד יקבל 10מנדטים
36
אתה וחבריך כמו הציפור שיר הולכים הביתה
ג'וג'ו | 28-11-2019 18:51
חחחחח
37
גדעון סער.
שרה בר אור | 28-11-2019 18:53
האיש חתרן. אין לו דרך ואין לו כיוון. הוא עסקן .שלא עסק מעולם בבטחון בכלכלה ובחוץ. אז מה הוא קופץ.
38
מחליפו של ביבי במידה ויקרה זה בטוח לא אתה
חיים | 28-11-2019 18:53
י חללללללו
39
“הרצחת וגם ירשת”
חבר מרכז ליכוד | 28-11-2019 20:59
מר גידי החתרן, ההתנהגות שלך לא מתאימה לנו בליכוד. לא היה ולא יהיה! וגם אם ביבי יפרוש מכל סיבה שתהיה אתה לאאאא!!! ״הרצחת וגם ירשת״ לא במחוזנו.
40
סער שכח מזה. הציבור הדתי לא ילך אחריך
מרא דאתרא | 02-12-2019 4:30
ודאי לא האחרים - הגופים השמאלנים שחדרו לרשימת הליכוד כמו הליכודניקים החדשים יחניפו לך אבל הליכודניק האמיתי - בז לך.