יום האלימות נגד נשים | הרב רפי: "מדובר בפיקוח נפש" - סרוגים

יום האלימות נגד נשים | הרב רפי: "מדובר בפיקוח נפש"

שר החינוך פרץ בכנס ויצ"ו לציון היום למאבק באלימות נגד נשים: "משרד החינוך רתום למאבק, נמשיך לפתח תכניות שיתנו כלים לזיהוי "נורות אדומות. הכנס הזה הוא הצלת חיים לשמה"

author-image
יום האלימות נגד נשים | הרב רפי: "מדובר בפיקוח נפש"
  הרב רפי פרץ עם יו"ר ויצו העולמית רבקה לזובסקי (צילום: באדיבות דוברות הבית היהודי)

ביום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים, נאם היום (שני) שר החינוך הרב רפי פרץ: "מדובר בפיקוח נפש והצלת חיים לשמה! הזדעזעתי לראות את הנתונים שפורסמו היום", אמר פרץ בכנס ויצ"ו.

השר סיפר בכנס כי הבוקר שלח את מכתבה של לילי בן עמי, שאחותה מיכל סלה ז"ל נרצחה על ידי בן זוגה, לכלל המנהלים של בתי הספר "על מנת שנסייע לבנות כלים לבל ישנה אירוע נורא מסוג זה במחוזותינו"

"ההגעה לכנס חשובה לי ברמה האישית", ציין הרב רפי. "לצערי מאז שנכנסתי לתפקיד, נחשפתי בדיוק כמוכם ללא מעט סיפורים קשים סביב מעגל האלימות במשפחה והמחיר הבלתי אפשרי שאנו משלמים על אלימות זו.

נושא זה נמצא בראש סדר העדיפויות שלי כשר החינוך. הכנס הזה כאן אמנם באווירה נעימה אבל מדובר בפיקוח נפש והצלת חיים לשמה! הזדעזעתי לראות את הנתונים שפורסמו היום, לפיו 38% מהנשים בישראל מעידות שבן זוגן נוהג לקרוא התכתבויות שלהן ללא אישור.

לפעול על מנת למנוע המקרה הבא

על הפגישה  המרגשת עם עם לילי בן עמי ומשפחת סלה, לאחר הרצח של מיכל ז"ל, סיפר: "ישבתי עם המשפחה, הביקור הזה ליווה ומלווה אותי עד היום. אין דרך לנחם משפחה שעוברת טרגדיה כזו, פשוט אין. משפחה חזקה שעוברת אירוע כזה מזעזע ומטלטל".

לדבריו, "על מדינת ישראל וממשלת ישראל, לפעול על מנת למנוע בכל דרך אפשרית, את המקרה הבא ולא להגיע לנקודות הקצה, אלא ללמוד איך ניתן לזהות סימנים, ולעשות ככל שנוכל כדי למנוע ולזהות את המקרה הבא."

השר עדכן כי השבוע מטעם שפ"י (שירות הפסיכולוגי ייעוצי במשרד החינוך), הופצו ליועצים ולפסיכולוגים, כל מערכי השיעור בנושא אלימות במשפחה. עוד סיפר כי שלח הבוקר למנהלים בכל הארץ את מכתבה של לילי בן עמי על אלימות בבית אחותה. באגרת שהשר צירף למכתב כתב ש"לילי ביטאה את כאבה במכתב שראיתי לנכון לפרסם על מנת שנסייע לבנות כלים לבל ישנה אירוע נורא מסוג זה במחוזותינו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אני לא אצביע לך
אלעד | 25-11-2019 13:31
אין אלימות לנשים ויצו מסככים בין המינים
2
מחכים לנתונים המזעזעים
אוריאל | 25-11-2019 14:21
עדיין מחכים לנתונים המזעזים. נניח שזה נכון ש38% מהגברים קוראים התכתבויות של האישה ללא אישור. בשביל זה כל הרעש? לא מצאתי בכל הכתבה עוד נתון מזעזע ...
3
מדהים! לרברפי יש יכולת לאמירה מוסרית.
שאול | 25-11-2019 15:31
אחרי השתיקה הממושכת של רברפי בכל הקשור להגשת כתב אישום נגד ביבי בעבורת מרמה ושוחד חשבתי שנשמע את כבוד הרב יוצא נגד מופע האימים של הנאשם. מה שרברפי בחר לעשות אחרי שתיקה ממושכת היה להגיב כנגד גננת שהסירה את תמונת הנאשם. פחחחח....