"אי אפשר להתעלם מאיתנו": האופנה הצנועה מגיעה למסך. צפו

"אי אפשר להתעלם מאיתנו": האופנה הצנועה מגיעה למסך. צפו

הגענו לביקור מיוחד על הסט של תכנית האופנה הראשונה בישראל שעוסקת כולה באופנה צנועה. המנחה ירדן הראל ויוזמות התכנית, עדי בורג וענהאל שמואלי מספרות בראיון לסרוגים על החלום לשבור את הסטיגמות על הלבוש הצנוע ומגלות: "הדוס שיק, הוא כבר לא רק טרנד"

ירדן הראל לסרוגים: "אוהבת אופנה צנועה". צפו

האופנה הצנועה מגיעה למסך: לאחר שבמשך שנים סבלה האופנה הצנועה מסטיגמות ובמקרה הטוב זכתה מידי פעם לככב כטרנד חולף, כעת היא מגיעה במלוא הדרה למסך בתכנית "חדר אופנה" המשודרת בערוץ האופנה הישראלי.

התכנית המתעסקת כולה באופנה צנועה, נולדה בזכות הסטייליסטית עדי בורג כפיר וענהאל שמואלי שחיות ונושמות את עולם האופנה במגזר ומחוצה לו וראו את הצורך והביקוש הגדול לתכנית שכזו.

"אי אפשר להתעלם מאיתנו, אנחנו על המסך. זו תכנית ראשונה בעולם על אופנה צנועה", מספרות עדי וענהאל בראיון לסרוגים "זה על גבול ההזוי, זה סוג של נס…לא מאמינות שמדף ששרבטנו, למצגת שהכנו וכל התלאות שעברנו בדרך ועכשיו אנחנו רואות את זה על המסך".

צפו בכתבה המלאה:

מי שנבחרה להנחות את התכנית המיוחדת, היא לא אחרת מאושית האופנה והמגישה ירדן הראל. "אני אוהבת אופנה באופן כללי, בין היתר אני גם אוהבת אופנה צנועה" מספרת הראל לסרוגים ומגלה "אחת מהאייקוניות הכי אהובות עליי זאת קייט מידלטון, אז לחלוטין אני מרגישה שיש לי על מה לדבר ומה ללמוד. בתכנית אנחנו גם מדברות על טרנדים, על אינסטגרם, כל אחד יכולה למצוא לה שם משהו שהיא מתחברת אליו".

על אף שהראל לא מנהלת אורח חיים דתי, היא בוחרת לאמץ לבוש צנוע לא מעט: "אני מאוד אוהבת חצאיות מקסי, חולצות גולף ושרוולים ארוכים- אז זאת אופנה בשבילי", מסבירה הראל.

קייט מידלטון, השראה לאופנה צנועה שלא קשורה לדת (צילום: שטארסטוק)

"אני מרגישה שיש הבדל משמעותי בשנים האחרונות בכל מה שקשור לאופנה צנועה", מספרת ירדן הראל לסרוגים "בכמה שהיא התפתחה  ובכמה שיש מעצבות חדשות ומוכשרות ובכלל מה שהתחיל כטרנד 'הדוס שיק', הוא כבר לא רק טרנד, הוא כאן לכל דבר ואני מרגישה שזה רק ילך עוד ויתפתח".

לא רק הדרת נשים ותג מחיר

ענהאל שמואלי שפרצה למסך ב"מירוץ למיליון" יחד עם בעלה עקיבא, מספרת כי התכנית היא חלק מהשינוי שאפשר לראות על המסך כלפי המגזר הדתי: "אני חושבת שיש כאן משהו באמת יפה, בדרך כלל המגזר בתקשורת הוא או הדרת נשים או תג מחיר ופתאום יש משהו אחר להראות מהמגזר. כן למגזר יש אופנה ולא רק אופנה, יש לו שפע של בנות שלבושות בסטייל ובשיק. יש כאן הרבה מעבר לתכנית אופנה, יש פה אמירה והיא באמת משמעותית וחשובה ואנחנו באמת מתפללות שהיא תהיה הדלת לעוד הרבה תכנית ודברים.

עדי מוסיפה: "אני זוכרת כמה התרגשתי שראיתי בחדשות את עמית סגל, את עופר חדד ואת סיוון רהב מאיר- הם בעצם פרצו לכולנו את הגבולות".

חושבות שעדין האופנה הצנועה בישראל סובלת מסטיגמות ודעות קדומות?

עדי: "בעולם צניעות נחשבת כקלאסית ורק אצלנו בארץ היא נחשבת כדוסית. נגיד את תגיעי לעבודה עם חצאית ארוכה, ישר שואלים מה חזרת בתשובה?… הנסיכה דיאנה היתה מתלבשת בצניעות והיא היתה נחשבת קלאסית. אף אחד לא חשב שהיא היתה יהודייה או משהו".

ענהאל: "גם בחנויות וברשתות האופנה בעולם, אני מוצאת הרבה יותר בראטים, כיסויי ראש, שרוולים ארוכים- בניגוד לחנויות כאן. בעולם צניעות לא קשורה לדת, זה פשוט שיק בפני עצמו"•

התכנית "חדר אופנה" משודרת בימי רביעי בערוץ האופנה הישראלי, 35 בהוט, 38 ביס

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אצלנו, כולן במכנסי ג'ינס ושמלות שחורות ארוכות
בתאל | 27-11-2019 15:26
בהתנחלות שלנו כל הבנות לובשות מכנסי ג'ינס כחולים וארוכים, לובשות שמלות בד שחורות ארוכות ונועלות נעלי גולדה גבוהות וחומות עם גרבי צמר אפורות עד הברך. מעל לחולצות אנחנו לובשות סוויטשירט במבחר צבעים, סוודר כפתורים סגור ושל סרוג. על הראש אנחנו שמות בדים יפים שמכסים הכל. מעבר ללבוש הצנע אנחנו לא שרות ולא מדברות לפני שפונים אלינו וגם אז לא מסתכלות לגברים בעיניים.
2
תש"ף ולא תש"פ בתאריך הכתבה
יוסי | 02-12-2019 11:26