כצנלסון וביאליק שומרים על השבת| מחאה נגד חולדאי - סרוגים

כצנלסון וביאליק שומרים על השבת| מחאה נגד חולדאי

במחאה על ההחלטה לאשר תחבורה ציבורית בשבת, שיירת רכבים תיסע ברחובות על שם חיים נחמן ביאליק וברל כצנלסון עם שלטים שעליהם יופיעו ציטוטים שלהם המסבירים את חשיבות יום השבת

author-image
כצנלסון וביאליק שומרים על השבת| מחאה נגד חולדאי
  ראש עיריית ת"א רון חולדאי (צילום: פלאש 90)

בצל התחבורה הציבורית שמתחילה את פעילותה בשבת במטרופולין גוש דן, ארגון חותם מוביל אירוע שכולו שמירה על כבוד השבת דווקא ברחובות על שם ביאליק וכצנלסון שהוקירו את היום הקדוש. שיירת עשרות רכבים משולטים עם ציטוטים של השניים בליווי שירי שבת,  בקריאה לשמור על השבת הציבורית ועל הצביון היהודי של המדינה.

היום, (רביעי), יקיים ארגון חותם אירוע שבמסגרתו תיסע שיירת רכבים ברחובות על שם חיים נחמן ביאליק וברל כצנלסון עם שלטים שעליהם יופיעו ציטוטים שלהם המסבירים את חשיבות יום השבת ויום המנוחה. השיירות יסעו ברחובות ביאליק וכצנלסון, בליווי שירי שבת, על מנת לחזק את הפרהסיה היהודית ברחבי המדינה. מכוח היותה של מדינת ישראל, מדינת העם היהודי.

"ההחלטה לקיים את השיירה הזו ברחובות שעל שמם של ביאליק וכצנלסון אינה מקרית ואולי הגיע הזמן שיכירו את הציטוטים שלהם כנגד חילול השבת", אמרו באגון חותם. "כולנו תקווה כי יבינו שפגיעה בשבת הציבורית, אינו עניין שקשור דווקא לציבור זה או אחר, אלא בזהותה היהודית של מדינת ישראל ובפרהסיה הציבורית שלה. זה כמובן נוגע לכולנו ללא קשר למקום המגורים.

הראשונים להיפגע יהיו האוכלוסיות המוחלשות, הנהגים שומרי השבת ואלו המעוניינים ביום זה לשבות עם משפחותיהם ולא לעבוד כביום חול וכן כל אותם עובדי שירותים אחרים שיפעלו בעקבות כך, יהיו אלו שישלמו את המחיר."

הפוליטיקאים החרדים והחרד"לים לא הגיעו לפשרות

מנגד תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת נאמני תורה ועבודה אומר בתגובה להחלטה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת הקרובה בגוש דן:

"תמונת הניצחון של עיריות עצמאיות בגוש דן בשבת הקרובה כל-כולה נובעת מהעובדה שהמציאות חזקה מכל דבר ואין דרך לכפות על הציבור לאורך זמן אורח חיים דתי. במקום להגיע להסכמות על עיצובו של המרחב הציבורי בשבת ברוח אמנת גביזון-מדן, בחרו הפוליטיקאים החרדים והחרד"לים להתעלם מרצון הציבור, מה שמוביל בסוף לצעדים חד-צדדיים של רשויות איתנות בלבד. זו פשיטת רגל מוסרית וערכית של מי שרוממות השבת בגרונם וחרב הכפייה הדתית בידם. אנחנו לא מרימים ידיים וקוראים לנבחרי הציבור לחשב מסלול מחדש ולבחור בדרך הפשרה וההסכמה, כדי שהשבת בישראל תחזור להיות ערך משותף שמבטא את בסולידאריות בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית ולא סלע מחלוקת פוליטי."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
לשם שינוי
טל | 20-11-2019 12:13
התנועה הרופרמית שנקראת נאמני תורה ועבודה צודקים. שום כפייה לא תעזור פה, הדור של היום זה לא הדור של פעם, צריך לשנות גישה.
2
כך אמר
רבנו סעדיה גאון | 20-11-2019 13:01
אין אומתנו אומה אלא בתורותיה. תפנימו.
3
נ-מ-א-ס-ת-ם--!! צאו לנו מהווריד!!
חילונית בלי רכב | 20-11-2019 14:24
תנו לחיות
4
רון חולדאי מבזבז כספי הציבור
עודד | 20-11-2019 18:25
רון חולדאי מבזבז כספי הציבור הוא רוצה להציג "השג" לתושבי תל- אביב ולהבחר לכהונה נוספת ההוצאה הכספית לתחבורה הציבורית בשבת היא מליוני שקלים האוטובוסים יסעו ריקים וללא נוסעים- העיתון בשבע ערך תחקיר שגילה שברמת-גן שמופעלת תחבורה ציבורית בשבת האוטובוסים נוסעים ריקים. וכך יהיה גם בתל-אביב בעיקר בחורף.עיריית תל אביב היא רשות מקומית עשירה ויש לה תקציב לבזבז ולאלץ נהגים לעבוד בשבת יחללו שבת בפרהסיה בשביל האינטרס של רון חולדאי להבחר שוב אין כאן אידאולוגיה וערכים יש רק כיסאולוגיה ושלטון
5
השיירה תיסע בשבת?
שאלה? | 20-11-2019 19:13
לכו לעבוד, בטלנים!
6
חולדאי לא ראוי להתייחסות חנפן
רמ | 21-11-2019 8:40
אין לו עמוד שידרה שילמד מראש עירית הרצליה למרות הרוב הברור לא נופל למלכודות