נתניהו: "אומרים זאב זאב, אבל יש פה זאב אמיתי" - סרוגים

נתניהו: "אומרים זאב זאב, אבל יש פה זאב אמיתי"

בישיבת הסיעה המשותפת של כל חברי בלוק הימין אמר רה"מ נתניהו: "זו שעת חירום אמתית. יש אפשרות אמתית שתקום תוך 48 שעות ממשלת מיעוט שנתמכת ותלויה במפלגה תומכת טרור"

נתניהו: "אומרים זאב זאב, אבל יש פה זאב אמיתי"
  צילום: סרוגים

בפתח ישיבת הסיעה המשותפת של בלוק הימין אמר ראש הממשלה נתניהו: "זו שעת חירום, יש כאן רגע גורלי בתולדותיה של מדינת ישראל. יש אפשרות אמתית שתקום תוך 48 שעות ממשלת מיעוט שנתמכת ותלויה במפלגה תומכת טרור".

נתניהו הדגיש "אני לא מדבר על ערביי ישראל שאזרחים למופת, אלא חברי כנסת שתומכים בארגוני טרור".על כך שחושבים שאלו סתם הפחדות אמר נתניהו: "אומרים זאב זאב, יש פה זאב אמיתי בחדר. כל הסימנים מראים שהם שועטים לממשלת מיעוט. אסור שהיא תקום ליום אחד. לאנשים קשה להבין מה המשמעות של זה מרוב שזה בלתי נתפס."

על המגעים מצד כחול לבן אמר: "יש כאן מישהו שכחול לבן לא פנו אליו? יאיר לפיד אם זה היה תלוי בו היה שומר פעמיים שבת בשבוע, לובש חליפה ושטריימל, אפילו עושה ברית מילה אם הוא היה צריך". עוד התייחס לפגישתו עם ליברמן: "דברנו באריכות על ממשלת אחדות לאומית, הסכמות, תקציב ואחריות. לא בחירות- אחדות. אנחנו צריכים לבחור בין הקללה לברכה".

דרעי: "לא נצטרף לממשלה שתוקם כממשלת מיעוט"

יו"ר ש"ס אריה דרעי הבהיר כי סיעתו לא תצטרף לממשלה שתתחיל את דרכה כממשלת מיעוט. "כחול לבן שלחו לנו אינספור שליחים והבטיחו לשמור את הסטטוס קוו, לוותר על חוק הגיוס ועוד" אמר. "אני מודע בזאת שאנחנו בשום שלב לא נצטרף לממשלת מעבר שתוקם בהתחלה כממשלת מיעוט בראשותם".

לפני דבריו, דרעי נזף בח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אחרי שמהבוקר הוא קרא לחרדים להתפשר, וטען כי ההסכם שנחתם בין ליברמן וכחול לבן "שוברת את הסטטוס קוו".

בנט: "יש 2 אפשרויות- ממשלת שלילת ישראל או ממשלת אחדות ישראל"

שר הביטחון נפתלי בנט אמר בדבריו כי "לו הייתה כאן ממשלת מיעוט שנשענת על שוללי ישראל ביום שלישי שעבר, היו ממשיכים לחיות כרגע 25 מחבלי ג’יהאד איסלאמי בעזה. ביטחון ישראל לא יכול להישען אפילו דקה אחת על מי ששולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אויבי ישראל מיומנים, הם מכירים היטב את הניואנסים ומסתכלים עלינו. הם בונים על הפיצולים בינינו ועל המחלוקות. לפעמים לא צריך מידע מודיעיני אלא רק לקרוא את מה שמנהיג איראן, חמינאי, אמר בציוציו לפני יומיים וחצי – הוא ייחל לממשלה שנשענת על שוללי ישראל כדי להוציא את נתניהו מתפקידו. התשובה מול אויבי ישראל היא אחדות בין כל מי שמכיר במדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. כל מי שמכיר בכך, מוזמן".

לטענתו, "יש 2 אפשרויות: ממשלה שלילת ישראל או ממשלת אחדות ישראל. אנחנו מדברים על חבר׳ה טובים – בני גנץ, בוגי יעלון, ליברמן – הלב שלהם במקום הנכון. מה כבר המרחק בין ראש הממשלה נתניהו לבני גנץ? בוודאי מרחק קצר בהרבה מהמרחק בין בוגי לאחמד טיבי. אנחנו לא מסוגלים בשנה ה-71 של המדינה שלנו לשבת ביחד? כל כך קשה? עד כדי כך האגו חזק? לכן, אנחנו קוראים מפה לאנשים הטובים בצד השני, אשר אנחנו יודעים שלא יעלה על הדעת שהם יקימו ממשלת שלילת ישראל: בואו, הצטרפו".

אנחנו באים בלב פתוח. ראש הממשלה כבר עשה ויתור מאוד גדול, הוא כבר עשה את הצעד. אני אומר כאן בבירור: ״הימין החדש״ לא תצטרף לממשלת שלילת ישראל, לא לפני ולא אחרי״ הבהיר בנט בסיכום. שותפתו למפלגה איילת שקד, שאמרה מוקדם יותר באולפן סרוגים כי האפשרות המועדפת עליה היא ממשלת ימין עם ליברמן, אמרה כי "אם אנחנו לא נצליח במהלך לממשלת אחדות, אפשר לחזור לממשלה שעבדה לאורך שנים כממשלת ימין".

גפני: "לא נתפשר על יסוד קיום העם היהודי"

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס לסיכומים של כחול לבן וישראל ביתנו אמש, אשר עסקו בעיקר בנושאי דת ומדינה. "אנחנו לא אוהבים את הדיבורים בחוץ על דת ומדינה, זה לא נושאים שלנו" הבהיר. "לא נתפשר על כל מיני דברים שהם יסוד הקיום של העם היהודי". עוד ציין כי "אנחנו עושים את הכל שמדינת ישראל תמשיך להיות מדינה יהודית כי אנחנו מאבדים את זה".

הרב רפי: "סכנה גדולה מתרחשת מול עינינו"

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, הרב רפי פרץ, חיזק את ראש הממשלה על מאמציו למנוע את הקמת ממשלת המיעוט. "סכנה גדולה מאוד מתרחשת מול עינינו. רשימה משותפת שמדברים סרה בחיילי צה"ל, אסור שדבר כזה יקרה" אמר. "הבית היהודי-איחוד לאומי נאמנים לבלוק הזה, לדרך המשותפת שלנו, ולא יצטרפו לממשלת מיעוט כזו או אחרת".

עוד התייחס לחבריו מהצבא בכחול-לבן: "כואב לי מאוד שחבריי היקרים, גבי, בוגי ובני, שהייתי איתם יחד בצבא, אני יודע שפסילות זה לא הם. זה לא הגיוני ולא מקובל, אנחנו לא צריכים להוכיח את אהבתנו הגדולה לארצנו ולעמנו. אני קורא להם לאמץ את מתווה הנשיא, מצפים מאיתנו שנגיע לשם. לממשלת אחדות."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
המשמעות של זה
משה | 18-11-2019 14:59
היא שביבי לא יהיה רוהמ והוא יצטרך להתפטר מהכנסת ולעמוד למשפט
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר. | 18-11-2019 17:42
שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים על בני ישראל עם קרובו... אוי אוי מחללים שם שמים לעיני כל העולם כולו...
נתניהו תומך טרור
אמת | 18-11-2019 17:11
30 מליון דולר לחמאס כדי שיבנה רקטות.
נושא
שם | 18-11-2019 15:11
ותומכי הטרור יעלו
2
צודק לדעתי ליברמן ילך עם לפיד ושלח
רמי | 18-11-2019 15:00
ככה אני מעריך
3
הולכים לבחירות נתניהו מפתיע 36 מנדטים
שולי | 18-11-2019 15:02
יש כל כך הרבה דברים לא חוקיים נגד נתניהו שהוא ינצל את עד תום
יותר סביר 36 חודש בפנים
חחח | 18-11-2019 18:45
יוכל להשתחרר ממעשיהו אחרי שנתיים בניכוי שליש, ולהתפנות לנכדים.
4
ביבי לך כבר הביתה נמאסת
גולדי | 18-11-2019 15:10
תפחיד את בני ביתך
5
לא שאני לא מסכים עם ביבי, אבל
תוהה | 18-11-2019 15:23
אם זה מה שהוא חושב על המפלגות הערביות וכידוע המפלגות הללו לא מקבלות מנדטים יש מאין, יש מאחוריהן ערבים שמדינת ישראל העניקה להם אזרחות, אז איך מדינת ישראל מאפשרת לכל כך הרבה תומכי בטרור לחיות בה ולהשפיע על מדניותה.
נכון מאד
אני | 18-11-2019 16:47
70 שנה נתתם לשונאי ישראל זכות בחירה ורק עכשיו זה מסוכן???
6
כולם צריכים ללכת
לרון | 18-11-2019 15:29
כלומר התפטרות קולקטיבית,כי הדבר הטוב היחיד בהם הם הניסוחים הבלתי נגמרים ללא ישום אמיתי,הכל דיבורים!,ונאמר שאכן תקום ממשלה היא הרי לא תתפקד ,אז מה עשינו? הבחירות הראשונות נבעו הרי מחוסר תפקוד,אז עכשיו ממש יהיה תפקוד!?!?!?!?!?!?!?
ממשלת מיעוט יכולה לתפקד
התמים | 18-11-2019 16:39
כל זמן שלא תופל בהצבעת אי אמון - היא תתפקד. כל זמן שהיא תצליח להעביר חוקים והחלטות - היא תתפקד. השאלה - אם באמת תצליח. ברור שלא לאורך זמן כי יהיו נושאים בהם המפלגות הערביות לא יתמכו. מנגד, יהיו נושאים להם הימין יתקשה להתנגד....ברור שזה מצב לא בריא וממשלת אחדות עדיפה. אם ביבי היה זז הצידה - יש ממשלת אחדות תוך שעה.
7
רק ביבי כולם יבינו את זה גם מתנגדיו
שולי | 18-11-2019 15:32
ימים יגידו
פנטזיות
ירוק חום | 18-11-2019 17:13
מה לקחת פטריות אדם זה מסוכן מהמן
8
נראה חזק
מאיר | 18-11-2019 16:46
הבלוק נראה חזק מאי פעם.. פצצת אטום לא תפרק אותה.
לא בלוק. גוש. גוש חרא מסריח של חסינות ושחיתות
יפה | 18-11-2019 18:38
כבוד למיגזר!
שחיתות ושפלות זה דבק רציני...שוחד מרמה והפרת
מתנחל אבל ישר. | 18-11-2019 17:44
פוי עם כיפה... שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים...
9
החברים הטובים של החמאס
ציוני | 18-11-2019 17:10
רודפי שוחד ושלמונים. מגיני הפדופילים המחסלים את הציונות זה מה שאתם.
10
לא זאב. סתם מושחת שנידבק לכסא
פחד | 18-11-2019 18:36
ואל הנעל של המושחת נידבק גוש חרא. למרות הסירחון העולה לשמיים, יש כאלה שנהנים מכך.