שקד באולפן: "צריך להקים ממשלת ימין עם ליברמן" - סרוגים

שקד באולפן: "צריך להקים ממשלת ימין עם ליברמן"

איילת שקד אמרה באולפן סרוגים כי ניתן להקים ממשלת ימין עם ליברמן: "צריך למצוא גשר בינו לחרדים, הרב רפי ובצלאל לא מהווים בעיה". עוד הבהירה: "יש הזדמנות היסטורית להחיל ריבונות"

שקד באולפן: "צריך להקים ממשלת ימין עם ליברמן"
  (צילום: אריאל ליבא)

רגע לפני פקיעת המנדט של בני גנץ, ח"כ איילת שקד התייחסה בראיון לאולפן סרוגים לאפשרויות העומדות בפני המערכת הפוליטית – אך העריכה כי "גנץ יחזיר את המנדט בלי להרכיב ממשלה". בדבריה אמרה כי "ההעדפה שלי היא ממשלת ימין עם ליברמן", כשלדבריה "צריך למצוא גשר בין ליברמן לחרדים – שצריכים גם כן להתפשר. אסור לגרור את המדינה לבחירות שלישיות".

"דיברתי עם ליברמן אתמול. אני לא רואה איך קמה ממשלת מיעוט שאביגדור ליברמן שותף לה עם הרשימה המשותפת, זה בעיניי תרחיש מסוכן גם ברמה הלאומית וגם ברמה של הערכים היהודיים" אמרה. "צריך להבין שממשלה כזאת היא ממשלת שמאל חילונית לחלוטין, שבוודאי תזיק לכל מה שחשוב לנו כיהודים, ואני לא חושבת שדבר כזה יקרה. בתקופת המנדט של גנץ לא יגיעו להכרעות על ממשלת אחדות, אבל בפוליטיקה אין דרך לדעת".

לדבריה, "ההערכה שלי היא שלא תקום ממשלת מיעוט, למרות שאי אפשר לדעת, ולכן אנחנו נכנסים ל-21 יום, שבהם יכולים לקרות הרבה דברים ותהפוכות. ראש הממשלה פועל על מנת להקים ממשלת אחדות רחבה, אבל ההעדפה שלי זה להקים ממשלת ימין עם ליברמן. יש כרגע מו"מ להקמת ממשלת אחדות, אבל גם בשביל זה צריך למצוא גשר בינו לבין החרדים. אנחנו מגיעים כגוש של 55 ח"כים, ליברמן רוצה להיות חלק מהגוש של כחול לבן – ולכן גם בממשלת אחדות צריך להגיע להבנה ושותפות בין ליברמן לבין החרדים".

"אסור לדרדר את המדינה למערכת בחירות שלישית"

על השיחות אמש של נתניהו וליברמן, שקד אמרה כי "ליברמן רוצה להקים ממשלת אחדות, הוא אומר את זה בכל הזדמנות וחושב שזה הפתרון הנכון, גם ראש הממשלה רוצה ממשלת אחדות, ולכן השיחות שלהם נעות סביב הנושא הזה. בסופו של דבר אני מייצגת ציבור של ימין אידאולוגי, אני חושבת שאסור לדרדר את המדינה למערכת בחירות שלישית, זה רע למדינה ורע לכלכלה, לביטחון, לחברה. אנחנו צריכים לעשות כל מה שאפשר כדי להימנע מזה. אם כל אחד מהמנהיגים שלנו, ואני ביניהם, יעשה מה שהוא יכול וגם ידע להגיע לפשרות, אפשר להקים ממשלה – או ממשלת אחדות או ממשלת ימין".

"הרב רפי ובצלאל סמוטריץ' לא מהווים בעיה"

שקד גם הבהירה את היחסים בין אביגדור ליברמן לשותפיה לימין החדש והבית היהודי. "ליברמן לא פוסל את הימין החדש, ואני בוודאי לא אתן יד למי שפוסל את השותפים שלי מימינה. הוא אמר שהוא מוכן לשבת עם כולם תחת קווי יסוד מסויימים, ולכן צריך להגיע להבנה על קווי היסוד האלה. צריך להבין שזה לא שחור ולבן, אף אחד לא חושב שהחרדים והציונות הדתית תתמוך בנישואין אזרחיים, אבל יש מנעד של אפשרויות שאפשר ללכת עליהם ויש מקומות שאפשר להתפשר עליהם ולהגיע להבנות".

"החרדים גם צריכים להתפשר ולדעת שלא הכל שחור ולבן, ושאם הם יתעקשו ולא יראו פתיחות נגיע למערכת בחירות שלישית" הדגישה. "גם למנהיגים החרדים יש אחריות על מדינת ישראל. הם מנהיגים של הציבור שלהם, אבל גם חלק מהנהגת מדינת ישראל. אני מעריכה אותם ויודעת שהם אנשים אחראיים, ואני מאמינה שהם ימצאו את הדרך להגיע למתווה שיאפשר להגיע להקמת ממשלה".

את חושבת שהרב רפי ובצלאל סמוטריץ' יסכימו גם להתפשר? 

"הרב פרץ ובצלאל סמוטריץ' הם לא מהווים בעיה. אני דיברתי איתם פעמים רבות, לשניהם אין בעיה לשבת בממשלת אחדות ולהגיע למתווה משותף עם אביגדור ליברמן. שורש המחלוקת זה חוק הגיוס, שבה כל חברי ימינה תומכים גם בהצעת החוק הממשלתית ואין איתה שום בעיה".

"שמחה שבנט נמצא בתפקיד שר הביטחון"

בהמשך שקד התייחסה למינוי של שותפה למפלגה נפתלי בנט כשר הביטחון בשבוע שעבר. "ראש הממשלה נתן לנו 2 אפשרויות: או לקחת 2 משלושת התיקים הפנויים – חקלאות, רווחה ותפוצות – או שבנט ייקח את הביטחון. בהסכמה מלאה שלי החלטנו שנכון יותר שבנט יקח את הביטחון, זה פעם ראשונה שמנהיג מהציונות הדתית נמצא בתפקיד הזה. לקחנו בחשבון שיכול להיות שנגיע לבחירות, כך שיהיה זמן של מספר חודשים בתפקיד. אני חושב שהוא יכול להשפיע".

לדבריה, "הובלתי את המהלך הזה ייחד עם בנט. זה נכון שהציעו לנו הצעות מרחיקות לכת מכחול לבן – תיקים מאד בכירים, סיפוח בקעת הירדן, ועוד – והשבנו בשלילה. העדפנו לשמור על שלמות גוש הימין, ראש הממשלה נתן את ההצעה שלו ויחד החלטנו שנכון שהוא ייקח את הביטחון. אני מציעה שנחכה לממשלת הקבע, סך הכל צריך לזכור שאנחנו בממשלת מעבר".

"ההסכמה והויתור שלי הייתה מכיוון שתפקיד שר הביטחון הוא מאד חשוב, ואני שמחה מאד שבנט נמצא בתפקיד הזה, לישראל נחוץ שר ביטחון במשרה מלאה" הבהירה. "אני לא נכנסתי לפוליטיקה כדי לחמם כיסאות, אלא כדי לבצע שינויים. בנט במשרד הביטחון, גם לכמה חודשים, יכול לעשות שינויים –  ולכן אני שלמה מאד עם ההחלטה הזאת". כשנשאלה האם מדובר בצעד שנועד רק לשמור על הימין החדש בבלוק, שקד ענתה כי "בסופו של דבר לנתניהו היה אינטרס למנות אותנו. הוא גם פיטר אותנו למנות את פרץ וסמוטריץ'. ההצעה שלנו לכהן כשרים היה מתבקש".

"בחירות זה דבר רע מאד לימין"

עוד סירבה להתייחס לכוונותיה במקרה של בחירות נוספת. "אמרתי כבר שאם המנהיגים הפוליטים לא יגלו אחריות ומנהיגות, נראה את עצמנו שועטים לעבר הבחירות. זה דבר שצריך למנוע" אמרה. "בחירות זה דבר רע מאד לימין, בכל מערכת אנחנו מדרדרים וכוחו של הימין הולך ונחלש. ההערכה שלי שגוש הימין ייחלש שוב, לא רואה איך הוא יתחזק. יצאנו למערכת הראשונה עם 61 מנדטים בלי ליברמן, היום אנחנו 55. זה דבר מסוכן לגוש הימין, ולכן אני עושה את מרב המאמצים כדי למנוע זאת".

"אני לא מדברת על איפה אני נמצאת בבחירות נוספות, אני כן אומרת – בין אם יש בחירות ובין אם אין, אני חושבת שהציונות הדתית צריכה מפלגה אחת גדולה שתייצג את כל הקשת של הציונות הדתית והימין החילוני האידאולוגי השותף לערכי הציונות הדתית" הבהירה. "אין צורך באסופה של מפלגות קטנות, זה רק מקשה על התפקוד. הציונות הדתית צריכה לדעת לרוץ במפלגה אחת גדולה. למפלגת הציונות הדתית יש תפקיד חשוב מאד בפוליטיקה הישראלית, בין אם זה להיות עמוד שדרה אידאולוגי מדיני, בין אם זה לשמור על הערכים היהודיים – שאף מפלגה אחרת לא עושה, ובין אם לדאוג לצרכים של המגזר הזה".

"יש חלון הזדמנויות היסטורי להחלת ריבונות"

כשנשאלה על הצעת החוק שהגישה להחלת ריבונות ביהודה ושומרון, והאם בכל הרכב של ממשלת אחדות זה יכול לצאת לפועל, שקד אמרה כי "אנחנו בהחלט נעלה את זה כדרישה. הגשתי חוק להחיל ריבונות על מעלה אדומים, גוש עציון, גבעת זאב, ובקעת הירדן. השאיפה שלנו הייתה להחיל ריבונות על כל שטחי C, אבל בהחלט בשלב ראשון, בעיקר אם יש תמיכה מצד האמריקנים, צריך לדעת לנצל את הזמן הזה ולהחיל את הריבונות".

"אחת הסיבות שאסור להידרדר למערכת בחירות שלישית זה חלון ההזדמנות ההיסטורי המדיני שיש היום להחיל את הריבונות בבקעת הירדן" הבהירה. "בזמן הקרוב יש חלון כזה ויש נכונות מהממשל האמריקאי. צריך לדעת לנצל את זה. אם נידרדר עכשיו לבחירות וייקח חצי שנה להקים ממשלה, אי אפשר לדעת עם החלון הזה לא ייסגר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
אבל מצביעי ליברמן בחרו בממשלה ללא חרדים
מה??? | 18-11-2019 13:56
היו בחירות. העם בחר. לפי אותו היגיון אפשר שהליכוד יקים ממשםה עם בלד.
2
חושבת שליברמן בוגד כמוה
יעקב | 18-11-2019 13:59
האקלים הרוחני של שקד מאפשר לה לחשוב שגם אחרים יבגדו בשולחיהם- כמוה וכמו בנט ליברמן משחק אותה ומעונין שהחרדים יתגלו כפוליטיקאים שקרנים כמו כולם הבית היהודי בכלל לא נספר כי כולם רוצים להשאירם בחוץ גם שקד ובנט יזרקו מכל התחברות כי הם בסך הכל מוכרים עצמם לכל המרבה במחיר וכעת אף אחד לא צריך אותם בממשלה רחבה זה סופם של בוגדים באופיים לא נשכח להם שפעמיים בגדו בסרוגים
3
אי אפשר להפעיל את הווידאו
חציית ירח | 18-11-2019 14:37
אי אפשר להפעיל את הווידאו
4
חבל
חצי-ירח | 18-11-2019 16:07
מאד חבל שיאפשר להפעיל את הווידאו !
5
אין שום טעם במפלגה דתית אחת גדולה
דתי לאומי | 18-11-2019 16:18
הבחירות האחרונות הראו - שהחרדלים לא מצביעים למפלגה שיש בהם ליברליים, והליברליים יודעים להכיל את החרדלים - כאשר מדובר בבלוק טכני, ולכן צריך לרוץ בשני גושים, ודי..
רוב הדתיים הליברלים
ידע | 18-11-2019 17:21
נהנים לחטוא אפילו עם כיפה.
6
סמוטריץ זו בעיה רצינית אפילו לציונות הדתית
רחל דורי | 18-11-2019 18:55
היהירות השחצנות וגסות הרוח שלו משווקים את הציבור הדתי לאומי באופן שלילי ומרחיק הגיע הזמן שהציבור יתגאה בנציגיו ולא יתבייש בהם לא חסרים בני הציונות הדתית שהוכיחו עצמם בשדה הצבא ובעשיה הציבורית באזרחות לא צריך את הסמוטריץ הזה בכנסת ישראל
7
הבעיה שלנו היא כפויי טובה כמוך דורית!
בצלאל לוחם אמיתי | 18-11-2019 19:55
8
כחילונית היא לא מבינה את החרדים
ברור ששקד תחשוב כך | 18-11-2019 21:05
חוק הגיוס וצביון המדינה זו נשמת אפם