מי אשם במצב? עקיבא נוביק "מגיב" לפוסט של עמית סגל

אחרי הפוסט של עמית סגל בו הוא טען כי יש הרבה אשמים ב"אסון עזה 2019" ביניהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עקיבא נוביק מפרסם פוסט משלו וטוען כי האשמה היחידה היא של תומכי ומבצעי תכנית ההתנתקות

מי אשם במצב? עקיבא נוביק "מגיב" לפוסט של עמית סגל
  עקיבא נוביק (צילום: ללא קרדיט)

אחרי הפוסט של עמית סגל, שצינן את ההתלהבות מחיסולו של מפקד הג'יהאד האיסלאמי בעזה ושם מראה המשקפת את מצבה הבטחוני של מדינת ישראל, עיתונאי סרוג אחר, עקיבא נוביק מחדשות 13, מנסה לעשות סדר אודות האחראים למצב הקשה בעוטף עזה בשנת 2019.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב נוביק: "הפעם האחרונה שהייתי בגוש קטיף הייתה בחופש הגדול של 2004. נסענו כל הכיתה להתנדב בקטיף עגבניות בחממות של נצרים. באחד הלילות חזרתי בטרמפים מהופעה של ברי סחרוף באשקלון. ב- 2:00 בלילה התנדנדתי שיכור בסנדלים באזור שממנו מפגיזים עכשיו את אותה אשקלון".

עוד באותו נושא

חרך את הרשת: עמית סגל מצנן את ההתלהבות


85

נוביק סיפר כי "המוטיבציה של 'הנוער הכתום' לא נולדה מנימוק בטחוני. מה שהניע אותנו במאבק לעצירת הפינוי היה קודם כל אהבה לארץ ולאדמה, תחושה מאוד רגשית שזו הארץ שלנו ואסור לוותר עליה. רק כשהבנו שהשפה הזאת לא עובדת, והאהבה שלנו לא מזיזה לאיש, הגיע הטיעון הביטחוני. אשכרה ציידו אותנו בדפי מסרים. דקלמנו שההתנתקות היא הימור מופקר, שיביא לירי טילים על ערים בישראל ויהפוך את עזה לבסיס טרור ענק. חייב להודות ביושר שלא ידעתי אם להאמין לנבואות האלה. הרי עמדו מולנו קצינים בכירים, מומחים מופלגים שזלזלו ובזו לטיעונים הביטחוניים שלנו. באיזה קטע אני, עקיבא בן ה- 16, דופק למשפחה בדלת ומזהיר אותם שטילים יעופו על נתב"ג?".

"בראיה לאחור אחרי 14 שנים, ברור לכל בר דעת שהשיח סביב ההתנתקות היה בזיון אחד גדול. תראו את התדהמה וההלם שמעוררת דקה פרשנות של עמית סגל או כל מתנגד התנתקות כיום, ותבינו איזו חרפה שהדברים האלה כמעט ולא נשמעו בזמן אמת".

עוד באותו נושא

תקיפות נרחבות ברצועה, מטחים נורו לעוטף עזה

"בקיץ 2005 התנגשו שתי תפיסות: שלמות הארץ מול קדושת החיים במחיר נסיגה טריטוריאלית. תומכי ההתנתקות ניצחו ב- 100 אחוז. מלא מלא. לא נשאר כוח צבאי בציר פילדלפי, לא הושארו יישובים צמודים לגדר, לא נותרה שום נוכחות בשטח. כל דיון על מחדלי ממשלות נתניהו, כשמיליונים מופגזים ברחבי הארץ, לא יכול להיות מנותק מהעובדה הזאת. זה פשוט לא ישר אינטלקטואלית. לפני 14 שנים נזרקה פה אבן ענקית לבור, מול תחנונים שהיא לא תיזרק, ועכשיו המתחננים מנסים להוציא אותה. הם נכשלים כישלון אדיר וצורב, זה נכון, אבל לא הם אלה שזרקו אותה".

בסוף דבריו כותב נוביק כי "הטיעון ש'אפילו הימין לא רוצה לחזור לעזה' הוא איוולת. אם דרדרתם את המצב עד כדי כך שאי אפשר להשיב אותו לקדמותו, זו לא טענה שלכם אלא טענה כלפיכם. האסון הגדול שנקרא עזה 2019, הוא במידה רבה תוצאה של האסון הגדול שנקרא התנתקות 2005".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
74 תגובות - 48 דיונים מיין לפי
1
תזכירו לי
יוסי | 13-11-2019 10:51
ביבי הצביע בעד או נגד ההתנתקות?
רק הקב"ה אשם!
שטויות! | 15-11-2019 9:23
הכל בידי בורא עולם. מי שהביא עלינו את השואה, הביא עלינו גם את ההתנתקות וגם את הטילים מעזה. אנשים עוצמים עיניים! מדוע בשוויץ החיים טובים ונוחים, ואף מלחמה לא פגעה בהם?? האם הקבה מעדיף את שוויץ? כך זה ניראה!
אני מקווה שאתה מספיק מטומטם כדי להבין שהיתה מ
אריה | 14-11-2019 17:00
זה כמו לומר שמישהו האמין שירצחו ראש ממשלה בישראל. מי האמין ב-100% שזו תהיה התוצאה של הבריחה מעזה
הברנש עמית סגל מחפש פרסומת בכל מחיר
מר חשוון | 13-11-2019 23:34
סגל מסוגל להדביק נגד עצמו פשקווילים, העיקר להתפרסם
נתניהו כראש ממשלה לא היה עושה התנתקות.
רהמ אז2005כפה זאת | 13-11-2019 22:55
אפשר לבקר התנהלות ב2005. אך . צריך להביט עתידית, מי ומה הכי טוב באמת לכלל ישראל.
האמת לגבי ההצבעות של ביבי
משה | 13-11-2019 13:05
ביבי רצה שתהיה התנתקות ושהוא יתנגד, כי צפה שהיא תיכשל והוא יזכה בקרדיט של המתנגד. לכן כל עוד היה אפשר באמת לעצור הוא היה בעד, כי אם לא תהיה התנתקות יאשימו אותו שטירפד את הסיכוי לשלום
תהיה אמיתי
שלמה וינר | 13-11-2019 11:40
היו כמה הצבעות, נתניהו היה שר אוצר במבצע להצלת ישראל מקטסרופה כלכלית, ושרון איים עליו שיפטרו אם לא יצביע בעד. אז בהצבעה התאורטית הראשונה נתניהו הצביע בעד. אבל בהצבעה האופרטיבית האחרונה, ימים ספורים לפני הגרוש, נתניהו הצביע נגד והתפטר מהממשלה.
2
שורש כל רע.
יהודי. | 13-11-2019 10:54
מאסון אוסלו לאסון ההתנתקות.
מרץ התנגדו להתנתקות כי היא חד צדדית ביבי לעו
לולה | 14-11-2019 11:42
לעומת זאת הצביע בעד אבל ככה זה עם טיפש מקבל מנהיג טיפש לפחות תפתחו את הפה שהשתן לא יברח חו כשהוא משתין עליכם
על איזה שמאל אתה מדבר? מרצ הצביעו נגד ההתנתקו
יובל | 13-11-2019 13:29
ואת ההתנתקות הוביל השמאלן הידוע אריאל(אריק) שרון, שהיה אז מנהיג תנועת השמאל הליכוד וראש הממשלה. שר האוצר שלו, אחד בשם בנימין (ביבי) נתניהו, עוד שמאלן ידוע הצביע בעד ההתנתקות.... אז תפסיקו לבלבל במוח.
ההתנתקות
אני | 13-11-2019 11:52
לעולם לא אשכח איך בזו בתקשורת לאלמ אפי איתם שהזהיר וניבא שיעופו טילים על אשקלון שדרות ועוד על ערי ישראל ,אם נצא מגוש קטיף השמאל גיחך ולעג לו. נו תיקשורת שמאלנית מה יש לכם לענות לי ? מחכה לתגובה.
3
גירוש
ראובן | 13-11-2019 10:59
איפה היה עמית סגל בגירוש קטיף?
איזה 18? היה בן 25
אניי | 13-11-2019 15:29
הוא רק נראה ילד.
איזה 18! הוא היה 25
אני | 13-11-2019 15:28
הוא רק נראה ילד
שאלה מטומטמת
קובי | 13-11-2019 11:13
הוא היה בחור בן 18-19. מה אתה רוצה ממנו??
4
טיפש עשה טעות אלף חכמים לא יצליחו לשנות.
ישראלי | 13-11-2019 11:06
כל החכמים בהתנתקות שגיחחו על מי שטען שהטילים יגעו לתל אביב.
5
ההתנתקות
שוש | 13-11-2019 11:33
הבעיה שהמהלך לא הושלם עי המנהיגים שבאו אחרי שרון זל, ואף אחד לא הביא פיתרון אמיתי שכנראה אין....
6
עזה היתה מאז ומתמיד שייכת למצרים
מ | 13-11-2019 11:41
עד הסכם השלום עם מצריים לא היתה לנו כל בעיה עם עזה סאעדת הכניס לנו את עזה לגרון עם רוב מצרים שקוראים לעצמם פליטים כדי לקבל מזון וכסף מאונרה רק דבר אחד יעזור צריך לסגור להם את המים והחשמל שישראל מספקת להם ואז בזמן קצר הם ירדו על ארבע
תראה מפות
תלמד הסטוריה | 13-11-2019 12:08
עזה אף פעם לא היתה שייכת למצרים, תראה במפות הישנות מה כתוב על עזה
7
האשמים....
עמיר מ. | 13-11-2019 11:44
נו...מה אפשר לצפות מנער בן 16 ששטפו את מוחו מגיל 0 על קדושת חולות עזה.?!הכתב נוביק,מנקודת מבטו במיקרו....מביא טיעונים של ילדי הגן.... הדיון ההגיוני(בלי קשקושי קדושה,דת ורבנים הזויים)צריך להיות ברמת המקרו.!!! 14 קמ.על 35 קמ. עם 2מיליון ערבים וישובים מוקפים ..ילד מנצרים שרוצה שיעור קרטה בנווהדקלים...צריך להקפיץ פלוגה....כל כניסה לגוש....סכנה מטורפת... (יש בכניסה לבית הקברות באשקלון אמא ןארבע בנות רכות ....זכר לנסיעה בגוש קטיף....). רבותי....זה מטורף....
וזה מה שנוביק פספס ועמית לא
רבקה | 13-11-2019 14:03
את אוסלו. לפני אוסלו יהודים היו עושים שוק בעזה.. שום פלוגה מוקפצת, ושום אמא ו-4 בנות נרצחות בנסיעה תמימה.. משם התחיל שורש הרעה. והרבנים לא הזויים. בכלל לא. הם מחזיקים יחד עם ציבור גדול את הזיכרון של הזכות היהודית ההיסטורית על הארץ הזאת בכללותה שכם, תל אביב, עזה.. אם אתה לא מוצא הצדקה להתיישבות יהודית בשכם ועזה, אין לך הצדקה גם לתל אביב וראש פינה. עד שלא כולנו נחזור להבנות האלה יהיה לנו לא פשוט בארץ היפה הזאת. מתפללת שנחזור להבנות האלה בטוב ולא מתוך קשיים.
מה נסגר איתך?
מבין | 13-11-2019 13:41
האם אתה בכלל מבין את מה שמוביל טוען? יש לך נקודות חיבור בין מה שאתה קורא למה שאתה מבין? זו לא טענה סתמית- זו טענה לוגית הגיונית- ומפתיע שהמפקדים הגדולים לא שמו עליה! טענה פשוטה של הבנת המציאות שאכן התרחשה אחרי הגירוש- זה לא טענה שנובע רק מקדושת הארץ.
8
המלך ביבי
מיכל | 13-11-2019 12:07
ביבי הצביע בעד ההתנתקות... ועד היום לא מסוגל להכריע את המציאות בעזה. צריך לדעת להגיד ביושרה; ביבי הוא יחידאי בתחומים משמעותיים. בזירה הביטחונית חסר אומץ, חסר מקוריות. מעדיף מצב מוכר (שהולך ומחריף) מאשר לקחת יוזמה. בכלל לא ימין. מקסימום- מרכז
9
עקיבא נוביק
עמוס | 13-11-2019 12:56
לשם שינוי אני מסכים איתו
10
ביבי הפחדן הפך את צהל לצבא הכלה
מרדכי היהודי | 13-11-2019 13:13
צהל ביטל את העיקרון של חתירה למגע והפך מאריה שפוחדים ממנו לחתול שבורח מכל מי שמנסה לפגוע בו. בתקופת שלטונו החמאס שינה את המאזן לחלוטין וכיום ההרתעה היא של החמאס וצהל מורתע כמו שלעולם לא היה. החמאס יודע שהוא יכול לירות מתי שירצה והוא גם זה שיחליט מתי תהיה הפסקת אש כי הרי הצבא וביבי כל הזמן אומרים תחת כל עץ רענן שהם לא מעןניינים בהסלמה אז ממה יש לחמאס לפחד????
זה לא ביבי זה התוכנית של הארון בריק נאונצי
ת | 13-11-2019 18:48
הנאונצי שנתן הוראה לחלק נשק לחמס ושהוא כתב שאלוהים נתן לאדם להיות אלוהים קראתי כבר הכל מה שלא מפרסמים בתיקשורת הוא מאיים על ביבי על הימנים יהודים הוא בעד לרצוח יהודים הכי מצחיק שהוא חושב שהוא אלוהים שהוא טוען שהיה בשואה וסבא שלו היה רב איזה רב רב רפורמי שהתבוללו התחתנו עם נוצרים אמא שלו לא יהודיה רק אבא שלו הוא יהודי גויי נוצרי לא מזרע אברהם אבינו הם רצו להיות תורת משה רבינו מהר סיני ואלוהים רצו להיות כגרמנים החדשים השואה מגיע לאשכנזים נאונצים השואה שהייתה להם אני כבר לא יעמוד דום עליהם ואת כל מה שלא מפרסמים אני ישבתי קראתי מעל 80 עמודים ולמה התיקשורת שמולאנית כי דולי דורנר דליה דורנר היא נשיאת התיקשורת
11
"האשמה היחידה היא של תומכי ומבצעי הנתנתקות"
לא הבנתי | 13-11-2019 13:29
רגע, ביבי לא אחד מהם?
12
ההתנתקות
אהרן ברקוביץ | 13-11-2019 13:31
אם זכרוני אינו מטעני, ביבי היה מן המצביעים בעד ההתנתקות. אני טועה?
צודק ב-100%
תושב מטה יהודה | 13-11-2019 14:11
ביבי הצביע 3 פעמים בעד ההתנתקות בשביל לשמור על הכסא שלו כשר אוצר. שום תירץ לא יעזור לו. הוא היה בעד! אז האחריות כעת היא גם עליו ושלא יטך מוסר לשמאל בנושא הזה.
13
גירוש לא התנתקות
אריק הויקינג | 13-11-2019 13:36
.
14
עקיבא נוביק ועמית סגל
דנה | 13-11-2019 13:45
עקיבא נוביק אתה היית רמטכל בגיל 16. די עם כול הבדיחות האלה. רק מי שנהג לו משהו בתוך עזה מבין. מה זה להינמק שם אתם יודעים. . אתם הכיפות הסרוגות חושבים שהמצאתים את העולם. חיילים נהרגו בתוך עזה כמו ברווזים. גם עמית סגל צועק על כול במה אפשרית . מספיק . אני עוברת ערוץ. כשאני רואה אתכם. אתם ממאסים את עצמכם על כול המדינה.
תגובה
תגובה | 15-11-2019 0:06
מפחדת מאמת? אומרים לך את האמת בפרצוף לכן את עוברת ערוץ.כדי שתבדיק ותלמידי מה היא האמת.
15
נוביק וסגל
נוביק | 13-11-2019 13:48
מה שעשה מילואים בעזה וברצועה. יודע עד כמה הזוי היה להחזיק שם עם 5000 יהודים ומיליון וחצי ערבים. פשוט שטויות שטויות. הכול כשר על מנת לא להטיל אחריות על הממשלה הנוכחית וקודמותיה. חבל שנוביק לא מאשים גם את בן גוריון שהסכים להקים את המדינה.
16
התנתקות, מהלאומיות והאמת
בת יעקב | 13-11-2019 13:49
אכן כן, כל מילה בסלע
17
מי אשם
שמוליק | 13-11-2019 14:04
אברהם אבינו במקום לטעות בנווט להביא אותנו לאירופה ,הביא אותנו למזרח התיכון,ומשה רבינו ביציאת מצרים היה הולך מערבה חוצה את הים התיכון לאירופה,תענוג לא היתה אפליה עדתית לא צריכים דרכון פורטוגלי ספרדי או רומני
אירופה
אי | 13-11-2019 22:27
אירופה מאוד רגועה עם שישה מליון ועם ההופעה בבטקלן בפריס.....רחמים
18
לא העיפרון המחודד בקלמר
טובה | 13-11-2019 14:05
מה היה עושה הימין בלי השמאל?? אפשר לחשוב שעד ההתנתקות היה שקט בדרום וגוש קטיף הגן על ישראל ולא ישראל היא זו שהגנה על 10000 מתישבים, שהאהבה שלהם הייתה טבולה בהרבה כסף וניצול. אבל הרי צריך להתמודד עם התסכול הנורא של שלטון ימין ועוד של מר ביטחון נתניהו, שלא רק שלא שיפר דבר, אלא חיזק את חמאס והגיהאד, אז מגוללים הכל על השמאל, על אןסלו, על ההתנתקות. צחוקים איתך.
19
חומת מגן
אלירן | 13-11-2019 14:19
אריק שרון לא אמר רבין אשם בפיגועים, לא אמר מי שיבוא אחרי ערפת יהיה יותר גרוע,הוא היה רוהמ אחרי שהגיעו מים עד נפש, הוא יצא למבצע והפסיק את האינתיפאדה. אז להגיד לנו מי חתם על אוסלו ומי עשה את ההתנתקות, אנחנו יודעים, גם מי נמצא עשר שנים בשלטון ולא עושה כלום, אנחנו יודעים.
20
קשקושים
יוסי | 13-11-2019 14:44
אפשר לחשוב שתושבי הישובים היהודים ברצועת עזה ידעו בכלל או יכלו למנוע את חפירת המנהרות, את הברחת הנשק, בניית הרקטות וההתארגנות של חמאס והג'יהאד ברצועה. כל מה שעניין אותם זה החיים הנוחים של עצמם והמימון של המדינה. אם הם היו נשארים לחיות שם כיום, היה צורך ב 3 חיילים על כל תושב בשביל לשמור עליהם, שלא לדבר על כמויות נפגעים גדולות. למזלנו היה לנו ראש ממשלה חכם בשם אריאל שרון.
תגובה לקשקושים :
אור | 18-11-2019 21:25
כזה קשקוש מקושקש לא קראתי הרבה זמן. נקודה.
עצרתי במילה נוחים..
רבקה | 13-11-2019 15:33
כותרת ההודעה שלך מתאימה להודעה שלך. מדברת בתור אחות למשפחה משם, חיים נוחים לא היו להן בלשון המעטה.. אם רק היית פוגש אותם היית מבין באלו אנשים מדובר, אבל זה מה שקורה שאנחנו רואים אחד את השני מהמסך של המחשב או הטלוויזיה.. בשורות טובות.
21
כיפה על ראש מטעה חשיבה. פינוי גוש קטיף גאוני
קווזימודו | 13-11-2019 15:32
עשרת הדברות זה חובה
22
ההתנתקות
שמעון | 13-11-2019 15:54
הגירוש פשע פלילי לאומי של ראש ממשלה מושחת מוסרית. של כנסת תקשורת בגצ כל אלו שתמכו .היו פושעים .פשע לאומי. של רשויות השלטון .ואנו. משלמים על כך זה שנים ותשלום לאומי .
23
אז עקיבא אמר
אריאל | 13-11-2019 16:13
מבלי להתייחס לתוכן של הכתבה. אני לא מבין מה פועלו של אותו עקיבא שראוי לפרסם את דעתו? שימו לב שכתב הוא כתב כלומר צריך להנגיש מידע לציבור אבל איך מפה הגענו שכל מה שהכתב חושב מעניין את הציבור?? תמוה..
24
ההתנתקות
עוז | 13-11-2019 16:46
ב1987 שמעון הרס ויצקק ריב לעגו למתנגדי הפינוי ויש הקלטות של הכנסת שלא יהיו שום טלים ומרגמות ירי ומנהרות לבוא לטייל בסאפרי שהם השאירו לנו ובנבלותם הם מאשמים את המתנגדים לפנוי גוש קטיף .לכן כמו שנאמר לא נשכח ולא נסלח
תעבור לעברית אולי נבין את הבליל שלך
אורי | 14-11-2019 17:33
א
25
נו באמת
אלירן | 13-11-2019 16:55
הכותב כנראה גם בעד מדינת אפרטייד. ההתנתקות הייתה הדבר הנכון לעשות - הביצוע שלו הייתה קטסטרופה.
26
התנתקות
חי | 13-11-2019 17:00
היתה המהלך הכי נכון.הזכרון של האנשים קצר.היו פיגועים יום יום גם על צהל וביחוד על התושבים.ביחוד שנעו בדרכים
אפי איתם
אפרופו | 14-11-2019 11:27
אתה מתכוון לאותו איתם שברח ללונדון כאשר העמידו את חייליו לשעבר בגבעתי לדין בגין ביצוע פקודות שהוא נתן? ובשל כך חיילים שלו הגיעו לכלא? כמובן שאיתם הכחיש שנתן את הפקודות... מחט גולני באותה עת שנתן את אותן הפקודות לחיילי גולני, עמד מאחוריהם והודיע שאם חייליו יועמדו לדין הוא עצמו ייתייצב בבית המשפט ויספר לכולם מי הנחית את הפקודות על הצבא! כמובן שאף אחד מחיילי גולני בעותה עת לא הועמד לדין! ולמה איני מאמין לאיתם? כשאיתם היה המחט שלנו בלבנון, עדיין בשמו הקודם אפי פיין קיבלנו ממנו הוראה בזו הלשון פה בלבנון קודם יורים ורק אחר כך שואלים מי זה. ואם יישאלו אותכם למה, תאמרו אפי פיין אמר! אז אמרנו, עזר? אפי פיין הכחיש! לך תוכיח!
27
צודק 100%
אבו רמי | 13-11-2019 17:35
הם עשו את הנזק עם בכיה לדורות
28
האשמים במצב
זימ | 13-11-2019 19:16
שובתאר לך שלא היתה התנתקות. בוקר,שירה של נגמשי נמר נוסעת לבית ספר עמוסת תלמידים. בדרך מטען צד. מאות חילים מגיעים לסרוק את השטח.שוב מטען וירי מכוון הפרדס, מגיע האוגדונר ומחליט לעקור את הפרדסים סביב הדרך.זה דא מה שקרה לי אישית בלבנון. זה תכלית.אז נחשוב הפוך. ירי כמו היום תגובה אמיתית הרס רובע שלם בעזה מאות נפגעים. בוכים להפסקת אש שבסוף מגיעה. פה הבעיה, ביבי מואשם בהג עי בית דין ולא יכול לצאת לארופה, שרה משתוללת.
29
נו עקיבא הינוקא...
עזריאל מנחליאל | 13-11-2019 20:34
ב 2004 התנדנדת שיכור ויחף על הנדנדה בקטיף כי שמרו עליך 2 גדודי צבא. ההתנתקות היתה צעד מצויין וכל סיפורי נוביק וחבריו לא מביאים בחשבון את המחיר הכלכלי,החברתי והביטחוני של השמירה על עקיבא שיכור על שפת הים...
30
" מי אשם"
B | 13-11-2019 20:45
קדושת החיים לא חייבת להתנגש בקדושת הארץ .מי שבא ומנסה לספר לנו ,שהנימוק הבטחוני להתנתקות לא היה והוכנס בדיעבד ועוד מביא קצינים בכירים כדי להצדיק את דבריו משתטה לאור מה שקרה וקורה עד היום העוטף עזה .אדון נוביק אתה לא יודע מה אתה סח .
31
צודקים כולם אבל מה חדש ?
רחל | 13-11-2019 20:50
בסד מה נוביר חידש פה ומה עמית סגל חידש פה הכל ברור מאוד ברור שההתנתקות האיומה והאכזרית גרמה לאסון ברור שאיבדנו כל כןשר הרתעה. מה סגל ומה נוביק חושבים שחידשו פה ?
32
רק שוכחים שמה שהוביל להתנתקות זה אוסלו
פושעי אוסלו לדין | 13-11-2019 21:14
הסכמי האסלה הם הם זרע הפורענות שנזרע והרס כל חלקה טובה מבחינה ביטחונית במדינה הזו. גם לרצח רבין לדעתי יש השפעה לא קטנה על ההתנתקות.
33
לא הזהירו אז מטילים על נתב"ג
נחום | 13-11-2019 22:32
הזהירו אז שיתחילו ליפול טילים על אשקלון ואף אחד לא האמין. אפילו המתנגדים הכי גדולים לא העלו בדעתם שיפלו טילים על נתבג, הם חששו בצדק מטילים על שדרות ואשקלון
אני בעצמי הזהרתי על טילים על נתב"ג אל תקשקש
מרא דאתרא | 24-11-2019 12:25
נכון שרוב ההתייחסות הייתה לאשקלון או אשדוד אבל רבים טענו (בעיקר אנשי ביטחון לשיבר ומהם שאבתי את הטיעונים שלי דאז), שאם צהל יעזוב יכנסו לרצועה גם טילים ארוכי טווח שיגיעו עד תל אביב ואולי יותר מזה, כפי שאכן קרה במציאות. הנימוק שלהם (שגם אני הסברתי היה שציר פילדלפי יהיה פתוח להברחות באופן חופשי כפי שאכן קרה במציאות.
34
עקיבא, אתה ילד...
אני | 13-11-2019 22:57
אתה כנראה לא זוכר (או שטרם נולדת) מול איזה טרור התמודדה המדינה וכמה משאבים הושקעו בלהגן על היישובים לפני ההינתקות... מילים... מילים...
35
בחבל עזה חיו ערב ההתנתקות כ-8,600 יהודים...
אני | 13-11-2019 23:00
לא איבדתם את הפרופורציות?!... כמה מאמצים וכמה דם נשפך בגלל ההתנחלויות ההן...
36
עקיבא נוביק, האם גם אתה פרקליטו של השטן ביבי
יוסף | 14-11-2019 0:03
הי, ביביהו מלך ישראל הכל יכול, עסוק בקידום משפחתו, מקורביו ומזניח כל תחום קיים. ביטחון פנים וחוץ, חינוך, בריאות, תחבורה, רווחה. אין משרד אחד הגון בגועליציית ביבי. ביבי חזק בדיבורים, מדבר ומבטיח הרבה. ביבי כלס, כפיף, לחיץ וסחיט, מבין רק כוח ואיומים. ממנה רק אלה עם הפה הגדול. עקיבא, בין יתר התחומים, גם תחום הביטחון מוזנח, לקוי. הטעות שלך ושל עמית סגל, שאתם מבודדים את הביטחון, ולא מקשרים שזו חוליה בשרשרת של הנחות וכישלונות. טוב שפונו יישובים. אזור עזה. כל הבעיה, זו לא התנתקות, אלא ביבי, לא מסוגל להנהיג ולהוביל לדרך הישר ובדרך הישר. ביבי לא מסוגל ולא רוצה לחשוב על מחר, אלא רק על כאן ועכשיו, אחרי המבול
37
ההיתנתקות ניתקה את מוחו של שרו רוה"מן האיוול
תושב | 14-11-2019 0:27
עקיבא נוביק ועמית סגל כתבים אמיצים שמביאים האמת לפרונט זה מזעזע שואת ההיתנתקות שביצעו פה באכזריות מנהיגי ישראל ואל לשכוח שראש הממשלה המנהיג הראשי אריק שרון קיבל התנתקות מוחלטת 8 שנים נותק מוחו שותק מאטימותו
שרון
שלמה | 14-11-2019 6:23
ועוד חשבנו שהוא ינצח ,אבל בגללו רק הפסדנו.
38
היה זה הרבי מליובאוויטש שהתריע לפני 50 שנה
זוכר | 14-11-2019 2:04
על הסכנה הנוראית בנסיגות הללו
39
עמית סגל עילוי עם ראש תורני
יהודי | 14-11-2019 2:11
עם על הכבוד לכל מיני כתבים
40
שוב אתם מתרפקים על עבר מדומה
נמר | 14-11-2019 5:16
בעת ישיבתנו ב''קטיף'' ובנותיה עפו קסאמים. לשדרות ומעבר. ועפו אלפי פצמרי''ם לישובי עוטף הרצועה ולישובים בתוכה. גראדים לא עפו... כי פשוט הם עדין לא קיבלו מאירן. הישובים ברצועה לא תרמו לבטחון כהוא-זה, אלא להיפך: הכבידו מאוד על צה''ל. וכל ההתיישבות הייתה בנויה על עבודה זולה של ערביי הרצועה. לכם, סרוגים יקרים, זה אולי נראה טבעי: היהודי הוא ''בעל הבית'', הערבי הוא שכיר-יום, עני מרוד. זה כנראה מסתדר לכם יפה עם הסולם הערכי שלכם. לידיעתכם, ותבדקו אותי: אין שום תוחלת לדיכוי מאבק לאומי שיש לו רקע חברתי, מעמדי. אין בהיסטוריה -גם שלנו - מאבק כזה שלא הצליח בסוף. גם העזתים היו מצליחים.
41
ביבי
שלמה | 14-11-2019 6:21
או שאתם טיפשים ולא מבינים ,מה לא ברור כשאתה חבר בממשלה אתה כפוף להצעות הממשלה,כולם יודעים שביבי היה נגד ההתנתקות ושרון כפה עליו את ההצבעה בעד,כולם זוכרים שביבי אמר כלכלה חזקה עושה את המדינה לחזקה ,וזאת הייתה המלחמה שלו כולם נהנים מהפירות שלו, אין פה עניין ל פחדנות יש כאן עניין של שיקול דעת,עובדה היא שבמלחמת לבנון שניה כמעט נכשלנו ,אני ההייתי שם ,עבדתי ויזות ,חיילי מילואים ,היינו נכנסים אותם מוצאים אותם היה שם כישלון טווחי ,על סתם איבדנו מלא חיילים איזה פחד אחז בהם כשיצואו מלבנון,גם מבחינת לוגיסטיקה היה כישלון חרוץ, הכניסו את החיילים כמו ברווזים לטבח,מי שלא היה שם לא יודע מה היה שם,כי הרבה דברים נעשו שלא בשיקול דעת.,מחשבה תחילה עשו מערבים לחיילים ממש טווחי בהם אז תעשו לי טובה אל תשכחו בנידמה לי,תשאירו את העבודה לבניין נתניהו ולצוות שהוא הרכיב כי לוקח שנים עד שאתה מרכיב צוות מנצח שיש ,כל הרמטכלים אפילו אהוד ברק כולם פחדנים ,זה לא ביבי שעצר את המבצעים בהם הוא הוביל אלה הרמטכלים ושרי בטחון קודמים,אני בטוח אילו זה היה בידו הוא היה ממגאר את החמאס מזמן,לפעמים עדיף לשלם כסף מאשר לאבד חיילים על סתם ,צריך לתת תשובות להורים,אתם יודעים מה קורה שחייל נתפס בשבי איזה מחיר משלמים,כולם חכמים כולם נבונים כשהם לא בתפקיד ראש הממשלה,הוא זה שצריך לתת תשובות,אין לכם מה לדאוג הוא ידע את העבודה.
42
אי דיוקים של עמית סגל.
משה | 14-11-2019 7:23
מה שעמית כתב בפוסט שורשית לא נכון. קדמה להינתקות טעות גורלית וטיפשית אחרת: הסכם אוסלו. וכמובן השתקת קולות הימין בזמנו שהשתיקו אותם כמו כלב שוטה. למרות שהם צדקו ב200 אחוז. עמית עם כל הכבוד הפעם אתה טועה. נא בדוק אם השתן לא עלה לך לראש. תודה.
43
גם בהסכם אוסלו אמרו שהימין מפחיד את הציבור
רוני | 14-11-2019 9:41
גם בהסכם אוסלו וגם בהתנתקות צעקו הימין שזה יגרום לירי על כל ערי ישראל באוסלו זו ממשלת העבודה ובהתנתקות זה דקה לפני הקמת קדימה
''אל תתנו להם רובים''
אור | 18-11-2019 21:29
.
44
ונתניהו, שר בממשלת שרון בעת ההיא
נכון! | 14-11-2019 11:13
הצביע 3 פעמים בעד ההתנתקות! ש ל ו ש פעמים הצביע נתניהו בעד! מי התנגד? בן המתנגדים החריפים להתנתקות היה הרמטכל בוגי יעלון! היום הימני הדגול נתניהו, מאשים את יעלון בכך שהואשמאל מסוכן! וכל תומכי נתניהו מחרים אחריו! ועל זה נאמר החמור(יהו) נוער והבייס(יהו) מקפץ וצוהל איך זה קורה? לאלוהי הבייס פתרונים!
45
האשמה העיקרית היא על הנסיגה הראשונה
שמואל פישר | 14-11-2019 11:36
האשמה העיקרית היא הנסיגה במסגרת עזה ויריחו תחילה אשר העניקה לפלשתינים שטח ומרחב חופשי ועצמאי להתארגן, להתחמש, להתאמן ולירות. ההתנתקות היא רק תוספת על האיוולת הראשונה.
46
ראש הממשלה האפס היה שר אוצר שהסכים להתנגדות
רומי | 14-11-2019 11:40
ירו כבר ארבע שנים לפני ההתנתקות ...אז בעצם חבל שלא נשארו שם משפחות שניו נרצחות חיילים שהיו נהרגים וטילים שהיו עפים וואווו איזה יופי ...פסטורלי ממש חבורת טיפשים
47
ההתנתקות היתה ברכה
רונן | 14-11-2019 17:31
אי אפשר היה להגן על כל הישובים ועל הצירים, זה הרבה יותר מדי אורך של גדרות. החמאס היו חופרים מתחת לכל ישוב והיינו במצב של מאות הרוגים וחטופים. ההתנתקות הביאה למצב נכון של 75 קמ של גדר ישרה שעליה ניתן להגן. הבעיה היא בנחישות שלנו ובתגובות לגבי ירי או הפרת הריבונות מעזה.
48
אנשים שוכחים שרצועת עזה נמסרה ב1994 לאש"פ
מרא דאתרא | 24-11-2019 12:20
לא בהתנתקות אלא 11 שנים לפני כן כל רצועת עזה כל הערים והכפרים חוץ מגוש קטיף בצפון הרצועה. המצב ברצועת עזה שהיה כמעט שקט לפני אוסלו ב94 הפך להיות גיהנום ירי על יישובי גוש קטיף, קרבות עם חיילי צהל (לפני אוסלו היה שם ממשל ומילואמניקים שעשו סיורים ולא יותר אחרי אוסלו המצב הדרדר אופן דרסטי. כך נוצר המיאוס הגדול מעזה. בהתנתקות מכרו לישראל כאילו יוצאים מעזה כי שהמהלך יצליח ואנשים פשוט שכחו שזה כבר קרה 11 שנים לפני כן. כי מישהו דאג לטשטש את העובדות האלה. מי שאשם זה הסכם אוסלו הראשון שנקרא עזה ויריחו תחילה. לכו ותבדקו בבקשה.