ראש המל"ל: "חמאס העביר מסר- לא מעוניין בהסלמה" - סרוגים

ראש המל"ל: "חמאס העביר מסר- לא מעוניין בהסלמה"

במהלך ישיבת הקבינט, ראש המל"ל אמר כי חמאס העביר מסר לישראל באמצעות מתווכים ממצרים, לפיו הארגון אינו מעוניין בהסלמה ברצועת עזה. עם זאת, שרי הקבינט חששו כי הארגון יגרר להצטרף לירי על ידי הג'יהאד האיסלאמי

author-image
ראש המל"ל: "חמאס העביר מסר- לא מעוניין בהסלמה"
  ראש המל"ל מאיר בן שבת

היועץ לביטחון לאומי וראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, אמר הבוקר (שלישי) בישיבת הקבינט כי חמאס העביר מסר לישראל באמצעות מתווכים ממצרים, לפיו הארגון אינו מעוניין בהסלמה ברצועת עזה. כך דווח הערב בחדשות 13, ששוחחו עם שני שרים שהשתתפו בישיבה. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום כי הם לא מתייחסים לדיוני הקבינט.

על פי הדיווח, בן שבת אמר לשרים כי המודיעין המצרי החל במגעים עם חמאס ועם הג'יהאד האיסלאמי מיד אחרי הלוויתו של בכיר הג'יהאד שחוסל, אבו אל-עטא, וזאת בנסיון להרגיע את המצב. לדבריו, המסר המרגיע מחמאס הגיע בתגובה למסר זהה שישראל העבירה לארגון באמצעות מצרים בשעות הבוקר המוקדמות, מיד עם סיום מבצע החיסול.

אחד השרים בקבינט אמר כי גורמי הביטחון העריכו בפני השרים גם כן שחמאס לא מעוניין בהסלמה, אלא בהמשך מסלול ההסדרה. עם זאת, השרים לא ידעו להעריך האם חמאס ייגרר להצטרף לירי על ידי הג'יהאד האיסלאמי.

מוקדם יותר סגן שר הביטחון לשעבר, הרב אלי בן דהן, הביע דעה דומה לזו של בן שבת בנוגע להתנהלות חמאס. בראיון באולפן סרוגים אמר כי "צריך לדעת שבמזרח התיכון אסור להתנבא, אבל אני מניח שהיא לא תסלים. אנחנו לא הולכים למבצע כמו 'צוק איתן' חדש. לדבריו, "החמאס, ששולט בעזה, מורתע ואינו מעוניין בהסלמה. הוא מבין שבסופו של דבר אם יהיה סבב נוסף, מי שיפסיד הכי הרבה זה החמאס".

"לג'יהאד האיסלאמי אין מה להפסיד, הוא לא בשלטון, הוא רק אוהב ליצור מציאות משלו. וודאי שיש לו משמעות, אבל הג'יהאד האיסלאמי הוא לא השליט בעזה, ולכן הוא מנסה לבצע פיגועים נגד ישראל מדי פעם כשיש לו הזדמנות" הסביר. "לחמאס, בתור השליט, אין אינטרס להסלים, ואולי אפילו קצת שמח שישראל פוגעת בו. סך הכל אבו-אלעטא עשה צרות גם לחמאס עצמו, ואפילו החמאס לא ידע להשתלט עליו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חמאס הביבי של ביבי
אחד אחד | 14-11-2019 13:16
תפסיקו לעבוד עלינו . חמאס אוייב מספר אחד . עוד מעט בעבי יבקר את סינואר בעזה לארוחת בוקר