לקראת פגישת ליברמן והנשיא, ליצמן שיגר בקשה מיוחדת

לקראת פגישת ליברמן והנשיא, ליצמן שיגר בקשה מיוחדת

לקראת הפגישה הצפויה בין הנשיא ליו"ר ישראל ביתנו לבקשתו של האחרון שיגר היום (שני) מכתב יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן בו הוא קורא לנשיא למתן את השיח מצד לפיד וליברמן

"אנחנו נחשפים לאמירות בוטות של ליברמן ולפיד"
  צילום: יונתן זינדל פלאש 90

לקראת פגישתם של נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על פי בקשת האחרון ובאישור לשכת הנשיא, שולח יו"ר יהדות התורה סגן שר הבריאות מכתב לנשיא בו הוא מבקש להוריד את גובה הלהבות בשיח הפוליטי מצידם של ליברמן ולפיד.

"מערכות הבחירות האחרונות שנקלעה אליה מדינת ישראל ואזרחיה, גורמות לצערי הרב לקיטוב ופילוג, להפצת שיח שנאה שעלול חלילה להביא לקרע בעם", פותח ליצמן את מכתבו.

עוד באותו נושא

ליברמן ידרוש מריבלין להבהיר את מתווה הנשיא


7

"אם בכל תקופת בחירות התרגלנו לצערי לשמוע אמירות מקוממות, כעת אנו נחשפים לאמירות בוטות ביותר ובמיוחד של חברי הכנסת אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, נגד ציבורים, מפלגות, ואוכלוסיות שמושמצות יום יום, שעה שעה", הוא מוסיף.

ואומר, "אני מרגיש שלא בנוח להעלות את דבריו של ח"כ ליברמן על גבי הכתב, אך אצטט כמה מהם בקצרה: ”אעצור את טירוף החרדים והמשיחיים”, ”לא נשב בממשלה עם הסמוטריצ'ים”, ”יש להיפטר מהגוש החרדי-משיחי”, ”נקים ממשלה ליברלית בלי דרעי ליצמן וגפני” ועוד.

מכובדי הנשיא, אחים אנחנו, בני עם אחד אנו, ועלינו לכבד האחד את האחר, לחשוב כיצד ניתן לאחד ולא חלילה לפלג, ובוודאי שלא לפסול להשמיץ ולהקניט את השני רק בגלל שיוכו הדתי או המגזרי. גם אם קיימים חילוקי דעות, אסור לנו להגיע לפסילת מגזרים שלמים ולפעול לנדותם מהציבוריות הישראלית.

המפלגות החרדיות והדתיות מונות קרוב למיליון וחצי איש שנפסלים ומושמצים על ידי פוליטיקאים ללא שום סיבה, ולכן אני פונה אליך כבוד הנשיא, שמקדיש את זמנו ומרצו לאחד בין המגזרים ולקרב את הלבבות, שתפעל בכל כוחך עבור הנמכת הלהבות ושינוי השיח הקיים."

ליצמן מבקש מהנשיא להעלות את הדברים בפני ח"כ אביגדור ליברמן במהלך פגישתם המתוכננת ליום רביעי השבוע. על פי הדיווחים הנושא המרכזי שיעלה בפגישה הוא מרכיב הנבצרות שנכלל במתווה הנשיא. ליברמן ירצה לחדד מהי נקודת הזמן שבה תתחיל תקופת הנבצרות של ראש הממשלה נתניהו – דבר שמהווה נקודת מחלוקת רצינית בדרך לממשלת אחדות.

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד!!!
יהודי | 11-11-2019 12:24
מכתב חזק!!! די להסתה, די לאנטישמיות!!!
2
הפתרון הוא שמירה על הגוש גם אם תוקם ממשלה
שלום | 11-11-2019 12:34
פשוט לא לקבל הצעות עד שמהלך הזוי כזה יבא לבוחר