פלונטר פוליטי בספרד: אף מפלגה לא זכתה ברוב - סרוגים

פלונטר פוליטי בספרד: אף מפלגה לא זכתה ברוב

בתום ספירת הקולות בספרד עולה כי אף מפלגה לא השיגה את הרוב הנדרש להקמת קואליציה. מפלגת הסוציאליסטים של רה"מ פדרו סאנצ'ז נותרה המפלגה הגדולה, אך גוש הימין התחזק בזכות העלייה של מפלגת הימין הקיצוני

author-image
פלונטר פוליטי בספרד: אף מפלגה לא זכתה ברוב
  הפעם יצליח? ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ז (צילום: שאטרסטוק)

הפלונטר הפוליטי בספרד נמשך: בתום ספירת הקולות בבחירות שנערכו אמש לפרלמנט המקומי עולה כי אף אחת מהמפלגות לא השיגה את הרוב הנדרש להקמת ממשלה. גוש הימין אמנם השיג את רוב הקולות, אך גם בחיבור של כל המפלגות לא תוכל להגיע לבדה ל-176 המושבים הנדרשים לקואליציה.

מפלגת הסוציאליסטים של ראש הממשלה פדרו סאנצ'ז זכתה במרב הקולות והשיגה 120 מבין 350 המושבים – ירידה בהשוואה ל-123 שקיבלה בבחירות הקודמות, שעדיין לא הספיקו להקמת קואליציה. מפלגת העם השמרנית הגיעה למקום השני עם 88 מושבים ומפלגת הימין הקיצוני "ווקס", שעברה באפריל את אחוז החסימה בפעם הראשונה, עלתה הפעם מ-24 מושבים ל-52 ותהיה המפלגה השלישית בגודלה. מפלגת השמאל "פודמוס", הנחשבת כשותפה הטבעית של ראש הממשלה סאנצ'ז, השיגה 35 מושבים.

עוד באותו נושא

לא רק אצלנו: ספרד בוחרת בפעם הרביעית תוך 4 שנים

לפי משרד הפנים הספרדי, אחוז ההצבעה היה נמוך במיוחד ועמד על 57 אחוז בלבד – ירידה בהשוואה לבחירות הקודמות באפריל, שם שיעור ההצבעה עמד על 61 אחוז. על פי ההערכות, מרבית הציבור לא הגיע לקלפי מכיוון שהם מותשים מהמשבר הפוליטי המתמשך. כזכור, מערכת הבחירות אמש הייתה השנייה שנערכה השנה והרביעית בארבעת השנים האחרונות, כשמשנת 2015 לא הוקמה ממשלה יציבה במדינה.

הבחירות בספרד נערכו בעקבות כשלונו של סאנצ'ז בהקמת ממשלה אחרי הבחירות הקודמות. במפלגת השלטון ניסו להביא להקמת ממשלת שמאל עם מפלגת השמאל הקיצוני "פודמוס" – אך נכשלו לאחר שהצדדים לא הסכימו על מתווה לקווי היסוד של הממשלה. השיא נרשם כאשר סאנצ'ז סירב לצרף לממשל את מנהיג המפלגה פבלו איגלסיאס, שדרש לערוך משאל עם על עצמאותה של מחוז קטלוניה – דבר שהשלטון במדריד מתנגד לו בתוקף. כתוצאה הסוציאליסטים נותרו ללא שותפים טבעיים, וב-23 בספטמבר הפרלמנט פוזר לאחר שלא הצליחו להרכיב ממשלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שיבנו ממשלת אחדות
תופעה עולמית? | 11-11-2019 17:58
לפחות להם אין את ליברמן באזור תופעה