הקהילה היהודית בבריטניה קוראת: "אל תצביעו לג'רמי קורבין"

הקהילה היהודית בבריטניה קוראת: "אל תצביעו לג'רמי קורבין"

לקראת הבחירות בבריטניה, העיתון הרשמי של הקהילה היהודית במדינה פנתה לציבור הלא יהודי וביקשה שלא יצביעו למפלגת הלייבור של ג'רמי קורבין, עקב דעותיו האנטישמיות: "כולנו חוששים מהאפשרות שהוא יהיה ראש הממשלה"

author-image
הקהילה היהודית בבריטניה: "אל תצביעו לג'רמי קורבין"
  מנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין (צילום: שאטרסטוק)

לקראת הבחירות לפרלמנט הבריטי שייערכו ב-12 בדצמבר, עיתון ה"Jewish Chronicle" – העיתון הרשמי של הקהילה היהודית בבריטניה – הקדיש הבוקר (חמישי) את עמוד השער של העיתון למאמר הפונה דווקא לתושבים הלא-יהודים במדינה, בו קראו לציבור שלא להצביע למפלגת הלייבור של ג'רמי קורבין. בדבריהם הסבירו כי דעותיו האנטישמיות של קורבין מעלות חשש רב בקרב חברי הקהילה היהודית במדינה.

"רוב אזרחי בריטניה היהודים מאמינים שג'רמי קורבין הוא אדם אנטישמי. לפני כחודש נערך סקר שהראה כי 87 אחוז מהיהודים הבריטים טוענים כך" כתבו. "כמעט מחצית מחברי הקהילה היהודית אמרה שהם יעברו לגור בארץ אחרת אם קורבין מנצח בבחירות. ככה מרגישים כל יהודי בריטניה בתקופה שבה האופוזיציה מובלת על ידי דעות אנטישמיות".

"לאורך ההיסטוריה, הקהילה שלנו ידעה לזהות דעות קיצוניות ברגע שהן עולות לשטח – והבחירה של קורבין כיו"ר מפלגת הלייבור ב-2015 היא דוגמה אחת לכך" הוסיפו וקראו בקהילה היהודית. "לאורך הקריירה שלו, הוא חבר ותמך באנטישמים רבים. הוא טען כי ארגוני טרור כמו חמאס, שנוסדה מתוך התחייבות להשמיד כל יהודי בעולם, הם 'חברים' שלו. הוא הניח זרים כדי לכבד מחבלים שרצחו יהודים. הוא העליב 'ציונים'- המילה שבה האנטישמים משתמשים כשהם מתכוונים ליהודים כי הם חושבים שכך הם יוכלו לומר את דעתם ללא בעיה- ואמר שהם לא מבינים אירוניה בריטית".

עוד באותו נושא

נתניהו נגד המנהיג הבריטי: "ראוי לגינוי מימין ומשמאל"

"היו אנשים שקיוו שהוא ישתנה אחרי שנבחר כמנהיג המפלגה, אבל בפועל ההפך קרה. ההתעלמות וחוסר הפעילות של קורבין ויתר חברי הלייבור מול בעיית האנטישמיות במפלגה רק העצימה אותם והעניקה תעוזה לאנטישמים אחרים במדינה" טענו. "במקום להקשיב וללמוד מארגונים יהודיים, קורבין התייחס להמלצותיהם בבוז – ובמקביל העניק תמיכה לארגוני קיצון שנוסדו כדי להכחיש את קיומה של האנטישמיות במפלגה. פלא שהיהודים חוששים מהאפשרות שקורבין יהיה ראש הממשלה?".

בהמשך הדגישו את החשיבות של נושא המאבק באנטישמיות לחברי הקהילה היהודית – אך ציינו כי "למרות החשיבות הרבה של הנושא עבורנו, אנחנו רואים שבבחירות הללו נושא האנטישמיות לא נמצא על סדר היום. הברקזיט, החינוך, ומגוון נושאים אחרים נתפסים כחיוניים יותר, ובצדק – אך איך ייתכן שהדעות הגזעניות של מנהיג מפלגה, והפחד הגדול שהדעות הללו מעלות בקרב קבוצת מיעוט, לא נחשבת כאחד מהנושאים החשובים ביותר?"

"מסיבה זו אנחנו מנסים לתפוס את תשומת לבכם. אם האיש זה נבחר כראש הממשלה הבא שלנו, המסר יהיה ברור: ההלם שלנו מכך שהוא יכול להגיע לתפקיד חשוב בפוליטיקה הבריטית, והחשש שלנו מהמקום שאליו זה יכול להוביל, לא חשובה לכם. המסקנה תהיה שהחששות שלנו לא שווים כלום" הזהירו. "אנחנו מאמינים שאכפת לכם. אנחנו מאמינים שהרוב המוחלט של העם הבריטי מתנגד לגזענות. כל מה שאנחנו מבקשים זה שכשאתם ניגשים להצביע, אתם מביעים בקולכם את ההתנגדות הזאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
קורבין
ס.תחמן | 07-11-2019 11:30
האימפריה הבריטית נפלה מזמן. ב 48 הייתה לאנטי יהודים דוגמת הלייבור של היום אפשרות למחוץ ולחסל את המפעל הציוני שזה עתה הכריז מדינה. הלגיון הירדני אומן וצוייד על ידי הבריטים ובראשו עמד קצין בריטי שהתאסלם. התוצאה. כל הגדה המערבית ומחצית מירושלים נשארו בידי ירדן וסייעניה שונאי היהודים עד למלחמת ששת הימים. קורבין אוכל את הלב וימשיך כך גם אם חלילה ייבחר
2
עזרא למרפא
שירין | 07-11-2019 13:03
מעניין מה יקרה אם תצטרך ייעוץ או עזרה רפואית למי תפנה ......,.....
3
קורבין
ג'רלד | 15-11-2019 7:08
אני חושש שבסופו של דבר קורבין ייבחר כמו שהיטלר נבחר בגרמניה. יהודים, עזבו את בריטניה ואת שאר ארצות הגלות. עלו לישראל ומיד.