הרב אלי רייף, רב קהילת 'השחר' במודיעין הגיב למכתב הרבנים שהתפרסם היום (רביעי), בו שורת רבנים בציונות הדתית פנו ליועמ"ש אביחי מנדבליט בעקבות הפרסומים על שיטות החקירה והתנהלות המשטרה בחקירות תיקי ראש הממשלה.
"הציבור הימני עבר את התנתקות ועוד כמה דברים, ועדיין המשיך לחנך לממלכתיות. קצת תמוה שדווקא חקירת ראש הממשלה, וגם אם יש בה דברים בעייתים ולא ראויים, היא זו שעלולה לגרום למשבר בחינוך לממלכתיות", כותב הרב רייף בפייסבוק.
הרבנים ליועמ"ש: "רדיפת נתניהו בעלת צביון פוליטי"
לפי הרב רייף, "החינוך מעצם טיבו נשען על נטילת אחריות, ובהקשר השלטוני למעורבות חברתית והשתלבות והשפעה על המערכת השלטונית. ומאידך, האם שליחת מכתב ע"י רבנים שמזוהים במובהק עם הצד הימני בעניין חקירת ראש הממשלה הימני אינה חפה מקושי בחינוך לממלכתיות?" הוא שואל.
ומסכם כי "חקירת ראש הממשלה צריכה לעשות בצדק וכראוי לא משיקולי ממלכתיות, אלא מצד הערך של הצדק והשויון לפני החוק, קטון כגדול וגדול כקטון. ואת חניכנו נחנך לחשיבותן של מערכות שלטוניות, אך גם לביקורת עליהן והכרה כי יש בהם פגמים, ובקיצור, חינוך למורכבות".
על המכתב, שהועבר לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וכן לשרים גלעד ארדן ואמיר אוחנה, חתמו הרב חיים דרוקמן, הרב שבתי סבתו, הרב אלי דהן והרב שמואל אליהו.





תגובות
כן. משבר אמון שתומכים בשוחד מרמה והפרת אמונים רבנים אמורים לזכור מה הנביא עמוס אומר על שחיתות ... ובטח לא להמליך על עם הקודש חשוד בדברים כל כך שפלים...
החקירות כמה שקר יש לך ושינאה כלפי האמת כנראה כך חונכת בבית הוריך השקר זועק לשמים ואתה רואה את זה כאמת מאז קום המדינה שיקרו גנבו רצחו ובעניך זה צדק יושר ואמת אם אתה חושב שככה זה ימשיך יש לך טעות יבוא יום והוא לא רחוק גם מהקבר יוציאו את הפושעים מאז קום המדינה ונחזיר בגרמניא את נערי היטלר שבאו כיהודים
Bb היה נשוי לגויה, ונתפס נואף עם אשת איש Bb עבר על איסורים רבים בתורה, והרבנים לא אמרו מילה...והם גם מחבקים בחום שר משפטים שלא נשוי כדת משה וישראל. הכל בגלל שהם נחשבים כימניים. האם העיוורון הפוליטי מכה בחכמת הרבנים?
כמה פוטין משלם לך על תגובה? פוטין מנסה להשתלט פה דרך הסוכנים שלו, ודרך כותבי תגובות ממומנים. די. נמאס!
באמת בושה גדולה שוחד מרמה והפרת אמונים.. וזה מהאמורים להיות 'אור לגויים'... אוי אוי זה אור ??? זה חושך... איזו אומה ישרה תמליך על עצמה ראש, החשוד בדברים כל כך שפלים...
כשbb תקף את המפכ"ל אלשיך והיועץ, שתיקה כש"אנשיו של bb" תקפו את המפכ"ל אלשיך אדם שמוכר כדתי וימני וגם ביטחוניסט, וגם כשמנדלבליט עצמו מותקף ומושמץ (=שגם הוא נחשב כדתי ולאומי)...אף רב נחשב לא נעמד לצידו...שקט...דממה... ?
Bb ממניעיו הברורים הפך החקירה ל"פוליטית" הטענה של bb שרודפים אותו מסיבות "פוליטיות", היא השכפ"ץ של bb, והניסיון להסיט ולהסית. ואגב, אם הרבנים לא שמו לב...אז ממשלות bb הן הכי "שמלאניות" שהיו כאן...במעשים, לא בדיבורים
הרבנים מומחים בחקירות כמו שהם מבינים בתרבות סין. אין להם מושג, אבל זה אף פעם לא מפריע להם להביע דעה בכל נושא. כבר נאמר: דעה זה כמו חור תחת, לכל אחד יש.
ל הם רפורמים לכן הם אומרים את זה