יהודי הותקף בגרמניה: התוקף זרק את כיפתו לפח - סרוגים

יהודי הותקף בגרמניה: התוקף זרק את כיפתו לפח

סטודנט יהודי מהעיר פרייבורג בגרמניה הותקף באלימות בזמן שהתאמן במכון כושר, כאשר התוקף לקח את הכיפה מראשו וזרק אותה לפח: "יהודי מלוכלך, שחרר את פלסטין". במשך דקות ארוכות שאר הנוכחים לא הגיבו לאירוע

author-image
יהודי הותקף בגרמניה: התוקף זרק את כיפתו לפח
  הכיפה שנזרקה לפח (צילום מסך מתוך פייסבוק)

מתקפה אנטישמית נוספת בגרמניה: סמואטך קנטורוביץ', סטודנט יהודי בן 19 מהעיר פרייבורג, הותקף אמש בזמן שהתאמן במכון הכושר בעיר. בפוסט שכתב בפייסבוק סיפר כי התוקף חטף את הכיפה שחבש מראשו, ירק עליו והשליך אותו לפח.

"הותקפתי במכון הכושר בגלל שהייתי יהודי" כתב. "התוקף תפס אותי מאחור, הוריד את ראשי ולקח את הכיפה שלי, תוך כדי שהוא צועק לעברי 'יהודי מלוכלך, שחרר את פלסטין'. הוא ירק על הכיפה והשליך אותה לפח הזבל. הייתי בהלם. כשלא זזתי הוא הסתכל עלי ושאל: 'אתה רוצה שאני אכה אותך? תסתלק מכאן, יהודי מסריח'. שאלתי אותו 'באמת תעשה את זה כאן, מול כולם?'. קיוויתי שמישהו יתערב, אבל כשהסתובבתי ראיתי שכולם רק מסתכלים ולא מגיבים בכלל".

במשך דקות ארוכות, אף אחד מהנוכחים בחדר לא הגיב למתקפה – עד שבסופו של דבר אדם מבוגר התערב וניסה להרגיע את הרוחות. "חששתי לחיי, כי הבנתי שאף אחד לא יעזור לי ורק יסתכלו" סיפר קנטורוביץ'. "ברוך ה' שבסוף מישהו עמד וניגש אלינו, והתוקף פשוט הלך מהמקום כאילו כלום לא קרה. אחד מאנשי הצוות ניגש אליו ושאל אותו מה היה, והוא אמר שכלום לא קרה, וגם אם משהו קרה אף אחד לא יכול להוכיח זאת". בעקבות האירוע קנטרוביץ' הגיש תלונה במשטרה, שפתחה בחקירת האירוע.

עוד באותו נושא

ממשלת גרמניה: "לא ממליץ ליהודים להסתובב עם כיפה"

קנטורוביץ' הסביר כי הוא החליט לשתף את הציבור בפרטי התקיפה במטרה להעלות מודעות לעלייה הגוברת במספר התקיפות האנטישמיות בעולם. "אני לא רוצה למשוך תשומת לב, אך נמאס לי מאנשים שחושבים שמתקפה אנטישמית היא אירוע חד פעמי, ועוד יותר נמאס לי מאנשים שאומרים לי שלא לחבוש כיפה כדי שלא ליצור פרובוקציות. לא עשיתי שום דבר לגבר שתקף אותי, מלבד זה שהייתי יהודי".

"אני נולדתי וגדלתי בגרמניה, ואני מרגיש חלק מהמדינה והעם הזה. אז למה אני לא יכול להיות יהודי וללכת לאותו חדר כושר כמו כל אחד אחר מבלי לחשוש לחיי?" הוסיף ושאל בסיכום דבריו. "בפרייבורג התיפסה היא שאנטישמיות מתרחשת רק בברלין או בחדשות בטלוויזיה, אבל זה לא המצב. חשוב לעורר את המודעות כי לפני 80 שנה יהודים הותקפו בפומבי בארץ הזאת, וכולנו זוכרים איך זה נגמר. הייתי רוצה לשמוע פחות את הקלישאה 'לעולם לא עוד' ולראות שאנשים באמת מתחילים לפעול נגד האנטישמיות יותר מפעם בשנה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
האירופאים מעלימים עיין
יאיר | 07-11-2019 13:03
רואים את זה מצוין . נוח להם , גם כך הם לא סובלים אותנו . כל מי שיש לו כיפה , כדאי שיעבור לכובע . אין מה לעשות , שישמר . בגלל זה , אני לא מבין את נתניהו . מדוע הוא נלחם באיראן . להיפך , איראן תהיה הבעיה של אירופה . למה אני צריך לעשות את העבודה בשביל האנטישמיים האלו.
2
גרמנים הם גרמנים הם לא ישתנו
אנטישמיות | 07-11-2019 18:08
מי שרע הוא רע זה גזע רע ...עוף משם מה אתה מחפש שם????
3
שיגיד תודה לקנצלרית מרקל, חסידת הגיוון האתני
שי | 08-11-2019 14:16
גם בארץ זה יקרה, כשהאריתראים יתאזרחו ויתפסו עוד יותר תחת.