הליכוד על דברי מיקי זוהר: לא מקדמים בחירה ישירה - סרוגים

הליכוד על דברי מיקי זוהר: לא מקדמים בחירה ישירה

לדברי יו"ר סיעת הליכוד הטרי, סיעתו תגיש הצעה לבחירה ישירה לתפקיד ראש הממשלה, כפי שהציע אתמול השר דרעי, בליכוד הגיבו: רה"מ לא מקדם בחירה ישירה, אלא ממשלה רחבה

author-image
הליכוד על דברי מיקי זוהר: לא מקדמים בחירה ישירה
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

בחירה ישירה. יו"ר סיעת הליכוד הנבחר חבר הכנסת מיקי זוהר חשף כי ראש הממשלה נתניהו שוקל להוביל לבחירות ישירות לראשות הממשלה בלבד, כך אמר הבוקר (שלישי) בראיון לYNET. אך בליכוד מיהרו לשלול: "נתניהו לא מקדם את חוק הבחירה הישירה".

לדבריו, "הליכוד יבקש בחירה ישירה ואנחנו נבקש גם לבטל את יום החופש ביום הבחירות כדי שהמשק הישראלי לא יחטוף מכה". את ההצעה הציע לראשונה אתמול בישיבת ראשי בלוק הימין השר אריה דרעי, אך נענה בשלילה מידי נתניהו.

עוד באותו נושא

"יו"ר הקואליציה או מרכז האופוזיציה" | זוהר לסרוגים

יו"ר הימין החדש איילת שקד אמרה היום בועידת ישראל ללכידות חברתית של הליגה נגד השמצה כי גם היא תומכת במהלך כזה, ולדבריה גם נפתלי בנט. "יוזמת דרעי לבחירה ישירה במצב הנוכחי נכונה. נתמוך בה, החלו בכנסת לעבוד על החוק".

מה שכן גם אם יתקיימו בחירות כאלו רק על תפקיד ראש הממשלה המצב בגושים יישאר על כנו.

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא מקדם את חוק הבחירה הישירה אלא את הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה – הממשלה היחידה שאפשר להקים ושמדינת ישראל זקוקה לה בעת הזאת".

נתניהו התמודד פעמיים בבחירות ישירות, בהם ניצח והפסיד

בשלוש מערכות בחירות בישראל התקיימה בחירה ישירה לראשות הממשלה בשנים 1996–2001.

בבחירות הראשונות שהתקיימו לכנסת ה-14 ב- 1996 זכה בנימין נתניהו בקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה, כשגבר על שמעון פרס.

לאחר מכן ב- 1999 בבחירות לכנסת ה- 15 בהן הפסיד נתניהו בפעם הראשונה והיחידה (מלבד התיקו הפוליטי הנוכחי), וניצח אותו אהוד ברק.

והבחירות האחרונות בהם התקיימה הבחירה הישירה בישראל, היו בין אהוד ברק לאריאל שרון בשנת 2001, בהם ניצח שרון.

הביקורת העיקרית שהייתה על הבחירה הישירה, היא שכך לראש הממשלה אין משילות והדבר מוביל לאי יציבות פוליטית, כי הוא אמנם נבחר, אך זה מעניק לגיטימציה לאזרחים לבחור מפלגות אחרות, ובכך מחליש את תפקידו. במדינות אחרות בהם מתקיימת בחירה ישירה, כמו ההצבעה לנשיאות ארה"ב או צרפת, הנשיא ושלטונו אינו תלוי ישירות בפרלמנט, והוא ממנה את הממשלה מכוח העם שבחר בו. אך בשל כך ישנם מצבים בהם הפרלמנט לעומתי, כשיש רוב לגורמי אופוזיציה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
פלופ
ס.תחמן | 05-11-2019 11:40
אני ליכודניק וותיק. אם האיוולת של מיקי עוברת אצביע לגנץ. אין כאן שום פלוטר. יש רצון להמשיך את שלטון הליצמן ומכלוף וגפני וחצרות האדמורים. לא ניתן. ליברמן לא ייתן והוא הופך לתקווה הגדולה של הציבור הגדול והשפוי. איילת כבר אמרו לך. די כבר. כישלונרית סדרתית. צאי לפנסיה
ב2001 היו בחירות לראשות הממשלה.והכנסת נשארה .
זה לא מומלץ. | 05-11-2019 17:10
.
תגובה
רפו צדקה | 05-11-2019 12:33
ליברמן מתעב רבנים כך זה נראה .וזה בגלל פסיקותיהם ההזויים שלהם .המבוססים על אינטרסים אישיים ביבי מפחד להפסיד שילטון ולכן לא יהייה בעד בחירה ישירה לראשות הממשלה .הרוב החרדי מבטיח לו הצלחה ולכן הוא דבק בשיטה
2
בחירות
יהושוע | 05-11-2019 12:01
מה שצריך זה להעיף אותכם בצורה ישירה לכל הרוחות
3
דייי
יואל | 05-11-2019 12:04
אתה ושר המשפטים שלך לכו תתנייקו.הרסתם המדינה
4
שכחתם לציין שביבי הובס גם ב 2006
זוכר | 05-11-2019 12:13
הוביל את הליכוד להישג מפואר של 12 מנדטים
5
ההצעה נוסתה ובוטלה. ליקוק תחת למצביעים
ביבי פאסססה | 05-11-2019 12:13
הם יודעים שההצעה נוסתה ובוטלה. הקהל שלהם נבער תמים ולא יודע זאת. מנסים להכשיר את השרצ - הם שרץ- בעיני המצביעים. כאילו הם משתדלים וכחולבן מכשילים. הצעה לעשות בחירות בין גנץ לביבי מיותרים. לא מגיע לביבי אופציה שלישית. הכלב הלך עם אצבעות הערבים לבחירות חוזרות רק כדי למנוע מגנץ אפילו את האופצה שלו. ופה הוא רוצה אופציות נוספות ומעול לחוק. ביבי לא יקבל שום אפשרות נוספת. כל זמן שאין לו תיק יוכל לבוא בשם הליכוד בלבד. כל מפלגה או חלק ממנה יכולים להוא לבד. רק גנץ יבנה קואליציה עם כל מפלגה ולחוד. בלי גושים.
6
דמוקרטיה
המעניש | 05-11-2019 12:38
בסגנון הליכוד. איזה קשקשנים. הכל כדי להכשיר את הבלתי כשירים