צביעות • בחודש הבא: מופע על טהרת הנשים בלבד

כשברקע ביטול אירוע ההתרמה של ארגון 'עזרה למרפא' של הרב אלימלך פירר בטענה ל"הדרת נשים", בחודש הבא צפוי להיערך אירוע התרמה לבנות הגדלות בפנימיות בו יופיעו זמרות נשים בלבד. דרישה מיו"ר נעמ"ת לפעול לביטול ההדרה

צביעות • בחודש הבא: מופע על טהרת הנשים בלבד
  (צילום: שאטרסטוק/ Party people studio)

כשברקע ביטול אירוע ההתרמה של ארגון 'עזרה למרפא' של הרב אלימלך פירר בטענה ל"הדרת נשים", בחודש הבא צפוי להיערך אירוע התרמה לבנות הגדלות בפנימיות בו יופיעו זמרות נשים בלבד. אם זה לא מספיק, אז מטרת הערב היא איסוף תרומות שיועברו לילדות ונערות בלבד, הגדלות בפנימיות.

בניגוד לאירוע של הרב פירר, כאן מדובר באירוע שנערך בשיתוף עיריית תל אביב ואף יועבר בשידור חי בתחנת הרדיו הצבאית גל"צ.

בין הזמרות שצפויות להופיע באירוע נמצאות, בין היתר, דנה אינטרנשיונל, דנה ברגר, לאה שבת, מאיה בוסקילה, ספיר סבאן, רונה קינן, אסתר ראדה וריקי גל.

ברשתות החברתיות זעמו על קיום אירוע כזה בעוד נגד האירוע של הרב פירר- שארגונו סייע עד היום לכ- 1,000,000 איש- קמה מחאה ציבורית והחרמה על ידי מספר אומנים שהביאה את הרב פירר להודיע על ביטול האירוע.

גולשים רבים הביעו את זעמם על הצביעות של ארגוני הנשים על כך שכשאר מדובר בהדרת גברים הן ממלאים את פיהם מים ולא זועקות על האפליה.

בתגובה לאירוע הגיש עו"ד ישראל יפרח עתירה ליו"ר נעמ"ת, חגית פאר, בה הוא דורש ממנה לפעול נגד עריכת האירוע שמדיר גברים:

במכתב כתב יפרח: "נקעה נפשי לראות כי מכלל אומני הערב, או ליתר דיוק אמניות הערב, אין ולו זמר אחד ממין זכר אשר יופיע בחלק האמנותי. אני פונה אלייך בבקשה לחייב את מפיקי האירוע כי ברשימה זו יכללו אף זמרים ממין זכר".

"כולי תקווה", כותב יפרח בסוף המכתב, "כי תפעלי בהתאם ובאותה נחישות שאירוע זה יעמוד בכללים הנוקשים, אותם שמתם כנר לרגלכם בעמותת נעמ”ת, קרי הדרת אחד מן המינים".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
נו ככה זה יותר צנוע
נו | 05-11-2019 10:17
אין ערבוב בין נשים לגברים
2
אם כל הקהל זה רק נשים זה טוב
נו | 05-11-2019 10:19
כי ככה אין ערבוב בין נשים לגברים. אבל אם הקהל מעורב אז זה בעייתי.
3
צביעות שזועק לשמים
מאיר | 05-11-2019 10:22
במוצש שידרו בערוץ 24 מופעה לטובת הזמר נתנאל נגר שיהיה בריא שחולה... מעל עשרה אומנים שהופיעו מאייל גולן שלומי שבת ועוד ועוד וכולם ללא יצא מהכלל היו זמרים גברים אפילו לא אשה אחת... איפה כל הצעקנים והצעקניות?? איפה שירי מיימון שהתלוננה?? למה לא הזמינו אותה להופיע לכבוד נתנאל?? ערב מזרחי לחלוטין. בושה בושה בושה צביעות צביעות צביעות גועל נפש..
נראה ככה
עולם הפוך | 05-11-2019 11:14
נראה ככה באמת לא נורמלית הרב פירר מגייס תרומות לכלל החולים ושמים לו רגליים. והנה ברנזה עושה מופע לזמר בודד ולא מזיז לאיש. בשביל הזמר ההוא החולה נשתוק ונבליג.. בשביל עמותה אדירה מה פתאום נהפוך את הספינה. זו מלחמת חורמה זה יותר גרוע מגוג ומגוג מה שקורה כאן.
4
מחנכים שלא יודעים להתמודד
דנה אדריגונוס | 05-11-2019 10:38
כולם היו בסביבה שגיבורת התרבות שרית חדד הביאה 2 שתוקיים לעולם,כשדנה אדריגונוס ייצגה את התרבות של העם היושב בציון. יש כאן מלחמת תרבות והרבנים השכלתניים לא מסוגלים להתמודד בבעיות אמוניות פשוטות. אף אחד לא יודע להסביר מה הפגם בקול באשה, חוץ משאבוי ,לא נשמעים להלכה או חס וחלליה השומעים יכולים לחטוא בהרהור. יש הבנה פנימית אחרת בכתבי הארי!!! הרבנים המשכילים לא לומדים כתבי הארי והמלומדים מסתירים. ככה המחנכים רק הורסים .
5
ידוע ! נשים הן צבועות מניפולטיביות ושקרניות
יובל | 05-11-2019 10:40
מה חדש ?
נשים צבועות
יעקב | 06-11-2019 12:46
כמו שכל הגברים אנסים..
6
מה הבעיה?דנה אינטרנשיונל היא גבר
רפול | 05-11-2019 10:46
חחחחחחחח
סיון | 05-11-2019 17:05
חחחחחחחחח
7
אני תרמתי...מה איתכם?
נירה | 05-11-2019 10:51
מלא מלא תרומות...זו התרופה לטירלול הנשים המטורללות...
8
זה לא הדרה
משה | 05-11-2019 10:56
דנה אינטרנשיונל הייתה גבר
9
דנה אינטרנשיונל מייצג את הגברים
אלמוני | 05-11-2019 14:58
הפרסום לא מדויק, יש גבר חולה, שעבר ניתוחים שונים בכדי להיות דומה לנשים, בין הזמרות.
10
הורגים את התורה באוהלם..
יעקב | 06-11-2019 12:37
בעקבות המאבקים הבלתי נגמרים בין חילונים לחרדים הנה מזוית אחרת. גילוי נאות: מגיבורי התרבות שלי הם שמעיה ותלמידו הלל הזקן. אני יהודי מאמין שמעיקרי אמונתי מה שדרש רבי שמעיה: אֱהוֹב אֶת הַמְּלָאכָה, וּשְׂנָא אֶת הָרַבָּנוּת, וְאַל תִּתְוַדַּע לָרָשׁוּת. למה דרש כך? כי השררה והשילטון הם ממשחיתי המידות הטובות. אני מקיש גם: אהוב את התורה ושנא את הרבנות. לפיכך: אל תהיו חסידים שוטים הנוהים אחרי רבנים ובאבות & בחנו כל אמירותיהם וכתביהם לאור הנוסחה של תורה והיגיון = הבנה של הנברא בצלם. אין נזקקים אדם והאדם המאמין בפרט למתווכים בינם לבין בוראם. שמעיקרי אמונתי גם מה שדרש רבי הלל הזקן: מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך! לפיכך אני נגד כל כפיה ונגד כל הדרה. שכל אחד יחיה על פי דרכו. המרחב הציבורי הוא של כולנו ואסור שישתלטו עליו חילונים או חרדים או בעלי ממון או בעלי אגרוף או מקורבים לרשות. זה נכון לרחוב ולחוף ולגינה ולכל. אנו בפורים. אסתר היא גיבורת המגילה. לפיכך לכבודה גם אוכיח כאן שהיחס השלילי לאשה בחלק מהגמרא הוא מהתרבויות הפגאניות שאליהן גלינו בגלויות השונות - אין זה כלל וכלל מהמקור של אמונתנו ותרבותנו _ המקרא. כן,זה נלקח מהפגאנים שבהן שררה התרבות של כל דאלים גבר. שבהן גם הקובע הוא שאשה נחותה בכוחה הפיזי לגבר. לכן אז היה נוח לגברים לשעבד הנשים לגחמותיהם - עשו כך כי פשוט יכלו כך. ההגיגים הם על פורים ומגילת ואסתר וגם ועל ספר בראשית ורבקה אמנו & על מעמד האשה אצל עברים מול היתר. כך היה נהוג לפחות ברחבי האימפריה הפרסית - 1500-2000 שנה אחרי אברהם אבינו: אסתר ב ח: וַיְהִי בְּהִשָּׁמַע דְּבַר הַמֶּלֶךְ וְדָתוֹ וּבְהִקָּבֵץ נְעָרוֹת רַבּוֹת אֶל שׁוּשַׁן הַבִּירָה אֶל יַד הֵגָי וַתִּלָּקַח אֶסְתֵּר אֶל בֵּית הַמֶּלֶךְ אֶל יַד הֵגַי שֹׁמֵר הַנָּשִׁים. מלת המפתח ותלקח = כמעין חפץ. או לפחות כיצור שאין מתחשבים בדעתו. לעומת זה הנה אצל אבות ואמהות אומתנו: ..ב וַיֹּ֣אמֶר אַבְרָהָ֗ם אֶל־עַבְדּוֹ֙ זְקַ֣ן בֵּית֔וֹ הַמֹּשֵׁ֖ל בְּכׇל־אֲשֶׁר־ל֑וֹ שִֽׂים־נָ֥א יָדְךָ֖ תַּ֥חַת יְרֵכִֽי׃ ג וְאַשְׁבִּ֣יעֲךָ֔ בַּֽיהֹוָה֙ אֱלֹהֵ֣י הַשָּׁמַ֔יִם וֵֽאלֹהֵ֖י הָאָ֑רֶץ אֲשֶׁ֨ר לֹֽא־תִקַּ֤ח אִשָּׁה֙ לִבְנִ֔י מִבְּנוֹת֙ הַֽכְּנַעֲנִ֔י אֲשֶׁ֥ר אָנֹכִ֖י יוֹשֵׁ֥ב בְּקִרְבּֽוֹ׃ ד כִּ֧י אֶל־אַרְצִ֛י וְאֶל־מוֹלַדְתִּ֖י תֵּלֵ֑ךְ וְלָקַחְתָּ֥ אִשָּׁ֖ה לִבְנִ֥י לְיִצְחָֽק׃ ה וַיֹּ֤אמֶר אֵלָיו֙ הָעֶ֔בֶד אוּלַי֙ לֹא־תֹאבֶ֣ה הָֽאִשָּׁ֔ה לָלֶ֥כֶת אַחֲרַ֖י אֶל־הָאָ֣רֶץ הַזֹּ֑את הֶֽהָשֵׁ֤ב אָשִׁיב֙ אֶת־בִּנְךָ֔ אֶל־הָאָ֖רֶץ אֲשֶׁר־יָצָ֥אתָ מִשָּֽׁם׃ ו וַיֹּ֥אמֶר אֵלָ֖יו אַבְרָהָ֑ם הִשָּׁ֣מֶר לְךָ֔ פֶּן־תָּשִׁ֥יב אֶת־בְּנִ֖י שָֽׁמָּה׃ ז יְהֹוָ֣ה ׀ אֱלֹהֵ֣י הַשָּׁמַ֗יִם אֲשֶׁ֨ר לְקָחַ֜נִי מִבֵּ֣ית אָבִי֮ וּמֵאֶ֣רֶץ מֽוֹלַדְתִּי֒ וַאֲשֶׁ֨ר דִּבֶּר־לִ֜י וַאֲשֶׁ֤ר נִֽשְׁבַּֽע־לִי֙ לֵאמֹ֔ר לְזַ֨רְעֲךָ֔ אֶתֵּ֖ן אֶת־הָאָ֣רֶץ הַזֹּ֑את ה֗וּא יִשְׁלַ֤ח מַלְאָכוֹ֙ לְפָנֶ֔יךָ וְלָקַחְתָּ֥ אִשָּׁ֛ה לִבְנִ֖י מִשָּֽׁם׃ ח וְאִם־לֹ֨א תֹאבֶ֤ה הָֽאִשָּׁה֙ לָלֶ֣כֶת אַחֲרֶ֔יךָ וְנִקִּ֕יתָ מִשְּׁבֻעָתִ֖י זֹ֑את.. משפטי ומלות המפתח הן: אליעזר:אוּלַי֙ לֹא־תֹאבֶ֣ה הָֽאִשָּׁ֔ה . אברהם:וְאִם־לֹ֨א תֹאבֶ֤ה הָֽאִשָּׁה֙ לָלֶ֣כֶת אַחֲרֶ֔יךָ וְנִקִּ֕יתָ מִשְּׁבֻעָתִ֖י זֹ֑את.. וגם: לבן ובתואל:וַיֹּאמְר֖וּ: נִקְרָ֣א לַֽנַּעֲרָ֑ וְנִשְׁאֲלָ֖ה אֶת־פִּֽיהָ׃ נח וַיִּקְרְא֤וּ לְרִבְקָה֙ וַיֹּאמְר֣וּ אֵלֶ֔יהָ: הֲתֵלְכִ֖י עִם־הָאִ֣ישׁ הַזֶּ֑ה? רבקה: וַתֹּ֖אמֶר: אֵלֵֽךְ ______________ תאבה = זכות הבחירה של אשה. לשאול את _____________ הרעיון העברי ברור: המעמד העצמאי שיש לנערה ובוודאי לאשה ביחס לגורלה וגם למשפחתה. זכות האשה לבחור! כבר למדנו : שרה אמנו היא המחליטה כמעט בכל. כשאברהם הסתיר משרה על שיצא לעקדה הרי הוא נענש. אנו גם למדנו בהמשך על המעמד המיוחד והעצום שיש לרבקה ולאמהות האומה; וזה? בעידן שאצל האחרים אשה היתה שווה פחות מגמל או סוס. אין במקרא קול באשה ערווה. אין במקרא הדרת נשים. במקרא יש העצמת נשים ! הנה עוד על ציפורה: החכמה,והאמיצה, המתייצבת מול הבורא בכבודו ובעצמו. על זה היה? על כי משה לא מל את בנם: כד וַיְהִ֥י בַדֶּ֖רֶךְ בַּמָּל֑וֹן וַיִּפְגְּשֵׁ֣הוּ (את משה) יְהֹוָ֔ה וַיְבַקֵּ֖שׁ הֲמִיתֽוֹ׃ כה וַתִּקַּ֨ח צִפֹּרָ֜ה צֹ֗ר וַתִּכְרֹת֙ אֶת־עׇרְלַ֣ת בְּנָ֔הּ וַתַּגַּ֖ע לְרַגְלָ֑יו (של משה) וַתֹּ֕אמֶר כִּ֧י חֲתַן־דָּמִ֛ים אַתָּ֖ה לִֽי׃ כו וַיִּ֖רֶף מִמֶּ֑נּוּ , אָ֚ז אָֽמְרָ֔ה:חֲתַ֥ן דָּמִ֖ים לַמּוּלֹֽת׃ הנה עוד: מרים ובנות ישראל מחוללות ושרות תודה לה' אחרי מעבר ים סוף. דבורה הנביאה וברק שרים בדואט תודה לה' אחרי הניצחון על סיסרא וצבאו. אז מהיכן זה קול באשה ערווה ? ? ובכן: ראשיתו של זה מתייחס ללקוח מחלק הפסוק בשיר השירים ..השמיעיני את קולך כי קולך ערב.. (הפרשנות בתלמוד ירושלמי). השלמתו המתייחסת היא מספר ירמיהו ששם הוא משל ונמשל:עם ישראל הוא האשה הבוגדנית והבעל הנבגד הוא ה': ט וְהָיָה מִקֹּל זְנוּתָהּ וַתֶּחֱנַף אֶת הָאָרֶץ וַתִּנְאַף אֶת הָאֶבֶן וְאֶת הָעֵץ.(הפרשנות בתלמוד בבלי). הן מזה והן מזה הקישו מהאמור לעיל: יחוס תכונות זנות לקולה של אישה. ואו איזה היקש הזוי זה!.. הנה על פי זה ניתן לייחס כך גם למשמע של קול גבר באוזני אשה או באוזני הומו או לסבית באוזני חברתה.. נו,אז נכרות את אוזנינו.. לפי זה ניתן גם לומר שעצם דמות של אשה בעיני גבר או דמות של גבר בעיני אשה גורמים להזניה. נו,אז נעקור את עינינו.. אז אנה אנו באים?! כל בר דעת מבין שתפיסות אלו הן מעוותות לחלוטין = אין בינן לבין המקרא דבר ! מה הפיתרון לפיתויי היום יום בכלל וגם לפיתויי הגוף בפרט? המענה הוא באחריות האישית שלנו כיצורים המבחינים בין טוב לרע ובין מותר לאסור - כדבר הבורא בספר בראשית: הֲלוֹא - אִם תֵּיטִיב? שְׂאֵת; וְאִם לֹא תֵיטִיב? לַפֶּתַח חַטָּאת רֹבֵץ וְאֵלֶיךָ תְּשׁוּקָתוֹ: וְאַתָּה? תִּמְשָׁל בּוֹ! . מזכירכם עוד: ביחס הבורא נאמר ביום השלישי לבריאת העולם פעמיים כי טוב. בסיום מלאכת הבריאה ביום שישי נאמר: וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה, וְהִנֵּה טוֹב מְאֹד. זה היה אחרי שברא את האדם,למען הדיוק - את חוה! אם תעיינו היטב אז תבינו מה שהבורא מייד הבין: האדם שברא היה יצור די מוגבל וגם שיכלית היה פתי. הנה בהמשך : חסר דעת זה שהיה בוגר מחווה הניח לה לפתותו לאכול מפרי הדעת האסור.. נחזור לעינייננו: הבורא עשה מקצה שיפורים ובורא אשה,בורא את חוה. רק אז נחה דעתו של הבורא. וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה, וְהִנֵּה טוֹב מְאֹד. לפיכך:קול-באשה בוודאי שאין בו ערווה/הזניה. קול אשה הוא חלק מיצירת המופת של הבריאה! אני אומר שצריך להוציא שטרות ומטבעות עם דיוקנאות של פמינסטיות מקראיות: שרה,רבקה,ציפורה,בנות צלפחד,מרים,דבורה הנביאה,חולדה הנביאה.. למה? כדי להזכיר את הנשים שרוצים החשוכים להשכיח וכדי לענות לאוילים כאיולתם. והיתר המצאות של בטלנים שבמקום לעסוק בעיסוקים פרודוקטיביים הורגים את התורה באוהלם וזה הפך למקור פרנסתם. בתורה אין הדרה מסוג כלשהו. עד כאן דבר בובה באבא. הַצּוּר תָּמִים פָּעֳלוֹ כִּי כָל דְּרָכָיו מִשְׁפָּט אֵל אֱמוּנָה וְאֵין עָוֶל צַדִּיק וְיָשָׁר הוּא. פרשת השבוע לך לך.