צפו: האם ילדים משפרים את הבדיקות?|80 וארבע-פרק 3

צפו: האם ילדים משפרים את הבדיקות?|80 וארבע-פרק 3

מה קורה כשמקימים גן ילדים בתוך דיור מוגן? #שמונים_וארבע, הסדרה שריגשה כבר את העולם, מגיעה לכאן 11. במשך שישה שבועות בדקו איך החיבור הבין-דורי משפיע על הילדים והדיירים - התוצאות היו מדהימות • צפו בפרק השלישי

האם ילדים משפרים את הבדיקות?|80 וארבע-פרק 3
  (צילום: מתוך יוטיוב)

"80 וארבע", היא הגרסה הישראלית לסדרה הדוקומנטרית הבריטית המצליחה "Old people's home for 4 years old". במסגרת התוכנית הוקם גן ילדים מיוחד בבית הדיור המוגן "בית בכפר" בביתן אהרן.

בפרק השלישי בסדרה, הזקנים חווים דרך הילדים ילדות בטוחה ושמחה שמעולם לא הייתה להם. בסוף השבוע בבדיקות אמצע נראה האם חל שיפור במצבם של הזקנים מתחילת הפרויקט.

צפו בפרק השלישי:

במשך שישה שבועות באו עשרה ילדים בני ארבע ועשרה דיירים בני שמונים או יותר בכל יום לגן לפעילות משותפת. מומחים בתחום החינוך והגריאטריה ליוו את המיזם ועקבו אחר השינויים בבריאותם של הזקנים ובהתפתחות הילדים בעקבות הפעילות. התוצאות מדהימות ומרגשות.

עוד באותו נושא

צפו: כשגן ילדים ודיור מוגן התחברו| 80 וארבע- פרק 2

#שמונים_וארבע היא סדרה דוקומנטרית המבוססת על מחקר רחב היקף המעיד על יתרונות השילוב הבין-דורי. המחקר שנעשה בארה"ב ובמדינות נוספות בעולם מצא כי שילוב כזה, של בני הדור השלישי עם ילדים בני ארבע וחמש באופן שגרתי מביא לשיפור פיזיולוגי, קוגניטיבי ורגשי בקרב קשישים, ובקרב הילדים אפשר לראות שיפור בהתפתחות רגשית, אינטליגנציה ואמפתיה. יתרונותיו של המפגש הבין-דורי הוכחו בעשרות רבות של מחקרים, ומשנה לשנה ערים רבות בעולם מאמצות מסקנות אלו כדי להביא למעורבות ערכית וחברתית בקהילה.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו