"הדרת נשים"? זו הסיבה האמיתית מאחורי גל הביטולים

מופע המחווה של שלמה ארצי, הוא לא המופע הראשון בארץ בו לא הוזמנו זמרות לקחת חלק. אז מה עומד מאחורי גל הביטולים והמחאות? ממש לא רק 'הדרת נשים' או התחשבות אמיתית בזמרות בישראל | טור דעה

"הדרת נשים"? זו לא הסיבה לגל הביטולים | טור דעה
  (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

כעורכת תרבות וכאישה, גם לי קשה עם "הדרת הנשים" בעולם המוזיקה ובשאר התחומים בישראל בכלל, אין ספק שיש לנו עוד הרבה עבודה ומקום לשיפור. אבל מכאן ועד לשים אצבע מאשימה על אנשיו של הרב פירר, הדרך עוד ארוכה.

על אף היותי אישה דתייה ומאמינה, גם לי לא ברור מדוע ולמה אנשיו של הרב פירר שעושים עבודת קודש, כל כך מתעקשים לא להזמין אף זמרת לקחת חלק במופע ההתרמה. הרי מדובר במופע מחווה לשירי שלמה ארצי שכל מטרתו לאסוף תרומות ולא אירוע דתי משום בחינה. המיקום שנבחר הוא חילוני למהדרין, אופי האירוע לא מכוון להיות דתי, המופע מעורב, אז למה שדווקא איסור 'שירת נשים'- זה מה שיפריע להם? הרי צניעות והפרדה בין ריקודי נשים וגברים הם נושא לא פחות חמור מקול באישה ערווה. אבל כל הדיון הזה לא רלוונטי בכלל כרגע, יודעים למה? מאחר וזה לא המופע הראשון בארץ בו זמרות לא לקחו חלק מסיבות הרבה פחות ברורות.

מופע של צביעות 

תגידו לי חסר מופעים או פסטיבלים בישראל, בהם אפילו זמרת אחת לא הוזמנה להופיע? חסר טקסים מכובדים, מאחוריהם עומדת וועדה מכובדת, "ליברלית" ושוויונית כביכול שבחרו להעניק פרסים לעשרות יוצרים וזמרים גברים, בלי שנראתה ברשימה, אף לא זמרת אחת?

הביטולים ביממה האחרונה מצד אמנים, הם צביעות! ולא יותר ממופע יח"צ וראווה שנועד להציג מלחמה דמיונית על שיוון וזכויותיהן של הזמרות בישראל.

עוד באותו נושא

שלמה ארצי: "אנסה לשכנע את הרב לשנות את דעתו"


35

אמנים יקרים, אם אתם באמת מאמינים שאסור להשתתף ולקחת חלק במופעים שלא מפרגנים גם לזמרות. אז להבא בואו נראה אתכם לא מגיעים לקחת פרס, בגלל שאף אישה לא זכתה בקטגוריות לצדכם, ככה סתם בלי סיבה. פשוט איזו וועדה מטופשת החליטה שאף זמרת מתוך עשרות הזמרות המוכשרות בארץ, לא עשתה משהו משמעותי בשנה האחרונה.

לידיעתכם, רק בטקס פרסי אקו"ם האחרון , זכתה אישה אחת בלבד מתוך כל עשרות הזמרים שזכו בשלל קטגוריות ופרסים.

עוד באותו נושא

לאחר הסערה: מופע המחווה לשלמה ארצי בסכנת ביטול


6

נראה אתכם לא מגיעים למצעד השנתי בגלגלצ, בגלל שאף זמרת לא הגיעה לעשירייה או זכתה בפרס משמעותי. כן, השנה- 2019 ואף אישה לא נראתה בעשרת השירים של השנה, אף זמרת לא זכתה בשיר השנה, או בסתם אשת השנה או פרס

נראה אתכם מבטלים הגעה לפסטיבלים או מופעים אחרים בהם בחרו המפיקים, ככה סתם בלי סיבה שרק חבורת גברים תשלוט על המיקרופון בבמה.

אתם לא עשיתם את זה אז, אבל כשפתאום מדובר בהחלטה שנועדה לכבד את הרב פירר שעושה רבות למעט נשים וגברים כאחד, דווקא עכשיו זה הזמן שלכם לבטל למען אותן זמרות שלא הוזמנו. רבותיי, זו לא מלחמה למען הזמרות שלא הוזמנו, זו מלחמת דת. וזהו זה.

תחברו את העובדה שהאמנים שבחרו להשתתף במופע המחווה הזה מגיעים ככל הנראה בסכומים לא גבוהים או בהתנדבות, מאחר ומדובר במופע התרמה. תחברו את הסערה התקשורתית וכמובן את "הדוסים" שמבקשים לכבד את הרב ותקבלו משוואה פשוטה, במופע הזה אין מה להפסיד, אז לפחות למה לא להרוויח כותרת? כמה שהצביעות חוגגת.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
48 תגובות - 26 דיונים מיין לפי
1
יש הבדל בין הדרה לבין תת-יצוג
יאיר | 30-10-2019 22:24
זה שנשים רבות וטובות לא מיוצגות לי מספרן - בעיה שצריך לפתור. דוגמה חיה היא הכנסת ותת-הייצוג של נשים בכלל ובמפלגות דתיות בפרט. הדרה של נשים מהמרחב באופן גורף - זה פרימיטיבי ושייך למאות הקודמות.
יש הבדל בין הדרה להפרדה
לנאור | 12-11-2019 9:44
נשים יוצרות ופעילות בעולם הדתי. עכשיו, מכיוון שהפרדה=הדרה בעיניהם של כמה חילוניים, למה שלא תבטלו את ההדרה שלכם בתחום הספורט למשל? יש עוד הרבה דוגמאות. לכו על זה, הו נאורים שלנו, לכו עד הסוף ובהצלחה רבה.
תגובה הולמת
לא מאמינה למקרא עינ | 04-11-2019 17:39
גליה, מה קורה לך ?? איבדת את הראש ???? אם תצטרכי חלילה התיעצות עם הרב. תאומי אליו אהה... ? מה זה הביזוע הזה . תתביישי !! או תתנצלי .
כמה רוע אפשר..
אז אל תבוא. | 31-10-2019 23:40
פרימטיביות איננה סיבה לצדקנות כנגד גדול הצדיקים בדור הזה!
קצר ולעניין
דע מה שתשיב | 30-10-2019 23:55
נקווה שהכותבת מבינה את התשובה המוחצת
2
די עם זה
Max | 30-10-2019 22:27
אין חובה לבחור נשים לשום פרס או תפקיד, יש לבחור משיקולים מקצועיים בלבד.
שיקולים מקצועיים
שרה | 31-10-2019 9:07
ואתה עדיין חי בסרט שמישהו בוחר משיקולים מקצועיים? או שמבחינתך מספיק שהבחירה תהיה בגבר כדי שהיא תקרא מקצועית
וכאן יש חשד שנשים הודרו עקב היותו נשים...
דעת=הבדלה. | 31-10-2019 0:31
משליכים אותם לאחוריים של האוטובוס...
3
יפה מאד מאמר חזק
אביב | 30-10-2019 22:45
ישר כח לינוי
4
יש מצב שהנשים פשוט פחות מוכשרות ואהודות?
בצלאל | 30-10-2019 23:20
בעצם לא-לא, סליחה, לא יכול להיות.
תגובה מטופשת
חן | 01-11-2019 12:24
אתה טוען שאלוהים חילק את הכישרון באופן לא שיוויוני בין נשים לגברים. כמו לטעון שלבנים חכמים יותר משחורים
5
גם דרך של אלף מילין מתחילה בצעד אחד.
אדם | 30-10-2019 23:35
היום הם צעדו צעד אחד, בעתיד נמשיך מהם לשמור על עקביות ולהמשיך להילחם בהדרה. גם הייתה עבדות עד שיום אחד הפסיקו, אם באותו יום היו עולים ואומרים שזאת צביעות כי עד אותו היום הייתה עבדות, אנחנו ובנינו עוד היינו עבדים.
מיזוגניה והסרת נשים זה שנאת היהדות
תומר שור | 03-11-2019 20:09
בתנך ובעולם היהודי נשים שרו ותרמו באופן ניכר. אימוץ מנהגי עכום לאחר החורבן הביא למיזוגניה. מי שיתחשב על השטות הזו ימצא עצמו מתחשב בהפרדה באוניברסיטה, בתי ספר, מדרגות והאוטובוסים בשם ההתחשבות. זה קשקוש מיובא ואין שום סיבה לשתף עמו פעולה.
וואוו כל כך לא
דוד | 01-11-2019 13:56
אם אתה באמת חושב שהביטולים הם בגלל שיש הדרת נשים ולא בגלל שנאת היהדות אתה צריך להפסיק לשקר לעצמך
6
חוסר מחשבה
אבי | 31-10-2019 0:53
כ''כ חוסר הבנה ומחשבה ניכרת בכתבה, תחשבי קצת שאם הרב פירר נמצא שם ולוקח חלק פעיל בארוע אז הוא לא יכול לשמוע שירת נשים, וודאי שלא יהיה ראוי שייצא בשעת שירת הנשים, לרקוד עם כולם הוא לא חייב וכן הוא לא יישב מעורב אבל לשמוע את הזמרות זה בעל כורחו, אז אולי כדאי לכבד את האדם שמכבד את כל עם ישראל,,
7
הבעיה היא שהוא רוצה את
137.24.1 | 31-10-2019 4:28
הכסף של הנשים אבל לא מוכן לשמוע אותו.
שטחי כגובה הדשא
אחד | 31-10-2019 8:18
טענה בסגנון 'הוא לא רוצה לשמוע הומואים ואת הכסף שלהם כן'
8
מה נסגר עם כולכם ??
רחל | 31-10-2019 7:54
בסד 1. אתם תכריחו צמחוני לאכול סטייק ? לא !אז למה אדם חרדי צריך שבמופע שלו יעברו על הלכות?? שימו לב הוא לא ביקש שיעשה משהו מיוחד אלא שמשהו מסויים ימנע. גם זה קשה?? איפה האסון הגדול? הוא חושב שבכך הוא שומר על כבודן וערכן של נשים. זו דרכו פלורליסטים חמודים! תוכלו לנסות להכיל גם אותה?? או שהלהטבים תפסו את כל מקום ההכלה שלכם... הרי זהו ערב התרמה לטובת הציבור הכללי (כלומר כולל את כל חלקי האוכלןסיה ביניהם החרדים) או שאולי אם באותו ערב לא תשיר אישה יקרה אסון לאומי ? 2. נשים מועברות אחורה באוטובוס מטעמי צניעות וחא כי הן פחותות זה האנשים שחושבים נחיתי פה. 3. לא מחלקים למישהו פרס כי הוא אישה ולא מחפשים בכוח איזה אישה עשתה משהו מוצלח כדי לחלק לה פרס. הנשים היום לא במצב שצריך לחלק להן פרסים כדי לעודד אותן לעשות הן עושות ומתמודדות בצורה שווה במרחב הציבורי ועוד הרבה מאוד על חשבון מקומן וערכן המכובד והאמיתי מאוד! אתם מנסים להגיד שמגיע עידוד למי שהצליחה למרות היותה אישה?? אז מי המשפיל פה... ?? אתם! מספיק לחפש להשוות בין גברים לנשים מספיק להסתכל עליהן כמסכנות עד שלא ישתוו לגברים מספיק לחפש אפליות ואפליות מתקנות שחררו כבר נמאסתם !! אתם לא מחוברים למציאות אלא רק לדיבורים ריקים של עצמכם! מיייצרים שסעים קרעים ומריבות שקיימים בקושי או כלל לא ובונים קריירה מפוקפקת לבחוש בה ולעשות לציבור כאב ראש. תתמקדו בעשייה חיובית אמיתית מציאותית במקום לחפש ולייצר בעיות שאינן. ובעיקר תלמדו לכבד את הזולת ולא ישר לבדוק איפה זה בא על חשבונכם !! מגעילים ! אפילו לאדם שכל כך נתן ועשה למען הציבור כל חייו אדם שהציל כל גך הרבה חיים.. פשוט רוע. העיקר ששירת נשים מדאיגה אתכם. פחחחח...
תותחית
מיטל | 02-11-2019 19:41
יפה מאוד אהבתי
אהבתי מאוד, כתבת יפה!
כרמית | 01-11-2019 13:14
מסכימה עם כל מה שרשמת.
יהודי
יהודי | 01-11-2019 7:16
כל מי שמקשקש על הדרת נשים או מדבר בגנות האיש שמציל חיים כדרך חיים חינם כל חיו הוא אדם ריק ומלא שנאת חינם
צודקת
אריק | 31-10-2019 16:27
לצערי כל מילה נכונה. הבעיה שבארץ היום הלהטבים עם אלימות חסרת מעצורים מכתיבה את סדר היום. כל דבר עם צניעות ודת נתפס בצורה חולנית. לאמת אין משקל בארץ. והיא גם לא חשובה. אסון מביאים על ישראל אנשים חילונים וחשוכים
9
הרב פירר לא יתן יד להגדלת כל הציבור, גם אם
אילנה | 31-10-2019 7:54
בעינייך זה לא בעיה...
10
כעורכת תרבות תלמדי את הפרטים לפני הכתיבה
גליה | 31-10-2019 7:59
יש כאן דרישה מפורשת למנוע מנשים לשיר. מה יותר הדרה מזה ? הרב פירר רוצה את כספן אבל לא מוכן לשמוע את קולן. במקום שהוא לא מכבד נשים - לא יכבדו אותו. זה הדדי.
פשוט, הרב - שומר הלכה
רחל | 12-11-2019 9:56
אסור לו לשמוע שירת נשים. זה לא אומר שהוא אינו מכבד נשים או לא מספק להן טיפול ראוי במסגרת פעילותו, זה לא אומר שהוא אינו רוצה שנשים לא ישירו בכלל. נשים יכולות להמשיך ולתרום לארגונו מתוך הבנה שגם נשים מפיקות ממנו תועלת. נשים יכולות לשיר, גם דתיות, ללא קשר אליו. ועוד משהו - אותה דרך חיים תורנית של הרב, הביאה אותו להיות פעיל ציבור מסור, בין היתר. אפשר לכבד ולהכיל לכן אותו ואת יהדותו, גם אם אין הסכמות בנושא, כמו גם ציבור גדול שנוהג כמוהו. אז די לכפייה ולהסתה החילונית בבקשה.
את בטוחה בעצמך
מישהו | 05-11-2019 11:31
מי שמחזיק 250 עובדים וברובן עובדות, הוא מדיר? מי שמנהלי המחלקות אצלו, רובן נשים, הוא מדיר? מי שמביא לאירוע שלו מנחה אשה ומנגנות, הוא מדיר? השופטים ברק ורובינשטיין, היועמש ויינשטיין ועוד משפטנים לא מבינים איפה ההדרה ורק את מבינה?! שנאת הדת מעבירה אותך על דעתך. לצעוק באירוע מעורב (למעט זמרות) הדרה כנראה אזל השכל בחנות לחלוטין.
11
טמטום לבחור באישה רק
התוהה | 31-10-2019 8:16
בגלל שהיא אישה.. וזו הרעה החולה של החברה המערבית כעת. אולי רק אישה אחת זכתה בפרס אקום כי רק היא נמצאה ראויה לזה.. הקונספירציה הפמינו-גיהאדיסטית השתלטה על המוח. אולי גם היה צריך למחות שלא היה זמר הומו, טרנס,דו וכו'. בנוסף, מאוד שטחי להסתכל על ההלכה היהודית כמדירת נשים. חבל שקו המחשבה של אנשים דתיים מנוטרל ממחשבה שאינה פרוגרסיבית.
שקר
חן | 01-11-2019 12:28
זו בדיוק טענה של הגמוניה שנוח לה עם התנאים שלה. גם לפני 10 שנים כשהתלוננו אמנים דתיים שלא משמיעים אותם, ענו שפשוט אין אמנים דתיים טובים. ובכן, אם לא נותנים להם מקום, ולא מציגים אותם, מקדמים אותם לא יהין כאלה, זה קשקוש. יש זמרות טובות כמו שיש זמרים טובים, בדיוק באותה מידה, זה פשוט נוח יותר לראות את מה שקל יותר לקבל.
תגובה
א | 31-10-2019 9:01
אתה משווה בין הומואים לנשים מבחינת הכמות? איזו תגובה קלישאתית וצבועה, מה שהכותבת מנסה להגיד זה שחברה שמדירה נשים בסתר, עי ועדה שמורכבת מגברים שוביניסטים כמוך, נטפלת על מישהו שמדיר נשים מסיבה הלכתית, וזו הצביעות בהתגלמותה כמעט כמו התגובה הזאת...
12
הרב פירר חזק וברוך
אלוני נעמי | 31-10-2019 8:50
מפליא מאד אדם כמו הרבפירר שכל מיפעל חיו זה מתן מענה רפואי מציל חיים לכל האוכלוסייה ללא הבדל דת גזע ומין. מנסה להמשיך את המיפעל החשוב הזה וזה מה שמענין אותכם אם נשים תשרנה בארוע ..?מספיק עם הדאגת יתר הרב פירר חזק וברוך אנחנו מספיק מכובדות .כבוד לנו להגיע לארוע שלך .גם אם לא שרות יישר כח
13
הנשים פשוט לא מוכשרות כמו גברים בשום תחום.
מיזוגן | 31-10-2019 13:53
התורה הקדושה מצווה על האישה להיות עזר כנגדו. תפקיד האישה מסתכם ברבייה, בגידול הילדים לפי דרך האב ובעזרה בפרנסת המשפחה. לא חלה עליהן חובה לקיים את המצוות כמו גבר ובוודאי שאסור להן להכשיל גברים מלהגשים את יעודם הרוחני עי שירה וזימה. אישה טובה, צנועה וחסודה כבודה פנימה.
14
מה הקשר שלך לאמת?
סתיו | 31-10-2019 14:01
קשקשנית
15
הדרת נשים
רחל צנגן | 31-10-2019 15:28
תספרו כמה שירים של נשים יש התוכנית 4 אחר הצהריים הגלי צהל...2-3 במקרה הטוב בשעה..השאר גברים...אז אין לזה קשר לרב פירר...העורך של התוכנית איננו רב. וגם לא רבנית...הוא עוד אחד ששומע רק קול גברי...ככה זה במדינה שלנו.. מוזיקה גברים...מנהלי מחלקות בבתי חולים-גברים...מנכלים של חברות-גברים ..מנהלי בנקים נמלים וכו וכו וכו ..מזל שיש דתיים שאפשר להאשים אותם בהדרגה...
16
ומה דעתך אם:
יוני | 31-10-2019 23:43
זה שלא באמת יושבת איזו וועידת וואנזה איפשהו ומחליטה לסנן נשים? אולי הן פחות טובות באמת? מה דעתך? לא יכול להיות שבתוך אלפי שנות היסטוריה של חולשה ותלות הן גם לא יודעות לנצח?
17
הדרת נשים
תמי צבעוני | 01-11-2019 0:53
מהומה על מאומה.יש להבדיל בין הדרת נשים לשמה ,לבין הבקשה של הרב פירר שאישה לא תשיר במופע התרמה,כי כידוע קול באישה...אין קשר בין השניים.מי שלא מבין את זה לא מבין מה זה עקרון,ומה זה להיות נאמן לאמונה.לכל אדם דתי חרדי האיסור מובן וברור,כמו כן אדם דתי תמיד ימצא את עצמו בעמדת נחיתות.הצד החילוני שמאלני מתירני תמיד מיוצג במלוא מובן המילה וברור ומתבקש שזו הנורמה,זה מובן מאליו כבוד האדם חירותו אלא ש כאשר אדם דתי באופן הכי הגיוני מתעקש על עניין נקודתי שהוא האני שלו מתעוררת סערה.זה לא מצב תקין כי זה חוסר שוויון בעיניי עד כדי התנשאות,ואני לא מצדיעה לאף צד שיהיה ברור.רק לאמת שלי.הגיע זמן להגיד בקול רם את מה שעולה מהסיפור הזה,חוסר הבנה חוסר כבוד חוסר סבלנות שנובע מבורות.חלאס לדבר מילים יפות בוא נקרא לילד בשמו,מליון ערבי שירה ומופעים מתקיימים כשרק זמרים לוקחים חלק מישהו דיבר?לא,מצעד הגאווה גלגלצ לדורותיו זו ה הוכחה לחוסר שוויון אמנים עשו מחאה-לא.אבל כשמדובר באב או בעניין הלכתי האדמה רועדת.מציעה לכולם לשתות מים עם קרח,לבחון את העניין שנית ולהבין בקשה של רב סהכ עקרון שיש מאחוריו הסטוריה והלכה זה הכל.יש מקום לעוד כמה דעות,תפנימו.
תגובה לרון
חן | 01-11-2019 12:31
תגובה לא עניינית הרב לא הדיר נשים מטיפוליו כדי להבין את המקרה צריך להבין מה מניע אדם דתי, ואלו נסיבות אחרות לגמרי מי ששונא דתיים או לא מבין את אורחות חייהם מפרש עניין הלכתי ותרבותי כהדרה ומפספס את כל העניין
ואם רופא חילוני ידיר חרדי ?
רון | 01-11-2019 8:19
הרי חרדים מאמינים בתפילה שילך להתפלל ויתפנו תורים לחילונים שמאמינים ברפואה.
18
הרב פירר הדרת נשים
מאיר | 01-11-2019 7:51
כון הם צודקות אני דתי ולא מקובל בהדרת נשים לכן אני פונה לרב פירר שיש לעשות הדרת נשים גם בקבלת קהל אצלך נראה אותם היפות נפש שירצו את העזרה שלך
אולי גם הדרת חרדים אצל רופאות?
רון | 01-11-2019 8:16
שרופאות יסרבו לטפל בחרדים שחושבים שהן נחותות. שילכו לרב פירר שיטפל בהם
19
לינוי את צודקת. זאת ממש צביעות שכאילו האמנים
עופרי | 01-11-2019 13:39
אלא אק בשביל לעשות חרם על הדתיים.
20
יש לך בעיה תעברי לגור באירן
בזגלו | 01-11-2019 15:14
אירוע שלהם זכותם להזמין את מי שרוצים יש לך בעיה תעברי מדינה באירן ישמחו לקבל נשים כמוך !!!!
21
כבוד נשים
שירן | 01-11-2019 15:19
יש פה כמה כותבים שקצת התבלבלו... ביהדות- האיסור לשמוע שירת נשים הוא מפני כבודן ולא ההפך. בהלכה, מי שמכבד נשים- לא שומע שירת נשים... כך שלהגיד שהרב פירר לא מכבד נשים, בעיקר כשאנחנו יודעים שהוא בא לעזרת כל יהודי ויהודייה, זו ממש הוצאת דיבה! אז כל הביטויים של רוצה את כספן וכדומה ממש לא מכבדים את מי שכתב אותם. אם כסף היה העניין הוא היה מיליונר. ההתרמה היא לשם הצלת נפשות. מי שבאמת מכבד את הרב פירר ורוצה לתרום למפעל הצדקה שלו יבוא להופיע. ווברו שאף אישה או גבר לא באמת יחרימו את פועלו כשהם יצטרכו את עזרתו
22
אין סיבה לביטול
הודית | 02-11-2019 18:26
הביטול האחרון יהיה של הרב פירר שיצא מנצח כלפי שמים ויותר מזה הוא לא צריך הרי כולנו עושים הכל לכבודו של בורא עולם גם עבודתו של הרב פירר היא רק למטרה אחת ללכת בדרכיו
23
צביעות ???
א א | 02-11-2019 19:21
צביעות ??? משעלי נכבדה, טיעונייך רפים דהויים ונרפים. זמרת /אומן/ואומנית נבחרים לקבל פרס כלשהו ממעגל מצביעים /בןחרים מקרב הציבור המגוון בדעותיו ותפיסותיו .אצל הרב איש אשכולות ענק, הוא או שניים שלושה איש ממקורבין החליטו /דרשו/היתנו מי יעלה לבמה , ועם כל הכבוד ההבדל לא קטן , והצביעות והלקקנות שלך כאישה דתיה ניכר לחלוטין. מגיעים אומנים למופע במקום שיכבדו ויוקירו קבוצה קטנה קובעת מסמרות בדיעות שהיו מלפני כ 150 שנים. נו....... ברצינות, חושבת שנשתכנע מהמילים הרדודות שלך. ואולי באמת השנה הזמרות לא פרצו דרך ולכן לא הצביעו בעבורם ????
ברור שזו צביעות!
אחד מהעם | 06-11-2019 0:59
כל הליברלים למיניהם מטיפים מבוקר עד ערב על הפלורליזם והצורך לקבל ולהכיל את האחר. אבל כאשר זה מגיע לערכים של אנשים דתיים, כל הליברלים פתאום שוכחים מכל הערכים היפים אליהם הם מטיפים ונהפכים לחבורת קנאים קיצונים וחשוכים ללא שום רצון לקבל ולהכיל דעה אחרת.
24
יש כאן ממש ערבוב מידע ומושגים
נעמה | 06-11-2019 10:25
כשאישה מודרת רק ואך ורק בגלל שהיא אישה לעומת מצב שבו על פי כישורים ובחירה לא נמצא אישה מועמדת (מעיד ומעיד על תת ייצוג בעייתי). שני דברים שונים ולא נכון לערבב בינהם מה גם שיש יצוג הולך וגובר של נשים בכל קטגוריה כיום. הולך וגובר בזכות התעקשות של שדולות הנשים לחזק את מקומם בחברה ובטח לא להשתיק אותם. הכתבה שלך עזרה לי לראות דיעות שונות על נושא קול באישה ערווה. אבל המסקנה שלה מרגישה לי כמו ניסיון להצביע חזרה על הצד השני בסגנון הוא התחיל. ילדותי.
25
שיעמום צריך לפוצץ את תא בחרדים בכול מקום
שי | 08-11-2019 2:33
רק כך ילמדו להוריד אלפי חרדים מדי שישי בצפון תא שישבו להם בבתי הקפה ובטילת רק כך בעוד שבועים נציף את תא בחרדים עד אפס מקום
26
צביעות
רן | 12-11-2019 7:18
תזכרו את שמות המבטלים לא נשכח ולא נסלח