פרסי אקו"ם: פורטיס וברי סחרוף זכו בפרס למפעל חיים

פרסי אקו"ם: פורטיס וברי סחרוף זכו בפרס למפעל חיים

אקו"ם הכריזה הבוקר על הזוכים בפרסים בתחום המוסיקה לשנת תשע"ח (2018-19). בין הזוכים: עומר אדם, בניה ברבי ודורון מדלי. בפרס למפעל חיים זכו ברי סחרוף ורמי פורטיס

זוכים יחד בפרס למפעל חיים (קרדיט: OLYMPUS DIGITAL CAMERA)

אקו"ם הכריזה הבוקר על הזוכים בפרסים בתחום המוסיקה לשנת תשע"ח 2018-19. בין השמות הבולטים ברשימת הזוכים, נמצאים: דורון מדלי, עומר אדם ובניה ברבי.

בפרס למפעל חיים זכו ברי סחרוף (בפרס ע"ש נעמי שמר) ורמי פורטיס (בפרס ע"ש אהוד מנור). באופן יוצא דופן, הוחלט ששניהם יזכו בקטגוריה הנחשבת ביותר יחד."ההחלטה להעניק פרס מפעל חיים לרמי פורטיס וברי סחרוף ביחד, נובעת מהרצון להנציח את גודל המפץ המשותף שיצרו שניהם כאשר חזרו לארץ מבלגיה בסוף שנות השמונים" נימקה הוועדה "האלבום 'סיפורים מהקופסא' שעליו חתום פורטיס, את שיריו הם הלחינו ביחד, וסחרוף הפיק מוזיקאלית, מסמן יותר מכל את לידתו של צליל הרוק הישראלי האלטרנטיבי המאופיין ביותר בכל הזמנים.

בדרכם המיוחדת, מסמל כל אחד מהם את האפשרות להיות אמן אלטרנטיבי בישראל. יוצר שאינו מתכופף מול מוסכמות, ששומר על החופש והדרך, גם מול כל הפיתויים הכלכליים."

הוועדה הוסיפה על הבחירה בסחרוף: "ברי סחרוף, האיש שאינו מוכן לשחק את המשחק התקשורתי, ממעט להתראיין, אינו נוכח בטלוויזיה, ובכל זאת שומר על מעמדו כאחד המוזיקאים הנערצים ביותר.

סחרוף יצא לקריירת סולו, שברגעיה הראשונים נראתה כמו ניסיון להתמודד עם הצל הכבד שמטילה הפרסונה הפורטיסית. אבל תוך זמן קצר הוא מצא לעצמו את הקול הייחודי שלו, ומאז הם יכולים לשתף פעולה, מתי ואיך שירצו. להתחבר לסיבובי הופעות, ובעיקר, למרות גילם המתקדם, להישאר האנשים הכי צעירים ברוק הישראלי. גם אחרי גיל 60. פורטיס וסחרוף, עם הקשר העמוק למוזיקה מזרחית מצד אחד ולרוק אטלרנטיבי וPאנק מאידך, הם גם הסימבול הטוב ביותר למיש-מש הישראלי שמערבב זרמים, גלויות ומוצאים".

מלחין השנה: דורון מדלי

אחרי שהביא את האירוויזיון לישראל, יוצר השיר TOY דורון מדלי מקבל כעת הוקרה מיוחדת לפועלו מאקו"ם, בפרס ע"ש סשה ארגוב.

הוועדה נימקה את הבחירה: "Toy" הוא יותר משיר, והזכייה שלו באירוויזיון, שמרכיב משמעותי ממנה מונח על כתפיו של מדלי, הופכים אותו לאחד מאנשי השנה במוזיקה הישראלית.

הוועדה נימקה את הבחירה: "toy" עשה המון רעש. ובצדק. ועדיין, כשמתפזר כל הרעש, צריך לזכור ש"toy" מתחיל ממנגינה מוצלחת, מלאה הפתעות והמצאות (שמדלי כתב ביחד עם סתיו בגר ונטע ברזילי). וכך כמו ברבים משיריו הקודמים ואלו האחרונים, מ"תל אביב" ועד "מהפיכה של שמחה" ו"טיקיטאס" של נועה קירל וסטפן- מדלי יודע ללחוץ ולהביא את ה"הוק" (HOOK) המוזיקאלי שמשדרג שיר לרמת להיט על. ועל כך הוא מקבל את פרס מלחין השנה."

גם סתיו בגר, שיצר לצד מדלי את TOY ויצר את "שני משוגעים" של עומר אדם שהפך ללהיט השנה, זכה בפרס ע"ש יאיר רוזנבלום על הישג השנה.

פריצת השנה: בניה ברבי

פרס הישג השנה ע"ש ענבל פרלמוטר, בקטגוריית תגלית השנה נבחר בניה ברבי, שפרץ עם ב"דה-וויס" ומאז הספיק להביא עשרות להיטים לרדיו הישראלי, בהם: "אל תשאלי", "תפסת לי מקום" ועוד.

הוועדה נימקה את הבחירה: "יש זמרים שכובשים את ראשי המצעדים ויש זמרים שהאמת שבהם כובשת את הלב ויש זמרים שהם שני הדברים יחד, כזה הוא בניה ברבי. בניה הוא לב אחד גדול, זמר עם קול נדיר שמורגשת ממנו האמת והכנות, הוא פרץ לחיינו ממש בשנים האחרונות ואין ספק שהוא יישאר כאן כזמר מוביל לעוד שנים רבות."

השיר "שמישהו יעצור אותי" של עדן חסון, זכה בתואר שיר השנה, בפרס הישג השנה ע"ש משה וילנסקי. הוועדה נימקה: "השיר של עדן חסון זוכה בתואר שיר השנה לא רק כי הוא שיר מושלם. זה גם שיר שמצליח במילים פשוטות אבל חזקות להעביר היטב תחושה של דור צעיר ומבולבל, שמנסה למצוא את מקומו בעולם."

במעמד הטקס יצוינו השירים המושמעים ביותר על פי נתוני אקו"ם און אייר לשנת תשע"ט 2018- 2019. השיר הישראלי המושמע ביותר הוא– "שני משוגעים" – בביצוע עומר אדם. שכתבו והלחינו סתיו בגר ואליה רוסיליו.

השיר הלועזי המושמע ביותר – "One Kiss" בביצוע Dua Lipa / Calvin Harris, הפרס ינתן למו"לים המייצגים בארץ- זזטה מיוזיק בע"מ ולדליה הוצאה לאור.

חברי הוועדה: אברהם טל, גל אוחובסקי, דיקלה, יאיר ניצני ופיטר רוט החליטו להעניק פרסי הוקרה גם למחבר אבי אוחיון, אלון עדר ולהקה, דקלון (יוסף לוי) ונוספים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו